Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 5 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ У 5 КЛАСІ за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» ( авт. О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська, Н. Рудніцька) 52,5 години (1,5 години на тиждень)
Перегляд файлу

                                                     КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ У 5 КЛАСІ

        за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М.,       Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» ( авт. О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська,             Н. Рудніцька)

                                                                52,5 години (1,5 години на тиждень)

                                      

за/п

Дата

Тема уроку

Теорія літератури 

Домашнє завдання

                                                                                                                    І СЕМЕСТР

                                                                                                               ВСТУП (1 ГОД.)

1

 

Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.

 Зарубіжна література.

 Скласти розповідь про улюблену книжку. Відповіді на запитання підручника с.12

                                                                                          СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (6 ГОД.)

2

 

 

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

Фольклор.  Народна казка. Ознаки чарівної казки.

 Вивчити терміни.  Відповіді на запитання підручника с.19

 

3

 

 Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських

якостей.

 

  Переказувати казку за складеним у зошитах планом планом

4

 

 «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

 

 Виразно читати й переказувати казку. Навести приклади фантастики в ній.

 5

 

Національний колорит японських казок.

 

Написати продовження казки про Момотаро

6

 

 Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.

 

Розповідати про братів Грімм. Дочитати казку, скласти план й записати в зошити.

7

 

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця».

 

Відповідати на запитання підручника 2-4, с. 39. Заповнити таблицю в зошитах

8

 

 Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. Мандрівні сюжети.

 Сюжет. Мандрівні сюжети.

Підготувати розгорнуту відповідь на запитання: У чому секрет популярності казки «Пані Метелиця». Намалювати ілюстрації до казки

9

 

 Позакласне читання №1 Арабська народна казка «Синдбад-

Мореплавець» (перша подорож).

 

Прочитати Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена»

10

 

ДР Тести

 

 

                                                                                                 ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (11 ГОД.)

11

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

 

Вивчити визначення, опрацювати матеріал підручника, с.41-44. Написати мінітвір «Навіщо людям казки?»

12

 

Ганс Крістіан Андерсен –  видатний   казкар. «Снігова Королева». Початок подорожі в чарівний світ твору.

 

Скласти розповідь про Андерсена, прочитати два оповідання із «Снігової королеви»

13

 

 

 

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Уособлення в образі Герди вседолаючої сили любові й дієвого добра. Життєстійкість головної героїні.

Риси характеру персонажів.

Дібрати цитати для портретної характеристики образу Герди. Прочитати 3 - 5 оповідання

14

 

 Образ Кая — жертви злих чар. Авторське ставлення до героїні твору

 

Заповнити таблицю. Скласти розповідь про те, як змінився Кай протягом казки. Прочитати 6 і 7 оповідання.

15

 

Боротьба добра і зла в казці. Образ Снігової Королеви як носія зла. Перемога теплих людських взаємин над холодною могутністю Снігової Королеви. Утвердження дружби та вірності

 

Пояснити свою позицію. Чому гарні і добрі люди іноді роблять погані вчинки? Чи варто ділити людей на поганих і хороших? Намалювати ілюстрації до казки.

16

 

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

Поглиблення понять тема, ідея художнього твору

Скласти портфоліо О. Вайльда. Прочитати с.77-83. Переказувати близько до тексту

17

 

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

 

Дочитати казку до кінця. Переказувати епізод «Пошуки трьох монет». Заповнити таблицю.

18

 

Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя

 Поглиблення поняття про сюжет

  Підготувати розгорнуту відповідь: «Чого хотів навчити автор дітей, створивши казку про Хлопчика –зірку?». Намалювати ілюстрації до казки.

19

 

Розвиток мовлення. Складання простого плану характеристики головного героя (письмово)

 

Випереджувальне завдання :підготувати розповідь про письменника Роальда  Дала.

 20

 

 Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. 

Поглиблення поняття про літературн у казку

Скласти «ланцюжок» основних подій у житті Чарлі. Розповідати про родину Чарлі від його імені.

21

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

 

Скласти маршрут екскурсії дітей фабрикою Вонки. Записати поради батькам дітей, з якими сталися пригоди під час екскурсії.

22

 

 Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

Користуючись шаблоном, написати статтю в інтернет-видання про те, як Чарлі став власником шоколадної фабрики.

Намалювати власника шоколадної фабрики.

23

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання)

Фольклор. Казка народна і літературна. Оригінал і переклад. Сюжет, мандрівні сюжети. Тема та ідея художнього твору.

Повторити вивчений матеріал, підготуватись до вікторини

24

 

Повторення й узагальнення вивченого протягом І семестру.

 

 

                                                                                                              ІІ семестр

№ за/п

Дата

Тема уроку

Теорія літератури

Домашнє завдання

                                                                                                  СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (8 ГОД.)

25

 

Зарубіжні поети про природу:

Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього».

 

 

 

 Вірш, пейзаж, пейзажна поезія. Загальне уявлення про метафору. Повторення: переклад і оригінал. 

Виразно читати вірш. Розповідати про поета.

26

 

Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»).

 Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.  

Загальне уявлення про епітет, метафору. Повторення: персоніфікація. 

Вивчити напам’ять вірш Г. Гейне «Задзвени із глибини…»

27

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними

 Пейзаж, оповідання.

 

Скласти портфоліо     ДЖ. Р. Кіплінга. Читати «Мауглі».

Переказувати близько до тексту.

 

28

 

 

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. 

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

Характеризувати образ Мауглі. Скласти план.

29

 

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

Розгорнута відповідь на запитання: «Як ви вважаєте, чи справедливий Закон Джунглів»?

30

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. 

Поглиблення понять: пейзаж, оповідання. 

Ознайомитись з біографією Е. Сетона- Томпсона. Прочитати «Лобо»

31

 

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо»

 

Записати риси характеру Лобо. Визначити тему та ідею твору.

32

 

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

Розповідати про закони співісну-вання людини і тварини, про відпо-відальність людини за довколишній світ

33

17.02

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

Намалювати ілюстрації до твору.

34

24.02

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,

 

Прочитати І частину твору «Аліса в Країні Див». Прослухати аудіокнигу.

                                                                                                         СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 ГОД.)

35

02.03

 Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король».

Персонаж, герой/ героїня літературного твору. 

Переказувати події, що відбуваються у  творі, від імені головної героїні за складеним планом

36

03.03

 Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі).

Загальне уявлення про фантастику . 

Створити постер за сюжетом повісті-казки , зобразивши головних персонажів , зазначивши її тему, ідею, використавши 1-2 цитати.Скласти план характеристики Марі

37

10.03

Фантастичні перетворення персонажів.

Битва добра і зла.

Поглиблення понять: тема та ідея художнього  твору, сюжет. 

 Знайти в повісті ознаки чарівної казки. Дослідити проблему «Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки».

38

16.03

Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в

житті людини.

 

Розгорнута відповідь на запитання: «Чого вчить казка “Лускунчик і мишачий король”?»

39

17.03

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя).

 

Розповідати про  автора твору. Про кого чи про що роман Е. Портер «Полліанна»?

40

24.03

Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

 

Визначити головні риси вдачі Полліанни на основі розглянутих розділів тексту. Записати ці характеристики у зошити.

41

06.04

 Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

Дослідити, як Полліанна змінює життя мешканців міста

42

07.04

 Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу.

 

Написати твір-мініатюру: «Як би змінився наш клас, якби до нас прийшла вчитися Полліанна?»

                                                                                                      У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (7 ГОД.)

43

14.04

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

Повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору.

Прочитати II та III розділи повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Підготувати переказ ключових епізодів II розділу повісті. Скласти план до прочитаних розділів.

44

20.04

 Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

Підготувати детальний переказ пригод Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна на кладовищі.

45

21.04

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

Дібрати цитати для характеристики Тома і Гекльберрі

46

28.04

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

Визначити основну думку твору на основі аналізу подій, вчинків героїв

47

04.05

Розвиток мовлення (письмово ). Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті

 

Скласти кросворд. Намалювати ілюстрації.

48

 

Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

 

Розповідати про основні факти з життя Туве Янсон. Знати зміст повісті-казки «Комета прилітає». Описати Долину Мумі-тролів

49

 

 Казкові персонажі, утілення в них ідей

доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

Творча робота: Скласти правила щасливої родини разом з батьками.

 

 

«Долина Мумі-тролів зустрічає небезпеку». Робота над колективним проєктом

 

Намалювати скриню «Скарби Мумі-тролів». Завдання 11, с.267

50

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод»

 

Повторити  матеріал, вивчений протягом семестру.

51

 

Позакласне читання. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором)

 

 Завдання на літо.

                                                                                                                ПІДСУМОК (1 ГОД.)

52

 

Узагальнення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Марценко Галина Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 серпня 2023
Переглядів
16760
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку