Орієнтовний розподіл годин на вивчення української мови у 6 класі з українською мовою навчання (4 години на тиждень).Контрольні роботи та уроки розвитку мовлення звірено з таблицею обов'язкових видів контролю.
,№ з\п |
Мовна змістова лінія
|
Мовленнєва змістова лінія
|
Примітка |
Дата |
Корекція |
|
|
Вступ. Краса й багатство української мови. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого) Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет. |
|
|
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого. |
||||||
|
Словосполучення і речення. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Повторення вивченого про типи мовлення |
|
|
|
|
|
Головні члени речення. Просте речення. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. |
|
|
|
|
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні |
|
|
|
|
|
|
Складне речення. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (п) Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.). |
|
|
|
|
|
Пряма мова. Діалог. |
|
|
|
|
|
|
Основні орфограми та пунктограми |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми №1: « Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» Тести |
|
|
|||
Лексикологія |
||||||
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. |
|
|
25.09 |
|
|
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; |
|
|
26.09 |
|
|
|
|
РМ (у) Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
27.09 |
|
|
|
Правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|
29.09 |
|
|
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
|
|
02.10 |
|
|
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова.Пароніми (практично). |
|
|
03.10 |
|
|
|
Групи слів за вживанням: професійні слова й терміни |
|
Діалог (без дати , враховується у семестрову) |
04.10 |
|
|
|
Групи слів за вживанням: діалектні, просторічні слова. |
|
|
06.10 |
|
|
|
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). |
|
|
09.10 |
|
|
|
Групи слів за походженням, групи слів за вживанням |
|
|
10.10 |
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми №2: Лексикологія Тести |
|
11.10 |
|
||
Фразеологія. |
||||||
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів. |
|
|
13.10 |
|
|
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (п) Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. |
|
|
|
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
|
|
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у) Будова елементарного роздуму Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
|
|
|
|
РМ (п) Докладний контрольний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
|
|
|
Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
|
|
|
|
|
Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (п) Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі («Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми №3: Фразеологія |
|
|
|
||
|
|
РМ (практ) Аналіз письмового твору |
|
|
|
|
Словотвір. Орфографія |
||||||
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
|
|
|
|
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|
|
|
|
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-).
|
|
Усний переказ (без дати , враховується у семестрову) |
|
|
|
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|
|
|
|
|
Зміни приголосних при творенні слів: |
|
|
|
|
|
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. |
|
|
|
|
|
|
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-; |
|
|
|
|
|
|
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-; |
|
|
|
|
|
|
Творення складноскорочених слів, .правопис складноскорочених слів. |
|
|
|
|
|
|
Творення складноскорочених слів, .правопис складноскорочених слів. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми №4: Словотвір. Орфографія |
|
|
|
||
Морфологія. Орфографія |
||||||
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Теоретичний матеріал. Будова опису приміщення |
|
|
|
|
Іменник |
||||||
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Вибірковий переказ художнього тексту,що містить опис приміщення |
|
|
|
|
|
|
РМ (п ) Письмовий вибірковий переказ художнього тексту,що містить опис приміщення |
|
|
|
|
|
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|
|
|
|
|
Велика буква та лапки у власних назвах Збірні іменники |
|
|
|
|
|
|
Контрольний диктант |
|
|
|
|
|
|
Велика буква та лапки у власних назвах Збірні іменники |
|
|
|
|
|
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|
|
|
|
|
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми №5: Іменник як частина мови |
|
|
|
||
|
|
РМ (у ) Визначення ролі іменника в описі приміщення |
|
|
|
|
ІІ семестр |
||||||
|
Відмінки іменників. Кличний відмінок. |
|
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників І відміни.
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|
|
|
|
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|
|
|
|
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку |
|
|
|
|
|
|
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін. |
|
|
|
|
|
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
|
|
|
|
|
|
РМ (п) Контрольний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
|
|
|
|
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
|
|
|
|
|
Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
|
|
|
|
|
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові |
|
|
|
|
|
|
Не з іменниками. |
|
|
|
|
|
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|
|
|
|
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми № 6: Іменник як частина мови |
|
|
|
||
Прикметник: |
||||||
|
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису) |
|
|
|
|
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
|
|
|
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
|
|
|
|
|
|
РМ (п ) Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи |
|
|
|
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
|
|
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
|
|
|
|
Відмінювання прикметників. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Аналіз письмового переказу |
|
|
|
|
|
Прикметники твердої й м’якої груп. |
|
|
|
|
|
|
Перехід прикметників в іменники. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми № 7: Прикметник як частина мови |
|
|
|
||
|
Творення прикметників (практично). |
|
|
|
|
|
|
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-,-цьк-, -зьк-. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (у ) Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
|
|
|
|
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-,-ичн-. |
|
|
|
|
|
|
Написання не з прикметниками.
|
|
|
|
|
|
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках.
|
|
|
|
|
|
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс.
|
|
|
|
|
|
|
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми № 8: Правопис прикметників |
|
|
|
||
|
|
РМ (у ) Аналіз письмового твору. |
|
|
|
|
Числівник11 |
||||||
|
Числівник :значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
|
|
|
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
|
|
|
|
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
Усний твір (без дати , враховується у семестрову) |
|
|
|
|
Числівники прості, складні й складені.
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання числівників.
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання числівників.
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання числівників.
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання числівників.
|
|
|
|
|
|
|
Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
|
|
|
|
Роздільне написання складених числівників. |
|
|
|
|
|
|
Написання разом порядкових числівників з -тисячний. Узгодження числівників з іменниками. |
|
|
|
|
|
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми № 9: Числівник |
|
|
|
||
Займенник: 10 |
||||||
|
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.. |
|
|
|
|
|
|
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний (ознайомлення). Приставний н у формах особових займенників. |
|
|
|
|
|
|
Розряди займенників за значенням: питальні й відносні. Відмінювання займенників |
|
|
|
|
|
|
Розряди займенників за значенням: заперечні; неозначені. Відмінювання займенників |
|
Читання вголос (без дати , враховується у семестрову) |
|
|
|
|
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
|
|
|
|
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
|
|
|
|
Правопис заперечних займенників. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (п ) Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів |
|
|
|
|
|
Розряди займенників за значенням: присвійні Відмінювання займенників |
|
|
|
|
|
|
Розряди займенників за значенням: означальні й вказівні. Відмінювання займенників |
|
|
|
|
|
|
|
РМ (п ) Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх») |
|
|
|
|
|
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
|
|
|
|
|
|
Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми № 10: Числівник |
|
|
|
||
|
|
РМ (у ) Аналіз письмового твору. |
|
|
|
|
Повторення в кінці року.
|
||||||
|
Лексикологія. Фразеологія.
|
|
|
|
|
|
|
Словотвір та орфографія.
|
|
|
|
|
|
|
Морфологія й орфографія.
|
|
|
|
|
|
|
Контрольний диктант |
|
|
|
|
|
|
Морфологія й орфографія.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|