Конспект уроку музичного мистецтва на тему "Краса осіннього листя" (1 клас, НУШ)

Про матеріал

Даний конспект уроку розроблений відповідно до вимог Нової української школи, передбачає використання різних методів та форм роботи, Лего-методики, технічних засобів навчання.

Перегляд файлу

Тема: Краса осіннього листя. Пісенні візерунки. Види пісень. Музична вистава «Ходить гарбуз по городу»

Мета: допомогти учням ознайомитися  з основними правилами співу; познайомити з піснями та мелодіями з осіннім настроєм; сприяти формуванню  навичок співацької постави, дихання та звукоутворення, вокально-хорових навичок; сприяти вихованню   любові та  інтересу  до  музики,   відчуття  ритму  на  уроках  музики.

Музичний  матеріал : А. Вівальді «Осінь», музична вистава «Ходить гарбуз по городу»

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія, портрет А. Вівальді,  ілюстрації до музичних творів, осінні листочки

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності учнів до уроку

2. Музичне вітання

 - Знову осінь до нас завітала

Нам пісень принесла немало

Знаємо найпершу з пісень:

 - Добрий день усім

 - Добрий день

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Мікрофон»

 - Про що ми співали у привітанні?

 - Чим особлива осінь?

 - Які кольори в осені?

 - За що ви любите осінь?

 - Осінь – це пора року, що має найбільшу палітру кольорів. В неї і зелені є, і жовті, і червоні, і коричневі, і жовтогарячі….Що ранку прокидається чарівниця осінь, бере чарівного пензлика і йде в сад, в поле, в ліс і малює листочки різними кольорами. Все навкруг одягається в золоті шати.

 - Ідучи до школи, якого кольору листочки ви зустрічали?

 

2. Повторення вивченого матеріалу

 - Сьогодні листочки завітали і до нас на урок. Зараз ми з вами зробимо осіннє сонечко з листочків. Але листочки ці непрості, вони зачакловані, і для того щоб їх отримати – потрібно потрудитися. В нас є чимало завдань, за виконання яких, я думаю, ми зможемо вкінці уроку скласти осінню композицію.

  - Хто знає відповідь на запитання – піднімайте руку, і тільки тоді можна буде приєднати листочок в загальну композицію.

1. Розпізнати музичні та шумові звуки.

2. Назвати приклади високих звуків.

3. Назвати приклади низьких звуків.

4. Впізнати до якої пісні ілюстрація.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

 - Ви молодці, ми з вами разом склали таку чудову осінню композицію. Сьогодні це створене сонечко буде дарувати нам всім тепло та радість. Ми сьогодні будемо говорити про осінні мотиви в музиці, будемо слухати осінні мелодії, вивчимо осінню пісеньку. Весь наш урок буде присвячений Королеві осені.

 - Ви готові розпочинати?

 - А чи вистачить у вас терпіння?

 - А натхнення?

 - А уміння?

 - Чи готові працювати? На уроці не позіхати?

 - Будете нове вивчати, щоб про музику більше знати?

 - А для чого нам знання музики? Для чого нам вміння співати, знання про музичні інструменти, чи осінні мелодії?

 - Отже, вперед.

ІІІ. Визначення практичних завдань уроку

  1. Слухання музики

  - Сьогодні ми познайомимося з відомим композитором, який любив осінь так сильно, що оспівував її в своїй музиці. Це Антоніо Вівальді. Це відомий у всьому світі композитор, народився в Італії, був майстерним скрипалем. Також за життя працював священником. Антоніо навчився майстерно грати на скрипці у віці 10 років, першим вчителем став батько. Композитор написав дуже багато музичних творів різних жанрів, але найбільше у своїй творчості він оспівував природу.

 - Сьогодні ми познайомимося з його музичним твором «Осінь»

 - Давайте пригадаємо правила слухання музики.

 - Заплющте очі та прослухайте уривок музичного твору.

 - А тепер за допомогою Лего-цеглинок давайте його проаналізуємо. Жовта цеглинка – ТАК, синя – НІ.

Ця мелодія: весела, сумна, швидка, повільна, спокійна, мелодійна, велична, енергійна, світла, різка, неприємна, яскрава, святкова, радісна, урочиста.

 - Молодці, із завданням впоралися.

2. Вокально-хорова робота

А) Розспівування

 - Перш ніж вивчати пісню, давайте розспіваємося

 - Черепашки

 Б) Повторення вивчених пісень

 - Влаштуймо концерт. Зараз розділимося на 2 групи. Кожна групи вибере собі ілюстрацію, а за нею потрібно заспівати пісню.

В) Вивчення нової пісні

 - Сьогодні ми вивчимо осінню пісню, але я вам назви не скажу. Відгадайте загадки, тоді дізнаєтеся.

На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?...
(Гарбуз)

Я жовтенька, я маленька,

 Мов медочок солоденька.

 На баштані достигаю,

 Тепле сонечко вітаю.

 (Диня)

Помаранчева і гарна,

У землі сиджу не марно:

Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть _ _ _ _ _ _ _ _. (Морквину)

На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
(Огірки)

В полі хороше мені 
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                         .
Маю диво-корінець, 
Все про нього дбаю, 
Цукор відкладаю. 
(Буряк)

Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)

Без рук, без ніг,
А в'ється, як батіг. 
(Квасоля)

 - З якої пісні ці всі овочі до нас завітали?

 - Так, сьогодні вивчимо пісеньку «Ходить гарбуз по городу»

  • Демонстрація пісні
  • Ознайомлення з текстом
  • Пофразове вивчення
  • Колективне виконання

Г) Музична вистава «Ходить гарбуз по городу»

 - Давайте спробуємо пограти в гру. Станьте всі в коло, будемо разом співати пісню, а той про кого співають, буде виходити в коло і танцювати.

 

ІV. Підсумок уроку

  1. Лего-методика

 - Спробуйте зі свого набору лего створити уявну істоту, яка нібито була присутня сьогодні на уроці, розкажіть, що нового ця істота дізналася, в чому брала участь, як себе поводила.

 - На цьому наш урок закінчений, дякую за увагу.

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку