Тема дня. Людина в суспільстві

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів поняття суспільство як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до певних спільнот; виховувати товариськість та дружелюбність
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 3  клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Людина в суспільстві

Мета: сформувати в учнів поняття суспільство як єдності людських спільнот,

розповісти про їх різноманітність; допомогти школярам усвідомити свою належність до певних спільнот; виховувати товариськість та дружелюбність.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Обери свій настрій»

Роздрукувати на А3 і вивішати дітям роздати написи з їхніми іменами. Діти виходять до малюнка і приклеюють своє ім’я біля відповідного зображення

Отже, більшість учнів мають гарний настрій і готові розпочати урок.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота з зображеннями.

Чим людина відрізняється від тварини?

— Чим людина відрізняється від інших істот? (Людина не може жити без інших людей)

— Оберіть ознаки людини як представника суспільства.

Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.

Де робота буде виконана швидше і якісніше? Чому?

Проблемне питання

- Чи погоджуєтеся ви, що одна людина не може прожити без інших людей і що разом жити та працювати краще і комфортніше.

Прогягом уроку ми з вами наповнимо ось цю людину різними знаннями і таким чином дамо відповідь на проблемне питання.

Повідомлення теми і мети уроку

 

ІІІ. Етап цілереалізації

— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей? Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії.

Робота з підручником

Спільнота — це люди, об’єднані спільними ідеями, інтересами.

Робота з фотоколажем

З фото учнів поклеїти колаж «Я у спільнотах»

— Розгляньте малюнки. Ким є діти в різних ситуаціях?

Покупець, пасажир, патріот, учень, садівник.

— Що таке суспільство?

— Прочитайте текст  і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Розгляньте малюнки. Доведіть, що люди живуть у світі не відокремлено.

Гра «Чи могла б людина …?»

Кожна дитина виходить до вчителя і витягує зображення. Далі дитина відповідає чи могла б людина це зробити сама.

На дошці два листки куди потрібно клеїти зображення

 

 

 

Є справи, які може виконати одна людина, але ті ж справи виконані разом робляться швидше і веселіше. Але є справи, які одній людині не під силу.

Щоб було б якби людина все робила самотужки без будь-чиєї допомоги.

Перегляд відео про Робінзона Крузо

На голову нашого шаблону записуємо визначення спільнота або суспільство

— Що таке толерантність?

— Які існують правила, щоб співіснувати в суспільстві мирно й щасливо?

Робота в парі

— Прочитайте історію  й обміркуйте.

— Чим, на вашу думку, завершилася ця історія? Яке правило порушила Оксана?

— Які три «Не можна» слід запам’ятати?

Робота із словничком

На правій руці  шаблона полосками вивішуємо поняття толерантності.

Фізкультхвилинка під музичний супровід «Якщо добрий ти»

Коли веселіше гратися, коли ви з друзями чи коли ви самі? А які ігри ви любите грати з друзями?

На нозі шаблона наклеїти різні ігри.

- Кожен із нас належить до певного колективу (наприклад, спортивна команда, танцювальний гурток), вікової категорії

- Люди поділяються на групи і, залежно від того, де вони проживають

- Будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми. 

- Існування специфічних для спільноти цінностей, традицій (наприклад, хто полюбляє рок-музику, а хтось класичну, хтось їсть усе, а хтось їсть лише рослинну їжу)

На іншій нозі наклеїти цифри, село, місто, слово хоббі та вподобання.

Вправа «Чим ми схожі?» (робота в парах)

— Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші — чорний або жовтий. Одні люди високі, інші — невисокі. Одні стрункі, інші — гладкі. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших.

Учитель пропонує учням знайти спільні і відмінні риси з товаришем (смаки, уподобання, заняття). Необхідно назвати 5 відмінностей і 5 спільних рис.

— Цією вправою ви довели, що ми є різними, але у нас багато спільного, того, що нас об’єднує, тому не варто ображати інших. Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх.

— Навчіться поважати тих, хто відрізняється від вас!

На ліву руку поклеїти різні обличчя можна учнів класу

На тулубі перерахуйте, поклейте які риси повинна мати людина, щоб жити в суспільстві або спільноті.

Метод «Кубування»

— Які правила стосунків між людьми в суспільстві ви знаєте?

— Яких правил дотримуєте?

— Що таке толерантність?

— Яку людину вважають толерантною?

— Що сприяє порозумінню між людьми? (Повага, любов, компроміс)

  •  Чи може людина жити без інших людей?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Аналіз чоловічка

Наш чоловічок уособлює людину. Чи може людина жити без якоїсь частини свого організму, чи може людина жити без суспільства. Давайте спробуємо з’ясувати. По черзі обговорюємо варіанти.

Почнемо з ніг. В принципі можна відпочивати та гратися самому

Наступна нога. Можна самому жити, не мати і не дотримуватися жодних звичаїв та традицій, їсти що хочеш або взагалі не харчуватися.

Руки. Можна не звертати уваги на інших людей, не бути ввічливим, не виконувати чиїхось прохань, не навчатися, не працювати. На жаль у нашому суспільстві є і такі люди.

 

Тобто без цих частин тіла, або без цих якостей, дій та вимог суспільства в принципі людина може існувати, саме існувати, а не жити.

Чи може людина жити без суспільства, без голови? Ні. Без спілкування, без людей, без оточення – людина перетворюється на тварину. Приклад вам усім має бути відомий – Мауглі.

почати перегляд з 1.05

 

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

 

 

1

 

doc
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
2031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку