конспект уроку з музичного мистецтва у 1 класі на тему : "Як звучить довкілля?"
Тема.Як звучить довкілля?
Мета:
Музичний матеріал: В. Подвала «Музичні загадки»; Н. Май «Перший дзвоник»; поспівка «Дзвоник задзвенів».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора В. Подвали; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Розповідає музика» О. Лобової.
Обладнання: музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок уведення в тему.
Урок № 1.
Тема. Як звучить довкілля?
Мета:
Музичний матеріал: В. Подвала «Музичні загадки»; Н. Май «Перший дзвоник»; поспівка «Дзвоник задзвенів».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора В. Подвали; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Розповідає музика» О. Лобової.
Обладнання: музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок уведення в тему.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Перший дзвоник» Н. Май).
1. Організаційний момент
Сьогодні розпочався ваш перший музичний урок. Пролунав дзвоник. На початку привітаймося! Наше привітання буде особливим, таким, як і наш урок. Послухайте наше вітання. Прослуховування музичного вітання
2. Мотивація навчальної діяльності
Мабуть, ви ще у дитячому садку дуже любили музичні заняття, де виконували пісні, танцювали, грали у музичні ігри, слухали музику. Тепер ви подорослішали, прийшли до школи, де на вас знову чекають цікаві зустрічі зі світом музичного мистецтва. Ми вирушимо у подорож до музичних казок, де почуємо музику природи, спів пташок.
Розповідає музика про все, що є на світі:
Як вдалину біжить ріка, милуючись у літі,
Як сонце в синіх небесах промінням землю гріє,
Про кожну квітку у лісах, про спогади та мрії.
Про щиру пісню солов’я, про верби і калину,
Про землю, що навік моя,— співучу Україну.
Як хуртовина білий сніг розсипала навколо,
І як дзвінкоголосий сміх збирає друзів в коло.
Як грізно за вікном бурчить зимова завірюха,
Як важко, коли друг мовчить або немає друга.
Про дзвін джерельного струмка й ліси, дощами вмиті,
Розповідає музика про все, що є на світі.
О. Лобова
3. Засвоєння нових знань
Звуки скрізь є: в лісі, в полі
І на вулиці, і в школі,
В небесах, що сни колишуть,
Звуки вкрались навіть в тишу.
Засвоєння понять
Усе це — тріск, кроки, гуркіт, шарудіння — шумові звуки.
Годинник цокає: цок-цок!
Колеса б’ють: тук-тук!
У-у, у-у! — реве гудок,
Такий тривожний звук.
І стільки звуків день у день
Луна навколо нас,
Що можна скласти сто пісень
І заспівати враз!
4. Вокально-хорова робота
Ознайомлення з правилами співу (робота у зошитах, с. 2)
Розучування та виконання поспівки «Дзвоник задзвенів»
На початку уроку, коли ви заходили до класу, вас зустріла пісня. Послухайте її ще раз.
Слухання пісні «Перший дзвоник» Н. Май
Засвоєння понять
Людина, яка створює музику,— це композитор.
Цю пісню написала українська композиторка Н. Май. Зараз ми вивчимо її, адже ця пісня про всіх, хто вперше йде до школи, а отже, саме про вас.
Розучування пісні «Перший дзвоник» Н. Май
(робота над поставою,одночасним початком співу, м’якістю звуковедення)
Слухання музики
Слухання «Музичних загадок» В. Подвали
5. Підбиття підсумків уроку
Щоб зрозуміти та полюбити музику — одного уроку замало. Тому слухайте музику завжди, співайте разом із батьками та однокласниками —у школі, удома, на відпочинку!
Учні виходять із класу під музичний супровід («Перший дзвоник»Н. Май).