Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків у 6 класі за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.) і підручником «Зарубіжна література» 6 клас (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.) і домашніми завданнями на кожен урок 52,5 години (1,5 години на тиждень)
Перегляд файлу

                                                                      КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ У 6 КЛАСІ

        за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М.,       Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.) і підручником «Зарубіжна література» 6 клас (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.)   

                                                                52,5 години (1,5 години на тиждень) 

№за/п

Дата

                     Тема уроку

    Теорія літератури

                          Домашнє завдання

                                                                                                                       І СЕМЕСТР

                                                                                       ВСТУП. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І МИСТЕЦТВО (2 ГОД.)

1

 

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

Мистецтво. Види мистецтва

Прочитати вступну статтю с. 8-10. Завдання підр.4-6, с.10.

2

 

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад.

Прочитати  с.11-13, вивчити літ. терміни. Намалювати свій улюблений персонаж і написати художні засоби його створення

3

 

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів.

Міф. Чим відрізняється міф від казки, легенди?

Прочитати с.16-18. Створити презентацію про пантеон грецьких богів: які сили втілювали, за які сфери життя відповідали.

4

 

Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Основні тематичні групи грецьких міфів. Міф про Прометея.

 

Опрацювати статтю підручника. Знати основні тематичні групи грецьких міфів. Скласти сенкан до образу Прометея

5

 

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла

 

Виразно читати й переказувати міф. Поміркувати, які подвиги міг би здійснити Геракл у сучасному світі.

6

 

Дедал і Ікар.

 

Дочитати міф, переказувати його. Щоб ви порадили Ікарові, аби він міг уникнути падіння?  ( 6 реч. письм.)

7

 

РМ(письмово). Написання есе «Улюблений міфологічний герой»

 

 Прочитати міфи: Нарцис, Орфей і Еврідіка

 

8

 

ПЧ. Нарцис. Орфей і Еврідіка.

 

Скласти кросворд до одного з міфів. Підготуватись до контрольної роботи

 

9

 

ДР. Тестування 

 

Намалювати улюблених героїв міфів

                                                                                                        ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (12 ГОД.)

10

 

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний

капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини.

Роман, фантастика.

 

 Скласти коротку розповідь про  Ж. Верна та його твір. Знати зміст 1-7 розділів І частини роману. Записати перелік пригод, які сталися з героями на морі.

11

 

Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

 

Дібрати цитати для характеристики образу Діка Сенда.

12

 

РМ(усно). Дік Сенд і його друзі. Складання плану на основі вчинків героя. Коротка розповідь за планом.

 

Прочитати розділ 8 із ІІ частини роману. Дописати щоденник Діка Сенда (6-10 речень).

13

 

Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.

Позитивні і негативні персонажі

Проєктна робота: створити карту подорожі «Пілігрима» (бажаний шлях і справжнній шлях)

14

 

Образи природи та ідея її

пізнання у творі.

 

Написати міні-роздум «Чим мене приваблює Дік Сенд?»

15

 

Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна

пісня в прозі». Подорож Скруджа у

часі й просторі.

Порівняння, інтер’єр.

Скласти портфоліо Ч. Дікенса. Дочитати повість. Дібрати цитати для характеристики образу Скруджа.

16

 

Динаміка його образу,

причини духовного переродження.

Реальні та фантастичні елементи в

сюжеті повісті.

 

Підготувати розгорнуту відповідь на запитання:  «Що призвело Скруджа до деградації?». Скласти ланцюжок його життєвих помилок

17

 

Значення образу Різдва. у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні).

 

Заповнити таблицю в зошитах. Написати есе «Що б я попросив (-ла)  в Духа Майбутнього Різдва».

18

 

ДР. Твір.

 

Скласти розповідь про М. В. Гоголя

19

 

Микола Васильович Гоголь (1809–

1852). «Ніч перед Різдвом».

Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання

фантастичного і реального.

  Поглиблення

понять: повість, тема, ідея

художнього твору, сюжет, персонаж.

Підготувати лепбук про пам’ятники М. Гоголю в Україні. Прочитати повість. Переказувати від імені Вакули. Вивчити  літ. терміни. Які  українські традиції, що відображені у творі, існують у наш час?

20

 

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

 

 Характеризувати образи Оксани і Вакули, добираючи прикметники до характеристики

21

 

Гумор в повісті, особливості її мови.

Елементи фольклору (традиційні образи

– відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні

символи; елементи казки).

Гумор в творі

Розповісти про народні звичаї, зображені у творі. Намалювати комікс за повістю «Ніч перед Різдвом»

22

 

Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти

свистати, Юганно?».Проблеми самотності (дітей і дорослих). Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між

ними.

 

Розповідати життєву історію дідуся Нільса від його імені. У чому значення родинної підтримки для людини будь-якого віку?

23

 

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітрний змій та ін.).

 

Придумати власне продовження повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Підготуватись до  ДР.

24

 

ДР. Різнорівневі завдання

 

 

                                                                                                                            ІІ СЕМЕСТР

                                                                                     НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (9 ГОД.)

25

 

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до

життя». Самовладання, воля до життя

головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

Портрет, проблема і

проблематика літературного твору.

Підготувати повідомлення про Джека Лондона. Розповідати про поневіряння кожного з героїв  твору від їхнього імені. Намалювати карту пересування героїв оповідання.

26

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

 

Скласти репортаж про порятунок золотошукача.  У чому виявилася сила героя оповідання Джека Лондона?

27

 

Проблеми зрадництва та духовної

стійкості у творі.

 

Написати есе «Що таке справжня дружба?»

28

 

РМ (Усно). Порівняльна характеристика Білла і безіменного героя

 

Заповнити таблицю а зошитах

29

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло

надії». Теми школи, родини, життєвого

покликання особистості.

Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору

 

Скласти розповідь про А. Ґавальда. Підготувати розгорнуту відповідь на запитання: «Які труднощі  й випробування спіткали Грегуара в житті? Як він їх подолав?»

30

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання

(болісне переживання самотності й

нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

(вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні).

Скласти акрохарактеристику Грегора, підібравши відповідні означення на кожну букву його імені та прізвища.

31

 

Образ дідуся Леона як моральний

приклад і опора для хлопчика.

Відкритий фінал повісті.

 

Розповідати про стосунки хлопця з дідусем.

Написати есе про роль родини у вашому житті

32

 

Міхаель Андреас Гельмут Енде

(1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй,

національностей, народів.

 

Записати візитівку Міхаеля Енде. Прочитати уривки роману. Розповідати про острів Недогадію та її мешканців. Які пригоди з ними  сталися?

33

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

 

Характеризувати головних героїв твору.

Написати твір-роздум «Дружба і єдність – запорука перемоги» (за твором «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)

 

34

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.

 

Переглянути фільм «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»(режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018).

 

35

 

ДР.Твір

 

Намалювати ілюстрації до вивчених творів

                                                               БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ (6 ГОД.)

36

 

Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку.

Відображення японських уявлень про

красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

Хайку, епітет, метафора.

Поглиблення поняття: вірш.

Підготувати розповідь про Мацуо Басьо. Вивчити визначення. Аналіз хайку «На всохлу гілку…», «Старий ставок…», виписати в зошит ключові слова та дібрати до них асоціації

37

 

Зображення станів природи в ліриці  М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

Художня деталь. Підтекст.

Вивчити напам’ять хайку (2-3 за вибором учня). Знати визначення.

38

 

РМ (письм.). Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій

 

Укласти колаж про яскраві явища японської культури. Що в них спільного з хайку?

39

 

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце

в верховині...».

 

Записати в зошити візитівку Р. Бернса, вивчити вірш «Моє серце в верховині…» напам’ять

40

 

Ідея любові до батьківщини у вірші             Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні

образи, постійні епітети, повтори та ін.).

Антитеза.

Виписати епітети з вірша, дібрати синоніми до них. Визначити тему та ідею твору. Намалювати ілюстрації до поезії Р. Бернса «Моє серце в верховині…»

41

 

Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня

про Гайавату» («Люлька згоди»).

Міфи північноамериканських індіанців

та їхнє втілення в поемі «Пісня про

Гайавату».

 

Прочитати с.216-223. Виписати цитати з тексту, що характеризують образ головного героя. Пояснити, у чому невмирущість образу Гайавати

42

 

Елементи фольклору у творі

(пісні, казки, легенди). Образ Гайавати.

Ідеї миру, національного єднання,

відданого служіння народові.

 

Знайти в Інтернеті цікаві факти про сучасне життя північноамериканських індіанців.

43

 

ДР. Тести

 

Скласти кросворд  за вивченими творами

                                                                                                ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ (6 ГОД.)

44

 

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012).

«Усмішка». Проблема руйнування

духовних цінностей в оповіданні

«Усмішка».

Художня деталь.

Прочитати с.226-228. Поміркувати над запитанням «Чому головний герой – дитина?». Дібрати цитати для характеристики образу Тома

45

 

Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

 

Написати Тому «Лист у майбутнє». Довести, що оповідання «Усмішка» належить до наукової фантастики.

46

 

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання

(фантастичне, науково-фантастичне оповідання).

Продовжити історію Тома або описати події, зображені в оповіданні, очима Джоконди

 47

 

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах

думок». Фантастичний світ оповідання.

 

Розповідати про Р. Шеклі.Прочитати оповідання. Скласти перелік істот, які нападали на Кліві та описати, як він перемагав конкретно кожну.

48

 

 Духовне й фізичне  випробування головного героя (Кліві).

 

Характеризувати образ Ліроя Кліві: зовнішність, вчинки, інтелектуальні та моральні якості.

49

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

 

Скласти сенкан до образу головного героя Кліві. Створити оповідання про ваші пригоди на іншій планеті.

50

 

ДР. Різнорівневі завдання

 

Прочитати оповідання Р. Бредбері

51

 

ПЧ. Р. Бредбері « Все літо в один день» та ін. оповідання (1-2 за вибором)

 

 

 

                                                                                                  ПІДСУМКИ (2 ГОД.)

52

 

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і

сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі.

 

 

Підготуватись до літературної гри.

Завдання на літо

53

 

Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2023
Переглядів
5611
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку