Календарно-тематичне планування уроків української мови та читання 2 клас
5 годин на тиждень
(За модельною програмою НУШ – 2)
ІІ СЕМЕСТР
№ з/п |
Тема, матеріал до уроку |
Дата |
Сторінки у підручнику |
|
Повторення та вдосконалення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами дій предметів. |
|
84-85 (впр.13,14,15,16) |
|
Ходить Мороз надворі у чоботах пухових. Леся Вознюк «Йшов мороз». Зима-чаклунка. Анатолій Качан «Зустріч». |
|
72-74 |
|
§ 15 Слова-назви чисел (числівники) Навчаюся визначати слова, які називають числа. Поняття про «числівник» |
|
86-87 (впр.1,2,3,4) |
|
Навчаюся добирати числівники. Що таке числівники? На які питання вони відповідають? |
|
88 (впр.5,6) |
|
Хто уміє зберігати – уміє й господарювати. Марія Чумарна «Як зайчики зимували». |
|
74-76 |
|
Робота з числівниками. Навчаюся записувати числівники словами. |
|
89 (впр.7,8) |
|
Ой зима, зима, зима. Веселіш пори нема. (Зимові розваги. Безпека взимку.) Платон Воронько «Гра у сніжки». Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Робота з дитячою книжкою. |
|
76 |
|
Навчаюся утворювати сполучення слів із числівниками. Усне поєднання числівників з дібраними словами. |
|
90 (впр.9,10,11) |
|
Навчаюся правильно наголошувати числівники. Усне утворення сполучення слів із числівниками і назвами одиниць довжини. |
|
91 (впр. 12,13,14) |
|
VІ РОЗДІЛ «Моя сімꞌя, моя родина – це наша славна Україна!» Я – синочок. Я – донечка. Сашко Дерманський «Віршик для мами». |
|
77 |
|
Навчаюся вживати числівники в мовленні. Доповнюю і називаю числівники, які використовую. Виявляю спільні числівники у словах. |
|
92-93 (впр.15,16,17,18,19) |
|
Я – синочок. Я – донечка (продовження теми). Олег Попов «Хто це?», аудіозапис пісні В. І. Кукоби «Мама і тато», музичний кліп до пісні. Я – братик. Я – сестричка. Гриць Гайовий «Будильник». |
|
78-79 |
|
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова і числівники в мовленні. |
|
94 (впр.20,21, 22) |
|
Добираємо і записуємо іменники за зразком. Добираю і дописую прикметники. Діагностична робота. Диктант |
|
95 (впр. 23,24) |
|
Я – онучок. Я – онучка. Катерина Перелісна «Мами й доні», Аркадій Музичук «Дідусів маршрут», аудіо запис пісні Наталії Май «Бабуся», мультфільм до пісні підібраний благодійним фондом Magneticone.org для проекту «Освіта дитини ХХІ століття». |
|
80-81 |
|
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питаннями. Усне складання речень,виписуємо іменники. |
|
96 (впр. 25, 26,27) |
|
Україна – це ти! Наталя Рибальська «Добрий день, матусю Україно!», аудіо запис пісні та відео сюжет. Державні символи України. Наталка Поклад «Прапор» |
|
81-83 |
|
Змінюю подані слова за зразком. Замінюємо подані слова за зразком.Записуємо утворені сполучення слів. Діагностична робота. Робота з мовними одиницями |
|
97 (впр. 28,29) |
|
§ 16 Службові слова Навчаюся визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів. Поняття про «службові слова». |
|
98-99 (впр.1,2,3,4) |
|
Без верби і калини нема України. Народна легенда «Як Оксана вербою стала». |
|
83-85 |
|
Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Додаємо службові слова у речення. |
|
100 (впр.5,6,7) |
|
Ми – українці! Анатолій Григорук «Дивовижні імена». У родині всі ми любим українську мову! Володимир Верховень «Українська мова». |
|
85-88 |
|
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні. Доповнюю текст службовими словами. |
|
101-102 (впр. 8,9,10) |
|
Повторення, закріплення і узагальнення знань повꞌязаних зі службовими словами. |
|
102 (впр. 11)
|
|
Перш ніж щось сказати, треба добре подумати. За Анатолієм Григоруком «Мудра мова». |
|
88-90 |
|
ІV РОЗДІЛ «Речення» §17 «РЕЧЕННЯ» Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками. Поняття про «речення» |
|
103-104 (впр. 1,2) |
|
По-своєму кожна пташина співає, по-своєму кожен народ розмовляє. Всеволод Нестайко «Тьохіванко, Тьохандрійко і Цвірінько». Моя маленька Батьківщина. Лідія Повх «Україна». Діагностична робота. Аудіювання |
|
90-92 |
|
Навчаюся ставити в кінці кожного речення розподіловий знак. Складаю і записую речення використовуючи сполучення слів. |
|
105 (впр.3,4) |
|
§18 ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. Навчаюся правильно відтворювати інтонацію розповідних речень. Поняття про розповідні «речення». |
|
106 (впр.1,2) |
|
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Навчаюся правильно інтонувати кожне розповідне речення. Складаю і записую розповідні речення. |
|
107 (впр. 3,4,5) |
|
VІІ РОЗДІЛ «Зустрічаймо Весноньку!» Зустрічаймо весноньку! Алевтина Волкова «Весна світла», відео про розквіт природи навесні, аудіо запис дитячих закличок до пташок. Нумо співати – весну закликати! Леся Вознюк «Весняний струмок». |
|
93-95 |
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень. Поняття про «питальні» речення. |
|
108-109 (впр.6,7,8) |
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію спонукальних речень. Поняття про «спонукальні речення». Знаки в кінці спонукальних речень. Діагностична робота. Списування |
|
110 (впр.9,10) |
|
Вчимося читати вірші-діалоги. Катерина Перелісна «Весна». |
|
95-96 |
|
Навчаюся складати і записувати спонукальні речення. |
|
111 (впр.11,12) |
|
Вчимося читати вірші-діалоги (продовження теми). Варвара Гринько «Струмок», Андрій Мʼястківський «Пролісок». Леся Українка – поетична квітка України. Леся Українка «Пісенька весняної води». |
|
97-99 |
|
Навчаюся складати розповідні, питальні і спонукальні речення. Вимовляю з більшою силою голосу питальні речення. |
|
112-113 (впр. 13,14) |
|
Дописую текст використовуючи розповідні, питальні або спонукальні речення. |
|
113 (впр. 15,16) |
|
Котики вербові – весняне диво природи. Надія Кирʼян «Котики». |
|
99-101 |
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень. Вимовляю розповідні речення з особливим почуттям. Знак у кінці розповідних речень. Діагностична робота. Діалог(усно) |
|
114 (впр.17,18) |
|
Тарас Григорович Шевченко – народний поет і художник.Тарас Шевченко «Встала весна…». Свято Пасхи недалечко.Ніна Куфко «Свято Пасхи недалечко», картина Юрія Мацика «Світле свято», аудіозапис казки Андрія Мʼястківського «Казочка про писанку». |
|
102-103 |
|
Пояснюю значення виділених слів. Вимовляю спонукальні речення з особливим почуттям. Знак у кінці спонукальних речень. |
|
115 (впр.19,20, 21) |
|
Навчаюся складати різні за інтонацією речення. Установлюю межі речень. Пояснюю розділові знаки в кінці речень. |
|
116 (впр.22,23, 24) |
|
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями. Навчаюся визначати, якими ще словами можна поширювати речення. |
|
117 (впр. 25,26) |
|
VІІ РОЗДІЛ «Мого дитинства сонячна країна» Добре тому жити, хто вміє дружити. Євген Гуцало «Під веселкою». Найдорожче – чесність.Аліна Туз «Про Михася та Люка Скайуокера». |
|
104-107 |
|
Навчаюся складати речення за малюнком. Складаю і записую окличні та неокличні речення. |
|
118 (впр.27,28) |
|
Складаю і записую розповідне окличне і спонукальне неокличне речення. |
|
119 (впр.29,30, 31) |
|
Добре ім’я краще багатства. Зірка Мензатюк «Золоте серце». |
|
108-109 |
|
Повторення та вдосконалення знань і вмінь, пов’язаних з видами речень. Хвилинка спілкування. Діагностична робота. Робота з мовними одиницями |
|
120 (впр.32,33) |
|
Цікаві історії, пригоди. Катерина Василенко «НЛО». Коли буває соромно? Леонід Нечаєв «Про жовті грушки і червоні вушка». |
|
110-112 |
|
V РОЗДІЛ «ТЕКСТ» §19 «Текст» Навчаюся розпізнавати текст за його основними ознаками. Поняття про «текст». Доповнюю текст різними видами речень. |
|
121-123 (впр. 1,2,3,4) |
|
§20 «БУДОВА ТЕКСТУ» Навчаюся визначати частини тексту. Поняття про частини тексту. Що таке «початок(зачин)», «основна частина», «кінцівка». |
|
124-125 (впр.1,2,3) |
|
Наполеглива праця – запорука успіху. Оксана Кротюк «Пластиліновий песик». |
|
113-114 |
|
Навчаюся знаходити у текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текс. Знайомлюся зі словами,які можуть уживатися у тексті з переносним значенням, образні висловлювання, порівняння. |
|
126-127 (впр.4,5) |
|
Маленькими кроками до великих перемог. За Дженніфер Мур-Маллінос «Я все зможу!». Чи варто ризикувати? За Оксаною Радушинською «День народження!». |
|
115-119 |
|
Навчаюся пояснювати, що є текстом, а що – окремим реченням. Навчаюся розташовувати речення у правильній послідовності, щоб прочитати текст. |
|
127 (впр. 6,7) |
|
§21 «ТИПИ ТЕКСТІВ» Навчаюся розрізняти текст-розповідь. Поняття про «текст-розповідь». |
|
128-129 (впр.1,2,3,4) |
|
Чи варто ризикувати? (продовження теми) За Оксаною Радушинською «День народження!» (продовження). Діагностична робота. Робота з літературним твором |
|
119-120 |
|
Навчаюся розрізняти текст-опис. Поняття про «текст-опис». |
|
130-131 (впр.5,6) |
|
Пізнаю себе. За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій». Пізнаю себе (продовження теми). За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій». |
|
форзац |
|
Письмово працюю з текстом-описом та ставлю запитання до нього. |
|
131 (впр.7,8) |
|
Навчаюся складати текст за ілюстрацією. Складаю і записую речення за ілюстрацією. |
|
132 (впр.9,10) |
|
ІХ РОЗДІЛ «Кожна пригода – до мудрості дорога!» Як досягнути успіху? Оксана Павлова «Якби я мав такі кросівки…». |
|
121-123 |
|
Навчаюся складати текст за серією малюнків. Складаю і записую речення за серією малюнків. |
|
133-134 (впр.11,12, 13) |
|
Чи добре бути нахабним? Василь Чухліб «Заячий холодок», аудіо запис казки. Вчимося аналізувати інформацію. Всеволод Нестайко «Кревет Вася». |
|
123-126 |
|
Складаю і записую речення за малюнками. Записую розповідь за малюнками і запитаннями. |
|
134-135 (впр.14,15, 16) |
|
Навчаюся складати текст про події із власного життя. Діагностична робота. Усний твір |
|
136 (впр.17) |
|
Вчимося аналізувати інформацію (продовження теми). Всеволод Нестайко «Кревет Вася» (продовження. |
|
127-128 |
|
Навчаюся складати текст про події із власного життя. Складаю і записую короткі розповіді. |
|
136 (впр.18) |
|
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). Х РОЗДІЛ «Довкола стільки є краси!» Довкола стільки є краси! Лідія Компанієць «У лісочку». |
|
129 |
|
Складаю і записую текст-розповідь про події із власного життя. |
|
137 (впр.19) |
|
Складаю і записую текст-розповідь про події із власного життя. Навчаюся робити повчальні висновки. |
|
137 (впр.20) |
|
Я не ображу рідної землі! Ніна Вернигора «Диво у долоньках». |
|
130-131 |
|
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Використовую слова ввічливості у повсякденному житті. |
|
138 (впр.21,22) |
|
Здібності і таємниці братів наших менших. Валентина Бондаренко «Розумаха». Краса природи є у всьому, лиш придивитися зумій. Ліна Біленька «Казка неба». |
|
131-133 |
|
Складаю і записую стисле висловлювання. Хвилинка спілкування. Діагностична робота. Диктант |
|
139 (впр.23,24) |
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти. Замінюю слова у тексті на інші, щоб не повторювати те саме слово у реченнях. |
|
140 (впр.25) |
|
Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій. Микола Возіянов «Сонечко |
|
134-135 |
|
Визначаю недоліки у тексті. Виправляю текст самостійно. Записую відредагований текст. |
|
140-141 (впр.26 |
|
Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій (продовження теми). Анна Рибалка «Вовчик і сонечка». Що? Де? Коли? Як? Чому? Микола Леденцов «Голка-риба» |
|
135-139 |
|
Навчаюся удосконалювати текст, уникаючи повтору іменників. |
|
141 (впр.27) |
|
Закріплюю знання з редагування тексту. Записую відредагований текст, уникаючи повторів. |
|
141 (впр.28) |
|
Що? Де? Коли? Як? Чому? (продовження теми). Микола Леденцов «Морський коник». Діагностична робота. Читання вголос |
|
139-140 |
|
§22 «Повторення вивченого за рік» Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
142 (впр.1) |
|
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
|
«Повторення вивченого за рік» Повторення та вдосконалення знань і вмінь, пов’язаних з роботою над текстами. Хвилинка спілкування. |
|
142 (впр.2) |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Розвиток зв'язного мовлення. Підсумковий урок за рік. |
|
|
|
Щоб завжди був світ прекрасним. Олена Полянська «Щоб завжди був світ прекрасним».Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо). |
|
|
|
Підсумковий урок за рік «Позмагаймося?» |
|
|