10 клас
Українська мова
(рівень стандарт)
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 10-11 класи. Рівень стандарт
За підручником: Українська мова (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл.
загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. — К. : Грамота,
2018. — 208 с. : іл.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Перевірка мовної теми |
2 |
1.__________ 2.__________ |
2 |
1.__________ 2.__________ |
Письмо: переказ твір |
1 1 |
______________ ______________ |
1 1 |
___________ ___________ |
Правопис: диктант |
1 |
____________ |
1 |
____________ |
Аудіювання |
- |
|
1 |
_____________ |
Читання мовчки |
1
|
_____________ |
-
|
|
|
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
||
І семестр |
|||||
1 |
|
Вступ Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література. Довідкові медіаресурси |
|
||
2 |
|
Основні типи словників |
|
||
Поняття норми в сучасній українській літературній мові |
|||||
3 |
|
Мовна норма. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм |
|
||
|
Лексична норма |
||||
4 |
|
Лексичне значення слова. Лексична помилка. Слово і контекст |
|
||
5 |
|
Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення |
|
||
6 |
|
Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство мови |
|
||
7 |
|
Пароніми. Запобігання помилкам у вживанні паронімів |
|
||
8 |
|
Порушення лексичної норми. Кальки з інших мов. Уживання слів у невластивому значенні |
|
||
Зошит |
|
||||
9 |
|
Основні групи фразеологізмів |
|
||
10 |
|
Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів |
|
||
11 |
|
Утвердження лексичної норми в словниках української мови |
|
||
12 |
|
Есе. Види есе, вимоги до його написання |
|
||
13 |
|
Контрольна робота №1. Лексикографія. Лексична норма (тест) |
|
||
Тематична |
|
||||
Практична риторика |
|||||
14 |
|
Риторика як мистецтво. Роль риторики в сучасному світі |
|
||
15 |
|
Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації |
|
||
16 |
|
Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника |
|
||
Зошит |
|
||||
17 |
|
Вимоги до оратора. Комунікативний стан мовця |
|
||
18 |
|
Контакт з аудиторією. Види й цілі слухання |
|
||
19 |
|
Моделювання аудиторії. Налагодження контакту з аудиторією |
|
||
20 |
|
Підготовка тексту до виступу |
|
||
21 |
|
Естетика тексту. Написання тексту для виступу |
|
||
22 |
|
Ефективність мовлення. Мовленнєва подія. Мовленнєвий вчинок |
|
||
23 |
|
Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки |
|
||
24 |
|
Контрольне есе на тему “Грубість – духовна слабкість чи демонстрування сили?” (або на іншу тему, визначену вчителем) |
|
||
Зошит |
|
||||
Тематична |
|
||||
Орфоепічна норма |
|||||
25 |
|
Орфоепічна помилка. Милозвучність. Чергування у-в, і-й як засіб милозвучності |
|
||
26 |
|
Основні правила вимови голосних та приголосних звуків |
|
||
27 |
|
Наголос. Основні правила наголошування слів |
|
||
28 |
|
Варіантне наголошування слів. Словорозрізнювальний, форморозрізнювальний і діалектний наголоси |
|
||
29 |
|
Контрольна робота №2. Орфоепічна норма (тест) |
|
||
Орфографічна норма |
|||||
30 |
|
Орфограма. Орфографічна помилка. Принципи української орфографії .Ненаголошені е, и в корені слова. Апостроф. |
|
||
31 |
|
Контрольне есе на тему “Наголос – душа клова” (або на іншу тему, визначену вчителем) |
|
||
32 |
|
Повторення вивченого в І семестрі. Семестрове оцінювання |
|
||
Зошит |
|
||||
Тематична |
|
||||
|
|||||
ІІ семестр |
|||||
33 |
|
Позначення м’якості приголосних |
|
||
34 |
|
Чергування голосних і приголосних звуків. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення |
|
||
35 |
|
Спрощення приголосних |
|
||
36 |
|
Подвоєні літери |
|
||
37 |
|
Правопис префіксів і суфіксів |
|
||
38 |
|
Уживання великої літери |
|
||
Зошит |
|||||
39 |
|
Правила перенесення слів із рядка в рядок. Графічні скорочення. |
|
||
40 |
|
РМ. Контрольне есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування |
|
||
41 |
|
Написання складних слів разом, окремо, з дефісом |
|
||
42 |
|
Написання слів іншомовного походження. Правило “дев’ятки” |
|
||
43 |
|
Складні випадки написання прізвищ |
|
||
44 |
|
Складні випадки написання географічних назв. Читання тексту мовчки |
|
||
45 |
|
Розрізнення прислівників і співзвучних сполук |
|
||
46 |
|
Написання не, ні з різними частинами мови |
|
||
Зошит |
|||||
47 |
|
Контрольна робота №3. Орфографічна норма (тест) |
|
||
Тематична |
|||||
Морфологічна норма |
|||||
48 |
|
Морфологічна норма. Морфологічна помилка |
|
||
49 |
|
Іменник. Рід іменника. Паралельні родові форми іменника |
|
||
50 |
|
Число іменника |
|
||
51 |
|
РМ. Контрольне есе на тему “Ціна недбалості”, “Мій вибір – здоровий спосіб життя” (або на іншу тему, визначену вчителем) |
|
||
52 |
|
РМ. Контрольне есе на тему “Ціна недбалості”, “Мій вибір – здоровий спосіб життя” (або на іншу тему, визначену вчителем) |
|
||
Зошит |
|||||
53 |
|
Складні випадки відмінювання іменників І і ІІ відміни |
|
||
54 |
|
Складні випадки відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін |
|
||
55 |
|
Закінчення -у (-ю), -а, (-я) в іменниках родового відмінка однини чоловічого роду |
|
||
56 |
|
Особливості кличного відмінка |
|
||
57 |
|
Творення й відмінювання імен по батькові |
|
||
58 |
|
РМ. Усний переказ тексту публіцистичного стилю |
|
||
59 |
|
Контрольна робота №4. Морфологічна норма (тест) |
|
||
Зошит |
|||||
Тематична |
|||||
Практична риторика |
|||||
60 |
|
Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. Правила ведення суперечки |
|
||
61 |
|
Теза й аргументи |
|
||
62 |
|
РМ. Контрольне есе за змістом висловів народної мудрості (за вибором учителя) |
|
||
63 |
|
Контрольний диктант. Контрольне аудіювання. |
|
||
64 |
|
Полемічні прийоми |
|
||
65 |
|
Мистецтво відповідати на запитання. |
|
||
66 |
|
Правила ведення суперечки. Аргументи й докази |
|
||
67 |
|
Спростування позиції суперника. Формулювання запитань суперникові |
|
||
68 |
|
РМ. Дискусія на тему: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?» |
|
||
69 |
|
Повторення вивченого в ІІ семестрі |
|
||
70 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
||
Усний твір |
|||||
Зошит |
|||||
Тематична |