"Календарно-тематичне планування уроків географії" 7 клас.
Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ДО КУРСУ «ГЕОГРАФІЯ: МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ», 7 КЛАС
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку |
Практичні роботи |
Дослідження |
К-сть годин |
ВСТУП (2 год.) |
|||||
1 |
|
Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення і розподіл на Землі материків і океанів. Материки і частини світу |
|
|
1 |
2 |
|
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
|
1 |
РОЗДІЛ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (9 год.) |
|||||
Тема 1. Форма і рухи Землі (1 год.) |
|||||
3 |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
|
|
1 |
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки (7 год.) |
|||||
4 |
|
Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
|
1 |
5 |
|
Тектонічні структури: платформи і області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і океанах. |
Практична робота № 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
|
1 |
6 |
|
Кліматоутворюючі чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
|
1 |
7 |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
|
|
1 |
8 |
|
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій. |
|
|
1 |
9 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
|
1 |
10 |
|
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
1 |
11 |
|
Узагальнення знань.
|
|
|
1 |
РОЗДІЛ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (21 год.) |
|||||
Тема 1. Африка (11 год.) |
|||||
12 |
|
Африка.Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Практична робота № 2 Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Африки з півночі на південь та із заходу на схід лінії Африки |
|
1 |
13 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини Африки |
Практична робота №3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
|
1 |
14 |
|
Загальні риси клімату Африки |
|
|
1 |
15 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Африки |
Практична робота № 4 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами |
|
1 |
16 |
|
Води суходолу Африки. Використання водних ресурсів |
|
|
1 |
17 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
|
|
1 |
18 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми.
|
|
|
1 |
19 |
|
Найвідоміші об’єкти, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО на материку |
|
|
1 |
20 |
|
Населення.
|
|
|
1 |
21 |
|
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
|
|
1 |
22 |
|
Узагальнення знань. Контрольна робота №1 |
|
|
1 |
Тема 2. Південна Америка (7 год.) |
|||||
23 |
|
Південна Америка Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Практичні роботи № 5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
|
1 |
24 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
|
1 |
25 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату |
Практичні роботи № 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
1 |
26 |
|
Води суходолу. |
|
|
1 |
27 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. |
|
Дослідження Природні унікуми Південної Америки. |
1 |
28
|
|
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
1 |
29 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
|
1 |
Тема 3. Австралія (2 год.) |
|||||
30 |
|
Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Клімат. Води суходолу. Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. Практична робота № 8 Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
1
|
31 |
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.
|
|
Виявлення причин формування ендемічних та реліктових видів тварин та рослин Австралії |
1 |
|
|
Узагальнення знань. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ (2 год.) |
|||||
Тема 1. Антарктида (2 год.) + 1 год. резерв |
|||||
32 |
|
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду Географічне положення. Антарктида й Антарктика. |
|
|
1 |
33 |
|
Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
|
|
1 |
34 |
|
Тема 2. Природа материка Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. |
|
|
|
|
|||||
|
|||||
РОЗДІЛ IV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (23 год.) |
|||||
Тема 1. Північна Америка (7 год.) |
|||||
35 |
|
Північна Америка Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. |
Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
|
1 |
36 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
|
1 |
37 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
1 |
38 |
|
Води суходолу. |
|
|
1 |
39 |
|
Природні зони. Висотна поясність у горах. Зміни природи материка людиною |
|
|
1 |
40 |
|
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
1 |
41 |
|
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
|
|
1 |
Тема 2. Євразія (16 год.)
|
|||||
42 |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. |
Практична робота № 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
|
1 |
43 |
|
Дослідження та освоєння материка. |
|
|
1 |
44 |
|
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
|
|
1 |
45 |
|
Загальні риси клімату. |
|
|
1 |
46 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. |
Практична робота № 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
1 |
47 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
|
48 |
|
Води суходолу. |
|
|
1 |
49 |
|
Води суходолу. |
|
|
1 |
50 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною. |
|
|
1 |
51 |
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
1 |
52 |
|
Зміни природи Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
1 |
53 |
|
Населення. |
|
|
1 |
54 |
|
Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
|
1 |
55 |
|
Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
|
1 |
56 |
|
Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
|
1 |
57 |
|
Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
|
1 |
58 |
|
Контрольна робота №2 Узагальнення знань. |
|
|
1 |
РОЗДІЛ V. ОКЕАНИ (5 год.) |
|||||
Тема 1. Тихий океан (2 год.) |
|||||
59 |
|
Тема 1. Тихий океан Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна |
Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
|
1 |
60 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
|
1 |
Тема 2. Атлантичний океан (1 год.) |
|||||
61 |
|
Тема 2. Атлантичний океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків . |
Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
|
1 |
Тема 3. Індійський океан (1 год.) |
|||||
62 |
|
Тема 3. Індійський океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
|
1 |
Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) |
|||||
63 |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків . |
Практична робота № 12 Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
|
1 |
Розділ VІ. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (2 год.) |
|||||
Тема 1. Використання природних багатств материків і океанів (1 год.) |
|||||
64 |
|
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
|
|
1 |
65 |
|
Дослідження. Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
|
1 |
Тема 2. Екологічні проблеми материків і океанів (1 год.) + 2 год. резерв |
|||||
66 |
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. |
|
|
1 |
67 |
|
Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. |
|
|
1 |
68 |
|
Міжнародні організації з охорони природи. |
|
|
1 |
69-70 |
|
Узагальнення знань. |
|
|
2 |