Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з української мови
в 5 класах на І семестр 2024/2025 н.р.
Складене за програмою МОН:
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
До підручника:
Українська мова : підруч. для 5-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. — Київ : Генеза, 2022. — 240 с. :
І семестр
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу за програмою |
Дата |
Примітки |
1 |
Тема№1Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах Вступ. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови (формування думки, пізнавальна, об’єднувальна). Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті. |
|
|
2 |
РМ1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення. |
|
|
3 |
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України. |
|
|
4 |
РМ2 Основні правила спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією). |
|
|
5 |
РМ3 Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань |
|
|
6 |
Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. |
|
|
7 |
РМ4 Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Усні й письмова форми тексту (висловлення). |
|
|
8 |
РМ5 Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Простий план тексту. |
|
|
9 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
|
|
10 |
РМ6 Типи мовлення: розповідь, опис, роздум (складання тексту про домашню тварину відповідно до типу мовлення). |
|
|
11 |
Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. |
|
|
12 |
РМ7 Говоріння. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом) |
|
|
13 |
Граматичні форми різних частин мови (практично). |
|
|
14 |
Копмлексна підсумкова робота «Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах» |
|
|
|
ПО Група результатів УВ |
|
|
15 |
Тема №2. Лексикологія. Групи слів за значенням Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник. |
|
|
16 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення. |
|
|
17 |
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. |
|
|
18 |
Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів. |
|
|
19 |
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
|
|
20 |
РМ8 Особливості будови опису тварини. Усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
|
|
21 |
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів. |
|
|
22 |
Пароніми. Словник паронімів. |
|
|
23-24 |
РМ9-10 Письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) |
|
|
25 |
Аналіз письмового переказу.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення. Лексична помилка (практично). |
|
|
26 |
РМ 11АУДІЮВАННЯ |
|
|
27 |
Узагальнення вивченого з теми «Лексикологія» |
|
|
28 |
Копмлексна підсумкова робота «Лексикологія. Групи слів за значенням» |
|
|
|
ПО Група резкльтатів ПТ |
|
|
29 |
Тема №3. Будова слова. Орфографія Основа слова й закінчення. |
|
|
30 |
Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення). |
|
|
31 |
Корінь слова. |
|
|
32 |
Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. |
|
|
33 |
Спільнокореневі слова та форми слова.Тренувальні вправи |
|
|
34-35 |
РМ 12-13 Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
|
|
36 |
Аналіз письмового переказуПрефікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
|
|
37 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
|
38 |
Написання префіксів. Тренувальні вправи. |
|
|
39 |
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. |
|
|
40-41 |
РМ14 -15Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) |
|
|
42 |
Префікс і суфікс.Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів та суфіксів». |
|
|
43 |
Аналіз письмового твору-опису.Правопис значущих частин слова (повторення). |
|
|
44 |
Орфограма. Орфографічний словник. |
|
|
45 |
Узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». |
|
|
46 |
Комплексна підсумкова робота «Будова слова. Орфографія» (тестові та практичні завдання). |
|
|
|
ПО Група результатів ПВ |
|
|
47 |
Тема №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина(кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція. |
|
|
48 |
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні. |
|
|
49 |
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г. |
|
|
50-51 |
РМ16-17Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) на одну з поданих тем (вправа 591). |
|
|
52 |
Аналіз письмового твору-розповіді. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука) |
|
|
53 |
Співвідношення звуків і букв |
|
|
54 |
Співвідношення звуків і букв.Тренувальні вправи |
|
|
55 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
|
56 |
Фонетичний розбір слова. |
|
|
57 |
Склад. Основні правила переносу. |
|
|
58 |
Контрольний диктант |
|
|
59 |
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
|
|
60 |
Орфоепічна помилка (практично). |
|
|
61 |
Узагальнення вивченого з теми. Фонетичний розбір слів (тренувальні вправи). |
|
|
62 |
Комплексна підсумкова робота «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові та практичні завдання). |
|
|
63 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу |
|
|
64 |
Підсумковий урок за І семестр. |
|
|
|
ПО Група результатів ДМ |
|
|
|