10 к л а с
Українська мова (рівень стандарту) (70 год на рік, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10-11 класи. - Рівень стандарту / Голуб Н. Б., Котусенко О. Ю., Горошкіна О. М., Новосьолова В. І., Романенко Ю. О., Кондесюк Т. В., Король О. М., Тарасенко О. О., Сергєєва Н. В., (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).
Українська мова. 10 клас. 2 семестр 2018-2019н.р.
10 к л а с
Українська мова (рівень стандарту) (70 год на рік, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10-11 класи. - Рівень стандарту / Голуб Н. Б., Котусенко О. Ю., Горошкіна О. М., Новосьолова В. І., Романенко Ю. О., Кондесюк Т. В., Король О. М., Тарасенко О. О., Сергєєва Н. В., (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
03.09 |
Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (зокрема на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції їх. |
|
|
05.09 |
Основні типи словників. Довідкові медійні ресурси. |
|
|
10.09 |
РМ №1 (письмово). Укладання тематичних словників-мінімумів. |
|
Поняття норми в сучасній українській літературній мові |
|||
|
12.09 |
Нормативне і ненормативне мовлення. Типи норм. |
|
|
17.09 |
Навчальний диктант. Читання мовчки науково-популярного тексту. |
|
Орфоепічна норма |
|||
|
19.09 |
Основні правила вимовляння голосних і приголосних звуків. |
|
|
24.09 |
Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка. |
|
|
26.09 |
РМ №2 (усно). Усне переказування тексту із творчим завданням. УСНИЙ ПЕРЕКАЗ ЗОШИТ |
УСНИЙ ПЕРЕКАЗ ЗОШИТ |
|
01.10 |
Наголос у словах. |
|
|
03.10 |
Контрольна робота №1. Поняття норми в сучасній українській літературній мові (тестові завдання). Читання мовчки текстів діалогічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
ТЕМАТИЧНА |
Лексична норма |
|||
|
08.10 |
Аналіз контрольної роботи. Лексичне значення слова. Слово і контекст. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність. |
|
|
10.10 |
РМ №3-4 (усно+письмово). Письмове переказування тексту публіцистичного стилю із творчим завданням. |
|
|
17.10 |
|
|
|
22.10 |
Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення. |
|
|
24.10 |
Лексичні і фразеологічні синоніми, антоніми. Слова-пароніми. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
05.11 |
Лексична помилка. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. |
|
|
07.11 |
РМ №5-6 (усно+письмово). Написання есе. Контрольне есе. |
|
|
12.11 |
|
|
|
14.11 |
Фразеологізми. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. |
|
|
19.11 |
Контрольна робота №2. Лексична норма (тестові завдання). Читання мовчки текстів монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. |
ТЕМАТИЧНА |
Практична риторика |
|||
|
21.11 |
Аналіз контрольної роботи. Мовленнєва ситуація. Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця. |
|
|
26.11 |
РМ №7 (усно).Усне переказування взірцевих текстів промов. ДІАЛОГ |
ДІАЛОГ |
|
28.11 |
Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
03.12 |
Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту. |
|
|
05.12 |
Підсумкова контрольна робота за І семестр. Контрольний диктант. |
|
|
10.12 |
РМ №8-9 (усно + письмово). Написання тексту публічного виступу. Контрольне есе. |
|
|
12.12 |
|
|
|
17.12 |
Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. |
|
|
19.12 |
Контрольна робота №3. Практична риторика (тестові завдання). Складання діалогів. |
|
Орфографічна норма |
|||
|
24.12 |
Аналіз контрольної роботи. Орфограма. Принципи української орфографії. Орфографічний словник. Орфографічна помилка. Літери на позначення ненаголошених е, и в корені слова. |
|
|
26.12 |
РМ №10 (усно).Складання конспекту тексту наукового стилю. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
|
|
Апостроф. Позначення м’якості приголосних. |
|
|
|
Чергування голосних. Чергування і зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення. Спрощення приголосних. |
|
|
|
Позиційні чергування у//в, і//й і под. |
|
|
|
Подвоєння літер. |
|
|
|
Правопис префіксів і суфіксів. |
|
|
|
Уживання великої літери. |
|
|
|
Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. |
|
|
|
РМ №13-14 (усно+письмово). Контрольне есе на одну з тем: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?». |
|
|
|
|
|
|
|
Написання слів іншомовного походження. |
|
|
|
Складні випадки написання прізвищ і географічних назв. |
|
|
|
Написання не, ні з різними частинами мови. |
|
|
|
Правила скорочення слів. |
|
|
|
Контрольна робота №4. Орфографічна норма (тестові завдання). Цільове аудіювання із визначеним завданням. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Морфологічна норма |
|||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Іменник. Рід іменників. |
|
|
|
РМ №15-16 (усно+письмово). Письмове складання розповіді про подорож Україною або світом із зазначенням назв мешканців відвіданих місць. УСНИЙ ТВІР |
УСНИЙ ТВІР |
|
|||
|
|
||
|
|
Іменники, що мають лише форму однини або множини. |
|
|
|
Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку. |
|
|
|
РМ №17-18 (усно+письмово). Контрольне есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування. |
|
|
|
|
|
|
|
Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням. |
|
|
|
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального відмінка, іменників знахідного відмінка, іменників місцевого відмінка однини і множини. |
|
|
|
Особливості кличного відмінка. Творення і відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
|
|
Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. |
|
|
|
Контрольна робота №5. Морфологічна норма. Іменник (тестові завдання). Читання текстів різних стилів, типів, жанрів мовлення з використанням способів поглибленого, ознайомлювального, швидкого читання, читання-сканування. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Практична риторика |
|||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. |
|
|
|
РМ №19 (письмово). Складання ділового листа. |
|
|
|
Правила ведення суперечки. Аргументи і докази. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за 2 семестр. Контрольний диктант. |
|
|
|
РМ №20-21 (письмово). Письмове докладне переказування текстів різних стилів. Контрольне есе. |
|
|
|
|
|
|
|
Аналіз контрольного диктанту. Полемічні прийоми. Мистецтво відповідати на запитання. |
|
|
|
Контрольна робота №6. Практична риторика (тестові завдання). Складання плану, тез, конспекту почутого висловлення. |
|
|
|
РМ №22 (усно). Дискусія на одну з тем: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?». |
|
|
|
РМ №23 (усно). Усне переказування тексту публіцистичного стилю. |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Підбиття підсумків за рік. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |