КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 10 КЛАСІ
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 10 КЛАСІ
(академічний рівень)*
ІІ семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
|
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1910-х років Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського модернізму. Михайло Коцюбинський. Життя і творчість письменника, гуманізм світогляду. Загальна характеристика творчості. |
|
|
|
Еволюція художньої свідомості митця: від народництва і реалізму до модернізму. Психологічна новела «Іntermezzo». Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. ». Символічні образи. ТЛ: новела, імпресіонізм. |
Зошит |
|
|
Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. |
|
|
|
Духовний світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи Івана й Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання. |
|
|
|
Ольга Кобилянська. Життя і творчість письменниці. Загальна характеристика творчості. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху) |
|
|
|
Повість «Земля» – психологічне трактування вічних проблем (людини і землі, злочину і кари) на українському матеріалі. Проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею в повісті О. Кобилянської. |
|
|
|
Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства в повісті О. Кобилянської «Земля». Михайло і Сава – протилежні психологічні типи. |
|
|
|
Марійка та Івоніка – уособлення цінностей народної моралі в повісті О. Кобилянської «Земля». Марійка та Івоніка – уособлення цінності народної моралі, Сава і Рахіра – духовної деградації.
|
|
|
|
РМ (усно)Диспут на тему доведення Савиного злочину. |
РМ (диспут) |
|
|
Контрольна робота № 4 Творчість М. Коцюбинського й О. Кобилянської (тестування) |
|
|
|
Василь Стефаник. Життєпис письменника. Загальна характеристика творчості митця. ТЛ: експресіонізм. |
|
|
|
Новаторство В. Стефаника. Новела «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості новели В. Стефаника «Камінний хрест». |
|
|
|
Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного в новелі. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Танець головного героя як символ трагізму й розпачу від прощання з рідним краєм. |
|
|
|
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях письменниці. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. |
|
|
|
Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. Символічність, романтичні образи, прийом контрасту, сильна вольова особистість у вірші «Contra spem spero!» Громадянська лірика Лесі Українки. «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…» ТЛ: неоромантизм. |
напам’ять: «Contra spem spero!»
|
|
|
Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..» |
|
|
|
Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Поєднання високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша. ТЛ: драма-феєрія. |
|
|
|
Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей. |
|
|
|
Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. |
|
|
|
Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника). |
|
|
|
Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника). |
|
|
|
Микола Вороний. Життя і творчість митця. Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» у вірші «Іванові Франкові». |
|
|
|
Єдність краси природи і мистецтва в поезії М. Вороного «Блакитна панна». Жіночий образ у вірші «Інфанта». РМ Письмова творча робота (за поетикою віршів М. Вороного). ТЛ: символізм (поглиблення знань). |
напам’ять: «Блакитна Панна» |
|
|
Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання митця. Патріотичні почуття в поезії «О слово рідне! Орле скутий!..» Музичність і звукова виразність у поезіях Олександра Олеся «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі». |
напам’ять: «Чари ночі» |
|
|
Символізм драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в Казку». Дорога в казку – символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема вождя і маси у творі. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю. ТЛ: драматичний етюд. |
|
|
|
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадянська й політична діяльність. Загальна характеристика творчості письменника. Прозові й драматичні твори В. Винниченка. Мала проза: ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила». Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина». |
|
|
|
Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності) в новелі В. Винниченка «Момент». Образ панни – втілення ідеї вічної жіночності й краси. |
|
|
|
Творчість М. Вороного, Олександра Олеся й В. Винниченка (узагальнення й систематизація вивченого). |
|
|
|
Контрольна робота № 6 «Творчість М. Вороного, Олександра Олеся, В. Винниченка» (тестування) |
|
|
|
ПЧ Бесіда за трагедією В. Винниченка «Гріх» (або за романом «Записки кирпатого Мефістофеля») |
|
|
|
Література рідного краю (проза) |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
* Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 10 класі складено за програмою «Українська література. 10 клас» Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Природничо-математичний, технологічний, спортивний, суспільно-гуманітарний, художньо-естетичний напрями; філологічний напрям (профілі – іноземна філологія, історико-філологічний). Академічний рівень / Укладачі: М.Г. Жулинський, Г.Ф. Семенюк – керівники авторського колективу; Р.В. Мовчан, Н.В. Левчик, М.П. Бондар, О.А. Камінчук, В.І. Цимбалюк. За заг. ред. Р.В.Мовчан. – К.: Грамота, 2011.