Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури

Про матеріал
(70 годин / 2 години на тиждень) Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

8 клас, зарубіжна література

(70 годин / 2 години на тиждень)

     Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

Контрольні роботи – 6

Розвиток мовлення – 4

Позакласне читання – 4

з/п

Тема уроку

К-сть год.

Дата

Примітка

І семестр

Вступ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює розмаїття культур різних країн, місце української літератури у світовому історико-літературному процесі (НЛ-2).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • розрізняє поняття «культура» і «література»;
  • розуміє поняття «літературний процес»;
  • називає основні епохи (періоди) літературного процесу в різних країнах;
  • характеризує поняття «літературний напрям», «літературна течія», розрізняє їх (як ціле та часткове);
  • дає визначення понять «рід літератури», «епос», «лірика», «драма»,

 називає їхні характерні ознаки, демонструє прикладами з прочитаних творів.

1

Література і культура. Роди літератури  (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки.

Матеріали до уроку:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=M8DMYNrjZBM&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=1

(ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма.

(ЕК) Порівняння ознак епосу, лірики, драми.

1

 

 

2

Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах

Матеріал до уроку:  Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=W99jdJua3GM&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=2

 (ТЛ) Початкові поняття про  літературний напрям, літературну течію.

(ЛК) Своєрідність культури різних країн, народів, національностей.

(УС) Взаємозв’язки української і зарубіжних літератур.

1

 

 

СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ’ЯТКИ

КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ

 Ключові компетентності

Учень (учениця):

обґрунтовує взаємозв’язок людини з природою (НЛ-1);

розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє поняття добра і зла

 (НЛ-2).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • називає найвідоміші священні книги людства, розуміє їхнє значення для розвитку світових релігій, культури, мистецтва;
  • розповідає про походження та побудову Вед, Біблії, Корану;
  • називає основні міфи (їхні різновиди) священних книг – Вед, Біблії, Корану;
  • переказує окремі міфологічні сюжети (передбачені програмою), розкриває їхній морально-філософський зміст;
  • характеризує міфологічні образи, символи, що трапляються в сюжетах священних книг;
  • виявляє гуманістичні цінності, утілені у священних книгах людства;
  • пояснює окремі вислови зі священних книг;
  • порівнює священні книги людства як пам’ятки культури – Біблію і Коран, виявляє схожість і відмінності між ними;
  • називає 1-2 твори українських і зарубіжних письменників, які зверталися до образів, сюжетів, мотивів священних книг;
  • розкриває особливості відображення сюжетів і образів священних книг у творах світового мистецтва – живопис, музика, кіно та ін. (1-2 твори за вибором);

називає визначні пам’ятки християнства та ісламу в Україні й за  кордоном, виявляє в них особливості культури, утілення ідей, сюжетів і образів священних книг.

3

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів

Матеріали до уроків:

Презентація

Перевірка знань: https://forms.gle/D9bXdg18MrCiPnaT7

Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=psncf5bkk19

https://learningapps.org/display?v=pu45toth518

(ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ.

(ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

1

 

 

4

Веди (огляд)  як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=oiBEnLP4p5Q&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=3

Презентація

https://sway.office.com/Ix9kDeSZMxkzbfUC?ref=Link

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/vedi-svyaschenni-knigi-lyudstva-12582.html

Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=pi1143kn319

1

 

 

5

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=wpEcEJTCkxs&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=4

Презентація 

https://sway.office.com/GY7J0k0JopGb5OvA?ref=Link

Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=prkbm200k19

https://learningapps.org/display?v=p9338h2gk19

1

 

 

6

Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу»,  «Каїн і Авель».  Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї  Старого Заповіту

Матеріали до уроків:

Презентація https://sway.office.com/POocXx7L2fy5EHYk?ref=Link

1

 

 

7

Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту.

Презентація творчо-дослідницького культуро-логічного мініпроєкту

1

 

 

8

Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту

Матеріали до уроку:

вправа LearningApps

 https://learningapps.org/display?v=pe4xkq1wk19

1

 

 

9

РМ № 1 (у). Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)

1

 

 

10

Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи,  моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=GgH7y7DVkQY&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=5

Презентація

https://sway.office.com/2u59VbXehLEgQ50X?ref=Link

 (УС) Звернення українських письменників до образів, сюжетів, мотивів Біблії, Корану. Визначні пам’ятки християнства та ісламу в Україні й за кордоном.

(ЕК) Схожість і відмінність між Біблією і Кораном як пам’ятками культури.

1

 

 

11

Контрольна робота № 1 за темами «Вступ»,  “Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури” (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

АНТИЧНІСТЬ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює війну як катастрофу, розуміє необхідність гармонійного співіснування людини і природи (НЛ-1);

наводить приклади героїзму та самопожертви заради захисту рідної землі, шанує сімейні традиції, усвідомлює  взаємозвязок між ухваленим рішення та його наслідками (НЛ-2);

висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3);

усвідомлює підступність стратегії завойовників (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає загальні особливості розвитку античної літератури;
  • називає видатних представників античної літератури, їхній внесок в історію світової культури;
  • розкриває концепцію людини і світу в античній літературі та її втілення у прочитаних творах;
  • називає основні цикли давньогрецьких міфів (троянський, фіванський, про аргонавтів), їхні ключові міфологічні образи і сюжети;
  • переказує та інтерпретує сюжети троянських міфів, передбачених програмою;
  • характеризує центральні міфологічні образи й символи троянського циклу;
  • розповідає про основні факти життя і творчості митців;
  • розкриває специфіку втілення міфологічних образів і сюжетів у творах античних авторів;
  • знає визначення понять «героїчний епос», «елегія», «ода», «трагедія», їхні характерні ознаки, які виявляє у прочитаних текстах;
  • знає визначення поняття «віршовий розмір», виявляє гекзаметр і пентаметр у прочитаних творах;
  • аналізує вірші поетів з акцентом на розкриття античних ідеалів, авторської позиції;
  • знає загальні особливості розвитку лірики, епосу і драми в добу античності;
  • розкриває художні конфлікти в прочитаних творах;
  • характеризує образи Ахілла, Гектора («Іліада» Гомера), Прометея («Прометей закутий» Есхіла), Енея («Енеїда» Вергілія);
  • установлює схожість і відмінності міфологічних образів та їхнім утіленням у літературних творах (на прикладі прочитаних текстів);
  • розкриває специфіку втілення вічних образів античності в зарубіжній і українській літературі, у творах світового мистецтва (на прикладі 1-2 творів за вибором);
  • називає імена відомих українських перекладачів творів античності, висловлює судження про їхній внесок у розвиток української культури, прилученні українства до світових вершин.

 

12

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.)

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=Et0lV1NCH6w&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=6

Відеопрезентації https://www.youtube.com/watch?v=n1H9sN3wFo8 ;

https://www.youtube.com/watch?v=i6tS2bYE810

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/antichnist-570070.html

(ТЛ) Героїчний епос

(УС) Українські переклади творів античних митців.

1

 

 

13

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.  Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.)

Матеріали до уроків:

Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=IDnN0YegwmU&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=75 ;

https://www.youtube.com/watch?v=oLkflDoVHCw ;

https://www.youtube.com/watch?v=I8LoTwRASU4&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=7 ;

https://www.youtube.com/watch?v=x-YJn4Net4k&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=8

1

 

 

14

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.

«Іліада» (огляд) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»). Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів). Гуманістичнийй зміст «Іліади». Катарсис

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=_IcZELK5N-A ;

https://www.youtube.com/watch?v=t7-xJUSkK8U&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=9    ;

Троя https://www.youtube.com/watch?v=6ec9zyFKBvU

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/gomer-biografiya-iliada-1091421.html

1

 

 

15

РМ (п). Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора

(ЕК) Ахілл і Гектор (порівняльна характеристика образів).

1

 

 

16

Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції.

Тіртей «Добре вмирати тому…».  Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=4d7yMtwSePM ;

https://www.youtube.com/watch?v=YMQpt_K6oY0&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=10

Спартанці https://www.youtube.com/watch?v=KVOSux0AiBM

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/vidi-liriki-v-davniy-greci-osoblivosti-rozvitku-584298.html

(ТЛ) Елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр)

(УС) Українські переклади творів античних митців.

1

 

 

17

Сапфо «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

Матеріали до уроків: Біографія https://www.youtube.com/watch?v=n2QHqWbg5Zw

1

 

 

18

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія

Матеріали до уроків: Експрес-уроки

https://www.youtube.com/watch?v=fxidfbvn6CM ;

https://www.youtube.com/watch?v=q0QXXXShXLA ;

https://www.youtube.com/watch?v=0tSmUbLQBss

ТЛ  Трагедія

1

 

 

19

Есхіл «Прометей закутий».  Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії.

Матеріали до уроків:

Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=IcU__L7PwYg&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=12

Перевірка знань: https://vseosvita.ua/test/eskhil-prometei-zakutyi-131444.html

(ЛК) Вічні образи античності в мистецтві (живопис, скульптура, музика, кіно та ін.). Античні образи й мотиви у творчості письменників різних часів і народів.

(ЕК) Зевс і Прометей у міфах і в трагедії «Прометей закутий» Есхіла

1

 

 

20

Пýблій Верґíлій Марóн “Енеїда”  (огляд) («Заспів», «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму»). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. Образ Риму

Матеріали до уроків:

Експрес-урок

Греція і Рим https://www.youtube.com/watch?v=FN7dmtvVYBk ;

https://www.youtube.com/watch?v=f2R_VSaEB6g&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=13

1

 

 

21

Квінт Горáцій Флакк “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку

Матеріали до уроку:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=Lo8nue6s74w&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=92 ;

https://www.youtube.com/watch?v=EQquGUDUXd0&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=14

1

 

 

22

Пýблій Овíдій Назóн.  Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). Образ відторгнення поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору («Сумні елегії»)

Матеріали до уроків:

Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=V-XktOREiaY&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=15

1

 

 

23

ПЧ № 1. Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон та Бавкіда»)

1

 

 

24

Контрольна робота № 2  з теми «Античність» (твір «Концепція людини  і світу в античній літературі»)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

цінує красу природи, сприймає людину як частку навколишнього світу (НЛ-1);

усвідомлює вплив історичних подій на долю людини, висловлює судження щодо активної громадянської позиції (НЛ-2);

розуміє вплив позитивного мислення на відновлення душевної рівноваги (НЛ-3).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає і пояснює хронологічні межі доби Середньовіччя, основні ознаки й тенденції розвитку середньовічних літератур Заходу і Сходу;
  • називає видатних представників середньовічної літератури Заходу і Сходу, визначає їхній внесок у розвиток світової культури;
  • характеризує історичний і культурний контекст розвитку середньовічних літератур; розповідає про основні віхи життя й творчості письменників (твори яких передбачені для текстуального вивчення), про їхню роль у розвитку національних літератур;
  • показує вплив релігії, філософії на художню літературу на прикладі прочитаних текстів;
  • знає ключові періоди й жанри середньовічної літератури на Заході та Сході;
  • дає визначення жанрів «героїчний епос» (середньовічний), «рубаї», «сонет», виділяє їхні жанрові ознаки у прочитаних творах;
  • виявляє основні теми й мотиви в ліриці митців;
  • визначає символи та їхній прихований зміст у творах поетів;
  • характеризує образ ліричного героя у текстах, рекомендованих програмою;
  • знає історичну основу «Пісні про Роланда» та особливості її художнього втілення у творі;
  • переказує, аналізує й інтерпретує окремі частини (епізоди) «Пісні про Роланда»;
  • характеризує образи персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд, Карл, Ганелон), визначає засоби їхнього художнього зображення (на прикладі уривків із тексту);
  • висловлює власне ставлення до персонажів та їхніх вчинків;
  • порівнює художні образи персонажів «Пісні про Роланда»  (Роланд – Ганелон, Карл – Ганелон);
  • виявляє риси фольклору в «Пісні про Роланда»: символи, повтори, постійні епітети, метафори тощо (на прикладі уривків із тексту за вибором учня);
  • зіставляє образи ліричних героїв у східній поезії (Лі Бо, Ду Фу, Омар Хайям);
  • виявляє актуальний зміст середньовічних творів, вічність порушених у них проблем;
  • знає українських перекладачів середньовічних творів;
  • виявляє особливості художньої мови творів митців (в українських перекладах).

25

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході.

Матеріали до уроків:

Експрес-уроки  https://www.youtube.com/watch?v=2orZ-61qMzk&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=8 ;

https://www.youtube.com/watch?v=08SfNrNkXVk ;

https://www.youtube.com/watch?v=akXMn_qiJmE&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=16

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/serednovichchya-yak-istorichna-i-kulturna-doba-23252.html

(УС) Українські перекладачі середньовічних творів.

1

 

 

26

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо «Сосна біля південної галереї»,  «Печаль на яшмовому ґанку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя

Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=vHPKaAg2fQs&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=73 ;

https://www.youtube.com/watch?v=yoAptTHfLcM ;

https://www.youtube.com/watch?v=_MLmC6RWT8k&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=17

Перевірка знань: Лі Бо https://naurok.com.ua/test/li-bo-24150.html

(ЛК) Культурні центри Середньовіччя на Сході й Заході. Ключові поняття китайської міфології, філософії  (конфуціанство, даосизм), які знайшли відбиток у літературі.  Християнство. Іслам.

1

 

 

27

Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину

Матеріали до уроку:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=AYF-6-Cij7Y

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/du-fu-24881.html

1

 

 

28

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники Омáр Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість  жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа.

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=4qHUTk7uLkc&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=72 ;

https://www.youtube.com/watch?v=ICJ97xpRFc8&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=18

Біографія https://www.youtube.com/watch?v=46O25hORws0

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/omar-hayyam-24886.html

ТЛ  Рубаї

(ЕК) Порівняння образів ліричних героїв Лі Бо, Ду Фу, Омара Хайяма.

1

 

Напам’ять 2-3 рубаї

за вибором учнів

 

29

Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття «Пісня про Роланда». Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Особливості поетичної мови твору

Матеріали до уроку:

Експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=YO0kznUrW7Y&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=70;

https://www.youtube.com/watch?v=TceChHrYomM&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=67 ;

https://www.youtube.com/watch?v=-y-fQEf3NsI&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=19

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/pisnya-pro-rolanda-25550.html

(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).

(ЕК) Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд –  Ганелон, Карл – Ганелон).

1

 

 

30

Аліг’єрі Дáнте. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

Матеріали до уроків:

Експрес-уроки https://www.youtube.com/watch?v=_VlbRxkwWig&list=PLIGNgJeEMVGOHMVmR5D-hOEs-m7btuFYT&index=60 ;

https://www.youtube.com/watch?v=mffkRShPnw0&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=20

Біографія https://www.youtube.com/watch?v=6dEtS2GrXb8

ТЛ  Сонет

1

 

 

31

Контрольна робота  № 3  з теми «Література Середньовіччя»  (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

32

ПЧ  № 2. Творчість Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.

1

 

 

ІІ семестр

ВІДРОДЖЕННЯ

Ключові компетентностіж

Учень (учениця):

  • виявляє повагу до людини, усвідомлює роль кохання і дружби, засуджує розбрат між людьми, розуміє гуманістичні ідеали (НЛ-2);
  • цінує людське життя (НЛ-3);
  • висловлює думку щодо необхідності виявлення ініціативи для досягнення мети, критично оцінює засоби досягнення поставленої мети (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає хронологічні межі Відродження, особливості світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль античності в розвитку літератури;
  • визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження;
  • розповідає про ключові віхи життя й творчості митців, розкриває їхній внесок в історію національних літератур і світової культури;
  • дає визначення поняття «сонет», виявляє особливості його структури у творах Ф. Петрарки і В. Шекспіра;
  • визначає провідні теми, мотиви в ліричних творах письменників (сонетах), розкриває специфіку художнього  втілення високого почуття кохання;
  • характеризує образ ліричного героя в сонетах Ф. Петрарки, В. Шекспіра;
  • зіставляє образи героїнь у сонетах митців;
  • порівнює оригінали й художні переклади сонетів В. Шекспіра (за умови володіння англійською мовою);
  • розкриває загальнолюдський зміст вічних образів ренесансних творів (Ромео і Джульєтта, Дон Кіхот і Санчо Панса);
  • виявляє жанрові особливості творів («Ромео і Джульєтта», «Дон Кіхот»);
  • аналізує ліричні твори (цілісно), драматичні і прозові твори (в окремих частинах і цілісно), виявляє в них морально-філософські проблеми, засоби художньої виразності;
  • розкриває особливості художньої мови творів (в оригіналах і  перекладах), наводить відповідні приклади, цитати;
  • знає про втілення сюжетів, образів, мотивів ренесансної літератури у світовому мистецтві (1-2 твори за вибором);
  • називає відомих українських перекладачів творів доби Відродження;
  • виявляє окремі особливості відтворення перекладачем тексту оригіналу засобами української мови (за умови володіння іноземною мовою).

33

Епоха  Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ  античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури

Матеріали до уроків: експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=gQnFWNNh5iY&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=21

(УС) Видатні українські перекладачі творів Ренесансу. Вершини українського сонету.

1

 

 

34

Франческо Петрарка – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень»

Матеріали до уроків: експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=E2501Q6W28o ;

https://www.youtube.com/watch?v=fGlR31uqNEc&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=22

ТЛ  Поглиблення поняття про сонет, катрен, терцет, ямб

1

 

 

35

Ф. Петрарка. Сонети  № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

 

1

 

Напам’ять сонет Ф. Петрарки за вибором учнів

 

36

Вiльям Шекспiр. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва

Матеріали до уроків:

Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=YxUAjmynHwk

Біографія https://www.youtube.com/watch?v=dAiuDAfGLM4 ;

https://www.youtube.com/watch?v=2r-Li-c5zHA

1

 

 

37

В. Шекспiр . Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.) Художні особливості сонетів  В. Шекспіра.

Матеріали до уроків:

Експрес-урок (на 3хв.13с.): https://www.youtube.com/watch?v=YxUAjmynHwk

1

 

Напам’ять сонет В. Шекспіра за вибором учнів

 

38

Виразне читання віршів напам’ять Ф. Петрарки та В. Шекспіра.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів.

1

 

 

39

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів

Матеріали до уроків:

Експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=7CGFKEURnlQ;

https://www.youtube.com/watch?v=mkj0c_M9_jM

Презентація (історія створення, анкета)

https://www.youtube.com/watch?v=svI9Ax_RgyM

робочі картки https://naurok.com.ua/v-shekspir-romeo-i-dzhuletta-221091.html

Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=pm1gdxc3c18

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/tragediya-v-shekspira-romeo-i-dzhuletta-istoriya-stvorennya-konflikt-spravzhnih-pochuttiv-i-zaboboniv-773501.html

ТЛ  Поглиблення поняття про вічний образ, роман, трагедія

1

 

 

40

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція).

1

 

 

41

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь

(ЛК) Образи Ромео і Джульєтти  у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні).

1

 

 

 

42

Міґeль де Сервaнтес Саавeдра. «Дон Кіхот» (І частина).  Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування)

Матеріали до уроку:

Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=fgT2mQrTSU4

Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=x6SkBBhUhLY;

https://www.youtube.com/watch?v=YCF5ZFyuvAc&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=25 

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/don-kihot-m-servantes-799544.html;

https://naurok.com.ua/test/migel-de-servantes-saavedra-biografiya-806530.html

1

 

 

43

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»

1

 

 

44

Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів»

(ЛК) Образи Дон Кіхота і Санчо Панси у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.). Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид).

1

 

 

45

РМ №3 (п).  Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті

1

 

 

46

Контрольна робота  № 4  з теми «Література Відродження»  (твір-роздум на тему

  • „Чи потрібні Дон Кіхоти в нашому житті?”)
  • Благородний лицар Дон Кіхот — герой і дивак”
  • «Трагедія кохання Ромео і Джульєтти»)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану (НЛ-2);
  • усвідомлює важливість здорового глузду (НЛ-3);

висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • визначає провідні ознаки бароко як художнього напряму;
  • розкриває специфіку барокового світосприйняття у прочитаних творах;
  • виявляє у поетичному тексті провідні теми, ідеї, символи бароко, розкриває їхній філософський зміст;
  • аналізує образ ліричного героя вірша, виявляє засоби його створення (монолог, риторичні питання, заглиблення у внутрішній світ, епітети, метафори та ін.), наводить відповідні цитати;
  • розповідає про чинники формування класицизму як літературного напряму (історичні, філософські, естетичні);
  • називає основні ознаки класицизму, демонструє їх на прикладі комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич», а також на прикладі творів (1-2 за вибором) класицистичного мистецтва (живопису, архітектури та ін.);
  • дає визначення поняття «комедія», відрізняє від поняття «трагедія» (що вивчалося раніше);
  • виявляє ознаки комедії у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»;
  • називає основні теми і проблеми в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»;
  • характеризує персонажів комедії «Міщанин-шляхтич» (окремо і в порівнянні);
  • дає визначення понять «сатира», «сарказм», знаходить  приклади сатири й сарказму та інших видів комічного (гумор, іронія), установлює їхню роль у тексті;
  • розкриває сутність морального уроку, утіленого митцем  засобами комедії;

виявляє зв’язок комедії Мольєра з народним мистецтвом.

47

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки

Матеріали до уроку:

Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=FQDp8gRFVcE&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=26 ;

https://www.youtube.com/watch?v=4kM9jdlsFjA&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=46 ;

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/perevirochna-robota-za-temoyu-baroko-yak-doba-ta-hudozhniy-napryam-816252.html

(ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.).

(УС) Бароко в Україні. Класицизм у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.).

1

 

 

48

Луїс де Гонгора-і-Арготе. «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.

ТЛ  Поглиблення поняття про вірш (філософський)

1

 

 

49

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму

Матеріали до уроку:

Експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=PoXkvaRGUlI&list=PLuKEIL5ZUv-X7IYNt0z4owAlvKhpa8LWg&index=27;

https://www.youtube.com/watch?v=IQSmAYdeI1A&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=19

 

Робочі картки https://vseosvita.ua/library/roboci-kartki-do-vivcenna-literaturnogo-napramku-klasicizm-134170.html

Вправи LearningApps

https://learningapps.org/display?v=p51krbo5a18

1

 

 

50

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво

Матеріали до уроку:

Експрес-урок Біографія https://www.youtube.com/watch?v=81wJH_4rc2s&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=35

Вправи LearningApps https://learningapps.org/display?v=pgk2f861c18

ТЛ  Комедія

 

 

 

51

Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення

Експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=-S6X6rVAgEw ;

https://www.youtube.com/watch?v=BE6viGvQLEk&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=37 ;

https://www.youtube.com/watch?v=RYQkai5dcNQ

Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=zMbipjjSYbg

Історія створення комедії https://www.youtube.com/watch?v=crC1EN4Ktpg&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=49

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/klasicizm-moler-1410936.html

1

 

 

52

Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) (ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Клеонт,  Журден – Дорант).

1

 

 

53

Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору.

1

 

 

54

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру

Дискусія: Хто вони -  сучасні Журдени?

(ТЛ) Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

1

 

 

55

Контрольна робота  № 5  з теми «Бароко і класицизм» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

Література ХХ-ХХІ століття.

У пошуках себе і високого польоту

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища (НЛ-1);
  • розуміє особисту відповідальність перед людьми;  усвідомлює право на свободу вибору (НЛ-2);
  • відповідально ставиться до власного здоров’я, цінує життя (НЛ-3);
  • критично осмислює  методи досягнення мети; усвідомлює важливість креативних рішень  для самореалізації (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • виявляє актуальність порушених письменниками тем і проблем;
  • розкриває особливості сюжету і композиції творів, їхні жанрові ознаки;
  • характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті;
  • називає жанрові ознаки прочитаних творів;
  • знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст;
  • зіставляє персонажів творів;
  • розповідає про свої улюблені книжки, пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки.

56

Антуан де Сент-Екзюпері. Життя і творчість. «Маленький принц» - філософська алегорична казка-притча

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=eiSCJ7mYHoc&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=74

Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=z4zyaKm738A ;

https://www.youtube.com/watch?v=TcKVxvC3RqY

Перевірка знань:

ТЛ  Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча

(ЛК) Сучасні літературно-художні видання творів зарубіжної літератури.

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики й сучасної літератури.

1

 

 

57

Людські взаємини, моральні цінності  у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Експрес-урок: https://naurok.com.ua/test/a-de-sent-ekzyuperi-malenkiy-princ-1492783.html

1

 

 

58

Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору.

1

 

 

59

Філософський зміст та художні особливості твору

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/a-de-sent-ekzyuperi-malenkiy-princ-1502667.html

1

 

 

60

ПЧ № 3. Ульф Старк «Тоді я був просто Ульф»

1

 

 

61

Річард Бах  «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=v5yu_SLtKGQ&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=116

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/richard-bah-biografiya-1533736.html ;

https://naurok.com.ua/test/r-bah-chayka-dzhonatan-livingston-1005581.html

1

 

 

62

Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети

1

 

 

63

Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання . Ознаки притчі у творі

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/r-bah-chayka-dzhonatan-livingston-1005581.html

1

 

 

64

Барбара Космовська «Буба». Художній світ     Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки

Матеріали до уроку:

біографія https://www.youtube.com/watch?v=tw4KNEePu18&list=PLWo0CEZSHZnzWSlSUW34AAKWCiaXiHe5i&index=20

робочі картки https://naurok.com.ua/b-kosmovska-buba-harakteristika-personazhiv-240289.html

Перевірка знань: https://vseosvita.ua/test/barbara-kosmovska-biohrafiia-931338.html

1

 

 

65

Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/buba-b-kosmovska-1013298.html

1

 

 

66

ПЧ № 4. Б. Космовська «Позолочена рибка»

 

1

 

 

67

РМ  (у)  Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)

 

1

 

 

68

Контрольна робота № 6  з теми «Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту» (тестування)

1

 

 

ПОВТОРЕННЯ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі (НЛ-1);
  • цінує людську гідність, усвідомлює право кожного на власну думку (НЛ-2);
  • осмислює  взаємозв’язки між рішеннями та їхніми наслідками, безпечною поведінкою та здоров’ям (НЛ-3);
  • розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає основні епохи, напрями (їхні ознаки) літературного процесу від античності до XVII ст.;
  • аналізує та інтерпретує твори письменників у контексті літературних напрямів і культури доби;
  • знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 58 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;
  • визначає жанрові ознаки, специфіку образів, оповіді, мови пропонованих для вивчення творів;

демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів.

69

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

1

 

 

70

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

1

 

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Омар Хайям (2-3  рубаї за вибором учня)

Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)

В. Шекспір (сонет за вибором учнів)

 

 

 

           

 

 

 

Корисні посилання:

  1.   Група “Урок зарубіжної літератури” на Facebook: https://www.facebook.com/groups/1724532344272837
  2. Відеоматеріали, презентації до уроків (ІІ семестр). Padlet: https://ru.padlet.com/natashazakapko72/9qse6zi9un48spyw
  3. Відеоматеріали, презентації до уроків (І семестр). Padlet: https://padlet.com/natashazakapko72/fd3yqjqeerm4nv9q
  4. В.Шекспір “Ромео і Джульєтта”.  Інтерактивний плакат: https://www.thinglink.com/scene/1142866319851388931
  5. Вправи LearningApps Padlet: https://ru.padlet.com/natashazakapko72/t7kdp463tcx16ifo
  6. Священні книги людства. Інтерактивний плакат:https://padlet.com/natashazakapko72/kiecj7q3lbg0
  7. Сервантес “Дон Кіхот”. Інтерактивний плакат: https://www.thinglink.com/scene/1151110285143048194
  8. Інтерактивний плакат та віртуальна дошка - сучасні засоби навчання: https://vseosvita.ua/library/interaktivnij-plakat-ta-virtualna-doska-ak-sucasni-zasobi-navcanna-134203.html

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Максимчук Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткачук Вікторія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Половец Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кайдалова Жанна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Богданiвна Наталiя
    Неймовірно корисна робота! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Дорошенко Тетяна Сергіівна
    Чітко, відповідно до програми та методичних рекомендацій. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Писаренко Алена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Вдовиченко Софія Іванівна
    Прекрасна робота! Браво автору!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
8884
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку