Урок Навчання грамоти 1 клас "В гостях у казки"

Про матеріал

Навчання грамоти

В гостях у казки

Робота з дитячою книжкою 1 клас

Мета: Підтримувати інтерес учнів до казок. Закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок,а також правильно оцінювати поведінку персонажів.

Розвивати пам'ять, мислення, увагу. Виховувати чуйність, доброзичливість, інтерес до творів усної народної творчості, зокрема, казок.

Обладнання: Виставка книг " Мої улюблені казки", ілюстрації до казок, силуетні картки, слова для швидкочитання, кросворд, казкові герої.

Перегляд файлу

 Тема В гостях у казки

Робота з дитячою книжкою у 1 класі

Цілі      Підтримувати інтерес учнів до казок. Закріплювати вміння    відтворювати  зміст   знайомих  казок,  а  також      правильно оцінювати поведінку персонажів.

                Розвивати    пам'ять,  мислення,   увагу.        Виховувати чуйність,     доброзичливість,       інтерес     до   творів  усної  народної  творчості, зокрема, казок.

Обладнання   Виставка     книг   " Мої     улюблені     казки", ілюстрації до казок, силуетні картки,     слова  для швидкочитання, кросворд, казкові герої

Хід уроку

І    Організаційна частини.

                                                         Ось і дзвоник продзвенів

                                                         Для маленьких школярів,

                                                         Він покликав на урок

                                                         У чарівний світ казок.

  Сьогодні у нас незвичайний урок. Я запрошую вас до подорожі.

Адже всі ми любимо мандрувати. Але ж яку дорогу обрати, куди вирушати? А допоможе нам ось ця таблиця. Потрібно сполучити букви стрілочками і прочитати назву нашої подорожі.

   Тож вирушаймо!

К

      А

З

      К

А

  У сиву давнину із сонячного проміння, аромату фіалок і таємниці живої води народилася казка. І світ божий одразу повеселішав. Бо казка навчала людей любити красу, дарувати натхнення, творити добро.

( Вивішую сонечко, фіалки, зображення струмочка води на дошку.)

- Казок чимало є на світі, і веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

- Але, щоб потрапити  у  світ   казок,   нам   потрібно    провести мовленнєву розминку.

ІІ Вправи для розвитку артикуляційного апарату.

1.- Що просить сказати лікар, коли дивиться у горло?

   - Як дзижчить джміль?

   - Як дмухнемо на кульбабку?

   - Як гарчить злий собака?

   - Як пищать пташенята?

2. Повторення вивчених скоромовок.

-1-

 

ІІІ. Вправи на вдосконалення техніки читання.

Ви любите, діти скоромовки читати, а тепер будемо склади, слова і речення складати.

 1. Читання складів з таблиці .

 2. Доповнення слів.

           каз…  ,    піс…,    скар…,   зо…

 3. Читання груп слів на одному диханні.

кінь          лак

кущ          лев

край         лист

котик       люди

коло         море

курс         луна

                                                     карта        лід

(один учень читає голосно, другий – голосніше, третій – тихо,

четвертий – тихіше).

 4. Прочитайте ланцюжок.

     Прочитайте радісно. Запитайте.

 Друж         до        ча          зо        то.

            ба        рож       за          ло

5. Відгадування ребусів.

   Ось ми  і  наближаємось  до  Палацу  казок,  але   ще   залиши-

лось розкрити і прочитати ребуси.

 

      7'я                    3зуб            ві3ла

      с3бок               пі2л           мі100

ІV. Робота над змістом казок.

Ну, ось ми і потрапили до Палацу казок. І тепер нас чекають незвичайні, фантастичні чудеса.

Відкривається завіса і з`являється зображення палацу казок.

Тож приготуйтеся відгадувати з якої казки у нас предмети.

   Маленьке, сіреньке, біди наробило.

Щось біле, кругленьке хвостиком розбило.

Сумує бабуся, плаче дідусь, витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:" Я вам золоте знесу". (Яйце).

- Чи здогадалися, діти про яку казку йдеться? (Курочка ряба)

 -Молодці.

-А хто ж це пісеньку співає?

  Я по засіку метений ,я у печі спечений.

Я від баби утік, я від діда утік,

Той від тебе утечу…              ( Колобок)

-2-

- Як же він з'явився на світ?Яка з ним трапилась пригода?  (відповіді дітей).

Тож біжімо прудко, вставляючи пропущені букви і відгадаймо

з ким зустрівся Колобок.

   З…..

          В…          

                В……

                          Л…..

- Молодці, і цю казку знаєте.

- А тепер уважно послухаємо уривок з казки , який зачитає нам

Світланка( Читає уривок з казки Рукавичка  )

 

- То ж з якої казки цей уривок?

- Хто ще прибіг до рукавички?

- Чим закінчилася казка?

- Якими були всі звірі?

Відгадування казки за початком.

- А тепер послухайте і скажіть яка казка розпочинається

такими словами:

"Були собі дід і баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив козу…"

Молодці, і ту казочку ви знаєте.

- Послухайте наступну:

"Пан Коцький злякався Кабана, скочив на дерево й подряпався туди, де ведмідь сидів."

А зараз я запрошую у гості Королеву  і героїв відомих вам  казок.

До вас  ми героїв казок запросили,

Щоб казку побачить і слухать гуртом.

  КОРОЛЕВА КАЗОК           Дружба з книгою – це свято,

                                            Не було б його у нас,

 Ми б не знали так багато

 Про казковий дивний час.

 В кожнім домі, в кожній хаті,

                                                    І у місті й на селі,-

                                                    Хто навчився вже читати

                                                 Має книжку на столі.

                                     Книги дружать з дітворою,

                                     Полюби їх у житті –

                                     І улюблені герої

                                    Будуть друзями в путі.

ЛИСИЧКА На голову глечик собі я наділа,

                    й мерщій до річки поспішила,

                    Скоріше глечика сварити,

                   У річці жартуна втопити.

                   І не подумала… лисиця,

                   Що і сама можу втопиться.   ’’Лисиця та глечик.

-3-

КОТИК      Сидить півник на печі,

                   Їсть смачненькі калачі.

                   Тут лисичка прибігає,

                   Мерщій півника хапає.

                   Біжу брата   рятувати,

                   В лиски півника забрати.   Котик і півник.

ПІВНИК    Знайшов великий колосок,

                   Змолов борошна мішок.

                   Спік негайно у печі

                   Пиріжки та калачі.

                   Мишенят не пригощав,

                  Бо жоден з них не помагав.  Колосок

ВОВК       Підробив голосок,

                  Став на маминім співати.

                 Здогадалися вони:

                 Що я не їхня мати.Вовк і козенята

КАЗКАР  Любі друзі! Чи замислювалися ви над тим, чому живуть і не вмирають казки?А безсмертні вони тому, що в них живе і не вмирає сам народ. Казки впродовж віків були і залишаються чарівними провідниками доброти і милосердя. Перегортаючи сторінка улюблених казок, ми розуміємо, що казки – то наші великі вчителі, що спочатку виховують, а вже потім розважають. У казках народ завжди цінує людину і те, яка вона: добра чи зла, правдива чи підступна, що несе своїм існуванням іншим людям.

- Молодці, всі казочки ви знаєте.

Ой, листоноша  приніс  телеграми, але вони  без підписів.

ЛІСТОНОША зачитує  Телеграми

1.- Зробіть мені, татку, човника та золоте весельце, то я буду

рибку ловити та вас годувати.

  2.- Я просте яйце знесла, а коли знесу золоте, то приїду до вас у гості.

  3.- Рятуйте! Нас з'їв вовк.

  4.- Почастую Лисичку з глечика з вузенькою шийкою й примчу до вас.

  5.- Не полечу я з вами: як була я на лужку, виломила ніжку, а ви полинули, мене покинули.

- Діти, а ви впізнали, з якого мультфільму до нас завітав Листоноша?

Та  це ж Печкін з Простоквашино.

2. Робота над ілюстраціями.

- Розгляньте уважно малюнки, кого з героїв казок ви впізнали?

Фізкультхвилинка

Імітація рухів казкових героїв

- Як пригощався Журавель у Лисички?

- Як облизувалася Лисичка, коли журавель поставив на стіл

глечик з м'ясом?

- Як стрибав Зайчик до рукавички?

- Що кричав Півник, коли зловила його Лисичка?

- Як Гусенятко несло на крильцях Івасика Телесика?

 

 

-4-

 

3. Загадкова торбинка.

З якої казки цей предмет?

Яйце        -      («Курочка Ряба»)

    Пір'їна     -     ( ''Кривенька Качечка»)

Рукавиця -     ( «Рукавичка»)

Колос       -     ( «Колосок»)

4. Казковий музей.

- Зараз ми з вами ознайомимося з музеєм, де є зала Казок. У ній експонуються чарівні предмети. Здогадайтеся, кому вони належать? (торбинка та пара добрих чобіт –“Кіт у чоботях”, веретено –”Зачарована красуня”, вентилятор- “Про Карлсона, що живе на даху”, меч, булава-“Котигорошко”, стріла – “Царівна жаба”, глечик – “Лисичка та Журавель”, глечик з медом і ложка – “Віні Пух”, Буратіно.

5. Відгадування кросворду

 1. Був собі дід та баба. Та дожилися вони до того, що й

хліба не стало. Тож спекла баба….

 2. Ішов дід лісом. За ним бігла собачка. Тай загубив дід ….

 3. Був собі чоловік та жінка, а в них синочок-одиначок Івасик-……

 

 

 

                                                    (   Колобок)

 

(Рукавичка)

 

 (Телесик)

 

 

 

 

6. Робота в групах.

 ( Роздаю сюжетні малюнки із зображенням казок ).

- Розгляньте уважно малюнки і скажіть з якої це казки.

Перекажіть короткий зміст цієї казки.

7. Змагання між командами.

   Хто більше назве Українських народних казок.

-5-

V. Підсумок уроку    Казковий світ!

                                            Він збереже людей від бід.

                                            І бути добрими завжди

                                           Навчає казка!

   Кожен, кого вона торкнулася тендітною, ласкавою рукою, ставав неперевершеним майстром своєї справи. Поет пише віршовані шедеври, пекар випікає смачні булочки, швець радує замовників неймовірно гарними чобітками, співак задаровує слухачів чудовими мелодіями.. А ми, читаючи казки, стаємо добрішими, щирішими, милосерднішими, вчимося співчувати, співпереживати, , засуджуємо витівки героїв.

 

  -  Подивіться на виставку книг і скажіть які казки живуть у нашому Палаці?

   - Хто їх склав?

   - Чого вони нас навчають?

 Королева казок Любі хлопчики й дівчатка!

Закінчилось наше свято,

                                                         Ми вам хочем побажати –

Книг багато прочитати!

 

 

    Тож, подружіться з книгою, хай вона буде вашим найвірнішим другом і порадником !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-6-

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванович Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 січня
Переглядів
1262
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку