Планування – підготовчий етап кожного управлінського циклу, тому йому відводять одне з важливих місць у системі управління школою.Перспективний план розвитку школи передбачає напрями діяльності школи з урахуванням роботи районних органів влади. Його завдання - накреслити найважливіші орієнтири, головні віхи функціонування і розвитку школи на певний період.
Календарно-тематичне планування
уроків інтегрованого курсу «Мистецтво» у 1 класі
за підручником Л.Масол, О.Гайдамака, О.Колотило (вид-во «Генеза»)
№ |
Тема уроку |
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Елементи інтеграції |
Основні поняття |
Дата |
При мітка |
||
Розділ І. Мистецтво – чарівне вікно у світ.
|
|||||||||
1.
|
Перший раз у перший клас… |
М. Скорик. Мелодія «Гойда, гойда- гой, ніченька іде» у вик. Н. Матвієнко (фрагмент). |
«Пісня першокласника»Музика і слова Н. Май. |
М/ф. «Гойда, гойда- гой, ніченька іде» у вик. Н. Матвієнко (фрагмент). |
Музичні та шумові звуки. Мелодія. Правила співу. |
|
|
||
2. |
Мої друзі. |
Укр. нар. пісня «Котику сіренький»; Я. Барнич «Коник» |
«Пісня першокласника»Музика і слова Н. Май. |
В. Волегов «Діти»; А Логінова «Моя конячка». М/ф «Тихо, вечір надворі». |
Музичні звуки: довгі та короткі. Правила сприйманя музики. Скрипковий ключ. |
|
|
||
3. |
Моє довкіл – ля. |
Звуки грому. Е. Гріг «Пташка». В. Подвал «Їжачок», «Дятел». |
«Прилетів комарик».Муз. народна, слова В. Гончарук. |
|
Музичні звуки: високі та низькі. |
|
|
||
4. |
Світ навколо тебе. |
В. Барвінський «Жучок і Жучиха», А. Штогаренко «Метелик». |
«Прилетів комарик».Муз. народна, слова В. Гончарук. |
Ю. та Л. Шев- ченки «Два метелики». |
Музичні звуки: гучні та тихі (форте та піано). Знак пов – торення. |
|
|
||
5. |
Мій лялько- вий світ. |
Л. Колодуб «Лялька співає». |
Поспівки «Бідолашна Маша»; «Іде бичок хитається». |
Д. Денжл «Ляльковий лікар»; М/ф «Дитячий альбом» ( П. Чайковський Нова лялька. Хвороба ляльки.) |
Настрій у музиці. |
|
|
||
6.
|
Дитячі захоп – лення.
|
Р.Шуман «Гра в піжмурки» з циклу «Дитячі сцени». |
«Літачок Жужа». Муз. В. Прокопик слова Н. Танасійчук. |
І. Ліфшиц. «Діти». М/ф «Літачок Жужа». Рахуємо до десяти. |
Настрій у музиці. (продов – ження). |
|
|
||
7.
|
Осінній ярма – рок.
|
В. Кузнєцов Український ярма- рок (гурт «Дзвони») . Український нар. танець «Козачок».
|
«Урожайна». Муз. народна сл. Н. Кукловської. |
Г. Тот. Натюрморт. |
Характер музики. |
|
|
||
8. |
Моя Україна багата й гостинна. |
Муз. О. Осадчого, сл. Ю. Рибчинсь- кого «Ти земле моя». |
Поспівка «Рідний край». «На місточку». Муз. А.Філіпен- ка, сл. Г. Бойка. |
М. Тимченко «Співуча Україна». |
Характер музики. Мистецт- во про рідний край. |
|
|
||
9. |
Краса рідної землі.
|
К. Стеценко «Вечірня пісня», С. Людкевич «Старовинна пісня». |
«Ой ходила осінь». Муз. М. Ведмедері сл. Н. Красот- кіної. |
М. Прийма- ченко «Їде осінь на коні». |
Пісня. Куплет. Правила дихання під час співу. |
|
|
||
10. |
Весел- ковий диво- грай. |
С. Прокоф'єв. «Дощик і веселка».
|
«Веселка». Сл. Н. Гуркіної. «Кап – кап- кап» Муз. і слова Н. Май. |
О. Збруцька «Райдуга». |
Звуки та кольори в мистецтві. 7 кольорів веселки, 7 нот. |
|
|
||
11.
|
Різні барви у природи |
Укр. нар. танець «Гопак». І Шамо «Дніпровський вальс». |
Муз. народна сл. В. Верхо – винця «Метелиця». М. Верховинець «Зробимо коло». |
Укр. нар. танець «Метелиця» (фрагмент) |
Танець. Темп. |
|
|
||
12.
|
Зимові ритми. |
К. Дебюссі. «Сніг танцює» (ксило- фон). |
«Швидкі санчата». Муз. і слова І. Танчака. |
|
Ритм. Інструмен- мальний супровід. |
|
|
||
13. |
Святко- ві пере- творен- ня. |
|
Муз.і слова Н. Рубальської «Пісня сніговиків». |
Руханка «Танці – зігріванці». |
Ритм (продов- ження). |
|
|
||
14. |
Зимові свята. |
Дж. Л. П'єрпонт. Jingle bells (Дзвіночки дзвенять) |
«Святий Миколай». Муз. А. Олєйні- кової, слова В. Чайковської. |
|
|
|
|
||
15. |
Радійте свято іде. |
Колядка «Бог ся рождає». |
Колядка «Радуйтеся люди». |
І. Горобчук «Вертеп». |
Колядки, щедрівки. |
|
|
||
16. |
Перевір себе.
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Виконання вивчених музичних творів.
|
|
|
|||||
Розділ 2. Загадки художніх мов. |
|||||||||
17 |
Мандри країною мис – тецтв. |
Укр. нар мелодія «Щедрівочка щедрувала» у вокальному та інструментальному виконанні. Ф. Мендельсон «Танець клоунів » з концертної сюїти «Сон літньої ночі». |
«Морозець». Муз. Б. Фільц, сл. Г. Бойка. |
І. Сколоздра «Різдво», «Коломийка». А. Маке «Цирк. Ат- лети, клоуни та мавпочка»; Ю. Мацик. «Клоуни». |
Вокальна та інстру- ментальна музика. Цирк. |
|
|
||
18. |
Зустріч із театром. |
|
Укр. нар. пісня «Два півники» (виконання в ролях з ритмічним супроводом – барабан, бубон, трикутник). Інсценізація змісту віршів. |
М. Равель. Балет «Дитя та чари» (відеофраг – мент). |
Театр. Актор. Правила поведінки в театрі. |
|
|
||
19. |
Чарів – ники балету. |
П. Чайковський. Вальс сніжинок із балету «Лускунчик». |
«Сніжинки». Муз. Я. Степового, сл. народні. |
|
Балет. Мова танцю. Вальс. |
|
|
||
20. |
Балет – казка. |
Б. Павловський. Балет – казка «Білосніжка і семеро гномів»(фрагмент). |
|
М/ф «Білосніжка і семеро гномів»(фраг-мент). |
Оркестр. Музичні інстру – менти: скрипка (струнні), флейта (духові), барабан (ударні). |
|
|
||
21. |
Веселий ман – дрівник на оперній сцені.
|
Г.Гриневич. Опера- казка «Плескачик». Арії героїв опери. |
Арія Тіста з опери – казки «Колобкові мандри». Муз. Н. Барабаш. |
|
Опера. Арія. |
|
|
||
22. |
Веселий ман – дрівник у театрі та кіно. |
|
|
Муз. і вірші О. Шевченка М/ф «Колобок» із серії «З любов' ю до дітей», фрагмент м/ф про Колобка.
|
Ансамбль. Хор. |
|
|
||
23. |
Казкові розпо – віді. |
М. Сильванський. Музична казка «Івасик - Телесик». (фрагменти: теми Івасика – Телесика, Змії, плескоту хвиль і передзвону молотів ковалів)
|
Укр. нар. пісня «Щебетала пташечка». |
|
Музична казка. Музичні інстру – менти: арфа, флейта. |
|
|
||
24. |
Казкові розпо – віді. (продов- ження). |
М. Чембержі. «Казка про синій пролісок». |
«Пролісок». Муз. А. Олєйні- кова, сл. Н. Іва- нової. |
М/ф «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки Сови». |
Музична казка.(про- довження). Регістр(на прикладі клавіатури піаніно).
|
|
|
||
25. |
Краса і здоров'я |
Ф. Шуберт. «Вечірня серенада» П.Чайковський Вальс квітів з балету «Лускунчик». Ж. Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен». |
Укр. нар. пісня – гра. «Гей, ви дітки чорнобриві». |
М/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним катанням). |
Вплив музики на емоційний стан людини. Музика і спорт. Соліст. |
|
|
||
26. |
Вели – кодні дива.
|
|
«Писанка». Муз. М. Катричка, сл. В. Кленця, Н. Андрусич.
|
Н. Курій – Максимів. «Великдень». |
Великдень, Писанки. Музична фраза. |
|
|
||
27 |
Народна твор – чість. |
Колискова (обробка А. Авдієвського), Я. Степовий. Колискова. Укр. нар. пісня «Сонечко» (обробка В. Барвінського). |
«Вийди, вийди сонечко». Укр. нар. пісня. |
|
Народна музика.
|
|
|
||
28 |
Народна твор – чість. (продов- ження). |
Й. С. Бах «Волинка». Укр нар. танцювальні мелодії (ансамбль нар. інструментів). Гра на українській волинці ( дуді). |
|
Зображення свищиків. Ф. Буше «Чабанець, що грає на волинці». |
Народні музичні інстру – менти: бандура, сопілка, бубон, волинка (дуда). Свищики.
|
|
|
||
29. |
Митці профе- сконали |
Пісні Котика, Півника, Лисички з опери - казки К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник». |
«Узяла лисичка скрипку». Муз. А. Філіпенка, сл. О. Журливої.
|
|
Профе – сійна музика. Музичні професії: композ – тор, вико- навець.
|
|
|
||
30 |
Ство – рюємо красу. |
М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна».
|
«Щебетала пташечка». Укр. нар. пісня.
|
|
Музичні професії: диригент. |
|
|
||
31
|
До вершин майс- терності |
К. Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum ( Шлях до Парнасу). Н. Нижаківський «Івасик грє на чельйо». |
«Урок». Муз. Т. Попатенко, сл. М. Івенсен. |
|
Профе – сійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії.
|
|
|
||
32
|
Мис – тецька подо – рож до Європи.
|
Ф. Шопен. «Полонез». Італійська нар. пісня «Санта Лючія». Н. Паганіні «Баркаролла» |
«Урок». Муз. Т. Попатенко, сл. М. Івенсен. |
А. Ніколаєв «Бал». М. Глущенко «Вечірня Венеція». М/ф «Танок маленьких каченят». |
Знайом – ство з мистецт – вом різних країн. Пісні й танці (узагаль – нення). |
|
|
||
33
|
Перевір себе. |
Узагальнення. Перевіряємо свої досягнення.
|
|
|
|||||
34 |
Перевір себе. |
Узагальнення. Перевіряємо свої досягнення.
|
|
|
|||||