Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі

Про матеріал
Урок систематизації та узагальнення знань з теми "Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі

Номер слайду 2

Добрий день вам, любі діти, Хочу я вам побажати Всі знання із апетитом На уроці поглинати. А щоб ці знання і вміння Вам не стали тягарем, Побажаю всім терпіння І старання. Тож почнем!

Номер слайду 3

Загадайте бажання на урок. Золота рибка виконає всі ваші бажання. За допомогою цієї золотої рибки нас будуть на уроці супроводжувати успіх та вдача!Психологічна настанова – «Золота рибка»

Номер слайду 4

– Що таке міф,міфологія?– Які групи міфів ви знаєте?– Чим міф відрізняється від казки?Бесіда

Номер слайду 5

Міф – стародавня оповідь про явища природи і надприродні сили, про богів, духів, першопредків, героїв, у якій часто пояснювалося походження світу і життя на землі. Міфологія - система фантастичних уявлень предків про світ і світобудову; сукупність міфів певного народу.

Номер слайду 6

про тваринпро богів та героївпро створення світу й людини (космогонічні, антропогонічні)календарні про походження сонця, зірок, місяця (солярні, лунарні, астральні)про природні явищакультові (поява та пояснення релігійних вірувань)про кінець світу (есхатологічні)Тематичні групи міфів

Номер слайду 7

Казка. Міф1 Містила повчання у розважальній формі й призначалася для широкого загалу. Містив “ таємне знання”, що як духовний заповіт предків передається лише обраним.2 Слухачі не вірили у реальність казкових подій. Сприймався як істина, у яку беззастережно вірили.3 Відображала протистояння людських чеснот і вад на побутовому рівні. Пояснював порядок життя, виникнення та будову світу. Містить елементи релігії, філософії, донаукових знань, звичаїв, моралі тощо.4 Час ─ казкова давнина(давним-давно). Час ─ “перші часи”, коли народжувався світ, встановлювався світовий порядок.5 Герої: звичайні люди, чарівні сили і фантастичні істоти. Герой ─ творець своєї долі. Добро перемагає зло. Герої: боги, фантастичні істоти, герої. Віра у вплив вищих сил (фатум) на долю і вчинки героїв. Відмінність міфу від казки

Номер слайду 8

Шукаємо відповіді на запитання: Головне місто всієї Греції? ( Афіни)Що таке міфологія? (Наука про міфи)Оселя богів ? ( Олімп)Він викрав на Олімпі огонь і приніс його людям?( Прометей)Як звався володар підземного царства? ( Аїд)Що означає ім.»я Геракл? ( Уславлений герой)Кому Прометей допоміг стати до влади? ( Зевс)Назвіть батьків Геракла? ( Зевс і Алкмена)Яке завдання мав виконати Геракл у царя Авгія? ( Очистити стайні)У яких горах був прикутий Прометей? ( Кавказ)

Номер слайду 9

Гра «Впізнай богів»

Номер слайду 10

Завдання . На аркуші паперу виділити 4 колонки, у яких потрібно буде записувати слова:1 колонка — людські почуття,2 колонка — предмети3 колонка — боги4 колонка — тварини.почуттяпредметибогитварини    

Номер слайду 11

Слова для гри: Вепр, диван, верба, тривога, орел, вогонь, сміливість, черемха, Зевс, змії, рись, кохання,Гера, ведмідь, стріли, тополя, жадібність, дуб, лев, Гефест, клен, гори, береза, слабкість, ліжко, радість, ланцюги, Афродіта, меч, Еврисфей, стайні,Авдій, мужність, співчуття.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Спробуйте за ілюстрацією відгадати назву міфів

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Завдання. Потрібно переставити букви у словах і прочитати імена давньогрецьких міфівсе. Звмра. Дтееемй. Потрел. Аопнол

Номер слайду 18

Сьогодні ми пригадали найцікавіші моменти з міфології. Своїми знаннями досягли найвищої вершини гори Олімп. Підніміть руку, у кого виправдалися очікувані результати. Дайте відповіді на запитання Сьогодні на уроці я: Здивувався…Дізнався…Познайомився…Зробив висновок… Я вірю, що саме ви, п'ятикласники, поповните у майбутньому ряди «прометеїв» та «гераклів».

Номер слайду 19

Я з усім упорався. Мене урок розлютив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Більше сміху ніж навчання. Чекаю наступний урок. Рефлексія «Яблучний настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

pptx
Додано
2 липня 2023
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку