КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 10 КЛАСІ ІІ семестр

Про матеріал

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ

УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 10 КЛАСІ

Перегляд файлу

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ

УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 10 КЛАСІ

(академічний рівень)*

ІІ семестр

 

Дата

Тема уроку

Примітка

 

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1910-х років

Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського модернізму.

 Михайло Коцюбинський. Життя і творчість письменника, гуманізм світогляду. Загальна характеристика творчості.

 

 

 

Еволюція художньої свідомості митця: від народництва і реалізму до модернізму. Психологічна новела «Іntermezzo». Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану  людини. ». Символічні образи.

ТЛ: новела, імпресіонізм.

Зошит

 

 

Повість «Тіні забутих предків».

Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю.

 

 

 

Духовний світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи Івана й Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.

 

 

 

Ольга Кобилянська. Життя і творчість письменниці. Загальна характеристика творчості. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху)

 

 

 

Повість «Земля» – психологічне трактування вічних проблем  (людини і землі, злочину і кари) на українському матеріалі. Проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею в повісті

О. Кобилянської.

 

 

 

Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства в повісті О. Кобилянської «Земля». Михайло і Сава – протилежні психологічні типи. 

 

 

 

Марійка та Івоніка – уособлення цінностей народної моралі в повісті О. Кобилянської «Земля». Марійка та Івоніка – уособлення цінності народної моралі, Сава і Рахіра – духовної деградації.

 

 

 

 

РМ (усно)Диспут на тему доведення Савиного злочину.

РМ

(диспут)

 

 

 Контрольна робота № 4 Творчість М. Коцюбинського й

О. Кобилянської (тестування)

 

 

 

Василь Стефаник. Життєпис письменника. Загальна характеристика творчості митця.

ТЛ: експресіонізм.

 

 

 

Новаторство В. Стефаника. Новела «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості новели

В. Стефаника «Камінний хрест».

 

 

 

Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного в новелі. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Танець головного героя як символ трагізму й розпачу від прощання з рідним краєм.

 

 

 

Леся Українка. Життєвий і творчий шлях письменниці. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.

 

 

 

Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. Символічність, романтичні образи, прийом контрасту, сильна вольова особистість у вірші «Contra spem spero!» Громадянська лірика Лесі Українки. «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…»

ТЛ: неоромантизм.

напам’ять: «Contra spem spero

 

 

 

 

Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..»

 

 

 

Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Поєднання високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша.

ТЛ: драма-феєрія.

 

 

 

Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей.

 

 

 

Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини.

 

 

 

Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника).

 

 

 

Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника).

 

 

 

Микола Вороний. Життя і творчість митця. Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» у вірші «Іванові Франкові».

 

 

 

Єдність краси природи і мистецтва в поезії М. Вороного «Блакитна панна».

Жіночий образ у вірші «Інфанта».

РМ Письмова творча робота (за поетикою віршів

М. Вороного).

ТЛ: символізм (поглиблення знань).

напам’ять: «Блакитна Панна»

 

 

Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання митця. Патріотичні почуття в поезії «О слово рідне! Орле скутий!..» Музичність і звукова виразність у поезіях Олександра Олеся «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі».

напам’ять: «Чари ночі»

 

 

Символізм драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в Казку». Дорога в казку – символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема вождя і маси у творі. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.

ТЛ: драматичний етюд.

 

 

 

Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадянська й політична діяльність. Загальна характеристика творчості письменника. Прозові й драматичні твори В. Винниченка. Мала проза: ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила». Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина».

 

 

 

Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності) в новелі В. Винниченка «Момент». Образ панни – втілення ідеї вічної жіночності й краси.

 

 

 

Творчість М. Вороного, Олександра Олеся й В. Винниченка (узагальнення й систематизація вивченого).

 

 

 

Контрольна робота № 6 «Творчість М. Вороного, Олександра Олеся, В. Винниченка» (тестування)

 

 

 

ПЧ Бесіда за трагедією В. Винниченка «Гріх» (або за романом «Записки кирпатого Мефістофеля»)

 

 

 

Література рідного краю (проза)

 

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

* Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 10 класі складено за програмою «Українська література. 10 клас» Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профілі – іноземна філологія, історико-філологічний). Академічний рівень / Укладачі:  М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан,  Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк.  За заг. ред. Р.В.Мовчан. – К.: Грамота, 2011.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 січня 2018
Переглядів
1993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку