Календарно-тематичне планування уроків з української мови
8 клас
Усього – 140 год., 4 год. на тиждень
Розвиток мовлення – 48 год.
Перевірка мовної теми – 4/4
Письмо : переказ – 1/1
Твір - - / 1
Правопис : диктант – 1/1
Діалог – 1/ 1
Усний переказ – 1/1
Усний твір - 1/1
Читання вголос - 1/1
Резервні години – 12 год.
І с е м е с т р
№ з/п |
Кіл –ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
1. |
1 |
Вступ. Розвиток української мови. Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування й впливу. |
02.09. |
|
2. |
1 |
Мовні норми. Мовленнєві помилки. |
04.09. |
|
3. |
1 |
Розвиток мовлення №1. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби між фразного зв’язку в тексті. |
05.09 |
|
4. |
1 |
Розвиток мовлення №2. Діалог, складений на основі телепередач, відповідно до створеної в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів, дискусійного характеру, його розігрування в різних стилях мовлення. |
06.09. |
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого |
|
|
5. |
1 |
Розділи науки про мову та мовні одиниці. Частини мови. Самостійні частини мови, їх значення, морфологічні ознаки й синтаксична роль. |
09.09. |
|
6. |
1 |
Іменник. Принципи поділу іменників на відміни й групи. Відмінювання іменників. Написання відмінкових закінчень іменників. |
11.09. |
|
7. |
1 |
Прикметник . Відмінювання прикметників. Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників. Написання відмінкових закінчень прикметників. Правила правопису складних прикметників. |
12.09. |
|
8. |
1 |
Розвиток мовлення №3. Різновиди аудіювання : ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Вивчальне читання (практично). |
13.09. |
|
9. |
1 |
Граматичні зв’язки числівників з іменниками. Особливості вживання займенників у мовленні. Орфограми в числівниках і займенниках. |
16.09. |
|
10. |
1 |
Дієслово . Дієвідмінювання дієслів. Написання особових закінчень дієслів. |
18.09. |
|
11. |
1 |
Прислівник . Способи творення та правопис прислівників. |
19.09. |
|
12. |
1 |
Розвиток мовлення №4. Діалог, складений на основі повідомлення, відповідно до створеної в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів. |
20.09. |
|
13. |
1 |
Службові частини мови. Морфологічний аналіз. Правопис і виділення вигуків у тексті. |
23.09. |
|
14. |
1 |
Контрольна тестова робота №1. Повторення та узагальнення вивченого. |
25.09. |
Тематична |
|
|
Синтаксис і пунктуація |
|
|
15. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Синтаксис української мови як учення про будову речень і словосполучень. Основні одиниці синтаксису – словосполучення і речення. |
26.09. |
|
16. |
1 |
Пунктуація як учення про систему правил уживання розділових знаків у тексті. Поняття про пунктограми. Типи пунктограм. |
27.09. |
|
17. |
1 |
Правопис . Розділові знаки в кінці речення (повторення). |
30.09. |
Зошит |
18. |
1 |
Розвиток мовлення №5. Жанри мовлення : оповідання, повідомлення, тематичні виписки, конспект прочитаного, протокол, витяг з протоколу, інтерв’ю , особливості їх побудови. |
02.10. |
|
|
|
Словосполучення і речення |
|
|
19. |
1 |
Словосполучення . Головні ознаки синтаксичного словосполучення. Будова словосполучень. Типи синтаксичних словосполучень за вираженням головного слова. Лексична і граматична сполучуваність слів. |
03.10. |
|
20. |
1 |
Відмінність синтаксичних словосполучень від лексичних і фразеологічних. |
04.10. |
|
21. |
1 |
Сурядний і підрядний зв’язки слів. |
07.10. |
|
22. |
1 |
Типи підрядного зв’язку слів у словосполученні : узгодження, керування, прилягання. |
09.10. |
|
23. |
1 |
Розвиток мовлення №6. Особливості побудови опису місцевості. |
10.10. |
|
24. |
1 |
Розвиток мовлення №7. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. |
11.10. |
Усний переказ |
25. |
1 |
Запобігання помилкам в узгодженні й керуванні. Засвоєння словосполучень, у яких трапляються помилки у формі керованого слова, зокрема словосполучень, що розрізняються в українській та російських мовах , словосполучень із прийменниками по, у (в), з (із). |
16.10. |
|
26. |
1 |
Розвиток мовлення №8. Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. |
17.10. |
|
27. |
1 |
Аналіз письмового переказу. Прийменникові і безприйменникові словосполучення. Словосполучення з головним словом, що вимагає різних відмінкових форм, з прийменником і без нього. |
18.10. |
|
28. |
1 |
Контрольна тестова робота №2. Синтаксис і пунктуація. Словосполучення. |
21.10. |
|
29. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Речення як комунікативна одиниця. Основні ознаки речення : предикативність, інтонаційна і смислова завершеність, модальність. Типи речень за метою висловлювання. |
23.10. |
|
30. |
1 |
Розвиток мовлення №9. Діалог, складений на основі дібраних запитань за текстом, дискусійного характеру, його розігрування в різних стилях мовлення. |
24.10. |
Діалог |
31. |
1 |
Риторично – питальні, власне питальні, питально-спонукальні речення. Інтонаційні і структурні особливості розповідних, питальних і спонукальних речень. Розповідні, стверджувальні та заперечні речення. Загальнозаперечні і частково заперечні речення. |
25.10. |
Зошит |
32. |
1 |
Окличні речення : розповідно-окличні, питально-окличні, спонукально-окличні. |
04.11. |
|
33. |
1 |
Розвиток мовлення №10. Слухання-розуміння текстів, що належать до різних стилів. Типів та жанрів мовлення. |
06.11. |
|
34. |
1 |
Поширені і непоширені речення. Прості і складні речення. |
07.11. |
|
35. |
1 |
Розвиток мовлення №11. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
08.11. |
|
36. |
1 |
Порядок слів у простому реченні. Інверсія в простих реченнях. |
11.11. |
|
37. |
1 |
Розвиток мовлення №12. Письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
13.11. |
|
38. |
1 |
Розвиток мовлення №13. Аналіз письмового твору. Поняття про активний і пасивний зворот. |
14.11. |
|
39. |
1 |
Контрольна тестова робота №3. Синтаксис і пунктуація. Речення як комунікативна одиниця. |
15.11. |
Тематична |
|
|
Просте речення |
|
|
40. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Двоскладне просте речення. Структурні особливості простого речення. |
18.11. |
|
41. |
1 |
Підмет , як головний член речення. Способи його вираження. |
20.11. |
|
42. |
1 |
Простий присудок. |
21.11. |
|
43. |
1 |
Розвиток мовлення №14. Читання мовчки текстів, що належать до різних стилів, типів та жанрів мовлення. Вивчальне читання (практично). |
22.11. |
|
44. |
1 |
Складений дієслівний присудок. Способи його вираження. Зв'язки в складеному дієслівному присудку. |
25.11. |
|
45. |
1 |
Складений іменний присудок. Способи його вираження. Зв'язка в іменному складеному присудку. Форми іменної частини складеного присудка. |
27.11. |
|
46. |
1 |
Розвиток мовлення №15. Сприймання в прочитаному тексті різноманітної аргументації під час обговорення певної проблеми. Прямо вираженої спонукальної інформації. |
28.11. |
|
47. |
1 |
Складний присудок. Зв'язок простого і складеного присудка з підметом. Тире між підметом і присудком. |
29.11. |
Зошит |
48. |
1 |
Розвиток мовлення №16. Контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. |
02.12. |
|
49. |
1 |
Розвиток мовлення №17. Аналіз письмового переказу. Другорядні члени речення : означення, додаток, обставини. |
04.12. |
|
50. |
1 |
Розвиток мовлення №18. Робота з книжкою : передмова в книжці. |
05.12. |
|
51. |
1 |
Означення . Узгоджені і неузгоджені означення. Способи їх вираження. Розмежування неузгоджених означень і при іменних додатків. |
06.12. |
|
52. |
1 |
Прикладка як різновид означення. Місце прикладки при означуваному слові. Дефіс при непоширеній прикладці. Прикладки, які беруться в лапки. |
09.12. |
|
53. |
1 |
Розвиток мовлення №19. Виразне читання вголос художніх, наукових, публіцистичних. Ділових текстів, що належать до таких жанрів мовлення : стаття, оповідання, повість, нарис, п’єса , замітка. |
11.12. |
|
54. |
1 |
Додаток . Придієслівні та при іменні додатки. Прямі й непрямі додатки. Способи вираження їх. |
12.12. |
|
55. |
1 |
Розвиток мовлення №20. Контрольний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
13.12. |
|
56. |
1 |
Розвиток мовлення №21. Аналіз письмового твору. Обставини . Типи обставин за значенням. Способи вираження їх. Розрізнення обставин і додатків; обставин, додатків і неузгоджених означень. |
16.12. |
|
57. |
1 |
Контрольний диктант (зріз знань за завданням адміністрації школи). |
18.12. |
|
58. |
1 |
Аналіз контрольного диктанту. Розвиток мовлення №22. Різновиди аудіювання – ознайомлювальне, вивчальне, критичне (практично). |
19.12. |
|
59. |
1 |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
20.12. |
|
60. |
1 |
Контрольна тестова робота №4. Просте речення. |
23.12. |
|
61. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток мовлення №23. Діалог, як обмін думками. Відповідно до створеної в класі ситуації спілкування. Пов’язаної із життєвим досвідом учнів. дискусійного характеру. |
26.12. |
|
62. |
1 |
Розвиток мовлення №24. Сприймання на слух текстів, які містять аргументацію для підтвердження двох чи більше поглядів, думок; також прямо виражену спонукальну інформацію. |
27.12. |
Зошит Тематична |
ІІ семестр
№ з/п |
К-ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
63. |
1 |
Розвиток мовлення №25. Діалог, складений на основі телепередач, відповідно до створеної в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів, дискусійного характеру, його розігрування в різних стилях мовлення. |
15.01. |
|
64. |
1 |
Розвиток мовлення №26. Правильне наголошування слів, що часто вживаються в усному мовленні з помилковим наголосом. |
16.01. |
|
|
|
Односкладні речення |
|
|
65. |
1 |
Односкладні речення з головним членом співвідносним із присудком : означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові, безособові, інфінітивні. Вираження головного члена в них. |
17.01. |
|
66. |
1 |
Означено-особові, неозначено-особові односкладні речення. |
20.01. |
|
67. |
1 |
Узагальнено-особові односкладні речення. |
22.01. |
|
68. |
1 |
Розвиток мовлення №27. Особливості побудови опису пам'яток історії й культури. |
23.01. |
|
69. |
1 |
Безособові , інфінітивні односкладні речення. |
24.01. |
|
70. |
1 |
Односкладні речення з головним членом, співвідносним із підметом (називні). Розрізнення називних речень і двоскладних з іменним складеним присудком, вираженим прикметником. |
27.01. |
|
71. |
1 |
Розвиток мовлення №28. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в науковому стилі. |
29.01. |
Усний переказ |
72. |
1 |
Поширені й непоширені односкладні речення. |
30.01. |
|
73. |
1 |
Розвиток мовлення №29. Письмовий вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в публіцистичному стилі. |
31.01. |
Зошит |
74. |
1 |
Аналіз письмового переказу. Речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми. Уживання в описах називних речень для позначення часу і місця. |
03.02. |
|
|
|
Неповні речення |
|
|
75. |
1 |
Повні і неповні речення. Односкладні повні і неповні речення. |
05.02. |
|
76. |
1 |
Розвиток мовлення №30. Докладний письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням. |
06.02. |
|
77. |
1 |
Розвиток мовлення №31. Аналіз письмового переказу. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення. |
07.02. |
|
78. |
1 |
Розвиток мовлення №32. Діалог, складений на основі повідомлення, відповідно до створеної в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів. |
10.02. |
|
79. |
1 |
Тире в неповних реченнях. Поняття про слова-речення. |
12.02. |
|
80. |
1 |
Контрольна тестова робота №5. Односкладні речення. Неповні речення. |
13.02. |
Тематична |
|
|
Ускладнене речення |
|
|
81. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Речення з однорідними членами. Поширені й непоширені однорідні члени. |
14.02. |
|
82. |
1 |
Інтонація і сполучники сурядності (єднальні, протиставні, розділові, градаційні, приєднувальні) в реченнях з однорідними членами. |
17.02. |
|
83. |
1 |
Розвиток мовлення №33. Усний твір-опис пам'яток історії й культури за картиною в публіцистичному стилі. |
19.02. |
Усний твір |
84. 85. |
2 |
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком . особливості різних способів поєднання однорідних членів. |
20.02. 21.02. |
|
86. |
1 |
Розвиток мовлення №34. Конспект прочитаного науково-навчального тексту. |
24.02. |
|
87. |
1 |
Речення з кількома рядами однорідних членів. Синоніміка рядів однорідних членів з різними типами зв’язку між ними. |
26.02. |
|
88. |
1 |
Розвиток мовлення №35. Письмовий твір-опис пам'яток історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
27.02. |
|
89. |
1 |
Аналіз письмового твору. Однорідні означення, відмінність їх від неоднорідних. |
28.02. |
Зошит |
90. |
1 |
Кома між однорідними членами. Синтаксична роль узагальню вальних слів. Інтонація в реченнях з однорідними членами, в тому числі з узагальню вальними словами. |
02.03. |
|
91. |
1 |
Розвиток мовлення №36. Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі. |
04.03. |
|
92. |
1 |
Узагальню вальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире в реченнях з узагальню вальними словами при однорідних членах речення. |
05.03. |
|
93. |
1 |
Особливості зв’язку присудка з однорідними підметами, означення – з однорідними означуваними словами. Правильна побудова речень зі сполучниками не лише … а й, як … так і. |
06.03. |
|
94. |
1 |
Розвиток мовлення №37. Особливості вживання окремих форм якісних прикметників, числівників, займенників, дієслів, службових слів і вигуків у різних стилях української мови. |
11.03. |
|
95. |
1 |
Контрольна тестова робота №6. Речення з однорідними членами. |
12.03. |
Тематична |
|
|
Речення із звертаннями, вставними словами (сполученнями слів, реченнями) |
|
|
96. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Звертання поширені і непоширені. |
13.03. |
|
97. |
1 |
Розвиток мовлення №38. Тематичні виписки. |
16.03. |
|
98. 99. |
2 |
Способи вираження звертання. Інтонація речень із звертанням. Риторичні звертання. |
18.03. 19.03. |
|
100. |
1 |
Розділові знаки при звертанні. |
20.03. |
|
101. |
1 |
Розвиток мовлення №39. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю (зокрема на основі прослуханих телепередач). |
30.03. |
Зошит |
102. |
1 |
Поняття про вокативні речення. |
01.04. |
|
103. |
1 |
Вставні слова, сполучення слів, речення. Синоніміка вставних слів і речень у тексті. |
02.04. |
|
104. |
1 |
Розвиток мовлення №40. Діалог, як обмін думками, відповідно до створеної в класі ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів, дискусійного характеру. |
03.04. |
Діалог |
105. 106. |
2 |
Розділові знаки при звертанні, вставних словах, словосполученнях і реченнях. |
06.04. 08.04. |
|
107. |
1 |
Розвиток мовлення №41. Твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням). |
09.04. |
|
108. |
1 |
Розвиток мовлення №42. Аналіз письмового твору. Особливості використання вставних слів, словосполучень і речень у різних стилях. Уживання вставних слів, словосполучень і речень для передачі ставлення до висловленої думки, принагідного зауваження. |
10.04. |
|
109. |
1 |
Контрольна тестова робота №7. Речення із звертаннями, вставними словами (сполученнями слів, реченнями). |
13.04. |
Тематична |
|
|
Речення з відокремленими членами |
|
|
110. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про відокремлення. Основні умови відокремлення другорядних членів речення. Інтонаційне оформлення речень з відокремленими членами. |
15.04. |
|
111. |
1 |
Розвиток мовлення №43. Інтерв'ю в публіцистичному стилі. |
16.04. |
|
112. |
1 |
Відокремлені узгоджені означення. |
17.04. |
|
113. |
1 |
Поширене відокремлене означення, виражене дієприкметниковим і прикметниковим зворотами. |
22.04. |
|
114. |
1 |
Неузгоджені відокремлені означення. |
23.04. |
|
115. |
1 |
Розділові знаки при відокремлених означеннях. |
24.04. |
|
116. |
1 |
Розвиток мовлення №44. Ділові папери. Протокол. Витяг з протоколу. |
27.04. |
|
117. |
1 |
Контрольний диктант (зріз знань за завданням адміністрації школи). |
29.04. |
|
118. |
1 |
Аналіз контрольного диктанту. Відокремлена прикладка як особлива форма означення. |
30.04. |
Зошит |
119. |
1 |
Вираження поширених і непоширених відокремлених прикладок. |
04.05. |
|
120. |
1 |
Відокремлення додатків із словами крім, окрім, за винятком. |
06.05. |
|
121. |
1 |
Розвиток мовлення №45. Контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в науковому стилі. |
07.05. |
|
122. |
1 |
Аналіз письмового переказу. Відокремлені обставини. Способи вираження поширених і непоширених відокремлених обставин. |
08.05. |
|
123. |
1 |
Поширена відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом. Правильна побудова речень з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами. |
13.05. |
|
124. |
1 |
Розвиток мовлення №46. Виразне читання вголос художніх текстів, що належать до таких жанрів мовлення : легенда, байка, вірш, пісня, прислів’я й приказки. |
14.05. |
Читання вголос |
125. |
1 |
Уточню вальні члени речення. |
15.05. |
|
126. |
1 |
Розвиток мовлення №47. Контрольний твір-опис пам'яток історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
18.05. |
|
127. 128. |
2 |
Аналіз письмового твору. Розділові знаки при відокремлених членах. Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень. |
20.05. 21.05. |
|
129. |
1 |
Контрольна тестова робота №8. Речення з відокремленими членами. |
22.05. |
|
130. |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток мовлення №48. Діалог, складений на основі дібраних запитань за текстом, дискусійного характеру, його розігрування в різних стилях мовлення. |
25.05. |
|
|
|
Повторення в кінці року відомостей про речення |
|
|
131. 132. |
2 |
Правопис . Розділові знаки в простому реченні. |
27.05. 28.05. |
|
133. |
1 |
Практичне використання синонімів, антонімів, вибір слова під час створення текстів. |
29.05. |
Зошит Тематична |