Контрольна робота з української мови у 10 класі "Практична риторика. Орфоепічна норма"

Про матеріал

Контрольна робота з української мови у 10 класі "Практична риторика. Орфоепічна норма" складена здебільшого у формі тесту та передбачає два варіанти. Складається з 17 завдань: 1-12 (тест) - по 0,5 бала (одна правильна відповідь з чотирьох запропонованих варіантів); 13 - 15 - по 1 балу (вибрати потрібну букву, записати слова у фонетичній транскрипції, поставити наголос у словах); 16 - 1 бал (на встановлення відповідності); 17 - 2 бали (написати коротку промову на одну із запропонованих тем).

Перегляд файлу

                                                    Контрольна робота                                              10 кл.

 

                                Практична риторика. Орфоепічна норма  

                                                                (тест) 

                                                                  І варіант    

Завдання 1-12 – по 0,5 бала                        

1. Риторика - це:

   а) відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому;

        б) наука про правильну вимову та наголошення слів;

   в) наука і мистецтво переконувати співрозмовників;

   г) емоційне ствердження або заперечення якогось факту.

2. Елементи мовленнєвої ситуації вказано в рядку:

        а) слова, словосполучення, речення, форми звертання;

        б) жести, міміка, поза, погляд, запах косметики;

        в) мовець, слухач, предмет мовлення, мета й обставини спілкування;

        г) знання мови, охайна зовнішність, уважність, політичні переконання.

3. План виступу - це:

   а) повний письмовий виклад змісту виступу;

   б) слова та звороти, які означають поняття та явища певної галузі знання;

   в) узагальнені думки, що мають лаконічну, відточену мовну форму;

   г) послідовність та взаємозв’язок тематичних частин виступу, зафіксований у ви-гляді переліку ключових понять або суджень.

4. Основні думки виступу потрібно повторювати:

   а) завжди тими самими словами;

   б) щоразу варіюючи їхнє мовне оформлення;

   в) пропонуючи слухачам повторити їх хором;

   г) пропонуючи слухачам їх записати.

5. Ясність мовлення - це:

   а) насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами;

        б) смислова прозорість виступу, що забезпечує його зрозумілість, доступність у засвоєнні слухачами;

   в) якість мовлення, що відбиває здатність оратора спонукати слухачів до творчої діяльності;

   г) якість мовлення,що полягає у мелодійності, плавності, інтонаційній виразності.

6. Дебати - це:

        а) заздалегідь підготована публічна суперечка з наукової чи суспільної теми;

        б) відкрита конфронтація, жорстка боротьба ідей із метою утвердження власної точки зору;   

       в) представлення своїх ідей, поглядів, на противагу іншій стороні; 

       г) обговорення певної проблеми з метою досягнення істини.

     7. Орфоепічна помилка - це:

        а) порушення норм творення граматичних форм;

        б) вживання слів у невластивому значенні;

        в) неправильне написання слів;

        г)  відхилення від норм літературної вимови.

     8. Букви д і ж, д і з позначають два звуки в рядку:

        а) відродження, саджають, джунглі;

        б) підзвітний, підземний, відзначити;

        в) джемпер, ушкодження, дзвіниця;

        г) джоуль, джентльмен, дзиґлик.

     9. Звук [й] є в кожному слові рядка: 

        а) ярус, лінія, юність, йодована;

        б) буря, кальцій, мрія, єдність;

        в) іній, сюжет, більярд, клятва;

        г) грильяж, боєць, конферансьє, навчання.

    10. Звук [т] є в кожному слові рядка:

        а) кіг[ ]і, милує[ ]ься, молодіс[ ]ь;

        б) ях[ ]а,пода[ ]ок, а[ ]мосфера;

        в) фу[ ]бол,[ ]ішитися, моло[ ]ьба;

        г) каш[ ]ан, шіс[ ]надцять, Закарпа[ ] я.

    11. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:

        а) грієшся, пояснення, немовля;

        б) багряний, одіссея, співає;

        в) різнотрав’я, ательє, пів’яблука;

        г) якання, хитрість, граєшся.

    12. Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка: 

        а) шоколад, граєш,  умиваєшся;

        б) плед, дзюдо, тендітний;

        в) лазня, книжці, зібрання;

        г) тінь, перекидається, тікати.

 

Завдання 13-15 по 1 балу

    13.Спишіть, обираючи у чи в:

Човен (у, в) очереті, готівка (у, в) кредит, кав’ярня (у,в) Львові, затишно (у,в) офісі, не сунься (у, в) воду, покласти (у, в) форму.

    14. Запишіть слова у фонетичній транскрипції:

Пейнтбол, Великдень, видзьобувати, Болівія, флешці, онучці, посміхаєшся, дошці, скотч, вогко.

     15. Поставте наголос у словах:

Довідник, лате, донька, зручний, кілометр, листопад, новий, добуток, принести, разом.  

     16. Установіть відповідність:

1  адресат                                  А  мінімальний акт у спілкуванні

2  адресант                                Б  тактичний хід

3  комунікативний намір         В  мовець

4  мовленнєвий учинок            Г  аудиторія

5  мовленнєва ситуація

 

Завдання 17 – 2 бали

17. Напишіть коротку промову на одну із запропонованих тем:

«Слово — зброя. Як усяку зброю, його треба чистити й доглядати» (М.Рильський)

«Чудова думка втрачає всю свою цінність, якщо вона погано висловлена» (Вольтер)

«Заговори, щоб я тебе побачив» (Сократ) 

«О слів жорстока і солодка влада!» (Б. Олійник)

«Мрію я словами відмикати людське серце...» (А. Забашта)

                                                        Контрольна робота                                              10 кл.

 

                                Практична риторика. Орфоепічна норма  

                                                                (тест)   

                                                             ІІ варіант  

 Завдання 1-12 – по 0,5 бала                                                  

1. Батьківщиною красномовства вважають:

   а) Давній Єгипет;

   б) Давній Китай;

   в) Давню  Грецію;

   г) Давній Рим.

2. Мовленнєва ситуація - це:

        а) вплив на аудиторію з урахуванням її особливостей;

        б) збіг обставин, що спонукають до мовлення;

        в) спосіб переконання своїх друзів та колег;

        г) публічний виступ, вишуканість і витонченість вираження думок.

     3. У мовленнєвій ситуації адресант - це:

        а) людина, до якої звернена мова;

        б) слухач, аудиторія;

        в) ініціатор діалогу;

        г) учні класу.

4. Тема виступу - це:

   а) шлях, завдяки якому через мовлення інформація доходить до слухача;

        б) роз’яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів;

        в) основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища та факти, що розглядаються у виступі;

   г) уміння оратора виступати без підготовки.

5. Лаконічність мовлення відбиває:

   а) словниковий запас оратора;

   б) нормативність, літературність мовлення оратора;

   в) здатність оратора говорити стисло, залишаючись максимально зрозумілим;

   г) емоційність, натхненність і піднесеність мовлення.

6. Образність мовлення оратора - це:

   а) наявність у виступі живих картин, які дають змогу не лише осмислювати почу-те, а ніби сприймати його всіма почуттями - бачити, чути тощо;

   б) уміння говорити ясно, без ускладнень, надуманих образів і туманних зворотів;

   в) ясність, точність, логічна переконливість публічного виступу;

  г) якість виступу, що відбиває здатність оратора розглядати конкретні факти і явища, давати їм чіткі наукові та політичні оцінки.

      7. Орфоепічна норма:

         а) вивчає систему графічних знаків;

         б) регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків;

         в) визначає можливості використання слова відповідно до його значення;

         г) визначає правильне написання слів.

      8. Буквосполучення дж, дз позначають один звук у рядку:

         а) відзнака, воджу, надзвуковий;

         б) кукурудза, віджени, ґудзик;

         в) бджола, родзинки, засуджений;

         г) віддзеркалення, підземний, картридж.

      9.Букви  я, ю, є  позначають по два звуки в кожному слові рядка:

         а) юний, нюанс, браконьєр, єресь;

         б) валюта, монпансьє, осяяння, віньєтка;

         в) зграя, різьбяр, черв'як, мільярд;

         г) зв'язок, ярлик, маєток, в'юнець.

      10. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:

         а) єдність, пояснення, юнь, щавель;

         б) життя, земля, соловей, яблунька;

         в) зяблик, життєпис, українець, з'єднання;

         г) духмяно, мрія, щільність, яблуня.

      11. Звук [д]  є в кожному слові рядка:

         а) ходьба, погода, депутат, молодість;

         б) здоровий, джаз, одержати, думка;

         в) дім, джмелик, бадьорий, Десна;

         г) футболіст, гандбол, пейнтбол, баскетбол.

      12. Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка:

         а) нігтьовий, легко, дігтяр;

         б) нігтик, могти, вогко;

         в) пошана, смієшся, шістдесят;  

         г) волосся, навчаєшся, смаглявий.

 

Завдання 13-15 по 1 балу

      13. Спишіть, вибираючи у чи в:

Зайшла (у,в) фойє, реклама (у,в) метро, допис (у, в) соцмережах, прочитала (у, в) Інтернеті, найкраща (у,в) світі, побувала (у, в) Африці.

      14. Запишіть слова у фонетичній транскрипції:

Просьба, екземпляр, лічба, дзижчать, подружці, полегкість, зозулька, джойстик, брудниться, розжувати.

      15. Поставте наголос у словах:

Асиметрія, випадок, сантиметр, маркетинг, український, фольга, навчання, черговий, чорнослив, щипці.

16. Установіть відповідність між видами слухання та їх змістом:

1  слухання заради задоволення        А сприйняття лекцій, новин по радіо, інструкцій

2  удумливе слухання                         Б слухання музики, вистав, дружні  розмови та

3  критичне слухання                             та дискусії

4  емпатичне слухання                       В зчитування почуттів,співчуття до ситуації мовця 

                                                              Г суб’єктивне сприйняття інформації

                                                              Д невпевненість в достовірності інформації

Завдання 17 – 2 бали

17. Напишіть к0оротку промову на одну із запропонованих тем:

«Слово — зброя. Як усяку зброю, його треба чистити й доглядати» (М.Рильський)

«Чудова думка втрачає всю свою цінність, якщо вона погано висловлена» (Вольтер)

«Заговори, щоб я тебе побачив» (Сократ) 

«О слів жорстока і солодка влада!» (Б. Олійник)

«Мрію я словами відмикати людське серце..."» (А. Забашта)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шимко Людмила Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. гангстеры уличные
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
20531
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку