6 к л а с
Українська мова (122 год, 3,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
Українська мова. 6-А клас. 2 семестр 2018-2019н.р.
6 к л а с
Українська мова (122 год, 3,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
03.09 |
Краса і багатство української мови. |
|
|
05.09 |
РМ №1 (усно). Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення (той, хто говорить або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|||
|
06.09 |
Словосполучення й речення. Головні члени речення. Просте речення. |
|
|
07.09 |
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Складання листа до осені з використанням риторичних звертань та однорідних членів речення (письмово). |
|
|
10.09 |
РМ №2 (усно). Повторення вивченого про стилі і типи мовлення. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру, у яких поєднано різні типи мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму). |
|
|
12.09 |
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні. |
|
|
13.09 |
Пряма мова. Основні орфограми та пунктограми (за вибором учителя). |
|
|
14.09 |
РМ №3 (усно).Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування (вітання, знайомство й представлення, пропозиція допомоги людині, що опинилася в скрутній ситуації). Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов'язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі інтернет. Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. ДІАЛОГ |
ДІАЛОГ |
|
17.09 |
Діалог. Основні орфограми та пунктограми (за вибором учителя). |
|
|
19.09 |
Контрольна робота №1. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (тестування). Навчальне читання мовчки. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Лексикологія. Фразеологія |
|||
|
20.09 |
Аналіз контрольної роботи. Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. |
|
|
21.09 |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. Написання слів, що ввійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. Правопис знака м'якшення у словах іншомовного походження. |
|
|
24.09 |
РМ №4 (письмово). Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|
26.09 |
Правопис апострофа у словах іншомовного походження. Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
|
|
27.09 |
РМ №5 (письмово). Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
|
|
28.09 |
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
01.10 |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні слова. |
|
|
03.10 |
Професійні слова й терміни, просторічні слова. |
|
|
04.10 |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
|
05.10 |
РМ №6 (письмово).Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. УСНИЙ ПЕРЕКАЗ |
УСНИЙ ПЕРЕКАЗ |
|
08.10 |
Прислів'я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми. |
|
|
10.10 |
Контрольна робота № 2. Лексикологія. Фразеологія. (тестування). Створення діалогів етикетного характеру. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Словотвір. Орфографія |
|||
|
11.10 |
Аналіз контрольної роботи. Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
|
12.10 |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
17.10 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|
18.10 |
РМ №7 (письмово). Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
|
|
19.10 |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-). Створення оповідання про віртуальну мандрівку Україною з використанням іменників, утворених від поданих прикметників (наприклад: полтавський - Полтавщина; вінницький -Вінниччина та ін.). |
|
|
22.10 |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|
24.10 |
РМ №8 (усно).Аналіз письмового твору. |
|
|
25.10 |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. |
|
|
26.10 |
Творення складноскорочених слів, правопис складноскорочених слів. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
05.11 |
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словотвір. Орфографія». |
|
|
07.11 |
Контрольна робота №3. Словотвір. Орфографія (різнорівневі завдання). Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Іменник |
|||
|
08.11 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). |
|
|
09.11 |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
12.11 |
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). Велика буква та лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до шкільної газети або шкільного веб-сайта про подію з життя класу з використанням іменників - власних назв (імен і прізвищ однокласників, географічних назв і т. ін.). |
|
|
14.11 |
Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|
|
15.11 |
РМ №9-10 (усно+письмово). Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
16.11 |
|
|
|
19.11 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
21.11 |
Відмінки іменників. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
|
|
22.11 |
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. |
|
|
23.11 |
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|
26.11 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду II відміни. |
|
|
28.11 |
|
|
|
29.11 |
Відмінювання іменників ІІІ - IV відмін. |
|
|
30.11 |
Контрольна робота №4. Іменник (І частина) (тестування). Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|
03.12 |
Аналіз контрольної роботи. Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
|
05.12 |
|
|
|
06.12 |
РМ №11 (усно). Будова опису приміщення. |
|
|
07.12 |
Підсумкова контрольна робота за І семестр. Контрольний диктант. |
|
|
10.12 |
Аналіз контрольного диктанту. Відмінювання іменників, що мають лише форму множини. |
|
|
12.12 |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. |
|
|
13.12 |
Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
|
14.12 |
Не з іменниками. |
|
|
17.12 |
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|
19.12 |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|
20.12 |
|
|
|
21.12 |
Контрольна робота №5. Іменник (ІІ частина) (тестування). Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників. |
|
|
24.12 |
РМ №12 (усно).Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
|
26.12 |
РМ №13 (письмово).Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівського музею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.). |
|
|
27.12 |
РМ №14 (усно). Поняття про офіційно-діловий стиль. |
|
|
28.12 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Іменник». ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Прикметник |
|||
|
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
|
|
РМ №15 (усно). Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Читання мовчки прозових і поетичних текстів, що містять описи природи, визначення в них прикметників, з'ясування їхньої ролі в описах. |
|
|
|
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої й м'якої груп. |
|
|
|
РМ №16 (усно). Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
ЧИТАННЯ ВГОЛОС |
|
|
РМ №17-18 (усно+письмово). Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|
|
|
|
|
|
Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників (практично). |
|
|
|
Контрольна робота №6. Прикметник як частина мови (1 частина) (різнорівневі завдання). Складання характеристики знайомої або відомої людини з використанням прикметників у різних відмінкових формах. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
|
|
|
РМ №19-20 (усно+письмово). Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С.Васильківського, І. Айвазовського та ін. Аналіз контрольного переказу. |
УСНИЙ ТВІР |
|
|
||
|
|
Написання не з прикметниками. |
|
|
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
|
|
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс. Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прикметник». |
|
|
|
Контрольна робота №7. Прикметник (2 частина) (тестування). Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Числівник |
|||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
|
Числівники кількісні (на позначення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
|
|
Числівники прості, складні й складені. |
|
|
|
Відмінювання числівників. |
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання числівників. Тренувальні вправи. |
|
|
|
РМ №21 (письмово). Аналіз контрольного твору. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|
|
Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
|
Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
|
|
Узгодження числівників з іменниками. |
|
|
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Числівник». |
|
|
|
Контрольна робота №8. Числівник (тестування). Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками. ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
Займенник |
|||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
|
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
|
|
|
|
|
|
|
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
|
|
|
|
|
|
|
РМ №22 (письмово). Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх») |
|
|
|
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. Контрольний диктант. |
|
|
|
Аналіз контрольного диктанту. Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
|
Правопис заперечних займенників. |
|
|
|
Написання займенників із прийменниками окремо. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Займенник». |
|
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота №9. Займенник (тестування). Аудіювання тексту, що містить займенники. |
|
Повторення в кінці року |
|||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Лексикологія. Редагування речень (текстів), у яких допущено лексичні та граматичні помилки. |
|
|
|
Фразеологія. |
|
|
|
РМ №23 (усно). Аналіз письмового твору. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми (наприклад: «Як минув день», «Чого ми сьогодні навчились», «Як уберегтися від захворювань») з використанням питальних і відносних займенників. |
|
|
|
Словотвір та орфографія. |
|
|
|
Морфологія й орфографія. |
|
|
|
Підсумковий урок. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |