Календарне планування розроблено на основі програми «Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.), програму підготували: О. М. Ніколенко, К. В. Таранік-Ткачук, С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева, Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко. Підручник «Зарубіжна література» (автор: Н. Р. Міляновська. – Астон, 2015)
ПОГОДЖЕНО: Заст. директора школи Басенко І. М. _______ «_______» 20__ року |
ЗАТВЕРДЖЕНО: Паладій О. М. _____ «_______» 20__ року |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
із зарубіжної літератури
на 2017/2018 навчальний рік
для 7 класу
вчителя зарубіжної літератури
Шитель Аліни Володимирівни
Календарне планування розроблено
на основі програми «Світова література. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
з українською мовою навчання» (зі змінами 2017 р.),
програму підготували: О. М. Ніколенко,
К. В. Таранік-Ткачук,
С. П. Фоміна, О. В. Ревнивцева,
Т. П. Сегеда, Н. В. Оніщенко.
Підручник «Зарубіжна література»
(автор: Н. Р. Міляновська. – Астон, 2015)
Орієнтовне календарно-тематичне планування
За програмою на вивчення курсу «Зарубіжна література» відводиться 70 годин, 2 години на тиждень.
З них 56 годин – текстуальне вивчення творів,
4 години на уроки розвитку мовлення;
4 години – позакласне читання;
6 годин – резервний час.
Обов’язкова кількість видів контролю у 7 класі
Семестр |
Контрольні роботи |
Розвиток мовлення |
Позакласне читання |
Перевірка зошитів |
Прим. |
|
Різні форми контролю |
Контрольний класний твір |
|||||
І |
2 |
- |
2 (1у+1п) |
2 |
4 |
|
ІІ |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
5 |
|
І семестр
№
|
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ
|
|||
1 |
Оригінал і переклад. Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу. |
|
|
2 |
Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість та відмінність. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу і художнього перекладу. Теорія літератури: поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. |
|
|
Билини і балади
|
|||
3 |
Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Традиційні фольклорні елементи (повтори, гіперболи, постійні епітети) у билині. Теорія літератури: билина як жанр. Гіпербола. |
|
|
4 |
Втілення людських чеснот в образах героїв билин. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». |
|
|
5 |
Розвиток мовлення (письмово). Твір-розповідь з елементами опису за картиною В. Васнецова «Три богатирі». Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). |
|
РМ |
6 |
Балада як жанр фольклору. Характерні ознаки фольклорної балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. Теорія літератури: балада (фольклорна). |
|
|
7 |
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідея свободи і служіння народові. |
|
|
8 |
Образ народного захисника Робіна Гуда. |
|
|
9 |
Балада як жанр літератури. Характерні ознаки літературної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. Теорія літератури: балада (літературна). |
|
|
10 |
Адам Міцкевич (1798-1855) і Україна. Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь». |
|
|
11 |
Символічні образи, елементи фольклору (українські образи й мотиви) в баладі «Світязь». Теорія літератури: поняття про символ. |
|
|
12 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
|
|
13 |
Позакласне читання. Олександр Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега». |
|
ПЧ |
14 |
Контрольна робота № 1. «Вступ. Билини і балади» (тестові завдання). |
|
КР |
Історичне минуле в літературі
|
|||
15 |
Вальтер Скотт (1771-1832) – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Теорія літератури: поглиблення понять про роман (історичний роман). |
|
|
16 |
Історичний колорит роману «Айвенго» та засоби його створення. Теорія літератури: початкові поняття про художній час, художній простір. |
|
|
17 |
Динаміка сюжету і гумор в романі «Айвенго». |
|
|
18 |
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
|
|
19 |
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. |
|
|
20 |
Розвиток мовлення (усно). Порівняння образів персонажів (Бріана де Буагільбера і Айвенго, леді Ровени і Ребекки). Зіставлення романі Вальтер Скотта з його втіленням у мистецтві (кіно, театр, ілюстрації та ін.). |
|
РМ |
21 |
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте», А. Маргул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд», Б. Ш. Окуджава «До побачення, хлопчики…», О. Т. Твардовський «На карб не ставте дотепер мені…», «Я поліг біля Ржева»). Виразне читання напам’ять поезії про війну (на вибір учня). |
|
Напам’ять |
22 |
Василь Володимирович Биков (1924-2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Теорія літератури: види й функції пейзажу у творі. |
|
|
23 |
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. |
|
|
24 |
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. |
|
|
25 |
Позакласне читання. Михайло Шолохов «Доля людини». |
|
ПЧ |
26 |
