Календарно-тематичне планування уроків літературного читання за підручником Кравцової Н., Придаток О., Романової В. (2 частина Савчук А.)

Про матеріал
Календарне планування розроблено згідно Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами (Наказ МОН №814 від 26.07.2018 року); Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я. 3 - 4 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022року №743 тарозраховане на 3,5 години на тиждень
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

122 години

(3.5 год/тиждень)

за підручником Кравцової Н., Придаток О., Романової В.

«Українська мова та читання. 3 клас. У 2-х частинах. Частина 2»;

книжка для додаткового читання Кордуба Н., Стрихар М., Луб’янецька А.

«Літературне джерельце. 3 клас»

Тема уроку

Дата

І семестр

Осінь наша, осінь — неба ясна просинь

У школу ідемо у радісний час

1.

Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання (С. 3-4).

 

2.

Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Читання в особах (С. 5).

 

3.

Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо» (С. 6). Вхідна діагностувальна робота.

 

4.

Урок позакласного читання № 1: «Хотів би я знати» («ЛД», с. 3-13).

 

5.

Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору (С. 7).

 

6.

Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння (С. 8-9).

 

7.

Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Оцінка вчинків персонажа (С. 9-10).

 

8.

Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору (С. 11-12).

 

9.

Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки (С. 13-14).

 

Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край

10.

Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно-пестливим значенням (С. 14-15). Вивчення вірша напам’ять.

 

11.

Урок позакласного читання № 2: «Осінні барви» («ЛД», с. 14-21).

 

12-13.

За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту. Напам’ять (С. 15-17).

 

 

14.

Ліна Костенко «Білочка восени». Складання висловлювання за змістом прочитаного (С. 18). Діагностувальна робота. Аудіювання «Хто з’їв пиріжок?» (за В.Сухомлинським).

 

Матінко Покрово, накрий нашу хату теплом

15.

Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини (С. 19-20).

 

16-17.

14 жовтня – свята Покрова (з вільних інтернет- джерел). Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети (С. 21).

 

 

18.

Урок позакласного читання № 3: «Мова – дивний скарб» («ЛД», с. 22-28).

 

19.

Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба ясна просинь» (С. 22).

 

Наша слава — Українська держава

Вивчай історичне минуле

20.

Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа «Козаки Поділля». Визначення настрою твору (С. 23-24).

 

21.

Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія» (С. 24-25).

 

22.

Передбачення подій у творі за заголовком. За Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів (С. 26-28).

 

23.

Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел (С. 29). Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору «Живе листя».

 

Українці, що підкорили світ

24.

Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею (С. 30). Вивчення вірша напам’ять.

 

25.

Урок позакласного читання № 4: «Україна – моя Батьківщина» («ЛД», с. 29-34).

 

26.

З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів світу (С. 31). Напам’ять.

 

27.

Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України» (С. 32-33).

 

28.

Дослідження медіа «Соломія Крушельницька — найвидатніша співачка світу. Робота з таблицями (С. 33).

 

29-30.

Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом» (С. 34-35).

 

 

31.

Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» (С. 36-37).

 

32.

Урок позакласного читання № 5: «Усна народна творчість» («ЛД», с. 35-42).

 

33.

Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» (С. 37). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання мовчки (письмово) «Чому Сергійкові було соромно?»

 

Мандруємо Україною

34-35.

Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна» (С. 38). Вивчення вірша напам’ять.

 

 

36-37.

З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Кам’янець», «Дендропарк «Софіївка». Добір матеріалу для лепбука (С. 39-40).

 

 

38.

З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника (С. 41).

 

39.

Урок позакласного читання № 6: «Таємничий світ народної казки» («ЛД», с. 43-55).

 

40.

Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава» (С. 42).

 

Оповідання про дітей

41.

Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту (С. 43-44).

 

42.

Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту (С. 45-46).

 

43.

Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю (С. 46-47).

 

44.

Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання. Стислий переказ тексту (С. 48-50).

 

45.

Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків (С. 50-52).

 

46.

Урок позакласного читання № 7: «Справи твоїх ровесників» («ЛД», с. 98-110).

 

47-48.

Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя за алгоритмом (С. 52-55). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання вголос.

 

 

49.

Підсумок за розділом «Оповідання про дітей» (С. 56). Перевірка сформованості навички читання вголос.

 

Кожне відкриття — це чиєсь захоплення

50.

З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування (С. 57-58). Перевірка сформованості навички читання вголос.

 

51.

За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею (С. 59-60).

 

52.

З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення (С. 60-61).

 

53.

Урок позакласного читання № 8: «Кожне відкриття – це чиясь мрія» («ЛД», с. 136-146).

 

54.

Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення» (С. 61).

 

ІІ семестр

До казки приказка годиться

Українські народні казки

55.

Урок позакласного читання № 9: «Вже й зима підійшла, засніжила» («ЛД», с. 66-72).

 

56.

Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки (С. 62-63).

 

57.

Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок (С. 64-66).

 

58.

Українська народна казка «Іван-побиван». Дослідження медіа. Характеристика персонажа за алгоритмом (С. 66-69).

 

Казки народів світу

59.

Індійська народна казка «Чому кажани не з’являються вдень». Дослідження медіа. Добір заголовків до казки (С. 70-71).

 

60.

Литовська народна казка «Королева-лебідка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки (С. 72-74).

 

61.

Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків (С. 75-76).

 

62.

Урок позакласного читання № 10: «Казки українських письменників» («ЛД», с. 73-81).

 

63.

Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків (С. 75-76).

 

Літературні казки українських і зарубіжних письменників

64.

Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення медіапродукту (афіші-реклами) (С. 77-78).

 

65.

Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування (С. 79-81).

 

66.

Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа (С. 81-83).

 

67.

Підсумок за розділом «До казки приказка годиться» (С. 83-84). Діагностувальна робота. Аудіювання «Ліхтарник» (за В.Сухомлинським).

 

Давня і сучасна байка. П’єси

68.

Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку» (С. 85). Вивчення байки напам’ять.

 

69.

Урок позакласного читання № 11: «Байки. Казка-п’єса» («ЛД», с.56-65).

 

70.

Езоп «Рибалка з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки (С. 86). Напам’ять.

 

71.

Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки (С. 87).

 

72-73.

Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси. Розігрування п’єси (С.88-89).

 

 

74.

Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси (С. 90-91).

 

75.

Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка. П’єси» (С. 92). Діагностувальна робота. Робота з літературним твором «Крадений віл» (українська народна казка).

 

Поезія — це завжди неповторність

Поетичне намисто

76.

Урок позакласного читання № 12: «Вірші про світ природи й дитинства» («ЛД», с. 90-97).

 

77.

Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський «Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору (С. 93).

 

78.

Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша (С. 94).

 

79.

Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою». Складання списку колискових пісень (С. 94-95).

 

80.

Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного (С. 96).

 

81.

Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша. Катерина Білокур «Квіти» (репродукція) (С. 96-97).

 

82.

Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним (С. 97).

 

Шевченкове слово в віках не старіє

83.

Урок позакласного читання № 13: «Шевченкове слово» («ЛД», с. 111-117).

 

84.

Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка». Українська народна казка Поділля «Про Тараса Шевченка». Співставлення казки з біографічними даними. Складання плану казки (С. 98-99).

 

85.

Леся Храплива-Щур «Портрет Тараса Шевченка». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція) (С. 100).

 

86.

Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складання хмари слів. Тестування (С. 101). Вивчення вірша напам’ять.

 

87.

Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність» (С. 102). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання мовчки (письмово) «Краса душі».

 

Зеленим променем весна повідмикала води

Весна днем красна

88.

Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь». Образні висловлювання (С. 103). Напам’ять.

 

89.

Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша (С. 103).

 

90.

Урок позакласного читання № 14: «Із весною світ вітаєм» («ЛД», с. 118-125).

 

91.

Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ оповідання на частини. Складання плану (104-105).

 

92.

Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева» (С. 106).

 

93-94.

Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання (С. 106-110).

 

 

95.

Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна» (С. 110).

 

 

Великдень на гостину просить

96.

Дослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!». Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень» (С. 111).

 

97.

Урок позакласного читання № 15: «У світі прози» («ЛД», с. 126-135).

 

98.

Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах. Тестування (С. 111-113).

 

99-100.

Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк «Молоданчик». Поділ тексту на частини. Складання плану. Переказ тексту за складеним планом (114-117).

 

 

101.

Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту (С. 117-118).

 

102.

Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша. Проведення досліджень на вибір учнів (С. 119).

 

103.

Підсумок за розділом «Зеленим променем весна повідмикала води» (С. 120).

 

104.

Урок позакласного читання № 16: «Цікава книга природи» («ЛД», с. 147-156).

 

Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я.

105.

Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання висловлювання за змістом прочитаного (С. 121).

 

106.

Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання (С. 122-124).

 

107.

Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею (С. 125-127).

 

108-109.

За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини. Складання плану (С. 128-130).

 

 

110.

Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки» (С. 130-131). Діагностувальна робота. Перевірка сформованості навички читання вголос.

 

111.

Урок позакласного читання № 17: «Літературні казки зарубіжних письменників» («ЛД», с. 82-89).

 

112.

Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький «Справи літа». Визначення настрою вірша (С. 131). Перевірка сформованості навички читання вголос.

 

113.

За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання (С. 132-133).

 

114.

Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання звернення до літніх місяців (С. 133).

 

115-116.

За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка»». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі (С. 134-139).

 

 

117.

Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я» (С. 140).

 

118.

Урок позакласного читання № 18: «____________________» («ЛД», с. ____ ).

 

119.

Підсумковий урок за рік.

 

120-122.

Резервний урок.

 

 

 

1

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, 3 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
5 січня
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку