8 клас, зарубіжна література
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Контрольні роботи – 6
Розвиток мовлення – 4
Позакласне читання – 4
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
|
І семестр Вступ Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює розмаїття культур різних країн, місце української літератури у світовому історико-літературному процесі (НЛ-2). Предметні компетентності Учень (учениця):
називає їхні характерні ознаки, демонструє прикладами з прочитаних творів. |
|||||
1 |
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки. Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=M8DMYNrjZBM&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=1 (ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма. (ЕК) Порівняння ознак епосу, лірики, драми. |
1 |
|
|
|
2 |
Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах Матеріал до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=W99jdJua3GM&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=2 (ТЛ) Початкові поняття про літературний напрям, літературну течію. (ЛК) Своєрідність культури різних країн, народів, національностей. (УС) Взаємозв’язки української і зарубіжних літератур. |
1 |
|
|
|
СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ’ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ Ключові компетентності Учень (учениця): обґрунтовує взаємозв’язок людини з природою (НЛ-1); розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє поняття добра і зла (НЛ-2). Предметні компетентності Учень (учениця):
називає визначні пам’ятки християнства та ісламу в Україні й за кордоном, виявляє в них особливості культури, утілення ідей, сюжетів і образів священних книг. |
|||||
3 |
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів Матеріали до уроків: Презентація Перевірка знань: https://forms.gle/D9bXdg18MrCiPnaT7 Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=psncf5bkk19 https://learningapps.org/display?v=pu45toth518 (ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ. (ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.). |
1 |
|
|
|
4 |
Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=oiBEnLP4p5Q&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=3 Презентація https://sway.office.com/Ix9kDeSZMxkzbfUC?ref=Link Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/vedi-svyaschenni-knigi-lyudstva-12582.html Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319 |
1 |
|
|
|
5 |
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=wpEcEJTCkxs&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=4 Презентація https://sway.office.com/GY7J0k0JopGb5OvA?ref=Link Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19 |
1 |
|
|
|
6 |
Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Старого Заповіту Матеріали до уроків: Презентація https://sway.office.com/POocXx7L2fy5EHYk?ref=Link |
1 |
|
|
|
7 |
Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту. Презентація творчо-дослідницького культуро-логічного мініпроєкту |
1 |
|
|
|
8 |
Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту Матеріали до уроку: вправа LearningApps |
1 |
|
|
|
9 |
РМ № 1 (у). Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму) |
1 |
|
|
|
10 |
Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=GgH7y7DVkQY&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=5 Презентація https://sway.office.com/2u59VbXehLEgQ50X?ref=Link (УС) Звернення українських письменників до образів, сюжетів, мотивів Біблії, Корану. Визначні пам’ятки християнства та ісламу в Україні й за кордоном. (ЕК) Схожість і відмінність між Біблією і Кораном як пам’ятками культури. |
1 |
|
|
|
11 |
Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», “Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури” (тестування) |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
АНТИЧНІСТЬ Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює війну як катастрофу, розуміє необхідність гармонійного співіснування людини і природи (НЛ-1); наводить приклади героїзму та самопожертви заради захисту рідної землі, шанує сімейні традиції, усвідомлює взаємозвязок між ухваленим рішення та його наслідками (НЛ-2); висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3); усвідомлює підступність стратегії завойовників (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||
12 |
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.) Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=Et0lV1NCH6w&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=6 Відеопрезентації https://www.youtube.com/watch?v=n1H9sN3wFo8 ; https://www.youtube.com/watch?v=i6tS2bYE810 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/antichnist-570070.html (ТЛ) Героїчний епос (УС) Українські переклади творів античних митців. |
1 |
|
|
|
13 |
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.) Матеріали до уроків: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=IDnN0YegwmU&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=75 ; https://www.youtube.com/watch?v=oLkflDoVHCw ; https://www.youtube.com/watch?v=I8LoTwRASU4&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=7 ; https://www.youtube.com/watch?v=x-YJn4Net4k&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=8 |
1 |
|
|
|
14 |
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»). Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів). Гуманістичнийй зміст «Іліади». Катарсис Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=_IcZELK5N-A ; https://www.youtube.com/watch?v=t7-xJUSkK8U&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=9 ; Троя https://www.youtube.com/watch?v=6ec9zyFKBvU Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/gomer-biografiya-iliada-1091421.html |
1 |
|
|
|
15 |
РМ (п). Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора (ЕК) Ахілл і Гектор (порівняльна характеристика образів). |
1 |
|
|
|
16 |
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=4d7yMtwSePM ; https://www.youtube.com/watch?v=YMQpt_K6oY0&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=10 Спартанці https://www.youtube.com/watch?v=KVOSux0AiBM Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/vidi-liriki-v-davniy-greci-osoblivosti-rozvitku-584298.html (ТЛ) Елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр) (УС) Українські переклади творів античних митців. |
1 |
|
|
|
17 |
Сапфо «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань Матеріали до уроків: Біографія https://www.youtube.com/watch?v=n2QHqWbg5Zw |
1 |
|
|
|
18 |
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія Матеріали до уроків: Експрес-уроки https://www.youtube.com/watch?v=fxidfbvn6CM ; https://www.youtube.com/watch?v=q0QXXXShXLA ; https://www.youtube.com/watch?v=0tSmUbLQBss ТЛ Трагедія |
1 |
|
|
|
19 |
Есхіл «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. Матеріали до уроків: Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=IcU__L7PwYg&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=12 Перевірка знань: https://vseosvita.ua/test/eskhil-prometei-zakutyi-131444.html (ЛК) Вічні образи античності в мистецтві (живопис, скульптура, музика, кіно та ін.). Античні образи й мотиви у творчості письменників різних часів і народів. (ЕК) Зевс і Прометей у міфах і в трагедії «Прометей закутий» Есхіла |
1 |
|
|
|
20 |
Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда” (огляд) («Заспів», «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму»). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. Образ Риму Матеріали до уроків: Експрес-урок Греція і Рим https://www.youtube.com/watch?v=FN7dmtvVYBk ; https://www.youtube.com/watch?v=f2R_VSaEB6g&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=13 |
1 |
|
|
|
21 |
Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=Lo8nue6s74w&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=92 ; https://www.youtube.com/watch?v=EQquGUDUXd0&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=14 |
1 |
|
|
|
22 |
Пýблій Овíдій Назóн. Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). Образ відторгнення поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору («Сумні елегії») Матеріали до уроків: Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=V-XktOREiaY&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=15 |
1 |
|
|
|
23 |
ПЧ № 1. Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон та Бавкіда») |
1 |
|
|
|
24 |
Контрольна робота № 2 з теми «Античність» (твір «Концепція людини і світу в античній літературі») |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Ключові компетентності Учень (учениця): цінує красу природи, сприймає людину як частку навколишнього світу (НЛ-1); усвідомлює вплив історичних подій на долю людини, висловлює судження щодо активної громадянської позиції (НЛ-2); розуміє вплив позитивного мислення на відновлення душевної рівноваги (НЛ-3). Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||
25 |
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході. Матеріали до уроків: Експрес-уроки https://www.youtube.com/watch?v=2orZ-61qMzk&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=8 ; https://www.youtube.com/watch?v=08SfNrNkXVk ; https://www.youtube.com/watch?v=akXMn_qiJmE&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=16 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/serednovichchya-yak-istorichna-i-kulturna-doba-23252.html (УС) Українські перекладачі середньовічних творів. |
1 |
|
|
|
26 |
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо «Сосна біля південної галереї», «Печаль на яшмовому ґанку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=vHPKaAg2fQs&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=73 ; https://www.youtube.com/watch?v=yoAptTHfLcM ; https://www.youtube.com/watch?v=_MLmC6RWT8k&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=17 Перевірка знань: Лі Бо https://naurok.com.ua/test/li-bo-24150.html (ЛК) Культурні центри Середньовіччя на Сході й Заході. Ключові поняття китайської міфології, філософії (конфуціанство, даосизм), які знайшли відбиток у літературі. Християнство. Іслам. |
1 |
|
|
|
27 |
Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=AYF-6-Cij7Y Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/du-fu-24881.html |
1 |
|
|
|
28 |
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники Омáр Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа. Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=4qHUTk7uLkc&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=72 ; https://www.youtube.com/watch?v=ICJ97xpRFc8&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=18 Біографія https://www.youtube.com/watch?v=46O25hORws0 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/omar-hayyam-24886.html ТЛ Рубаї (ЕК) Порівняння образів ліричних героїв Лі Бо, Ду Фу, Омара Хайяма. |
1 |
|
Напам’ять 2-3 рубаї за вибором учнів
|
|
29 |
Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття «Пісня про Роланда». Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Особливості поетичної мови твору Матеріали до уроку: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=YO0kznUrW7Y&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=70; https://www.youtube.com/watch?v=TceChHrYomM&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=67 ; https://www.youtube.com/watch?v=-y-fQEf3NsI&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=19 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/pisnya-pro-rolanda-25550.html (ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний). (ЕК) Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд – Ганелон, Карл – Ганелон). |
1 |
|
|
|
30 |
Аліг’єрі Дáнте. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. Матеріали до уроків: Експрес-уроки https://www.youtube.com/watch?v=_VlbRxkwWig&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=60 ; https://www.youtube.com/watch?v=mffkRShPnw0&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=20 Біографія https://www.youtube.com/watch?v=6dEtS2GrXb8 ТЛ Сонет |
1 |
|
|
|
31 |
Контрольна робота № 3 з теми «Література Середньовіччя» (тестування) |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
32 |
ПЧ № 2. Творчість Рудакі. Газелі, рубаї, бейти. |
1 |
|
|
|
ІІ семестр ВІДРОДЖЕННЯ Ключові компетентностіж Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||
33 |
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=gQnFWNNh5iY&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=21 (УС) Видатні українські перекладачі творів Ренесансу. Вершини українського сонету. |
1 |
|
|
|
34 |
Франческо Петрарка – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень» Матеріали до уроків: експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=E2501Q6W28o ; https://www.youtube.com/watch?v=fGlR31uqNEc&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=22 ТЛ Поглиблення поняття про сонет, катрен, терцет, ямб |
1 |
|
|
|
35 |
Ф. Петрарка. Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.
|
1 |
|
Напам’ять сонет Ф. Петрарки за вибором учнів
|
|
36 |
Вiльям Шекспiр. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва Матеріали до уроків: Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=YxUAjmynHwk Біографія https://www.youtube.com/watch?v=dAiuDAfGLM4 ; |
1 |
|
|
|
37 |
В. Шекспiр . Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.) Художні особливості сонетів В. Шекспіра. Матеріали до уроків: Експрес-урок (на 3хв.13с.): https://www.youtube.com/watch?v=YxUAjmynHwk |
1 |
|
Напам’ять сонет В. Шекспіра за вибором учнів
|
|
38 |
Виразне читання віршів напам’ять Ф. Петрарки та В. Шекспіра. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів. |
1 |
|
|
|
39 |
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів Матеріали до уроків: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=7CGFKEURnlQ; https://www.youtube.com/watch?v=mkj0c_M9_jM Презентація (історія створення, анкета) https://www.youtube.com/watch?v=svI9Ax_RgyM робочі картки https://naurok.com.ua/v-shekspir-romeo-i-dzhuletta-221091.html Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=pm1gdxc3c18 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/tragediya-v-shekspira-romeo-i-dzhuletta-istoriya-stvorennya-konflikt-spravzhnih-pochuttiv-i-zaboboniv-773501.html ТЛ Поглиблення поняття про вічний образ, роман, трагедія |
1 |
|
|
|
40 |
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція). |
1 |
|
|
|
41 |
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь (ЛК) Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні). |
1
|
|
|
|
42 |
Міґeль де Сервaнтес Саавeдра. «Дон Кіхот» (І частина). Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування) Матеріали до уроку: Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=fgT2mQrTSU4 Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=x6SkBBhUhLY; https://www.youtube.com/watch?v=YCF5ZFyuvAc&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=25 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/don-kihot-m-servantes-799544.html; https://naurok.com.ua/test/migel-de-servantes-saavedra-biografiya-806530.html |
1 |
|
|
|
43 |
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство» |
1 |
|
|
|
44 |
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів» (ЛК) Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид). |
1 |
|
|
|
45 |
РМ №3 (п). Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті |
1 |
|
|
|
46 |
Контрольна робота № 4 з теми «Література Відродження» (твір-роздум на тему
|
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ Ключові компетентності Учень (учениця):
висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):
виявляє зв’язок комедії Мольєра з народним мистецтвом. |
|||||
47 |
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки Матеріали до уроку: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=FQDp8gRFVcE&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=26 ; https://www.youtube.com/watch?v=4kM9jdlsFjA&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=46 ; Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/perevirochna-robota-za-temoyu-baroko-yak-doba-ta-hudozhniy-napryam-816252.html (ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.). (УС) Бароко в Україні. Класицизм у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.). |
1 |
|
|
|
48 |
Луїс де Гонгора-і-Арготе. «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя. ТЛ Поглиблення поняття про вірш (філософський) |
1 |
|
|
|
49 |
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму Матеріали до уроку: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=PoXkvaRGUlI&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=27; https://www.youtube.com/watch?v=IQSmAYdeI1A&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=19
Робочі картки https://vseosvita.ua/library/roboci-kartki-do-vivcenna-literaturnogo-napramku-klasicizm-134170.html Вправи LearningApps |
1 |
|
|
|
50 |
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво Матеріали до уроку: Експрес-урок Біографія https://www.youtube.com/watch?v=81wJH_4rc2s&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=35 Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=pgk2f861c18 ТЛ Комедія |
|
|
|
|
51 |
Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=-S6X6rVAgEw ; https://www.youtube.com/watch?v=BE6viGvQLEk&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=37 ; https://www.youtube.com/watch?v=RYQkai5dcNQ Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=zMbipjjSYbg Історія створення комедії https://www.youtube.com/watch?v=crC1EN4Ktpg&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=49 Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
52 |
Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) (ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Клеонт, Журден – Дорант). |
1 |
|
|
|
53 |
Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору. |
1 |
|
|
|
54 |
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру Дискусія: Хто вони - сучасні Журдени? (ТЛ) Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію. |
1 |
|
|
|
55 |
Контрольна робота № 5 з теми «Бароко і класицизм» (тестування) |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Література ХХ-ХХІ століття. У пошуках себе і високого польоту Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|||||
56 |
Антуан де Сент-Екзюпері. Життя і творчість. «Маленький принц» - філософська алегорична казка-притча Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=eiSCJ7mYHoc&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=74 Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=z4zyaKm738A ; https://www.youtube.com/watch?v=TcKVxvC3RqY Перевірка знань: ТЛ Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча (ЛК) Сучасні літературно-художні видання творів зарубіжної літератури. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики й сучасної літератури. |
1 |
|
|
|
57 |
Людські взаємини, моральні цінності у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» Експрес-урок: https://naurok.com.ua/test/a-de-sent-ekzyuperi-malenkiy-princ-1492783.html |
1 |
|
|
|
58 |
Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору. |
1 |
|
|
|
59 |
Філософський зміст та художні особливості твору Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/a-de-sent-ekzyuperi-malenkiy-princ-1502667.html |
1 |
|
|
|
60 |
ПЧ № 3. Ульф Старк «Тоді я був просто Ульф» |
1 |
|
|
|
61 |
Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=v5yu_SLtKGQ&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=116 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/richard-bah-biografiya-1533736.html ; https://naurok.com.ua/test/r-bah-chayka-dzhonatan-livingston-1005581.html |
1 |
|
|
|
62 |
Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети |
1 |
|
|
|
63 |
Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання . Ознаки притчі у творі Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/r-bah-chayka-dzhonatan-livingston-1005581.html |
1 |
|
|
|
64 |
Барбара Космовська «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки Матеріали до уроку: біографія https://www.youtube.com/watch?v=tw4KNEePu18&list=PLWo0CEZSHZnzWSlSUW34AAKWCiaXiHe5i&index=20 робочі картки https://naurok.com.ua/b-kosmovska-buba-harakteristika-personazhiv-240289.html Перевірка знань: https://vseosvita.ua/test/barbara-kosmovska-biohrafiia-931338.html |
1 |
|
|
|
65 |
Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/buba-b-kosmovska-1013298.html |
1 |
|
|
|
66 |
ПЧ № 4. Б. Космовська «Позолочена рибка»
|
1 |
|
|
|
67 |
РМ (у) Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)
|
1 |
|
|
|
68 |
Контрольна робота № 6 з теми «Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту» (тестування) |
1 |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів. |
|||||
69 |
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу |
1 |
|
|
|
70 |
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу |
1 |
|
|
|
|
Для вивчення напам’ять Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня) Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів) В. Шекспір (сонет за вибором учнів) |
|
|
|
|
Корисні посилання: