КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ У 6 КЛАСІ
за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.) і підручником «Зарубіжна література» 6 клас (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.)
52,5 години (1,5 години на тиждень)
№за/п |
Дата |
Тема уроку |
Теорія літератури |
Домашнє завдання |
І СЕМЕСТР |
||||
ВСТУП. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І МИСТЕЦТВО (2 ГОД.) |
||||
1 |
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. |
Мистецтво. Види мистецтва |
Прочитати вступну статтю с. 8-10. Завдання підр.4-6, с.10. |
2 |
|
Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. |
Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад. |
Прочитати с.11-13, вивчити літ. терміни. Намалювати свій улюблений персонаж і написати художні засоби його створення |
3 |
|
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. |
Міф. Чим відрізняється міф від казки, легенди? |
Прочитати с.16-18. Створити презентацію про пантеон грецьких богів: які сили втілювали, за які сфери життя відповідали. |
4 |
|
Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Основні тематичні групи грецьких міфів. Міф про Прометея. |
|
Опрацювати статтю підручника. Знати основні тематичні групи грецьких міфів. Скласти сенкан до образу Прометея |
5 |
|
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла |
|
Виразно читати й переказувати міф. Поміркувати, які подвиги міг би здійснити Геракл у сучасному світі. |
6 |
|
Дедал і Ікар. |
|
Дочитати міф, переказувати його. Щоб ви порадили Ікарові, аби він міг уникнути падіння? ( 6 реч. письм.) |
7 |
|
РМ(письмово). Написання есе «Улюблений міфологічний герой» |
|
Прочитати міфи: Нарцис, Орфей і Еврідіка
|
8 |
|
ПЧ. Нарцис. Орфей і Еврідіка. |
|
Скласти кросворд до одного з міфів. Підготуватись до контрольної роботи
|
9 |
|
ДР. Тестування |
|
Намалювати улюблених героїв міфів |
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (12 ГОД.) |
||||
10 |
|
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини. |
Роман, фантастика.
|
Скласти коротку розповідь про Ж. Верна та його твір. Знати зміст 1-7 розділів І частини роману. Записати перелік пригод, які сталися з героями на морі. |
11 |
|
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. |
|
Дібрати цитати для характеристики образу Діка Сенда. |
12 |
|
РМ(усно). Дік Сенд і його друзі. Складання плану на основі вчинків героя. Коротка розповідь за планом. |
|
Прочитати розділ 8 із ІІ частини роману. Дописати щоденник Діка Сенда (6-10 речень). |
13 |
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
Позитивні і негативні персонажі |
Проєктна робота: створити карту подорожі «Пілігрима» (бажаний шлях і справжнній шлях) |
14 |
|
Образи природи та ідея її пізнання у творі. |
|
Написати міні-роздум «Чим мене приваблює Дік Сенд?» |
15 |
|
Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. |
Порівняння, інтер’єр. |
Скласти портфоліо Ч. Дікенса. Дочитати повість. Дібрати цитати для характеристики образу Скруджа. |
16 |
|
Динаміка його образу, причини духовного переродження. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. |
|
Підготувати розгорнуту відповідь на запитання: «Що призвело Скруджа до деградації?». Скласти ланцюжок його життєвих помилок |
17 |
|
Значення образу Різдва. у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні). |
|
Заповнити таблицю в зошитах. Написати есе «Що б я попросив (-ла) в Духа Майбутнього Різдва». |
18 |
|
ДР. Твір. |
|
Скласти розповідь про М. В. Гоголя |
19 |
|
Микола Васильович Гоголь (1809– 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального. |
Поглиблення понять: повість, тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж. |
Підготувати лепбук про пам’ятники М. Гоголю в Україні. Прочитати повість. Переказувати від імені Вакули. Вивчити літ. терміни. Які українські традиції, що відображені у творі, існують у наш час? |
20 |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
Характеризувати образи Оксани і Вакули, добираючи прикметники до характеристики |
21 |
|
Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
Гумор в творі |
Розповісти про народні звичаї, зображені у творі. Намалювати комікс за повістю «Ніч перед Різдвом» |
22 |
|
Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».Проблеми самотності (дітей і дорослих). Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними. |
|
Розповідати життєву історію дідуся Нільса від його імені. У чому значення родинної підтримки для людини будь-якого віку? |
23 |
|
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітрний змій та ін.). |
|
Придумати власне продовження повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Підготуватись до ДР. |
24 |
|
ДР. Різнорівневі завдання |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
||||
НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (9 ГОД.) |
||||
25 |
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. |
Портрет, проблема і проблематика літературного твору. |
Підготувати повідомлення про Джека Лондона. Розповідати про поневіряння кожного з героїв твору від їхнього імені. Намалювати карту пересування героїв оповідання. |
26 |
|
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. |
|
Скласти репортаж про порятунок золотошукача. У чому виявилася сила героя оповідання Джека Лондона? |
27 |
|
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. |
|
Написати есе «Що таке справжня дружба?» |
28 |
|
РМ (Усно). Порівняльна характеристика Білла і безіменного героя |
|
Заповнити таблицю а зошитах |
29 |
|
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору
|
Скласти розповідь про А. Ґавальда. Підготувати розгорнуту відповідь на запитання: «Які труднощі й випробування спіткали Грегуара в житті? Як він їх подолав?» |
30 |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
(вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні). |
Скласти акрохарактеристику Грегора, підібравши відповідні означення на кожну букву його імені та прізвища. |
31 |
|
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
|
Розповідати про стосунки хлопця з дідусем. Написати есе про роль родини у вашому житті |
32 |
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
|
Записати візитівку Міхаеля Енде. Прочитати уривки роману. Розповідати про острів Недогадію та її мешканців. Які пригоди з ними сталися? |
33 |
|
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
|
Характеризувати головних героїв твору. Написати твір-роздум «Дружба і єдність – запорука перемоги» (за твором «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)
|
34 |
|
Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі. |
|
Переглянути фільм «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»(режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018).
|
35 |
|
ДР.Твір |
|
Намалювати ілюстрації до вивчених творів |
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ (6 ГОД.) |
||||
36 |
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. |
Хайку, епітет, метафора. Поглиблення поняття: вірш. |
Підготувати розповідь про Мацуо Басьо. Вивчити визначення. Аналіз хайку «На всохлу гілку…», «Старий ставок…», виписати в зошит ключові слова та дібрати до них асоціації |
37 |
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
Художня деталь. Підтекст. |
Вивчити напам’ять хайку (2-3 за вибором учня). Знати визначення. |
38 |
|
РМ (письм.). Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій |
|
Укласти колаж про яскраві явища японської культури. Що в них спільного з хайку? |
39 |
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині...». |
|
Записати в зошити візитівку Р. Бернса, вивчити вірш «Моє серце в верховині…» напам’ять |
40 |
|
Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
Антитеза. |
Виписати епітети з вірша, дібрати синоніми до них. Визначити тему та ідею твору. Намалювати ілюстрації до поезії Р. Бернса «Моє серце в верховині…» |
41 |
|
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
|
Прочитати с.216-223. Виписати цитати з тексту, що характеризують образ головного героя. Пояснити, у чому невмирущість образу Гайавати |
42 |
|
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. |
|
Знайти в Інтернеті цікаві факти про сучасне життя північноамериканських індіанців. |
43 |
|
ДР. Тести |
|
Скласти кросворд за вивченими творами |
ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ (6 ГОД.) |
||||
44 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
Художня деталь. |
Прочитати с.226-228. Поміркувати над запитанням «Чому головний герой – дитина?». Дібрати цитати для характеристики образу Тома |
45 |
|
Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
|
Написати Тому «Лист у майбутнє». Довести, що оповідання «Усмішка» належить до наукової фантастики. |
46 |
|
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання). |
Продовжити історію Тома або описати події, зображені в оповіданні, очима Джоконди |
47 |
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. |
|
Розповідати про Р. Шеклі.Прочитати оповідання. Скласти перелік істот, які нападали на Кліві та описати, як він перемагав конкретно кожну. |
48 |
|
Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві). |
|
Характеризувати образ Ліроя Кліві: зовнішність, вчинки, інтелектуальні та моральні якості. |
49 |
|
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
|
Скласти сенкан до образу головного героя Кліві. Створити оповідання про ваші пригоди на іншій планеті. |
50 |
|
ДР. Різнорівневі завдання |
|
Прочитати оповідання Р. Бредбері |
51 |
|
ПЧ. Р. Бредбері « Все літо в один день» та ін. оповідання (1-2 за вибором) |
|
|
|
ПІДСУМКИ (2 ГОД.) |
|||
52 |
|
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі. |
|
Підготуватись до літературної гри. Завдання на літо |
53 |
|
Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів |
|
|