ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
122 години
(3.5 год/тиждень)
за підручником Кравцової Н., Придаток О., Романової В.
«Українська мова та читання. 3 клас. У 2-х частинах. Частина 2»;
книжка для додаткового читання Кордуба Н., Стрихар М., Луб’янецька А.
«Літературне джерельце. 3 клас»
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
І семестр |
|||
Осінь наша, осінь — неба ясна просинь У школу ідемо у радісний час |
|||
1. |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання (С. 3-4). |
|
|
2. |
Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Читання в особах (С. 5). |
|
|
3. |
Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо» (С. 6). Вхідна діагностувальна робота. |
|
|
4. |
Урок позакласного читання № 1: «Хотів би я знати» («ЛД», с. 3-13). |
|
|
5. |
Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору (С. 7). |
|
|
6. |
Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння (С. 8-9). |
|
|
7. |
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Оцінка вчинків персонажа (С. 9-10). |
|
|
8. |
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору (С. 11-12). |
|
|
9. |
Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки (С. 13-14). |
|
|
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край |
|||
10. |
Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно-пестливим значенням (С. 14-15). Вивчення вірша напам’ять. |
|
|
11. |
Урок позакласного читання № 2: «Осінні барви» («ЛД», с. 14-21). |
|
|
12-13. |
За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту. Напам’ять (С. 15-17). |
|
|
|
|||
14. |
Ліна Костенко «Білочка восени». Складання висловлювання за змістом прочитаного (С. 18). Діагностувальна робота. Аудіювання «Хто з’їв пиріжок?» (за В.Сухомлинським). |
|
|
Матінко Покрово, накрий нашу хату теплом |
|||
15. |
Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини (С. 19-20). |
|
|
16-17. |
14 жовтня – свята Покрова (з вільних інтернет- джерел). Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети (С. 21). |
|
|
|
|||
18. |
Урок позакласного читання № 3: «Мова – дивний скарб» («ЛД», с. 22-28). |
|
|
19. |
Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба ясна просинь» (С. 22). |
|
|
Наша слава — Українська держава Вивчай історичне минуле |
|||
20. |
Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа «Козаки Поділля». Визначення настрою твору (С. 23-24). |
|
|
21. |
Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія» (С. 24-25). |
|
|
22. |
Передбачення подій у творі за заголовком. За Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів (С. 26-28). |
|
|
23. |
Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел (С. 29). Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору «Живе листя». |
|
|
Українці, що підкорили світ |
|||
24. |
Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею (С. 30). Вивчення вірша напам’ять. |
|
|
25. |
Урок позакласного читання № 4: «Україна – моя Батьківщина» («ЛД», с. 29-34). |
|
|
26. |
З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів світу (С. 31). Напам’ять. |
|
|
27. |
Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України» (С. 32-33). |
|
|
28. |
Дослідження медіа «Соломія Крушельницька — найвидатніша співачка світу. Робота з таблицями (С. 33). |
|
|
29-30. |
Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом» (С. 34-35). |
|
|
|
|||
31. |
Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» (С. 36-37). |
|
|
32. |
Урок позакласного читання № 5: «Усна народна творчість» («ЛД», с. 35-42). |
|
|
33. |
Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» (С. 37). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання мовчки (письмово) «Чому Сергійкові було соромно?» |
|
|
Мандруємо Україною |
|||
34-35. |
Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна» (С. 38). Вивчення вірша напам’ять. |
|
|
|
|||
36-37. |
З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Кам’янець», «Дендропарк «Софіївка». Добір матеріалу для лепбука (С. 39-40). |
|
|
|
|||
38. |
З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника (С. 41). |
|
|
39. |
Урок позакласного читання № 6: «Таємничий світ народної казки» («ЛД», с. 43-55). |
|
|
40. |
Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава» (С. 42). |
|
|
Оповідання про дітей |
|||
41. |
Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту (С. 43-44). |
|
|
42. |
Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту (С. 45-46). |
|
|
43. |
Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю (С. 46-47). |
|
|
44. |
Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання. Стислий переказ тексту (С. 48-50). |
|
|
45. |
Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків (С. 50-52). |
|
|
46. |
Урок позакласного читання № 7: «Справи твоїх ровесників» («ЛД», с. 98-110). |
|
|
47-48. |
Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя за алгоритмом (С. 52-55). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання вголос. |
|
|
|
|||
49. |
Підсумок за розділом «Оповідання про дітей» (С. 56). Перевірка сформованості навички читання вголос. |
|
|
Кожне відкриття — це чиєсь захоплення |
|||
50. |
З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування (С. 57-58). Перевірка сформованості навички читання вголос. |
|
|
51. |
За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею (С. 59-60). |
|
|
52. |
З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення (С. 60-61). |
|
|
53. |
Урок позакласного читання № 8: «Кожне відкриття – це чиясь мрія» («ЛД», с. 136-146). |
|
|
54. |
Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення» (С. 61). |
|
|
ІІ семестр |
|||
До казки приказка годиться Українські народні казки |
|||
55. |
Урок позакласного читання № 9: «Вже й зима підійшла, засніжила» («ЛД», с. 66-72). |
|
|
56. |
Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки (С. 62-63). |
|
|
57. |
Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок (С. 64-66). |
|
|
58. |
Українська народна казка «Іван-побиван». Дослідження медіа. Характеристика персонажа за алгоритмом (С. 66-69). |
|
|
Казки народів світу |
|||
59. |
Індійська народна казка «Чому кажани не з’являються вдень». Дослідження медіа. Добір заголовків до казки (С. 70-71). |
|
|
60. |
Литовська народна казка «Королева-лебідка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки (С. 72-74). |
|
|
61. |
Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків (С. 75-76). |
|
|
62. |
Урок позакласного читання № 10: «Казки українських письменників» («ЛД», с. 73-81). |
|
|
63. |
Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків (С. 75-76). |
|
|
Літературні казки українських і зарубіжних письменників |
|||
64. |
Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення медіапродукту (афіші-реклами) (С. 77-78). |
|
|
65. |
Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування (С. 79-81). |
|
|
66. |
Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа (С. 81-83). |
|
|
67. |
Підсумок за розділом «До казки приказка годиться» (С. 83-84). Діагностувальна робота. Аудіювання «Ліхтарник» (за В.Сухомлинським). |
|
|
Давня і сучасна байка. П’єси |
|||
68. |
Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку» (С. 85). Вивчення байки напам’ять. |
|
|
69. |
Урок позакласного читання № 11: «Байки. Казка-п’єса» («ЛД», с.56-65). |
|
|
70. |
Езоп «Рибалка з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки (С. 86). Напам’ять. |
|
|
71. |
Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки (С. 87). |
|
|
72-73. |
Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси. Розігрування п’єси (С.88-89). |
|
|
|
|||
74. |
Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси (С. 90-91). |
|
|
75. |
Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка. П’єси» (С. 92). Діагностувальна робота. Робота з літературним твором «Крадений віл» (українська народна казка). |
|
|
Поезія — це завжди неповторність Поетичне намисто |
|||
76. |
Урок позакласного читання № 12: «Вірші про світ природи й дитинства» («ЛД», с. 90-97). |
|
|
77. |
Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський «Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору (С. 93). |
|
|
78. |
Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша (С. 94). |
|
|
79. |
Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою». Складання списку колискових пісень (С. 94-95). |
|
|
80. |
Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного (С. 96). |
|
|
81. |
Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша. Катерина Білокур «Квіти» (репродукція) (С. 96-97). |
|
|
82. |
Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним (С. 97). |
|
|
Шевченкове слово в віках не старіє |
|||
83. |
Урок позакласного читання № 13: «Шевченкове слово» («ЛД», с. 111-117). |
|
|
84. |
Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка». Українська народна казка Поділля «Про Тараса Шевченка». Співставлення казки з біографічними даними. Складання плану казки (С. 98-99). |
|
|
85. |
Леся Храплива-Щур «Портрет Тараса Шевченка». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція) (С. 100). |
|
|
86. |
Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складання хмари слів. Тестування (С. 101). Вивчення вірша напам’ять. |
|
|
87. |
Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність» (С. 102). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання мовчки (письмово) «Краса душі». |
|
|
Зеленим променем весна повідмикала води Весна днем красна |
|||
88. |
Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь». Образні висловлювання (С. 103). Напам’ять. |
|
|
89. |
Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша (С. 103). |
|
|
90. |
Урок позакласного читання № 14: «Із весною світ вітаєм» («ЛД», с. 118-125). |
|
|
91. |
Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ оповідання на частини. Складання плану (104-105). |
|
|
92. |
Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева» (С. 106). |
|
|
93-94. |
Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання (С. 106-110). |
|
|
|
|||
95. |
Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна» (С. 110).
|
|
|
Великдень на гостину просить |
|||
96. |
Дослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!». Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень» (С. 111). |
|
|
97. |
Урок позакласного читання № 15: «У світі прози» («ЛД», с. 126-135). |
|
|
98. |
Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах. Тестування (С. 111-113). |
|
|
99-100. |
Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк «Молоданчик». Поділ тексту на частини. Складання плану. Переказ тексту за складеним планом (114-117). |
|
|
|
|||
101. |
Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту (С. 117-118). |
|
|
102. |
Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша. Проведення досліджень на вибір учнів (С. 119). |
|
|
103. |
Підсумок за розділом «Зеленим променем весна повідмикала води» (С. 120). |
|
|
104. |
Урок позакласного читання № 16: «Цікава книга природи» («ЛД», с. 147-156). |
|
|
Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я. |
|||
105. |
Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання висловлювання за змістом прочитаного (С. 121). |
|
|
106. |
Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання (С. 122-124). |
|
|
107. |
Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею (С. 125-127). |
|
|
108-109. |
За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини. Складання плану (С. 128-130). |
|
|
|
|||
110. |
Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки» (С. 130-131). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання вголос. |
|
|
111. |
Урок позакласного читання № 17: «Літературні казки зарубіжних письменників» («ЛД», с. 82-89). |
|
|
112. |
Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький «Справи літа». Визначення настрою вірша (С. 131). Перевірка сформованості навички читання вголос. |
|
|
113. |
За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання (С. 132-133). |
|
|
114. |
Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання звернення до літніх місяців (С. 133). |
|
|
115-116. |
За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка»». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі (С. 134-139). |
|
|
|
|||
117. |
Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я» (С. 140). |
|
|
118. |
Урок позакласного читання № 18: «____________________» («ЛД», с. ____ ). |
|
|
119. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
120-122. |
Резервний урок. |
|
|
|
|||
1