Календарно-тематичне планування уроків з української мови
7 клас
Усього – 88 год., 2,5 год. на тиждень
Розвиток мовлення – 22 год.
Перевірка мовної теми – 3/3
Письмо : переказ – 1/1
Твір - - / 1
Правопис : диктант – 1/1
Діалог – 1/ -
Усний переказ – 1/-
Усний твір - -/1
Читання вголос - -/1
Резервні години – 3 год.
І с е м е с т р
№ з/п |
К-ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
1. |
1 |
Вступ. Літературна норма української мови. Редагування речень, у яких порушено літературні норми української мови. |
04.09. |
|
2. |
1 |
Розвиток мовлення №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
05.09. |
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого |
|
|
3. |
1 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Складання висловлення про красу осінньої пори (пейзажної замальовки) за фотоілюстрацією з використанням однорідних членів речення. |
11.09. |
|
4. |
1 |
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
12.09. |
|
5. |
1 |
Розвиток мовлення №3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
18.09. |
Усний переказ |
6. |
|
Вивчені частини мови, правопис їх. |
19.09. |
|
7. |
1 |
Розвиток мовлення №4. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
25.09. |
|
8. |
1 |
Контрольна тестова робота №1. Повторення та узагальнення вивченого. |
26.09. |
Тематична Зошит |
|
|
Морфологія . Орфографія |
|
|
9. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
02.10. |
|
10. |
1 |
Форми дієслова : неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення). Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з҆ясування їхньої ролі в мовленні. |
03.10. |
|
11. |
1 |
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми. Доконаний і недоконаний види дієслова. |
09.10. |
|
12. |
1 |
Розвиток мовлення №5. Написання есе на тему «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
10.10. |
|
13. |
1 |
Часи дієслів. Теперішній час. |
16.10. |
|
14. |
1 |
Розвиток мовлення №6. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
17.10. |
|
15. |
1 |
Аналіз письмового переказу. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
23.10. |
|
16. |
1 |
Майбутній час. Складання есе про значення родинних традицій з використанням дієслів у різних часових формах. |
24.10. |
Зошит |
17. |
1 |
Дієслова І і II дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення). |
06.11. |
|
18. |
1 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
07.11. |
|
19. |
1 |
Контрольна тестова робота №2. Дієслово. |
13.11. |
Тематична |
20. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
14.11. |
|
21. |
1 |
Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу. |
20.11. |
|
22. |
1 |
Безособові дієслова. Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров҆я» з використанням безособових дієслів (наприклад : лихоманить, нудить, не спиться та под..). |
21.11. |
|
23. |
1 |
Способи творення дієслів. Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів. |
27.11. |
|
24. |
1 |
Розвиток мовлення №7. Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
28.11. |
Зошит |
25. |
1 |
Розвиток мовлення №8. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом). |
04.12. |
|
26. |
1 |
Аналіз письмового твору. Не з дієсловами (повторення). |
05.12. |
|
27. |
1 |
Контрольний диктант. (зріз знань за завданням адміністрації школи) |
11.12. |
|
28. |
1 |
Аналіз контрольного диктанту. Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення). |
12.12. |
|
29. |
1 |
Розвиток мовлення №9. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога). |
18.12. |
Діалог
|
30. |
1 |
Контрольна тестова робота №3. Дієслово. |
19.12. |
|
31. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток мовлення №10. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
26.12. |
Зошит Тематична |
ІІ семестр
№ з/п |
Кіл-ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
|
|
Дієприкметник |
|
|
32. |
1 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання мовчки й переказування тексту, що містить дієприкметники, з҆ясування їхньої ролі в мовленні. |
15.01. |
|
33. |
1 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами. |
16.01 |
|
34. |
1 |
Активні й пасивні дієприкметники. |
17.01. |
|
35. |
1 |
Розвиток мовлення №11. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
22.01. |
|
36. |
1 |
Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. |
23.01. |
|
37. |
1 |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Складання висловлення про улюблену пісню з використанням дієприкметників (наприклад : переконаний, оспіваний, стомлений, посмутнілий, зігрітий, усміхнений та ін..). |
24.01. |
|
38. |
1 |
Безособові дієслівні форми на –но, -то. |
29.01. |
|
39. |
1 |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни. |
30.01. |
|
40. |
1 |
Розвиток мовлення №12. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад : не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін..). |
31.01. |
Зошит |
41. |
1 |
-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
05.02. |
|
42. |
1 |
Правопис суфіксів дієприкметників. |
06.02. |
|
43. |
1 |
Не з дієприкметниками. |
07.02. |
|
44. |
1 |
Контрольна тестова робота №4. Дієприкметник. |
12.02. |
Тематична |
|
|
Дієприслівник |
|
|
45. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
13.02. |
|
46. |
1 |
Дієприслівниковий зворот. Аудіювання тексту, що містить дієприслівники, зʹясування їхньої ролі в мовленні. |
14.02. |
|
47. |
1 |
Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів. |
19.02. |
|
48. |
1 |
Розвиток мовлення №13. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
20.02. |
|
49. |
1 |
Вид і час дієприслівників. Складання монологу від імені героя художнього твору з використанням дієприкметників і дієприслівників (усно). |
21.02. |
|
50. |
1 |
Розвиток мовлення №14. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
26.02. |
Усний твір
|
51. |
1 |
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх. |
27.02. |
|
52. |
1 |
Розвиток мовлення №15. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі за темою «Як наш клас готує контент для заповнення блога». |
28.02. |
Зошит |
53. |
1 |
Аналіз письмового твору. Не з дієприслівниками. |
04.03. |
|
54. |
1 |
Розвиток мовлення №16. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі за темою «Душу я у вишивку вкладаю». |
05.03. |
|
|
|
Прислівник |
|
|
55. |
1 |
Розвиток мовлення №17. Аналіз письмового твору. Прислівник : значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
06.03. |
|
56. |
1 |
Розряди прислівників (практично). Читання мовчки тексту, що містить прислівники, зʹясування ролі прислівників у мовленні. |
11.03. |
|
57. 58. |
2 |
Ступені порівняння прислівників. Складання відгуку про цікаву книжку з використанням прислівників вищого й найвищого ступенів порівняння. |
12.03. 13.03. |
|
59. |
1 |
Розвиток мовлення №18. Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
18.03.
|
|
60. |
1 |
Творення й правопис прислівників. |
19.03. |
|
61. |
1 |
Букви –н- та –нн- у прислівниках. |
20.03. |
Зошит |
62. |
1 |
Розвиток мовлення №19. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
01.04.
|
|
63. |
1 |
Не і ні з прислівниками. |
02.04. |
|
64. |
1 |
И та і в кінці прислівників. |
03.04. |
|
65. |
1 |
Правопис прислівників на –о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників. |
08.04. |
|
66. |
1 |
Розвиток мовлення №20. Контрольний докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
09.04.
|
|
67. 68. |
2 |
Розвиток мовлення №21. Аналіз письмового переказу. Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. |
10.04. 15.04.
|
|
69. |
1 |
Написання прислівникових словосполучень типу : раз у раз, з дня на день. Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру. |
16.04.
|
|
70. |
1 |
Контрольна тестова робота №5. Дієприслівник . Прислівник. |
17.04.
|
Тематична |
|
|
Прийменник |
|
|
71. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні.. Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. |
22.04.
|
|
72. |
1 |
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс. |
23.04. |
|
73. |
1 |
Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. Складання висловлення-роздуму «Від споживацького безглуздя довкілля треба берегти» з використанням антонімічних прийменників. |
24.04. |
|
|
|
Сполучник |
|
|
74. |
1 |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. |
29.04. |
|
75. |
1 |
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. |
30.04. |
Зошит |
76. |
1 |
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате – за те, якби – як би та ін..). |
06.05. |
|
|
|
Частка |
|
|
77. |
1 |
Частка як службова частина мови. |
07.05. |
|
78. |
1 |
Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
08.05. |
|
79. |
1 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення). |
13.05. |
|
80. |
1 |
Написання часток –бо, -но, -то, -от, -таки. Виразне читання уривків з художніх творів, що містять діалоги, складені в розмовному стилі. Обговорення ролі часток у мовленні. |
14.05. |
|
81. |
1 |
Контрольний диктант (зріз знань за завданням адміністрації школи). |
15.05. |
|
|
|
Вигук |
|
|
82. |
1 |
Аналіз контрольного диктанту. Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Аудіювання текстів усної народної творчості (казки, легенди, пісні), що містять вигуки. Зʹясування ролі вигуків у мовленні. |
20.05. |
|
83. |
1 |
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. |
21.05. |
|
84. |
1 |
Контрольна тестова робота №6. Прийменник . Сполучник. Частка. Вигук. |
22.05. |
|
85. |
1 |
Розвиток мовлення №22. Виразне читання текстів з вигуками. |
27.05. |
Читання вголос |
86. |
1 |
Аналіз контрольної роботи Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови. Визначення частин мови в реченнях. |
28.05. |
|
87
|
1 |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки. |
29.05. |
Зошит Тематична |