11 клас
Українська література
( академічний рівень)
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 11-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 10—11 класи. Академічний рівень / М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк — керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан, Н.В. Левчик, М.П. Бондар, O.A. Камінчук, В.І. Цимбалюк. — K.: Грамота, 2010
За підручником : / Українська література/ для учнів11 класу загальноосвітніх навчальних закладів, Київ - К.: «Освіта», 2010.
Обов’язкова кількість видів контролю
Форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Контрольні роботи
у формі: - контрольного класного твору; - виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
2
2 |
1. 2. 3.
1. 2.
1. 2.
|
3
2
2 |
1. 2. 3.
1. 2.
1. 2.
|
Уроки розвитку мовлення(РМ) |
2 (у+п) |
1. 2.
|
2 (у+п) |
1. 2.
|
Уроки позакласного читання(ПЧ) |
1 |
|
1 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
1. 2. 3. 4.
|
5 |
1. 2. 3. 4. 5. |
І семестр
№ з/п |
Дата |
Зміст |
Примітка |
|||||||
|
|
Українська література 1920-1930 рр. |
|
|||||||
1 |
|
Вступ. Складні суспільно-історичні умови розвитку української літератури XX століття, основні стильові напрями (модернізм, соцреалізм, постмодернізм). Українська література XX століття як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець і влада, свобода творчості. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження», домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті роки. ТЛ: «розстріляне відродження». |
|
|||||||
Поезія 20-х років XX століття |
||||||||||
2 |
|
Провідна роль поезії у 20-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина-найбільший модерніст 20-х років. |
Вивчити напам’ять «Арфами, арфами...», «О панно Інно...» |
|||||||
3 |
|
Звернення до «вічних тем», культура віршування, потужне ліричне «Я» як символ нової людини, життєствердний пафос, поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму в поезіях «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Одчиняйте двері». |
|
|||||||
4 |
|
Феномен «кларнетизму», Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (збірка «Соняшні кларнети»). Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти»). ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм(повторення), кларнетизм. |
|
|||||||
5 |
|
Літературний авангард (Михайль Семенко) Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років. Михайль Семенко - поет-футурист, сміливий експериментатор, впроваджувач. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми у віршах «Бажання», «Місто», «Запрошення». ТЛ: авангард, футуризм, деструкція. |
|
|||||||
6 |
|
Київські «неокласики». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Приналежність до групи М. Зерова, М. Рильського. Різногранний творчий шлях митців. Філософічність, афористичність їхньої лірики. М.Зеров. «Київ-традиція». |
Вивчити напам'ять одну з поезій (на вибір) |
|||||||
7 |
|
Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність у віршах М.Рильського «Молюсь і вірю», «Солодкий світ». ТЛ: сонет, філософічність. |
||||||||
8 |
|
Євген Плужник. «Для вас, історики майбутні...», «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен - як срібний птах!..», «Річний пісок...». Один із провідних поетів «розстріляного відродження». ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя. |
Вивчити напам'ять одну з поезій (на вибір) |
|||||||
Зошит |
||||||||||
9 |
|
«Громадянський інтим», сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси,гармонієї світуі людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. |
||||||||
10 |
|
Контрольна робота № 1. «Поезія 20-х років XX століття». ( Тестування). |
|
|||||||
Тематична |
|
|||||||||
Проза 20-х років XX століття |
||||||||||
11 |
|
Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми. Часткова ідеологічна заангажованість, її експериментаторські модерністські пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв'язок із поезією. Микола Хвильовий(М. Фітільов). Життєвий і творчий шлях письменника. Провідна роль у літературному житті 1920-х років. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у дискусії 1925-1928 років. Тематичне і стильове розмаїття його прози. |
|
|||||||
12 |
|
М.Хвильовий. «Я (Романтика)» - новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком. |
|
|||||||
13 |
|
Юрій Яновський. Творча біографія митця. Роман у новелах «Вершники». Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті («Дитинство»). |
|
|||||||
14 |
|
Ствердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку («Шаланда в морі»). ТЛ: роман у новелах. |
|
|||||||
15 |
|
Валер’ян Підмогильний - автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Творча біографія письменника. Світовий мотив підкорення міста, самоствердження, інтерпретовані на національному матеріалі (роман «Місто»). ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, іронія. |
|
|||||||
16 |
|
В.Підмогильний. «Місто». Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. |
|
|||||||
Зошит |
|
|||||||||
17 |
|
РМ №1. Підготовка проекту (з використанням мультимедійних технологій) з метою представлення життєвого і творчого шляху В.Підмогильного. |
РМ №1 |
|||||||
18 |
|
Остап Вишня (Павло Губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. «Моя автобіографія ТЛ: усмішка. |
|
|||||||
19 |
|
Остап Вишня. «Сом». Оптимізм, любов до природи, людини, м'який гумор як риси індивідуального почерку письменника. |
|
|||||||
20 |
|
Контрольна робота № 2. «Українська проза 20-х років XX століття». ( Тестування ). |
|
|||||||
Тематична |
|
|||||||||
Драматургія |
||||||||||
21 |
|
Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920-1930-х рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модерної драматургії. Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л.Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах. |
|
|||||||
22 |
|
Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння. |
|
|||||||
23 |
|
Драматургічна майстерність автора у створенні комічних характерів і ситуацій, у побудові діалогів та ремарок у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілення. Актуальність п'єси в наш час. ТЛ: сатирична комедія. |
|
|||||||
24 |
|
РМ № 2. Написання твору-роздуму за комедією М.Куліша «Мина Мазайло». |
РМ №2 |
|||||||
Зошит |
|
|||||||||
Література в Західній Україні (до 1939 р.) |
||||||||||
25
|
|
Література в Західній Україні (до 1939 р.). Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими; міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів у поезіях «Зелена Євангелія», «Різдво». ТЛ: міфологізм, асоціативність. |
Вивчити напам’ять один вірш (на вибір). |
|||||||
26 |
|
Осип Турянський. «Поза межами болю». Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення. Поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Умовність зображення (події поза конкретним часом і простором). ТЛ: поема у прозі. |
|
|||||||
27 |
|
Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духа над матерією. Гуманістичний життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значущість і всеохопність. |
|
|||||||
28 |
|
Контрольна робота № 3. «Драматургія. Література в Західній Україні (до 1939 р.)». (Письмовий твір на одну з тем: «Сучасність звучання драматичного твору Миколи Куліша “Мина Мазайло”» «Релігійні мотиви в поезії Богдана- Ігоря Антонича», «Загальнолюдські мотиви та гуманістичні цінності в повісті Осипа Турянського “Поза межами болю”»). |
|
|||||||
29 |
|
Позакласне читання № 1. Улас Самчук. «Марія». |
ПЧ №1 |
|||||||
30 |
|
Література рідного краю № 1. Сучасна українська проза письменників рідного краю. Галина Берізка «Микола Чудотворець» |
ЛРК №1 |
|||||||
Зошит |
|
|||||||||
Еміграційна література |
||||||||||
31 |
|
«Празька поетична школа» та її представники. Євген Маланюк. Коротко про митця. Вірші про призначення поета й поезії. Символічні образи в поезії «Стилет чи стилос?..». |
|
|||||||
32 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
|||||||
ІІ семестр |
||||||||||
33 |
|
Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгійні мотиви, філософічність поезії Є.Маланюка «Під чужим небом».
|
|
|||||||
34 |
|
Основні віхи життя і творчості Івана Багряного ( І.Лозов’ягін). «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості. |
|
|||||||
35 |
|
РМ № 3. Усний твір-характеристика персонажа пригодницького роману І.Багряного «Тигролови». |
РМ №3 |
|||||||
|
||||||||||
36 |
|
Українська література 1940-1950-х років. Участь українських письменників у Другій світовій війні. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, посилення філософічності в літературі цього періоду. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду. Олександр Довженко. Відомий у світі режисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. |
|
|||||||
37 |
|
О.Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого й сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально - етичні проблеми, порушені в кіноповісті. ТЛ: кіноповість, публіцистичність |
|
|||||||
Зошит |
||||||||||
38 |
|
О.Довженко. «Україна в огні». Національні та загальнолюдські проблеми. Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки. |
|
|||||||
39
|
|
О.Довженко. «Україна в огні». Характеристика образів- персонажів у кіноповісті. |
|
|||||||
40 |
|
Контрольна робота № 4. «Українська література 1940-1950 рр. Еміграційна література». (Письмовий твір на одну з тем: «Філософський зміст поезії Євгена Маланюка», «Доля України та українців за романом Івана Багряного “Тигролови”», «Вічні цінності у творах Олександра Довженка».) |
|
|||||||
Тематична |
||||||||||
Українська література другої половини XX - початку XXI ст. |
||||||||||
41 |
|
Українська література у другій половині XX століття. Нова хвиля відродження української літератури на початку1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне і соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна. |
|
|||||||
Поети-шістдесятники |
||||||||||
42 |
|
Василь Симоненко. Творча біографія митця(«витязь молодої української поезії»). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці...»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»). ТЛ: віршові розміри (повторення). |
Вивчити напам’ять одну з поезій поета- шістдесятника ( на вибір).
|
|
|
Рідна Україна. Світ природи (18) |
||||
43 |
|
Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нації, окремої людини. Пісня «Два кольори», яка стала народною. |
||||||||
44 |
|
Іван Драч - невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічний образ соняшника, сонця. ТЛ: балада (повторення). |
||||||||
45 |
|
Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Учень О. Довженка. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...». Інтимна лірика митця. Збірка інтимної лірики «Цю жінку я люблю». |
||||||||
Зошит |
||||||||||
46 |
|
Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). «Страшні слова, коли вони мовчать...» - ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва. |
Вивчити напам’ять одну з поезій (на вибір). |
|||||||
47 |
|
«Вічні» українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації («Українське альфреско»). Інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. Її сповідальність. Пейзажна й філософська лірика: «Хай буде легко. Дотиком пера...», «Я вранці голос горлиці люблю...», «Недумано, негадано...». ТЛ: образи-архетипи. |
||||||||
48 |
|
Історично-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай». ТЛ: роман у віршах. |
|
|||||||
49 |
|
«Маруся Чурай». Духовне життя українців крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. |
|
|||||||
50 |
|
Василь Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі |
Вивчити напам’ять «Як добре те, що смерті не боюсь я...». |
|||||||
51 |
|
Основні тематично-проблемні лінії в поезіях В.Стуса: душа людини «перед вічністю високого неба»( відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності й активної дії; формування себе); атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи; Україна-мрія і Україна знищена, скорена. Поезії «Господи гніву пречистого...», «О земле втрачена, явися...», «Як добре те, що смерті не боюсь я...»- зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці. ТЛ: метафора (поглиблено). |
||||||||
52 |
|
Контрольна робота № 5. «Українська література другої половини XX - початку XXI ст.( В.Симоненко, Д.Павличко, І.Драч, М.Вінграновський, Л.Костенко, В. Стус)». (Тестування). |
|
|||||||
Зошит |
||||||||||
Тематична |
||||||||||
Проза другої половини XX ст. |
||||||||||
53 |
|
Розвиток української прози . Її новаторські особливості. Олесь Гончар. Загальна характеристика доробку Гончара-романтика. Творчий злет у 60-ті роки. Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному відродженні нації. Краса і сила кохання як матеріал художнього осмислення в новелі «За мить щастя» Олеся Гончара. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини. |
|
|||||||
54 |
|
Новела-засторога «Залізний острів» (з роману «Тронка»). Символіка танку юних Віталика і Тоні на розпеченій палубі затонулого крейсера(гуманістичні цінності під загрозою цивілізаційних процесів). |
|
|||||||
55 |
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації. «Три зозулі з поклоном». Образ любові як утілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. ТЛ: художня деталь (поглиблено). |
|
|||||||
56 |
|
РМ № 4. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею новели «Три зозулі з поклоном». |
|
|||||||
57 |
|
Валерій Шевчук. Життя і творчість митця. Особливості світобачення, громадянська позиція. Зв’язок із давньою українською літературою |
РМ №4 |
|||||||
58 |
|
Композиція роману-балади «Дім на горі» (повість-преамбула і збірка новел «Голос трави»). Використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили, трагізм). ТЛ: роман-балада, бароко, притчевість, символічність (поглиблено). |
|
|||||||
59 |
|
Роман-балада «Дім на горі». Розгалуженість сюжету. Жіноче начало і чоловіче у творі. Притчовість образів, епізодів. |
|
|||||||
60 |
|
Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного) : дім на горі як фортеця нашої духовності, душі, підніжжя гори як поле боротьби добра і зла, світла і темряви в романі-баладі. Барокові притчові мотиви й символи (самотність, роздвоєння людини, блудний син, дорога). |
|
|||||||
Українська історична проза |
||||||||||
61 |
|
Історичні твори. Павло Загребельний. Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози. |
|
|||||||
Зошит |
||||||||||
62 |
|
Історична основа й художній вимисел у романі П.Загребельного «Диво» (розділи: «Рік 992. Великий сонцестій. Пуща», «Рік 1004. Весна. Київ», «Рік 1004. Літо. Радогость», «Рік 1028. Теплінь. Київ», «Рік 1032. Київ», «Рік 1037. Осінній сонцеворот. Київ»). Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ. ТЛ: історична правда і художній вимисел (повторення) |
|
|||||||
63 |
|
Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності). Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини) в романі «Диво». Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець. |
|
|||||||
Сучасна українська література |
||||||||||
64 |
|
Історико-культурна картина літератури кінцяXX- початку XXI століття. Літературні угруповання («Бу-Ба-Бу», «Нова дегенерація», «Пропала грамота», «ЛуГоСад» та ін.). Творчість Г.Пагутяк, Ю.Андруховича, О.Забужко, І.Римарука, В.Слапчука та ін. Утворення АУП (Асоціації українських письменників). |
|
|||||||
65 |
|
Література елітна й масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х рр., його риси. Сучасні часописи та альманахи. ТЛ: постмодернізм . |
|
|||||||
66 |
|
Позакласне читання № 2. О. Жовна Оповідання, повісті. |
|
|||||||
67 |
|
Контрольна робота № 6. «Проза другої половини XX століття (О.Гончар, Гр.Тютюнник, В. Шевчук, П.Загребельний)», «Сучасна українська література»..» ( Літературний диктант і розлогі відповіді на запитання) |
ПЧ№2 |
|||||||
68 |
|
Література рідного краю № 2. Новочасна поезія рідного краю. |
|
|||||||
69 |
|
Бесіда про вивчені твори української літератури. |
ЛРК №2 |
|||||||
70 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
|||||||
Зошит |
||||||||||
Тематична |
||||||||||