Контрольна робота № 2. « Історичне минуле в літературі» (тестові завдання). |
|
КР |
Духовне випробування людини
|
|||
27 |
Джеймс Олдрідж (1918-2015). Оповідання «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Образи Бена й Деві, художні засоби їх створення. |
|
|
28 |
Символічність назви оповідання «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. |
|
|
29 |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Якщо…». Проблема духовного випробування людини. Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея. Виразне читання напам’ять. Теорія літератури: поглиблення понять про вірш. |
|
Напам’ять |
30 |
«Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу і Заходу в баладі. Антитези у творі. Теорія літератури: поглиблення понять балада (літературна), вірш, антитеза. |
|
|
31 |
Ідея миру і дружби в «Баладі про Схід і Захід». Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
|
|
32 |
Контрольна робота № 3. «Духовне випробування людини» (тестові завдання). |
|
КР |
33 |
Узагальнення та систематизація начального матеріалу. |
|
|
Для вивчення напам’ять:
IІ семестр
№
|
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Дружба і кохання
|
|||
34 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року». Уславлення дружби й вірності у вірші. Авторські спогади й роздуми у творі. |
|
|
35 |
Олександр Грін (1880-1932). Основний конфлікт повісті-феєрії «Пурпурові вітрила». |
|
|
36 |
Сенс поєднання реального й фантастичного в повісті Олександра Гріна «Пурпурові вітрила». |
|
|
37 |
Система образів повісті-феєрії Олександра Гріна, місце Ассоль і Грея в ній. Символіка образу пурпурових вітрил. |
|
|
38 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Роберт Бернс «Любов». |
|
|
39 |
Поєднання світу людини й світу природи у відображенні найкращих людських почуттів у вірші Генріха Гейне «Коли настав чудовий май…». Тема вірності й любові у вірші Костянтина Симонова «Жди мене…». |
|
|
40 |
Контрольний твір. Ліричне есе на основі вивчених творів про дружбу й кохання. |
|
КТ |
41 |
Виразне читання напам’ять віршів сучасних зарубіжних поетів про дружбу й кохання. |
|
напам’ять |
42 |
Контрольна робота № 4. «Дружба і кохання» (тестові завдання). |
|
КР |
Літературний детектив
|
|||
43 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
|
|
44 |
Едгар Аллан По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. Особливості сюжету й композиційної будови повісті «Золотий жук». |
|
|
45 |
Особливості створення й функціонування системи образів у літературному детективі: Легран, Джупітер, оповідач. |
|
|
46 |
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету й композиції оповідань про Шерлока Холмса (на прикладі «Пістрявої стрічки»). |
|
|
47 |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
|
|
48 |
Шерлок Холмс і доктор Ватсон. Сутність і сила «дедуктивного методу» Холмса, сенс і художні засоби його протиставлення мисленню пересічної людини. |
|
|
49 |
Позакласне читання. Майн Рід «Вершник без голови». |
|
ПЧ |
50 |
Розвиток мовлення (письмово). Написання власної детективної історії. |
|
РМ |
51 |
Контрольна робота № 5. «Літературний детектив» (тестові завдання). |
|
КР |
Світова новела
|
|||
52 |
Новела як літературний жанр. О. Генрі (1862-1910) – майстер світової новели. Провідні проблеми новели «Останній листок». Образи Сью і Джонсі, їх динаміка. |
|
|
53 |
Новела «Останній листок» – гімн людині, здатній на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. |
|
|
54 |
Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». |
|
|
55 |
Герберт Джордж Уеллс (1866-1946). «Чарівна крамниця». Особливості фантастичного світу в новелі. |
|
|
56 |
Світ очима дітей і дорослих у новелі Герберта Уеллса «Чарівна крамниця». |
|
|
57 |
Рюноске Акутагава (1892-1927). Філософський зміст новели «Павутинка». |
|
|
58 |
Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
|
|
59 |
Розвиток мовлення (усно). Створення фанфіку на основі творів О. Генрі, Г. Уеллса та Р. Акутагави |
|
РМ |
60 |
Контрольна робота № 6. «Світова новела» (тестові завдання). |
|
КР |
Сучасна література. Я і світ.
|
|||
61 |
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі. |
|
|
62 |
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
|
|
63 |
Роль художнього прийому чаклунства у творі. |
|
|
64 |
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. |
|
|
65 |
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. |
|
|
66 |
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
|
|
67 |
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. |
|
|
68 |
Позакласне читання. А. Гавальда. «35 кіло надії». Провідні ідеї твору та особливості їх художнього втілення. |
|
ПЧ |
69 |
Контрольна робота № 7. «Сучасна література. Я і світ» (тестові завдання). |
|
КР |
70 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Презентація курсу «Зарубіжна література», 8 клас. Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів. |
|
|
Для вивчення напам’ять: