Презентація до уроку. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

Про матеріал
Презентація до уроку з української мови. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Настрій. Червоний – піднесеність. Оранжевий – радість. Зелений – спокій. Синій – сум. Фіолетовий – тривожність. Чорний – незадоволення. Білий – складно визначитись

Номер слайду 2

Тема. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

Номер слайду 3

Про що говорять квіти? Слово «букет» увійшло в побут у XYII ст. Спочатку букети складали з прянощів: кропу, селери, петрушки, кмину. Гості дарували їх господині,а вона прикрашала ними страви. Згодом букети почали робити з квітів. Зародилася і мова квітів. Вона стає відомою у Франції, Англії. Фіолетовий колір символізує дружбу, велич, розкіш. Червоний колір – символ життя,любові. Жовтий колір означає шлюб,щастя. Білий – чистоту. Зелений – надію,спокій.

Номер слайду 4

Проблемне питання. На великій клумбі серед подвір’я багряно горіли червоні троянди, бархатисті гвоздики, різнобарвні айстри. На великій клумбі серед подвір’я багряно горіли квіти. На великій клумбі серед подвір’я багряно горіли квіти: червоні троянди,бархатисті гвоздики, різнобарвні айстри.

Номер слайду 5

Зайве слово Чорнобривці, півонії, жоржини,квіти; Узимку,улітку, восени, завжди, навесні; Усюди, на клумбах, у лісі, у полі.

Номер слайду 6

Метод «Ромашка»Доповнити речення. Уже поодцвітали усі осінні квіти: …Відредагувати речення Тягнуться до сонця і гвоздики, і квіти, і сальвії, і гладіолуси. Вставити у речення узагальнювальне слово І ліс,і квіти, і трава радіють новому дню. Зробити синтаксичний розбір речення. Усе поснуло: і земля, і вода, і повітря. Поставити розділові знаки Дівчата збирали по лугах сокирки васильки волошки.

Номер слайду 7

Вибірковий диктант. Не кожен знає те, що квіти. Спроможні також говорити;Їх символічну й загадкову. Не кожен розуміє мову… Троянда – пристрасне кохання,Лілея – вірність, сподівання. Тендітна айстра – символ смутку,А добрий спогад – незабудка. Дзвіночок ніжний – вдячність щира,Лаванда ж – сумнів, недовіра. Фіалка – простота і скромність,Нарцис – зарозумілість, гордість… Якщо ти знаєш квітів мову,То в слушний час обов’язково. Без слів сказати все зумієшІ сам без слів все зрозумієш…

Номер слайду 8

Творча робота. Твір-мініатюра «Якби я був квіткою» (Три –чотири речення)

Номер слайду 9

Не цвітуть вони на клумбах і на тихих озерцях, А цвітуть вони у грудях, у людських цвітуть серцях. В щирім серці, в чесних душах – вірю, знаю – квіти є! Щастя їх коріння поїть радість барв їм додає!

Номер слайду 10

Домашнє завдання§ вправа Намалювати свою улюблену квітку і скласти про неї загадку, використовуючи однорідні члени речення. У Японії хризантема – квітка національна, священна. Її назва «кіку» означає сонце. Хризантема – символ того, що усьому дарує життя. Її забарвлення найкраще відповідає осінній порі. Але ж – як добре, що ці квіти чужої землі культивуються у нас і не стали на шкоду палкій троянді та скромній фіалці. Тож нехай квіти не в’януть і дарують нам радість і сонце. 

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

pptx
Додав(-ла)
Лутанюк Оксана
Додано
10 жовтня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку