Календарно-тематичне планування уроків української мови у 5 класі на І семестр (НУШ)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складене відповідно до чинної програми та методичних рекомендацій МОН (поточні та підсумкові роботи розподілені відповідно до оцінювання груп результаів).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

навчального  матеріалу з  української мови

в 5 класах на І семестр 2024/2025 н.р.

Складене за програмою МОН:

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

До підручника:

Українська мова : підруч. для 5-го кл. закл. заг. серед. освіти / Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. — Київ : Генеза, 2022. — 240 с. :

 

І семестр

№ з/п

Зміст навчального матеріалу за програмою

Дата

Примітки

1

Тема№1Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах                                                                             

Вступ. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови (формування думки, пізнавальна, об’єднувальна). Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті.

 

 

2

РМ1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування (усне й писемне, монологічне й діалогічне). Мета спілкування та адресат мовлення.

 

 

3

Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України.

 

 

4

РМ2  Основні правила спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (в онлайн-середовищі, телефоном або за ілюстрацією).

 

 

5

РМ3  Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань

 

 

6

Текст. Заголовок тексту. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання.

 

 

7

РМ4  Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Усні й письмова форми тексту (висловлення).

 

 

8

РМ5  Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Простий план тексту.

 

 

9

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

 

 

10

РМ6  Типи мовлення: розповідь, опис, роздум (складання тексту про домашню тварину відповідно до типу мовлення).

 

 

11

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови.

 

 

12

РМ7 Говоріння. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом)

 

 

13

Граматичні форми різних частин мови (практично).

 

 

14

Копмлексна підсумкова робота «Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах»

 

 

 

ПО Група результатів УВ

 

 

 

 

15

Тема №2. Лексикологія. Групи слів за значенням

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник.

 

 

16

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.

 

 

17

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд.

 

 

18

Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів.

 

 

19

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

 

 

20

РМ8  Особливості будови опису тварини.  Усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

 

 

21

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів.

 

 

22

Пароніми. Словник паронімів.

 

 

23-24

РМ9-10   Письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)

 

 

25

Аналіз письмового переказу.Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення. Лексична помилка (практично).

 

 

26

РМ 11АУДІЮВАННЯ

 

 

27

Узагальнення вивченого з теми «Лексикологія»

 

 

28

Копмлексна підсумкова робота «Лексикологія. Групи слів за значенням»

 

 

 

ПО Група резкльтатів ПТ

 

 

29

Тема №3. Будова слова.     Орфографія                        

Основа слова й закінчення.

 

 

30

Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення).

 

 

31

Корінь слова.

 

 

32

 Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

 

 

33

Спільнокореневі слова та форми слова.Тренувальні вправи

 

 

34-35

РМ 12-13 Письмо. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

 

 

36

Аналіз письмового переказуПрефікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

 

 

37

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

 

 

38

Написання префіксів. Тренувальні вправи.

 

 

39

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності.

 

 

40-41

РМ14 -15Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі)

 

 

42

Префікс і суфікс.Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів та суфіксів».

 

 

43

Аналіз письмового твору-опису.Правопис значущих частин слова (повторення).

 

 

44

Орфограма. Орфографічний словник.

 

 

45

Узагальнення вивченого з теми «Будова слова. Орфографія».

 

 

46

Комплексна підсумкова робота «Будова слова. Орфографія» (тестові та практичні завдання).

 

 

 

ПО Група результатів ПВ

 

 

47

Тема №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос

Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина(кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція.

 

 

48

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.

 

 

49

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г.

 

 

50-51

РМ16-17Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) на одну з поданих тем (вправа 591).

 

 

52

 Аналіз письмового твору-розповіді. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука)

 

 

53

Співвідношення звуків і букв

 

 

54

 Співвідношення звуків і букв.Тренувальні вправи

 

 

55

Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).

 

 

56

Фонетичний розбір слова.

 

 

57

Склад. Основні правила переносу.

 

 

58

 Контрольний  диктант

 

 

59

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

 

 

60

Орфоепічна помилка (практично).

 

 

61

Узагальнення вивченого з теми. Фонетичний розбір слів (тренувальні вправи).

 

 

62

Комплексна підсумкова робота «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тестові та практичні завдання).

 

 

63

Повторення і узагальнення вивченого матеріалу

 

 

64

Підсумковий урок за І семестр.

 

 

 

ПО Група результатів ДМ

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку