До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку та презентація до нього з навчання грамоти у 1 класі на тему "« Закріплення звука [к], вивчення букви К, к (ка). Формування аудіативних умінь за текстом В. Поліщука"

Про матеріал

У даній папці міститься розробка уроку та презентація до уроку навчання грамоти на вивчення звука та букви К. Матеріал подано в ігровій формі, що сприяє кращому вивченню та запам'ятовуванню першачками даного матеріалу.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Новокочубеївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чутівської РДА Полтавської обл.

 

 

 

 

Урок навчання грамоти по темі:

 

 « Закріплення звука [к], вивчення букви К, к (ка). Формування аудіативних умінь за текстом В. Поліщука. Звукобуквені зіставлення. Аналітикосинтетичні види роботи зі словаминазвами предметів. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.»

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Новокочубеївської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Умніченко Наталія

Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

2012

Тема. Закріплення звука [к], вивчення букви К, к (ка). Формування аудіативних умінь за текстом В. Поліщука. Звукобуквені зіставлення. Аналітикосинтетичні види роботи зі словаминазвами предметів, які намальовані у віночку. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.

Мета: закріпити звук [к], вивчення букви К, к (ка), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; розширювати уявлення про творення слів; розвивати мовлення, мислення; розвивати вміння прогнозувати розвиток подій за малюнком; виховувати інтерес до навчання, бажання вчитися.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Метод: звуковий аналітико- синтетичний.

Прийоми: аналіз, синтез, моделювання, порівняння, наслідування, спостере ження.

Обладнання: предметні малюнки, звуко-складові моделі та фішки до них, макет сонечка, хмарок та Колобка, презентація, уривок мультфільму «Уроки тітоньки Сови», мікрофон.

Хід уроку.

І. Організаційна частина

1. Привітання.

Діти, сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Давайте ми привітаємося з ними.

Ми вам раді, люди добрі!

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

Сонце до нас посміхається,

Наш клас із гостями вітається.

Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоровя й добра!

А тепер поверніться один до одного, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій. Нехай першими сядуть дівчатка, а потім хлопчики. Щоб наш урок був цікавим, змістовним, ви повинні бути активними, уважними, кмітливими, розумними, вихованими. І тоді ми зможемо виконати всі завдання уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

А урок у нас сьогодні незвичний. До нас у гості завітало ясне Сонечко. Від його промінців і в класі посвітлішало. Воно прийшло подивитися, як учні нашого класу знають букви і звуки, як уміють читати. Але подивіться, діти, що це таке?

З усіх сторін на наше Сонечко насуваються хмаринки. Вони хочуть закрити Сонечко, щоб воно не світило нам. Придивіться уважно: на хмаринкахзавдання. Якщо ми зможемо виконати завдання кожної хмаринки, ми визволимо Сонечко. Чи засяє наше Сонечкозалежить тільки від вас, від вашої праці на уроці.

Оскільки ви ще не вмієте читати, то дозвольте мені зачитувати завдання хмаринок. То давайте подивимося, що пропонує нам перша хмаринка.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

А вона пропонує пригадати нам букву і звук, який ми вивчали на минулому уроці.

  1. Читання складів у стовпчиках. (1 слайд)

са    ас    аса

су    ус    усу

со    ос    осо

сі     іс     ісі

си   ис     иси

  1. Утворення і читання слів променевої таблиці. (2 слайд)

            а

с          у          м

            о

            і

  1. Слова «пеньочки». (3 слайд)

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Молодці, ми змогли виконати завдання першої хмаринки і тому ми можемо її зняти. Наступна хмаринка пропонує нам дізнатися букву, яку ми будемо вивчати на сьогоднішньому уроці. А допоможе вам герой однієї відомої казки. Хто він, ви дізнаєтесь із загадки.

Хто кругленький і смачненький

Із віконця скік та скік,

Втік від Баби і від Діда

До лисички на язик?

Це не Зайчик і не Котик,

Не Бичок, не Сірий Вовк,

Це веселий й хвалькуватий,

Невгамовний(Колобок).

Так, а який перший звук ми чуємо у слові Колобок?

Звук [к] ми будемо вивчати,

Його згадаємо не раз,

І букву, що звук цей позначає.

Враз запамятає увесь клас.

Також читати будем, друзі,

Склади, слова, цікавий текст.

І надрукуєм букву дружно,

Й моделі слів складемо теж.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи.

Ми змогли виконати завдання другої хмаринки і тому ми можемо її також зняти. Наступна хмаринка пропонує познайомитися з новими звуком і буквою

а) Виділення звука [к] з розучуваної скоромовки.

Клює курка крупку,

Крупка дрібненька, курка рябенька.

б) Активне вимовляння виділеного звука, спостереження за його артикуляційними

особливостями.

в) Віднесення звука до приголосних, позначення його фішками.

Давайте поглянемо на наш потяг і знайдемо у якому вагончику їде цей звук. Якого кольору вагон?  Отже, цей звук буде голосним чи приголосним? Якою фішкою ми позначимо цей звук?

г) Вправа на впізнання звуків [к]  у заданих вчителем словах.

Я зараз ми пограємо у гру, яку запропонував наш Колобок. Вона називається «Впіймай звук». Я буду читати слова, а ви плескати у долоні тоді, коли почуєте в названому слові звук [к].

Калина, малина, квочка, берізка, парта, карта, тинок, сонечко, зима, пароплав, кокос, курча, маля.

д) Самостійний добір учнями слів зі звуком [к] в різних позиціях.

Гра «Мікрофон по колу».

У кого з вас опиниться в руках мікрофон, той повинен назвати своє слово з новим звуком.

ж) Аналітичні і синтетичні вправи зі звуком  [к] та голосними звуками. (4-5 слайди)

Діти, ви молодці, виконали завдання хмаринки. Вона не буде намагатися заховати наше Сонечко. Але наступна пропонує вам розвязати буквені приклади. Давайте виконаємо це завдання.

К+А=       К+У=     К+И=

К+О=       К+І=

 

АК=+         УК=+     ОК=+

ІК=+           ИК=+.

з) Складання звукової моделі слова.(6 слайд)

Друзі, Колобкові сподобалося як ви розвязували приклади і він дуже хоче, щоб ви побудували звукову модель його імені. Давайте спочатку назвемо всі звуки у цьому слові. А тепер один з вас викладе це слово на дошці, а усі іншіу себе на партах.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Ми з вами гарно потрудились.

Звичайно, трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку

Давайте встанем на хвилинку.

 

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли.

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі.

  1. Ознайомлення з буквою К. (7 слайд)

Наступна хмаринка пропонує познайомитися з буквою, яка позначає звук [к];

а) розглядання букви, аналіз її графічної будови;

б) місце букви в касі;

в) друкування літер К к у зошитах;

Оскільки у кожного з вас вдома є компютери і ви любите за ними працювати, то зараз ми пограємо в гру «Оператори компютерного набору». Вам потрібно буде надрукувати по рядку великої і маленької букви К к.

  1. Читання складів, слів з вивченою буквою. (8-9 слайди)

Молодці, ви дуже гарно впоралися із завданням цієї хмаринки. Але наступна дуже хоче почути як ви вмієте читати склади і слова із буквою К. Давайте виконаємо це завдання.

кла   кма   кна    кса                          мак   клас   океан

клу   кму   кну   ксу                          сік    клен   коник

кло   кмо   кно   ксо                          лак   кіно    килим

клі    кмі    кні    ксі

  1. Фізкультхвилинка  (гімнастика для очей)

Сидять маленькі совенята.

Разрозплющили оченята.

Подивилися навколо.

Потімвгору і додолу.

Оченятаблим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

 

V.  Робота за Букварем.

1. Читання променевих таблиць.

2. Утворення і читання слів по стрілочках

3. Читання слів у колонках (після вчителя).

 

ІV. Читання. Слуханнярозуміння. Говоріння.

Подивіться, ми майже виконали завдання усіх хмаринок. У нас залишилося їх декілька. Давайте подивимося, що ж потрібно виконати для наступної хмаринки.

1. Читання слів, записаних у колонках (учительучніучень). Повідомлення про початок твору, який будемо читати.

Марійкамаленька дівчинка. Вона ще ходить у дитячий садочок. Вона всього-всього боїться. А курчат маленьких любить і квочки не боїться.

2. Підготовка до читання віршованого тексту Н. Забіли «Про дівчинку Марійку». Словникова робота.

3. Читання оповідання вчителем.

Після слів «Шуліка налітає на курчат» запропонувати передбачити хто і як врятує курчат.

  1. Бесіда за змістом прочитаного.

 

VІ.  Підсумок уроку.

Ось і виконали ми завдання усіх хмаринок. І Колобок залишився також задоволеним. А як гарно стало в класі! Як засвітило наше Сонечко! Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення його від хмаринок, що заважали йому сяяти. У кожного на парті лежить маленьке сонечко. Вони допоможуть вам визначити, чи задоволені ви своєю роботою на уроці. Якщо дато домалюйте Сонечку посмішку, ніваше Сонечко буде сумним.

Встаньте, діти, всі рівненько! Поверніться обличчям до наших гостей. Увага! А теперневеличке завдання для наших гостей.

Шановні гості! Доберіть риму до нашого віршика.

Всі ми плідно працювали,

Знання міцні здобували,

Ну а гості у кінці

Скажуть: «Всі ви -(молодці)

 

Учень. Як сподобалося вам,

            То скажіть про це і нам,

Учениця. Як не все у нас вдалося,

                 Що ж, ми лише вчимося!

 

Уроку нашому кінець,

Хто трудивсямолодець!

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Закріплення звука [к], вивчення букви К, к (ка). Формування аудіативних умінь за текстом В. Поліщука. Звуко–буквені зіставлення. Аналітико– синтетичні види роботи зі словами – назвами предметів, які намальовані у віночку. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.

Номер слайду 2

са ас аса су ус усу со ос осо сі іс ісі си ис иси

Номер слайду 3

а с о м у і

Номер слайду 4

сам сам сам сам сам сам сам сум сам сам сам

Номер слайду 5

К + А = К + О = К + У = К + І = К + И = К + Е =

Номер слайду 6

АК= .+. ОК= .+. УК= .+. ІК= .+. ИК= .+.

Номер слайду 7

Колобок

Номер слайду 8

К к

Номер слайду 9

а а у у к о о к і і и и

Номер слайду 10

кла кма кса клу кму ксу кло кмо ксо

Номер слайду 11

мак клас океан сік клен коник лак кіно килим

Номер слайду 12

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
9 січня
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку