Календарно-тематичне планування з біології для 8-го класу
І семестр
70 год, 2 год на тиждень, із них 4 год – резервні
№ п/п |
К-ть год у темі |
Дата, 8-А клас |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Домашнє завдання |
|
|
|
Тема 1. ВСТУП. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (орієнтовно 9год). |
||||
1. |
1. |
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
|
|
|
2. |
2. |
|
Життєдіяльність організму людини. |
Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
|
3. |
3. |
|
Регуляторні системи організму людини. |
|
|
|
4. |
4. |
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
|
5. |
5. |
|
Поняття про механізми регуляції |
|
|
|
6. |
6. |
|
Нервова регуляція.Нейрон. |
|
|
|
7. |
7. |
|
Рефлекс. Рефлекторна дуга |
|
|
|
8. |
8. |
|
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція |
|
|
|
9. |
9. |
|
Узагальнення знань з теми: «Вступ. Організм людини як біологічна система» |
|
|
|
|
|
Тема 2. ОПОРА ТА РУХ (7 годин). |
||||
10. |
1. |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.
|
Лабораторне дослідження: Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканин. |
|
|
11. |
2. |
|
Огляд будови скелета. З’єднання кісток.
|
|
|
|
12. |
3. |
|
Функції та будова скелетних м’язів. |
Лабораторне дослідження: Мікроскопічна будова м'язової тканини. |
|
|
13. |
4. |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Основні групи скелетних м’язів.
|
Лабораторне дослідження:Розвиток втоми при статичному й динамічному навантаження. Вплив ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
|
14. |
5. |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи |
|
|
|
15. |
6. |
|
Профілактика порушень опорно-рухової системи |
|
|
|
16. |
7. |
|
Узагальнення знань з теми: «Опора та рух» |
|
|
|
ТЕМА 3-4. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТРАВЛЕННЯ (10 год) |
||||||
17. |
1. |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти.
|
|
|
|
18. |
2. |
|
Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.
|
|
|
|
19. |
3. |
|
Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.
|
|
|
|
20. |
4. |
|
Значення травлення. Система органів травлення.
|
|
|
|
21. |
5. |
|
Дослідницький практикум: Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
|
|
|
6. |
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
|
|
|
|
22. |
7. |
|
Травлення в шлунку |
Лабораторне дослідження:Зовнішня будова зубів. |
|
|
23. |
8. |
|
Травлення в кишечнику |
|
|
|
24. |
9. |
|
Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання.
|
|
|
|
25. |
10. |
|
Узагальнення знань з теми:»Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення.» Контрольна робота. |
|
|
|
|
|
Тема . ДИХАННЯ.ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН.( 11год). |
||||
26. |
1. |
|
Значення дихання. |
|
|
|
27. |
2. |
|
Система органів дихання.
|
|
|
|
28. |
3. |
|
Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи.
|
|
|
|
29. |
4. |
|
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Профілактика захворювань дихальної системи.
|
|
|
|
30. |
5. |
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. |
|
|
|
31. |
6. |
|
Кров, її склад та функції. Лімфа. Групи крові та переливання крові. Зсідання крові.
|
Лабораторна робота № 1. Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
32. |
7. |
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця.
|
Лабораторне дослідження:Вимірювання частоти серцевих скорочень |
|
|
33. |
8. |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.
.
|
. |
|
|
34. |
9. |
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика |
Дослідницький практикум. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж дня, тижня. |
|
|
35. |
10. |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. Кровотечі.
|
|
|
|
36. |
11. |
|
Узагальнення знань з теми: «Дихання.Транспорт речовин» |
|
|
|
|
|
|
Регуляція дихання. Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
|