Календарно-тематичне планування
уроків математики в 6 класі
Тема1:Подільність чисел.--- 10год
Тема2: Звичайні дроби--- 26год
Тема3: Відношення і пропорції--- 24год
Тема4:Раціональні числа та дії над ними ---40год
Резерв-40год
Тема1.
Учень:
наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;
розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа;
формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10;
розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел в межах ста.
Тема2.
Учень:
наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел;
розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби;
читає і записує: нескінченні періодичні дроби;
розуміє правила: порівняння, додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом;
формулює основну властивість дробу;
розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за його дробом.
Тема3.
Учень:
наводить приклади пропорційних величин;
розрізняє: коло і круг; пряму та обернену пропорційність; види діаграм;
розуміє, що таке: відношення; пряма та обернена пропорційна залежність; масштаб; коло, круг, круговий сектор; діаграма;
формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції;
зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор; стовпчасті та кругові діаграми;
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів; знаходження довжини кола і площі круга; аналіз стовпчастих та кругових діаграм;
розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ.
Тема4.
Учень:наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел;
розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; координатна пряма; координатна площина; подібні доданки;
будує: координатну пряму; координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця; графіки залежностей між величинами по точках;
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо);
розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь.
Розв'язує сюжетні задачі на:розрахунок відсоткового відношення різних величин (наприклад, працездатного населення регіону, калорій тощо); прийняття рішень у сфері фінансових операцій, розрахунок власних та родинних фінансів, комунальних платежів; вміння розпоряджатись власними коштами, в простих ситуаціях оцінювати очікувані та реальні витрати тощо.
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата провед. |
Примітка |
||||
Тема1. |
||||||||
1 |
Повторення вивченого в 5класі |
1 |
|
|
||||
2 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
3 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
4 |
Дільники та кратні натурального числа. Ознаки подільності на 10,5,2. |
1 |
|
|
||||
5 |
Ознаки подільності на 3 і 9. |
1 |
|
|
||||
6 |
Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники. |
1 |
|
|
||||
7 |
Найбільший спільний дільник . |
1 |
|
|
||||
8 |
Найменше спільне кратне |
1 |
|
|
||||
9 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
10 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
11 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
12 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
||||
13 |
Контрольна робота з теми «Подільність чисел» |
1 |
|
|
||||
Тема2. |
||||||||
14 |
Аналіз контрольної роботи Основна властивість дробу. Скорочення дробу. |
1 |
|
|
||||
15 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
16 |
Найменший спільний знаменник дробів. Зведення дробів до спільного знаменника |
1 |
|
|
||||
17 |
Порівняння дробів |
1 |
|
|
||||
18 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
19 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
20 |
Додавання і віднімання звичайних дробів |
1 |
|
|
||||
21 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
22 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
23 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
24 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
25 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
26 |
Контрольна робота з теми «Скорочення дробів . Додавання і віднімання звичайних дробів» |
1 |
|
|
||||
27 |
Аналіз контрольної роботи Множення звичайних дробів |
1 |
|
|
||||
28 |
Ділення звичайних дробів |
1 |
|
|
||||
29 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
30 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
31 |
Знаходження дробу від числа Знаходження числа за його дробом |
1 |
|
|
||||
32 |
Розв’язування вправ і задач. |
1 |
|
|
||||
33 |
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота. |
1 |
|
|
||||
34 |
Перетворення звичайних дробів у десяткові. Нескінченні періодичні десяткові дроби. Десяткове наближення звичайного дробу |
1 |
|
|
||||
35 |
Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами |
1 |
|
|
||||
36 |
Розв’язування вправ і задач. |
1 |
|
|
||||
37 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
38 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
39 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
40 |
Контрольна робота з теми «Дії зі звичайними дробами» |
1 |
|
|
||||
Тема3. |
||||||||
41 |
Аналіз контрольної роботи Відношення . |
1 |
|
|
||||
42 |
Масштаб |
1 |
|
|
||||
43 |
Пропорція. Основна властивість пропорції . |
1 |
|
|
||||
44 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
45 |
Пряма та обернена пропорційна залежність |
1 |
|
|
||||
46 |
Поділ числа у даному відношенні |
1 |
|
|
||||
47 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
48 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
49 |
Відсоткове відношення двох чисел. Відсоткові розрахунки |
1 |
|
|
||||
50 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
51 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
52 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
53 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
54 |
Контрольна робота з теми «Відношення і пропорція» |
1 |
|
|
||||
55 |
Аналіз контрольної роботи. Коло. Довжина кола. |
1 |
|
|
||||
56 |
Круг. Площа круга. |
1 |
|
|
||||
57 |
Круговий сектор. |
1 |
|
|
||||
58 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
59 |
Стовпчасті та кругові діаграми |
1 |
|
|
||||
60 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
61 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
62 |
Розв’язування вправ і задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
63 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
64 |
Контрольна робота з теми «Коло.Круг.» |
1 |
|
|
||||
Тема4. |
||||||||
65 |
Аналіз контрольної роботи Додатні та від’ємні числа. Число нуль. |
1 |
|
|
||||
66 |
Координатна пряма |
1 |
|
|
||||
67 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
68 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
69 |
Протилежні числа .Модуль числа |
1 |
|
|
||||
70 |
Цілі числа. Раціональні числа |
1 |
|
|
||||
71 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
72 |
Порівняння раціональних чисел |
1 |
|
|
||||
73 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
74 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
75 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
76 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
77 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
78 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
79 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
80 |
Контрольна робота з теми «Додатні і відємні числа» |
1 |
|
|
||||
81 |
Аналіз контрольної роботи Додавання раціональних чисел |
1 |
|
|
||||
82 |
Віднімання раціональних чисел |
1 |
|
|
||||
83 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
84 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
85 |
Множення раціональних чисел |
1 |
|
|
||||
86 |
Ділення раціональних чисел |
1 |
|
|
||||
87 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
88 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
89 |
Властивості додавання і множення раціональних чисел |
1 |
|
|
||||
90 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
91 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
92 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
93 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
94 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
95 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
96 |
Контрольна робота з теми «Арифметичні дії з раціональними числами» |
1 |
|
|
||||
97 |
Аналіз контрольної роботи Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення |
1 |
|
|
||||
98 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
99 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
100 |
Рівняння. Основні властивості рівнянь |
1 |
|
|
||||
101 |
Розв’язування рівнянь |
1 |
|
|
||||
102 |
Розв’язування рівнянь |
1 |
|
|
||||
103 |
Розв’язування рівнянь |
1 |
|
|
||||
104 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
105 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
106 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
107 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
108 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
109 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
110 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
111 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
112 |
Контрольна робота з теми «Рівняння» |
1 |
|
|
||||
113 |
Аналіз контрольної роботи Перпендикулярні прямі та їх побудова за допомогою косинця і лінійки. |
1 |
|
|
||||
114 |
Паралельні прямі та їх побудова за допомогою косинця і лінійки. |
1 |
|
|
||||
115 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
116 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
117 |
Координатна площина |
1 |
|
|
||||
118 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
119 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
120 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
121 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
122 |
Графіки. Приклади графіків залежностей між величинами |
1 |
|
|
||||
123 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
124 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
125 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
126 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
127 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
||||
128 |
Контрольна робота з теми «Координатна площина» |
1 |
|
|
||||
129 |
Аналіз контрольної роботи Звичайні дроби та дії над ними |
1 |
|
|
||||
130 |
Відношення і пропорції |
1 |
|
|
||||
131 |
Раціональні числа та дії над ними |
1 |
|
|
||||
132 |
Раціональні числа та дії над ними |
1 |
|
|
||||
133 |
Рівняння |
1 |
|
|
||||
134 |
Рівняння |
1 |
|
|
||||
135 |
Розвязування текстових задач |
1 |
|
|
||||
136 |
Розвязування текстових задач |
1 |
|
|
||||
137 |
Розвязування текстових задач |
1 |
|
|
||||
138 |
Підсумкова контрольна робота за рік |
1 |
|
|
||||
139 |
Аналіз контрольної роботи |
1 |
|
|
||||
140 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
||||
Календарно-тематичне планування
уроків алгебри в 7 класі
Тема1: Цілі вирази---30год
Тема2: Функції ---10год
Тема3: Лінійні рівняння та їх системи-18год
Резерв -12год
Тема І.
Учень:
наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів
пояснює:
·як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях
змінних;
· що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт;
формулює:
·означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена;
·властивості степеня з натуральним показником;
·правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень.
Тема2.
Учень:
наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій;
пояснює, що таке:аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції;
формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність;
називає та ілюструє на прикладах способи задання функції;
описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності;
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі);
складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо.
Тема3.
Учень:
наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;
пояснює:
· що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними;
· скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними;
формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;
будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними;
описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;
характеризує випадки,коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків;
складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі;
розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них;; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними.
Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо.
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата провед. |
Примітка |
||
Тема1. |
||||||
1 |
Вступ до алгебри 7 класу. Розв'язування вправ і задач. |
1 |
|
|
||
2 |
Розв’язання вправ і задач. |
1 |
|
|
||
3 |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Тотожність. Тотожні перетворення виразу |
1 |
|
|
||
4 |
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником |
1 |
|
|
||
5 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
6 |
Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів. |
1 |
|
|
||
7 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
8 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
9 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
10 |
Контрольна робота з теми «Одночлен» |
1 |
|
|
||
11 |
Аналіз контрольної роботи Многочлен.. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. |
1 |
|
|
||
12 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
13 |
Додавання і віднімання многочленів |
1 |
|
|
||
14 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
15 |
Множення многочленів |
1 |
|
|
||
16 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
17 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
18 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
19 |
Контрольна робота з теми «Многочлен» |
1 |
|
|
||
20 |
Аналіз контрольної роботи Формули квадрата двочлена |
1 |
|
|
||
21 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
22 |
Формули різниці квадратів двох виразів |
1 |
|
|
||
23 |
Формула суми і різниці кубів двох виразів |
1 |
|
|
||
24 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
25 |
Розв’язування вправ Самостійна робота. |
1 |
|
|
||
26 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
27 |
Контрольна робота з теми «Формули скороченого множення» |
1 |
|
|
||
28 |
Аналіз контрольної роботи Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
1 |
|
|
||
29 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
30 |
Розкладання многочленів на множники способом групування |
1 |
|
|
||
31 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
32 |
Розв’язування вправ Самостійна робота. |
1 |
|
|
||
33 |
Застосування кількох способів для розкладання многочленів на множники |
1 |
|
|
||
34 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
35 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
36 |
Контрольна робота з теми “Розкладання многочлена на множники” |
1 |
|
|
||
Тема2 |
||||||
37 |
Аналіз контрольної роботи Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. |
1 |
|
|
||
38 |
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. |
1 |
|
|
||
39 |
Графік функції |
1 |
|
|
||
40 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
41 |
Лінійна функція, її графік та властивості |
1 |
|
|
||
42 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
43 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
44 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
45 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
46 |
Контрольна робота з теми: “Функції” |
1 |
|
|
||
Тема3 |
||||||
47 |
Аналіз контрольної роботи Лінійне рівняння з однією змінною. |
1 |
|
|
||
48 |
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
1 |
|
|
||
49 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
50 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
51 |
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними |
1 |
|
|
||
52 |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом |
1 |
|
|
||
53 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
54 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
55 |
Контрольна робота з теми : “Лінійні рівняння та їх системи” |
1 |
|
|
||
56 |
Аналіз контрольної роботи Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
1 |
|
|
||
57 |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
1 |
|
|
||
58 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
59 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||
60 |
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
1 |
|
|
||
61 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
62 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
63 |
Розв’язування задач і вправ |
1 |
|
|
||
64 |
Контрольна робота з теми : “Лінійні рівняння та їх системи” |
1 |
|
|
||
65 |
Аналіз контрольної роботи Повторення теми «Цілі вирази» |
1 |
|
|
||
66 |
Повторення теми «Функції» |
1 |
|
|
||
67 |
Розв’язування текстових задач |
1 |
|
|
||
68 |
Розв’язування текстових задач |
1 |
|
|
||
69 |
Контрольна робота за рік |
1 |
|
|
||
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
||
Календарно-тематичне планування
уроків геометрії в 7 класі
Тема1: Елементарні геометричні фігури та їх властивості ---8год
Тема2: Взаємне розташування прямих на площині--12год
Тема3: Трикутники. Ознаки рівності трикутників---22год
Тема4:Коло і круг..–8год
Резерв-20год
Тема 1.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;
пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками;
формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів;
класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті);
вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання;
зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач.
Тема 2.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті
співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі;
пояснює:
·що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми;
·суть доведення від супротивного;
формулює:
··означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої;
··властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною;
··ознаки паралельності прямих
вимірює та обчислює відстань від точки до прямої;
зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною;
обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих;
доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих;
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач.
Тема 3.
Учень:
наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур;
пояснює, що таке рівні фігури;
формулює:
··означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника;
··властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників;
· ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника;
класифікує трикутники за сторонами і за кутами;
зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники;
обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників;
доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника;
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту.
Тема 4.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;
формулює:
·означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник;
·властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника;
Зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника;
виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті;
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту.
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо.
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата провед. |
Примітка |
1 |
Вступ до геометрії. Розв’язування задач. |
1 |
|
|
2 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
Тема1. |
|||
3 |
Геометричні фігури. Точка , пряма , відрізок , промінь кут та їх властивості. |
1 |
|
|
4 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
5 |
Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. |
1 |
|
|
6 |
Відстань між двома точками |
1 |
|
|
7 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
8 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
9 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
10 |
Контрольна робота з теми “Елементарні геометричні фігури та їх властивості” |
1 |
|
|
Тема2. |
||||
11 |
Аналіз контрольної роботи Суміжні кути , їх властивості |
1 |
|
|
12 |
Вертикальні кути , їх властивості. Кути між двома прямими , що перетинаються |
1 |
|
|
13 |
Перпендикулярні прямі , їх властивості. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої . |
1 |
|
|
14 |
Паралельні прямі , їх властивості. |
1 |
|
|
15 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
16 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
17 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
18 |
Контрольна робота з теми “Суміжні та вертикальні кути” |
1 |
|
|
19 |
Аналіз контрольної роботи Кути утворені при перетині двох прямих січною |
1 |
|
|
20 |
Ознаки паралельності прямих. Властивості кутів утворених при перетині паралельних прямих січною |
1 |
|
|
21 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
22 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
23 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
24 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
25 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
26 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
27 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
28 |
Контрольна робота з теми «Взаємне розташування прямих на площині» |
1 |
|
|
Тема3. |
||||
29 |
Аналіз контрольної роботи Трикутник і його елементи. Нерівність трикутника. |
1 |
|
|
30 |
Види трикутників. |
1 |
|
|
31 |
Висота , бісектриса і медіана трикутника. |
1 |
|
|
32 |
Рівнобедрений трикутник , його властивості та ознаки |
1 |
|
|
33 |
Сума кутів трикутника |
1 |
|
|
34 |
Зовнішній кут трикутника та його властивості. |
1 |
|
|
35 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
36 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
37 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
38 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
39 |
Контрольна робота з теми «Трикутник.Сума кутів трикутника.» |
1 |
|
|
40 |
Аналіз контрольної роботи. Рівність геометричних фігур. |
1 |
|
|
41 |
Ознаки рівності трикутників: перша і друга ознака рівності трикутників |
1 |
|
|
42 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
43 |
Третя ознака рівності трикутників |
1 |
|
|
44 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
45 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
46 |
Властивості прямокутних трикутників |
1 |
|
|
47 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
48 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
49 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
50 |
Контрольна робота з теми «Ознаки рівності трикутників» |
1 |
|
|
Тема4. |
||||
51 |
Аналіз контрольної роботи Коло. Круг. |
1 |
|
|
52 |
Дотична до кола, її властивість. |
1 |
|
|
53 |
Основні задачі на побудову: побудова трикутника за трьома сторонами; побудова кута, що дорівнює даному; побудова бісектриси даного кута; |
1 |
|
|
54 |
Основні задачі на побудову: поділ даного відрізка навпіл; побудова прямої, перпендикулярної до даної |
1 |
|
|
55 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
56 |
Коло вписане в трикутник. Коло описане навколо трикутника |
1 |
|
|
57 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
58 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
59 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
60 |
Контрольна робота з теми «Коло і круг . » |
1 |
|
|
61 |
Аналіз контрольної роботи Повторення теми : «Елементарні геометричні фігури на площині» |
1 |
|
|
62 |
Повторення теми : «Елементарні геометричні фігури на площині» |
1 |
|
|
63 |
Повторення теми : «Взаємне розміщення прямих на площині» |
1 |
|
|
64 |
Повторення теми : «Взаємне розміщення прямих на площині» |
1 |
|
|
65 |
Повторення теми : «Трикутники» |
1 |
|
|
66 |
Повторення теми : «Трикутники» |
1 |
|
|
67 |
Повторення теми : «Коло і круг.» |
1 |
|
|
68 |
Повторення теми : «Коло і круг.» |
1 |
|
|
69 |
Контрольна робота за рік |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків алгебри в 8 класі
Тема1: Раціональні вирази--- 24год
Тема2: Квадратні корені . Дійсні числа.--- 10год
Тема3: Квадратні рівняння---16год
Резерв-20год
Тема 1.
Учень:
наводить приклади: раціонального виразу;раціонального дробу; степеня із цілим показником;
розпізнає: цілі раціональні вирази; дробові раціональні вирази;
пояснює:
·як виконати скорочення дробу; як звести дріб до нового знаменника; як звести дроби до спільного знаменника;
·що таке стандартний вигляд числа;
формулює:
·основну властивість дробу; властивості степеня з цілим показником;
·правила: додавання, віднімання, множення, ділення дробів, піднесення дробу до степеня;
·умову рівності дробу нулю;
·означення: степеня з нульовим показником; степеня з цілим від’ємним показником;
описує властивості функції за її графіком;
розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; знаходження суми, різниці, добутку, частки дробів; тотожні перетворення раціональних виразів; розв’язування рівнянь зі змінною в знаменнику дробу; перетворення степенів з цілим показником; запис числа в стандартному вигляді; побудову графіка функції
Тема 2.
Учень:
наводить приклади: раціональних чисел; ірраціональних чисел;
пояснює, що таке: раціональне число; ірраціональне число; дійсне число;
формулює: означення арифметичного квадратного кореня з числа; властивості арифметичного квадратного кореня;
характеризує: властивості функцій ,за їх графіками;
розв’язує вправи, що передбачають: застосування поняття арифметичного квадратного кореня для обчислення значень виразів, спрощення виразів, розв’язування рівнянь, порівняння значень виразів; перетворення виразів із застосуванням винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу; побудову графіків функцій .
Тема 3.
Учень:
наводить приклади: квадратних рівнянь; квадратних тричленів;
формулює:
·означення квадратного рівняння та квадратного тричлена; кореня квадратного рівняння;
·теорему Вієта;
записує: формулу коренів квадратного рівняння; формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники;
складає квадратне рівняння за умовою текстової задачі;
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження коренів квадратних рівнянь; розкладання квадратного тричлена на множники; знаходження коренів рівнянь, що зводяться до квадратних; складання і розв’язування квадратних рівнянь та рівнянь, що зводяться до них, як математичних моделей прикладних задач.
Розв'язує сюжетні задачі на: використання взаємозв'язків економічних явищ; види та розрахунки податків, платежів; рух; продуктивність праці; вартість товару; сумісну роботу; суміші та сплави тощо.
№ |
Тема уроку |
К-сть Годин |
Дата провед. |
Примітка |
1 |
Повторення і узагальнення навчального матеріалу з курсу алгебри 7 класу. |
1 |
|
|
2 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
Тема1. |
||||
3 |
Степінь з цілим показником і його властивості |
1 |
|
|
4 |
Стандартний вигляд числа |
1 |
|
|
5 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
6 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
7 |
Раціональні вирази . Раціональні дроби. |
1 |
|
|
8 |
Функція , її графік і властивості |
1 |
|
|
9 |
Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками. |
1 |
|
|
10 |
Додавання і віднімання раціональних дробів з різними знаменниками. |
1 |
|
|
11 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
12 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
13 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
14 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
15 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
16 |
Контрольна робота з теми «Додавання і віднімання алгебраїчних дробів» |
1 |
|
|
17 |
Аналіз контрольної роботи Множення дробів. Піднесення дробу до степеня |
1 |
|
|
18 |
Ділення дробів |
1 |
|
|
19 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
20 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
21 |
Тотожні перетворення раціональних виразів |
1 |
|
|
22 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
23 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
24 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
25 |
Раціональні рівняння. Рівносильні рівняння |
1 |
|
|
26 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
27 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
28 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
29 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
30 |
Контрольна робота з теми «Множення і ділення алгебраїчних дробів |
1 |
|
|
Тема2. |
||||
31 |
Аналіз контрольної роботи Функція y = x2, її графік і властивості |
1 |
|
|
32 |
Арифметичний квадратний корінь. |
1 |
|
|
33 |
Раціональні числа. Ірраціональні числа. Дійсні числа. |
1 |
|
|
34 |
Властивості арифметичного квадратного кореня |
1 |
|
|
35 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
36 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
37 |
Тотожні перетворення виразів , що містять квадратний корінь |
1 |
|
|
38 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
39 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
40 |
Функція , її графік і властивості |
1 |
|
|
41 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
42 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
43 |
Контрольна робота з теми «Квадратні корені» |
1 |
|
|
Тема3. |
||||
44 |
Аналіз контрольної роботи. Квадратні рівняння. |
1 |
|
|
45 |
Формула коренів квадратного рівняння |
1 |
|
|
46 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
47 |
Теорема Вієта |
1 |
|
|
48 |
Квадратне рівняння як математична модель прикладних задач |
1 |
|
|
49 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
50 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
51 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
52 |
Контрольна робота з теми «Розв’язування квадратних рівнянь» |
1 |
|
|
53 |
Аналіз контрольної роботи Квадратний тричлен. Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники. |
1 |
|
|
54 |
Розв’язування рівнянь , які зводяться до квадратних |
1 |
|
|
55 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
56 |
Рівняння яке зводиться до квадратного як математична модель прикладної задачі |
1 |
|
|
57 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
58 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
59 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
60 |
Контрольна робота з теми «Розв’язування рівнянь які зводяться до квадратних» |
1 |
|
|
61 |
Аналіз контрольної роботи |
1 |
|
|
62 |
Розв’язування вправ на тотожні перетворення виразів |
1 |
|
|
63 |
Розв’язування вправ на тотожні перетворення виразів |
1 |
|
|
64 |
Розв’язування рівнянь |
1 |
|
|
65 |
Розв’язування рівнянь |
1 |
|
|
66 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
67 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
68 |
Розв’язування вправ на побудову графіків |
1 |
|
|
69 |
Підсумкова контрольна робота за рік |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків геометрії в 8 класі
Тема1: Чотирикутники-- 22год
Тема2:Подібність трикутників.--- 10год
Тема3: Розв’язування прямокутних трикутників ---14год
Тема 4: Многокутники. Площі многокутників—12год
Резерв -12год
Тема І.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;
пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника;
формулює:
·означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції;
·ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників;
·теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника;
класифікує чотирикутники;
зображуєта знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи;
обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду;
доводить:властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата;
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту.
Тема 2.
Учень:
наводить приклади подібних трикутників;
пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур;
формулює:
·теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника;
·означення подібних трикутників;
·ознаки подібності трикутників;
·узагальнену теорему Фалеса;
зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;
обґрунтовує подібність трикутників;
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості.
Тема3.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті;
пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»;
формулює:
·властивості перпендикуляра і похилої;
·означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника;
·теорему Піфагора;
·співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника;
знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута;
обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°;
доводить теорему Піфагора;
розв’язує прямокутні трикутники
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту.
Тема4.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;
пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола;
формулює:
·означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола;
·теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції;
записуєта пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті;
зображуєта знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола;
співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури;
обчислює площі вказаних у змісті фігур;
застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів;
розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо
Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо.
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата провед. |
примітка |
||
1 |
Повторення і узагальнення навчального матеріалу з курсу геометрії 7 класу. |
1 |
|
|
||
2 |
Розв’язування задач. |
1 |
|
|
||
|
Тема1. |
|
|
|
||
3 |
Чотирикутник , його елементи Сума кутів чотирикутника |
1 |
|
|
||
4 |
Паралелограм , його властивості. |
1 |
|
|
||
5 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
6 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
7 |
Прямокутник та його властивості |
1 |
|
|
||
8 |
Ромб та його властивості |
1 |
|
|
||
9 |
Квадрат та його властивості |
1 |
|
|
||
10 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
11 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
12 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
13 |
Контрольна робота з теми «Чотирикутники» |
1 |
|
|
||
14 |
Аналіз контрольної роботи Теорема Фалеса |
1 |
|
|
||
15 |
Середня лінія трикутника , її властивості |
1 |
|
|
||
16 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
17 |
Трапеція. Середня лінія трапеції та її властивості |
1 |
|
|
||
18 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
19 |
Вписані та центральні кути |
1 |
|
|
||
20 |
Вписані та описані чотирикутники |
1 |
|
|
||
21 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
22 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
23 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
24 |
Контрольна робота з теми «Трапеція. » |
1 |
|
|
||
|
Тема2 |
|
|
|
||
25 |
Аналіз контрольної роботи Узагальнена теорема Фалеса |
1 |
|
|
||
26 |
Подібні трикутники. Ознаки подібності трикутників |
1 |
|
|
||
27 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
28 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
29 |
Властивість медіани та бісектриси трикутника |
1 |
|
|
||
30 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
31 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
32 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
33 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
34 |
Контрольна робота з теми «Подібність трикутників» |
1 |
|
|
||
|
Тема 3. |
|
|
|
||
35 |
Аналіз контрольної роботи Теорема Піфагора |
1 |
|
|
||
36 |
Перпендикуляр і похила , їх властивості. |
1 |
|
|
||
37 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
38 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
39 |
Синус , косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника. |
1 |
|
|
||
40 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. |
1 |
|
|
||
41 |
Значення синуса , косинуса і тангенса деяких кутів. |
1 |
|
|
||
42 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
43 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
44 |
Розв’язування прямокутних трикутників. |
1 |
|
|
||
45 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
46 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
47 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
48 |
Контрольна робота з теми «Розв’язування прямокутних трикутників» |
1 |
|
|
||
|
Тема4. |
|
|
|
||
49 |
Аналіз контрольної роботи Многокутник та його елементи. |
1 |
|
|
||
50 |
Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола |
1 |
|
|
||
51 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
52 |
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника. |
1 |
|
|
||
53 |
Площа паралелограма. Площа ромба |
1 |
|
|
||
54 |
Площа трикутника |
1 |
|
|
||
55 |
Площа трапеції |
1 |
|
|
||
56 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
57 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
58 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||
59 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||
60 |
Контрольна робота з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
1 |
|
|
||
61 |
Розв’язування задач з теми : «Чотирикутники» |
1 |
|
|
||
62 |
Розв’язування задач з теми : «Чотирикутники |
1 |
|
|
||
63 |
Розв’язування задач з теми : «Подібність трикутників» |
1 |
|
|
||
64 |
Розв’язування задач з теми : «Подібність трикутників» |
1 |
|
|
||
65 |
Розв’язування задач з теми : «Розв’язування прямокутних трикутників» |
1 |
|
|
||
66 |
Розв’язування задач з теми : «Розв’язування прямокутних трикутників» |
1 |
|
|
||
67 |
Розв’язування задач з теми : «Многокутники. Площі многокутників» |
1 |
|
|
||
68 |
Розв’язування задач з теми : «Многокутники. Площі многокутників» |
1 |
|
|
||
69 |
Контрольна робота за рік |
1 |
|
|
||
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
||
Календарно-тематичне планування
уроків алгебри в 9 класі
Тема1: Нерівності--- 14год
Тема2:Квадратична функція.--- 20год
Тема3: Числові послідовності---10год
Тема 4:Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики.-8год
Резерв-18год
Тема 1.
Учень:
наводить приклади: числових нерівностей; нерівностей зі змінними; лінійних нерівностей з однією змінною; подвійних нерівностей;
пояснює що таке об’єднання та перетин числових проміжків;
формулює:
· властивостічислових нерівностей, властивості нерівностей зі змінною;
·означення: розв’язку лінійної нерівності з однією змінною, рівносильних нерівностей;
обґрунтовує властивості числових нерівностей;
зображує на координатній прямій: об’єднання та перетин числових проміжків, задані нерівностями числові проміжки; виконує обернене завдання;
записує розв’язки нерівностей та їх систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей;
розв’язує: лінійні нерівності з однією змінною; системи лінійних нерівностей з однією змінною.
Тема 2.
Учень:
наводить приклади квадратичної функції;
обчислює значення функції в точці
пояснює перетворення графіків функції: f(x)→f(x)+а; f (x) →f (x+а); f(x) → kf(x), f (x) → – f(x); алгоритм побудови графіка квадратичної функції;
характеризує функцію за її графіком
розв’язує вправи, що передбачають: побудову графіка квадратичної функції; розв’язування квадратних нерівностей; знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач.
Тема 3.
Учень:
наводить приклади: числової послідовності; арифметичної та геометричної прогресій;
формулює означення і властивості арифметичної та геометричної прогресій;
записує і пояснює:
·формули: n-го члена арифметичної та геометричної прогресій, суми перших n членів цих прогресій;
·властивості арифметичної та геометричної прогресій
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; використання формул загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій.
Тема 4.
Учень:
наводить приклади: випадкових подій, подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосування правил комбінаторики
пояснює, що таке: частота випадкової події, ймовірність випадкової події
знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел
розв’язує задачі, що передбачають:
використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків.
Розв’язує сюжетні задачі на: розрахунок та аналіз фінансової спроможності родини; розрахунок обсягу сплачених податків; прийняття рішень стосовно особистих та колективних фінансових питань тощо.
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата провед. |
Примітка |
||||
1 |
Повторення і узагальнення навчального матеріалу з курсу алгебри 8 класу. |
1 |
|
|
||||
2 |
Розв’язування вправ і задач. |
1 |
|
|
||||
Тема1. |
||||||||
3 |
Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей |
1 |
|
|
||||
4 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
5 |
Нерівності зі змінними. Лінійні нерівності з однією змінною. |
1 |
|
|
||||
6 |
Числові проміжки. Рівносильні нерівності. |
1 |
|
|
||||
7 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
8 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
9 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
10 |
Контрольна робота з теми «Лінійні нерівності з однією змінною» |
1 |
|
|
||||
11 |
Аналіз контрольної роботи Системи лінійних нерівностей з однією змінною . |
1 |
|
|
||||
12 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
13 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
14 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
15 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
16 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
17 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
18 |
Контрольна робота з теми «Системи лінійних нерівностей з однією змінною» |
1 |
|
|
||||
ТЕМА2 |
||||||||
19 |
Аналіз контрольної роботи Властивості функції: нулі функції , проміжки знакосталості, зростання і спадання функції, найменше та найбільше значення функції. |
1 |
|
|
||||
20 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
21 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
22 |
Перетворення графіків функцій |
1 |
|
|
||||
23 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
24 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
25 |
Квадратична функція, її графік і властивості |
1 |
|
|
||||
26 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
27 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
28 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
29 |
Контрольна робота з теми «Квадратична функція» |
1 |
|
|
||||
30 |
Аналіз контрольної роботи Квадратна нерівність. |
1 |
|
|
||||
31 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
32 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
33 |
Система двох рівнянь з двома змінними |
1 |
|
|
||||
34 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
35 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
36 |
Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель прикладної задачі |
1 |
|
|
||||
37 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
38 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
39 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
||||
40 |
Контрольна робота з теми : «Система двох рівнянь з двома змінними» |
1 |
|
|
||||
Тема3. |
||||||||
41 |
Аналіз контрольної роботи Числові послідовності Арифметична прогресія, її властивості Формула п-го члена арифметичної прогресії. |
1 |
|
|
||||
42 |
Сума перших п-х членів арифметичної прогресії |
1 |
|
|
||||
43 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
44 |
Геометрична прогресія , її властивості Формула п-го члена геометричної прогресії |
1 |
|
|
||||
45 |
Сума перших п-х членів геометричної прогресії |
1 |
|
|
||||
46 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
47 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||||
48 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
49 |
Розв’язування впав |
1 |
|
|
||||
50 |
Контрольна робота з теми : «Числові послідовності» |
1 |
|
|
||||
Тема4. |
||||||||
51 |
Аналіз контрольної роботи Основні правила комбінаторики. |
1 |
|
|
||||
52 |
Частота та ймовірність випадкової події. |
1 |
|
|
||||
53 |
Розв’язування впав |
1 |
|
|
||||
54 |
Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробки |
1 |
|
|
||||
55 |
Розв’язування впав |
1 |
|
|
||||
56 |
Розв’язування вправ Самостійна робота |
1 |
|
|
||||
57 |
Розв’язування впав |
1 |
|
|
||||
58 |
Контрольна робота з теми : «Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики» |
1 |
|
|
||||
59 |
Аналіз контрольної роботи Розв’язування вправ з теми : «Нерівності» |
1 |
|
|
||||
60 |
Розв’язування вправ з теми : «Нерівності» |
1 |
|
|
||||
61 |
Розв’язування вправ з теми: «Квадратична функція» |
1 |
|
|
||||
62 |
Розв’язування вправ з теми: «Квадратична функція» |
1 |
|
|
||||
63 |
Розв’язування вправ з теми: «Квадратична функція» |
1 |
|
|
||||
64 |
Розв’язування вправ з теми : «Числові послідовності» |
1 |
|
|
||||
65 |
Розв’язування вправ з теми : «Числові послідовності» |
1 |
|
|
||||
66 |
Розв’язування вправ з теми : «Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики» |
1 |
|
|
||||
67 |
Розв’язування вправ з теми : «Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики» |
1 |
|
|
||||
68 |
Розв’язування рівнянь. |
1 |
|
|
||||
69 |
Підсумкова контрольна робота за рік |
1 |
|
|
||||
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
||||
Календарно-тематичне планування
уроків геометрії в 9 класі
Тема1: Метод координат на площині---8год
Тема2: Вектори на площині --12год
Тема3: Розв’язування трикутників --10год
Тема4: Правильні многокутники. Довжина кола . Площа круга .--10год
Тема5: Геометричні переміщення— 6год
Резерв-24год
Тема 1.
Учень:
наводить приклади співвідношень, указаних у змісті;
пояснює:
· що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури;
·як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про:
відстань між двома точками; координати середини відрізка;
записуєта пояснює:
·формули координат середини відрізка, відстані між двома точками;
·рівняння кола, прямої;
зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат;
обчислює:
·координати середини відрізка;
·відстань між двома точками, заданих своїми координатами;
доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка;
застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач.
Тема 2.
Учень:
наводитьприклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів;
пояснює:
·що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число;
·як задати вектор;
·як відкласти вектор від заданої точки;
·за якими правиламизнаходять: суму векторів; добуток вектора на число;
формулює:
·означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів;
·властивості:дій над векторами;
зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число;
обчислює:
· координати вектора,суми (різниці) векторів, добутку вектора на число;
· довжину вектора, кут між двома векторами;
обґрунтовує:рівність, колінеарність векторів;
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач.
Тема3.
Учень:
пояснює,що означає «розв’язати трикутник»;
формулює теорему: косинусів; синусів;
записуєта пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними);
зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів;
обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників;
застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач.
Тема4.
Учень:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;
пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола;
співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури;
обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора
будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник;
застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач.
Тема5.
Учень:
наводить приклади:·фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур;
пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур;
формулює:
·означення:рівних фігур;
·властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту;
зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень;
обґрунтовує: симетричністьдвох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень;
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач.
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата провед. |
примітка |
|
1 |
Повторення і узагальнення навчального матеріалу з курсу геометрії 8 класу. |
1 |
|
|
|
2 |
Розв’язування вправ і задач. |
1 |
|
|
|
|
Тема1. |
||||
3 |
Синус , косинус , тангенс кутів від 00до 1800 .Тотожності : sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α; |
1 |
|
|
|
4 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|
5 |
Координати середини відрізка |
1 |
|
|
|
6 |
Відстань між двома точками із заданими координатами |
1 |
|
|
|
7 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
8 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
9 |
Рівняння кола |
1 |
|
|
|
10 |
Рівняння прямої |
1 |
|
|
|
11 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
12 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
13 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
14 |
Контрольна робота з теми : «Метод координат на площині» |
1 |
|
|
|
|
Тема2. |
||||
15 |
Аналіз контрольної роботи Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. |
1 |
|
|
|
16 |
Координати вектора. Додавання і віднімання векторів |
1 |
|
|
|
17 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|
18 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|
19 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
20 |
Множення вектора на число. Колінеарні вектори |
1 |
|
|
|
21 |
Скалярний добуток векторів |
1 |
|
|
|
22 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|
23 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|
24 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
25 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|
26 |
Контрольна робота з теми : «Вектори на площині» |
1 |
|
|
|
|
Тема3. |
||||
27 |
Аналіз контрольної роботи Теорема косинусів |
1 |
|
|
|
28 |
Теорема синусів |
1 |
|
|
|
29 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
30 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
31 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
32 |
Формули для заходження площі трикутника |
1 |
|
|
|
33 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
34 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
35 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
36 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
37 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
38 |
Контрольна робота з теми : «Розв’язування трикутників» |
1 |
|
|
|
|
Тема4. |
||||
39 |
Аналіз контрольної роботи Правильний многокутник , його види та властивості |
1 |
|
|
|
40 |
Правильний многокутник вписаний у коло та описаний навколо кола |
1 |
|
|
|
41 |
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
1 |
|
|
|
42 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
43 |
Площа круга та його частин. |
1 |
|
|
|
44 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
45 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
46 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
47 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
48 |
Контрольна робота з теми : «Правильні многокутники .Довжина кола . Площа круга.» |
1 |
|
|
|
|
Тема5. |
||||
49 |
Аналіз контрольної роботи Переміщення (рух) та його властивості |
1 |
|
|
|
50 |
Симетрія відносно точки і прямої |
1 |
|
|
|
51 |
Поворот |
1 |
|
|
|
52 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
53 |
Паралельне перенесення. Рівність фігур. |
1 |
|
|
|
54 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
55 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
56 |
Розв’язування задач Самостійна робота |
1 |
|
|
|
57 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|
58 |
Контрольна робота з теми : «Геометричні переміщення» |
1 |
|
|
|
59 |
Аналіз контрольної роботи Розв’язування вправ і задач з теми : «Координати на площині» |
1 |
|
|
|
60 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Координати на площині» |
1 |
|
|
|
61 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Вектори на площині» |
1 |
|
|
|
62 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Вектори на площині» |
1 |
|
|
|
63 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Розв’язування трикутників» |
1 |
|
|
|
64 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Розв’язування трикутників», |
1 |
|
|
|
65 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга.» |
1 |
|
|
|
66 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга.» |
1 |
|
|
|
67 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Геометричні переміщення» |
1 |
|
|
|
68 |
Розв’язування вправ і задач з теми : «Геометричні переміщення» |
1 |
|
|
|
69 |
Контрольна робота за рік |
1 |
|
|
|
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|
1