Календарно-тематичне планування уроків з української мови для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків з української мови створено за підручником Українська мова : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.П.Глазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 272 с.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків з української мови

7 клас

 

Усього – 88 год., 2,5 год. на тиждень

Розвиток мовлення – 22 год.

Перевірка мовної теми – 3/3

Письмо : переказ – 1/1

                 Твір -  - / 1

Правопис : диктант – 1/1

Діалог – 1/ -

Усний переказ – 1/-

Усний твір -  -/1

Читання вголос -  -/1

Резервні години – 3 год.

 

І с е м е с т р

 

№ з/п

К-ть год.

Зміст

Дата

Примітки

1.

1

Вступ. Літературна норма української мови. Редагування речень, у яких порушено літературні норми української мови.

04.09.

 

2.

1

Розвиток мовлення №1.

Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично).

05.09.

 

 

 

Повторення та узагальнення вивченого

 

 

3.

1

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Складання висловлення про красу осінньої пори (пейзажної замальовки) за фотоілюстрацією з використанням однорідних членів речення.

11.09.

 

4.

1

Розвиток мовлення №2.

Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту публіцистичного стилю.

12.09.

 

5.

1

Розвиток мовлення №3.

Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом).

18.09.

Усний переказ

6.

 

Вивчені частини мови, правопис їх.

19.09.

 

7.

1

Розвиток мовлення №4.

Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

25.09.

 

8.

1

Контрольна тестова робота №1.

Повторення та узагальнення вивченого.

26.09.

Тематична

Зошит

 

 

Морфологія . Орфографія

 

 

9.

1

Аналіз контрольної роботи.

Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

02.10.

 

10.

1

Форми дієслова : неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення). Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з҆ясування їхньої ролі в мовленні.

03.10.

 

11.

1

Неозначена форма (інфінітив) та особові форми. Доконаний і недоконаний види дієслова.

09.10.

 

12.

1

Розвиток мовлення №5.

Написання есе на тему «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

10.10.

 

13.

1

Часи дієслів. Теперішній час.

16.10.

 

14.

1

Розвиток мовлення №6.

Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій.

17.10.

 

15.

1

Аналіз письмового переказу.

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

23.10.

 

16.

1

Майбутній час. Складання есе про значення родинних традицій з використанням дієслів у різних часових формах.

24.10.

Зошит

17.

1

Дієслова І і II дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення).

06.11.

 

18.

1

Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.

07.11.

 

19.

1

Контрольна тестова робота №2. Дієслово.

13.11.

Тематична

20.

1

Аналіз контрольної роботи.

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

14.11.

 

21.

1

Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу.

20.11.

 

22.

1

Безособові дієслова. Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров҆я» з використанням безособових дієслів (наприклад : лихоманить, нудить, не спиться та под..).

21.11.

 

23.

1

 Способи творення дієслів. Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів.

27.11.

 

24.

1

Розвиток мовлення №7.

Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).

28.11.

Зошит

25.

1

Розвиток мовлення №8.

Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).

04.12.

 

26.

1

Аналіз письмового твору.

Не з дієсловами (повторення).

05.12.

 

27.

1

Контрольний диктант. (зріз знань за завданням адміністрації школи)

11.12.

 

28.

1

Аналіз контрольного диктанту.

 Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення).

12.12.

 

29.

1

Розвиток мовлення №9.

Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога).

18.12.

Діалог

 

30.

1

Контрольна тестова робота №3. Дієслово.

19.12.

 

31.

1

Аналіз контрольної роботи.

Розвиток мовлення №10.

Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.

26.12.

Зошит

Тематична

 

ІІ семестр

 

№ з/п

Кіл-ть год.

Зміст

Дата

Примітки

 

 

Дієприкметник

 

 

32.

1

Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання мовчки й переказування тексту, що містить дієприкметники, з҆ясування їхньої ролі в мовленні.

15.01.

 

33.

1

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з

дієприкметниковими зворотами.

16.01

 

34.

1

Активні й пасивні дієприкметники.

17.01.

 

35.

1

Розвиток мовлення №11.

Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий).

22.01.

 

36.

1

Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу.

23.01.

 

37.

1

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Складання висловлення про улюблену пісню з використанням дієприкметників (наприклад : переконаний, оспіваний, стомлений, посмутнілий, зігрітий, усміхнений та ін..).

24.01.

 

38.

1

Безособові дієслівні форми на –но, -то.

29.01.

 

39.

1

Обмеженість уживання форм активних дієприкметників

теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх

заміни.

30.01.

 

40.

1

Розвиток мовлення №12.

Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад : не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін..).

31.01.

Зошит

41.

1

-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження.

05.02.

 

42.

1

Правопис суфіксів дієприкметників.

06.02.

 

43.

1

Не з дієприкметниками.

07.02.

 

44.

1

Контрольна тестова робота №4. Дієприкметник.

12.02.

Тематична

 

 

Дієприслівник

 

 

45.

1

Аналіз контрольної роботи.

Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

13.02.

 

46.

1

Дієприслівниковий зворот. Аудіювання тексту, що містить дієприслівники, зʹясування їхньої ролі в мовленні.

14.02.

 

47.

1

Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів.

19.02.

 

48.

1

Розвиток мовлення №13.

Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий).

20.02.

 

49.

1

Вид і час дієприслівників. Складання монологу від імені героя художнього твору з використанням дієприкметників і дієприслівників (усно).

21.02.

 

50.

1

Розвиток мовлення №14.

Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

26.02.

Усний твір

 

51.

1

Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх.

27.02.

 

52.

1

Розвиток мовлення №15.

Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі за темою «Як наш клас готує контент для заповнення блога».

28.02.

Зошит

53.

1

Аналіз письмового твору.

Не з дієприслівниками.

04.03.

 

54.

1

Розвиток мовлення №16.

Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі за темою «Душу я у вишивку вкладаю».

05.03.

 

 

 

Прислівник

 

 

55.

1

Розвиток мовлення №17.

Аналіз письмового твору.

Прислівник : значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

06.03.

 

56.

1

Розряди прислівників (практично). Читання мовчки тексту, що містить прислівники, зʹясування ролі прислівників у мовленні.

11.03.

 

57.

58.

2

Ступені порівняння прислівників. Складання відгуку про цікаву книжку з використанням прислівників вищого й найвищого ступенів порівняння.

12.03.

13.03.

 

59.

1

Розвиток мовлення №18.

Складання анотації на книжку з використанням прислівників.

18.03.

 

 

60.

1

Творення й правопис прислівників.

19.03.

 

61.

1

Букви –н- та –нн- у прислівниках.

20.03.

Зошит

62.

1

Розвиток мовлення №19.

Портретний нарис у публіцистичному стилі.

01.04.

 

 

63.

1

Не і ні з прислівниками.

02.04.

 

64.

1

И та і в кінці прислівників.

03.04.

 

65.

1

Правопис прислівників на –о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників.

08.04.

 

66.

1

Розвиток мовлення №20.

Контрольний докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

09.04.

 

 

67.

68.

2

Розвиток мовлення №21.

Аналіз письмового переказу.

Написання прислівників окремо, разом, через дефіс.

10.04.

15.04.

 

 

69.

1

Написання прислівникових словосполучень типу : раз у раз, з дня на день. Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру.

16.04.

 

 

70.

1

Контрольна тестова робота №5.

Дієприслівник . Прислівник.

17.04.

 

Тематична

 

 

Прийменник

 

 

71.

1

Аналіз контрольної роботи.

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні.. Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою.

22.04.

 

 

72.

1

Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.

23.04.

 

73.

1

Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. Складання висловлення-роздуму «Від споживацького безглуздя довкілля треба берегти» з використанням антонімічних прийменників.

24.04.

 

 

 

Сполучник

 

 

74.

1

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням.

29.04.

 

75.

1

Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.

30.04.

Зошит

76.

1

Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате – за те, якби – як би та ін..).

06.05.

 

 

 

Частка

 

 

77.

1

Частка як службова частина мови.

07.05.

 

78.

1

Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).

08.05.

 

79.

1

Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення).

13.05.

 

80.

1

Написання часток –бо, -но, -то, -от, -таки. Виразне читання уривків з художніх творів, що містять діалоги, складені в розмовному стилі. Обговорення ролі часток у мовленні.

14.05.

 

81.

1

Контрольний диктант (зріз знань за завданням адміністрації школи).

15.05.

 

 

 

Вигук

 

 

82.

1

Аналіз контрольного диктанту.

Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Аудіювання текстів усної народної творчості (казки, легенди, пісні), що містять вигуки. Зʹясування ролі вигуків у мовленні.

20.05.

 

83.

1

Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.

21.05.

 

84.

1

Контрольна тестова робота №6.

Прийменник . Сполучник. Частка. Вигук.

22.05.

 

85.

1

Розвиток мовлення №22.

Виразне читання текстів з вигуками.

27.05.

Читання вголос

86.

1

Аналіз контрольної роботи

Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови. Визначення частин мови в реченнях.

28.05.

 

87

 

1

Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки.

29.05.

Зошит

Тематична

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Аркушенко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
8752
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку