Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 клас НУШ за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи»

Про матеріал
Календарно –тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 кл. НУШ (70 год. / 2 год. /тиждень ) 2024/2025 н.р. За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 10 жовтня 2023 року № 1226) Підручник: Ніколенко О. Зарубіжна література : підруч. для 7 кл. закл. заг. серед. освіти / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька та ін. — Київ : ВЦ «Академія», 2024 Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2024 № 124)
Перегляд файлу

Календарно –тематичне планування

із зарубіжної літератури

2024/2025 н.р

для 7 кл. НУШ (70 год. / 2 год. /тиждень )

вчителя _____________________________________ 

За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 10 жовтня 2023 року № 1226)

Підручник: Ніколенко О. Зарубіжна література : підруч. для 7 кл. закл. заг. серед. освіти / Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька та ін. — Київ : ВЦ «Академія», 2024

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2024 № 124)

1. Усно взаємодіє: аудіювання; усний переказ; усний твір; діалог або інші види діяльності на розсуд учителя.

2. Працює з текстом: читання мовчки / вголос або інші види діяльності на розсуд учителя.

3. Письмово взаємодіє: переказ; твір; есе або інші види діяльності на розсуд учителя.

4. Досліджує мовлення: контрольна робота з  літературної теми (тести / завдання або інші види діяльності на розсуд учителя). 

 

 

Усього в I- семестрі:

Вступ – 2.

Текстуальне вивчення творів-19.

Розвиток мовлення (усно/письмово) (аудіювання, говоріння, читання, письмо) – 4.

Додаткове читання – 2.

Контрольний твір – 1.

Комплексна підсумкова робота – 2.

Для вивчення напам'ять – К.-І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

К.-І. Галчинський «Лист із полону»

 

 

 

 

 

I- семестр ( 30 год. ) 2024/2025 н.р.

Дата

Тема

Дист.

навч.

Примітки

1.

 

Вступ Роль художнього перекладу в сучасну добу ( 2 год. )

Оригінал і переклад. Види перекладів.

Теорія літератури (ТЛ) Поглиблення понять: оригінал і переклад.

Література і культура (ЛК) Значення художнього перекладу для розвитку культури, дружніх взаємин між країнами та народами.

 

 

2.

 

Видатні українські перекладачі.

Україна і світ (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької школи.

Медіатекст (МТ) Документальні фільми, науково-популярні тексти, спогади про представників української перекладацької школи.

 

 

3.

 

ГЕРОЇ ТА ГЕРОЇНІ БАЛАД ( 4 год. )

 (1 фольклорна і 1 літературна балади за вибором учителя )

Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки». Моральна проблематика твору.

(ТЛ) Балада (фольклорна і літературна). Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

 

 

4.

 

 Сюжет випробування. Король Лір як вічний образ.

(ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). Національні герої та символи в баладах.

(УС) Українські перекладачі зарубіжних балад. Українські народні й літературні балади.

 

 

5.

 

 Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759 –1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.

 

 

6.

 

Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.

 

 

7.

 

Розвиток мовлення № 1 (у.)

УВ. (Усно взаємодіє). Говоріння. Бесіда з використанням Арт-галереї до підручника О.Ніколенко. Зображення героїв балад у мистецтві.

 

 

8.

 

ЛИЦАРСТВО В ЛІТЕРАТУРІ (5 год.)

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (2–3 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

(ТЛ) Образ автора. Поглиблення понять: роман (історичний роман), пейзаж, сюжет, персонаж.

(ЛК) Лицарська культура Європи доби середньовіччя.

(УС) Переклади творів українською мовою. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.

(МТ) Фільмографія: «Айвенго» (режисер Д. Кемфілд, США, Велика Британія, 1982) документальні фільми про історію середньовічної Європи та ін.

 

 

9.

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

 

 

10.

 

Розвиток мовлення № 2 (п.) 

ПВ. (Письмово взаємодіє).

Аудіювання уривка з тексту роману Вальтера Скотта «Айвенго» ( «Правила лицарського турніру»  розділ VIII c. 48 )

 

 

11.

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

 

 

12.

 

Головні образи твору.

 

 

13.

 

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

 

 

14.

 

Контрольний твір-роздум за романом Вальтера Скотта «Айвенго».

 

 

15.

 

Комплексна підсумкова робота

(КПР) № 1 за темами «Роль художнього перекладу в сучасну добу», «Герої та героїні балад», «Лицарство в літературі»  (різнорівневі завдання).

 

 

16.

 

УВ. Говоріння. Позакласне читання№ 1. Сашар Л. «Ями»

 

 

17.

 

ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ ( 6 год.)

Друга світова війна у європейській поезії: К. І. Галчинський (1905–1953) («Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист із полону»).

Відображення антигуманної сутності війни у віршах.

(ТЛ) Поглиблення понять: вірш, повість, сюжет.

(ЛК) Долі діячів культури у період Другої світової війни. Сучасна культура проти війни.

 

 

18.

 

Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини.

Напам’ять. К. І. Галчинський (1905–1953) («Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист із полону»)

 

 

19.

 

Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих.

 

 

20.

 

Теми нацизму та Голокосту в повісті.

 

 

21.

 

Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.

 

 

22.

 

Розвиток мовлення № 3 (у.)

ДМ. (Досліджує мовлення).

Характеристика одного з героїв повісті Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі»

 

 

23.

 

Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

(УС) Тема Другої світової війни в українській літературі.

(МТ) Фільмографія:документальні фільми про Другу світову війну, «Хлопчик у смугастій піжамі» (режисер М. Херман, США,Велика Британія, 2008) та ін.

 

 

24.

 

Розвиток мовлення № 4 (п.)

ПТ. (Працює з текстом). Читання мовчки уривка з тексту повісті Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі» (розд. XV,  с. 92-97).

 

 

25.

 

СИЛА ДРУЖБИ І КОХАННЯ( 4 г. )

О. Генрі (1862 –1910).«Дари волхвів», «Останній листок».

О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».

(ТЛ) Новела, розповідач, композиція художнього твору, символ. Поглиблення понять:художня деталь, герой/героїня.

(ЛК) Культура людських почуттів і міжособистісного спілкування.

(УС) Українські переклади творів зарубіжних письменників.

(МТ) Фільмографія: «Дари волхвів» (режисер Г. Гетевей, США, 1952), «Дари волхвів» (режисер Б. Борк, Велика Британія, 1980) та

 

 

26.

 

 О. Генрі. «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі.

 

 

27.

 

О. Генрі. Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана.

 

 

28.

 

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели; розповідач.

 

 

29.

 

Комплексна підсумкова робота

(КПР) № 2 за темами «Пам'ятаємо про минуле», «Сила дружби і кохання» (різнорівневі завдання).

 

 

30.

 

УВ. Говоріння.

Позакласне читання № 2.

Хемінгуей Ернест. «Кішка на дощі».

 

 

 

 

Погоджено                                                                    Заступник директора з НВР

                                                                                        Найменування закладу

                                                                                        Ініціали, прізвище

                                                                                                                   Дата____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II- семестр ( 40 год. ) 2024/2025 н.р.

 

Дата

Тема

Дист.

навч.

При-мітки

31.

 

СИЛА ДРУЖБИ І КОХАННЯ

Сторінки світової любовної лірики

( 3 год. )

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс (1759–1796) («Моя любов…»), Й.В. Ґете ( 1749-1832) («До моїх пісень…»), Г. Гейне (1797–1856) («Коли настав чудовий май…»), Адам Міцкевич (1798-1855) («Непевність») та ін. (2 твори за вибором учителя).

П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…» Поетизація високого почуття кохання, розкриття його впливу на людину.

 

 

32.

 

Р. Бернс (1759–1796) («Моя любов…»)

Напам’ять 1 поезію  ( за власним вибором )

 

 

33.

 

Виразне читання напам’ять.

 

 

34.

 

РОЗСЛІДУЄМО ДЕТЕКТИВНІ ІСТОРІЇ

( 8 год. )

Детективна література. Її характерні особливості. Різновиди детективів.

(ТЛ) Детектив, оповідач. Поглиблення понять: сюжет, композиція (детективного твору).

 

 

35.

 

Едгар Аллан По (1809–1849).«Золотий жук». Захопливий сюжет твору «Золотий жук».

 

 

36.

 

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних поглядів, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).

 

 

37.

 

Розвиток мовлення № 5 (п.)

ПТ. (Працює з текстом). Читання мовчки уривка з тексту твору «Золотий жук» ( с. 161 за підручником)

 

 

38.

 

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

 

 

39.

 

Артур Конан Дойл (1859 –1930). Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка» або «Спілка рудих»). Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

 

 

40.

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання

сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

 

 

41.

 

Розвиток мовлення № 6 (у.)

УВ. (Усно взаємодіє). Віртуальна екскурсія . Музеї Е. По в США ( Балтимор, Річмонд ), Шерлока Холмса у Лондоні.

(ЛК) Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великій Британії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

 

 

42.

 

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

 

 

43.

 

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

(МТ) Фільмографія: «Шерлок Холмс» (режисер Г. Річі, США, Велика Британія, 2009), «Шерлок» (режисер Є. Лін, П. Макгіган, Велика Британія, 2010-2017) та ін.

 

 

44.

 

УВ. Говоріння. Позакласне читання№ 3. Крісті А. «Десять негренят»

 

 

45.

 

ОСОБИСТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ (7 год. )

Антуан де Сент-Екзюпері (1900 – 1944). «Маленький принц». Алегоричні образи та ситуації, людські взаємини, моральні цінності в казціпритчі «Маленький принц».

(ТЛ) Алегорія. Поглиблення понять: новела (новела-притча), казка (казка-притча), символ.

 

 

46.

 

Філософський зміст твору.

 

 

47.

 

Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін.

 

 

48.

 

Риси людей у казкових персонажах твору.

 

 

49.

 

Рюноске Акутаґава (1892 – 1927).«Павутинка». Утілення ідеї моральної відповідальності в новелі «Павутинка».

(ЛК) Ідея моральної відповідальності крізь призму християнства, буддизму.

 

 

50.

 

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Символічні образи природи.

(УС) Переклади творів українською мовою.

(МТ) Фільмографія: «Маленький принц» (режисер М. Осборн, Франція, 2015), «Павутинка» (режисер А. Ісідзука, Японія 2009) та ін.

 

 

51.

 

Комплексна підсумкова робота

(КПР) № 3 за темами «Сила дружби і кохання», «Розслідуємо детективні історії», « Особиста відповідальність» різнорівневі завдання).

 

 

52.

 

Літературна гра.

 

 

53.

 

СУТНІСТЬ ЛЮДИНИ ( 11 год. )

Айзек Азімов (1920–1992). «Фах».

Роздуми про майбутнє людини й людства.

 

 

54.

 

Образ Джорджа Плейтена.

 

 

55.

 

Проблема духовної реалізації людини.

 

 

56.

 

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

(ТЛ) Художність. Поглиблення понять: повість, роман, фантастика.

(ЛК) Вплив цифрових технологій на сучасну культуру. Роль наукової фантастики у поступі цивілізації.

 

 

57.

 

Розвиток мовлення № 7 (у.)

ДМ. (Досліджує мовлення). Вибіркова порівняльна характеристика Джорджа Плейтена та Тревіліяна, сучасної школи та школи майбутнього.

 

 

58.

 

УВ. Говоріння. Позакласне читання№ 4. Азімов А. «Відчуття влади»

 

 

59.

 

Контрольний твір-роздум за вивченими творами.

 

 

60.

 

Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар. 1960) «Кораліна», Клаус Гаґеруп (1946-2018) «Золота вежа», Корнелія Функе (нар. 1958) «Чорнильне серце» (1-2 твори за вибором учителя).

 Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар. 1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.

 

 

61.

 

Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою».

 

 

  62.

 

Випробування та відкриття Кораліни.

 

 

63.

 

Розвиток мовлення № 8 (п.) 

ПВ. (Письмово взаємодіє).

Аудіювання уривка з тексту повісті-казки Ніла Геймана «Кораліна» ( «Правила лицарського турніру»   c. 258-260 )

 

 

64.

 

Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки в романі.

 

 

65.

 

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати.

 

 

66.

 

Її пригоди й духовні випробування. Поєднання уявного і реального світів.

 

 

67.

 

Зіткнення сил добра і зла у творі.

(УС) Твори українських письменниківфантастів для школярів.

(МТ) Фільмографія: «Кораліна у світі кошмарів» (режисер Г. Селік, США, 2009), «Кораліна» (графічний роман: Н. Ґейман, Г. К. Расселл), «Чорнильне серце» (режисер Й. Софтлі, Велика Британія, Німеччина, США, 2009) та ін

 

 

68.

 

Комплексна підсумкова робота

(КПР) № 4 за темою «Сутність людини» (різнорівневі завдання).

 

 

69.

 

Підсумки ( 2 год. )

Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року. Образи улюблених героїв та героїнь художніх текстів/медіатекстів.

 

 

70.

 

Авторські ідеї, втілені в літературних персонажах. Літературні жанри та міжжанрові утворення. Сучасні ресурси творів зарубіжної літератури для молоді.

 

 

 

 

Погоджено                                                                    Заступник директора з НВР

                                                                                        Найменування закладу

                                                                                        Ініціали, прізвище

                                                                                                                   Дата____________________

Усього в II- семестрі: 40 год.

Текстуальне вивчення творів-29.

Розвиток мовлення (усно/письмово) (аудіювання, говоріння, читання, письмо) – 4.

Додаткове читання – 2.

Контрольний твір – 1.

Комплексна підсумкова робота – 2.

Підсумки – 2.

Для вивчення напам'ять П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс («Моя любов…») за вибором учнів.

 

Список творів для додаткового читання

7 клас

1. Азімов А. «Відчуття влади»

2. Верн Ж. «Двадцять тисяч льє під водою»

3. Гемінґвей Е. «Кішка на дощі»

4. Дікенс Ч. «Пригоди Олівера Твіста»

5. Дюма О. «Три мушкетери»

6. Конан Дойл А. «Оповідання про Шерлока Холмса» (1-3 за вибором)

7. Крісті А. «Десять негренят» 

8. Купер Ф. «Звіробій», «Останній із могікан» (1 за вибором)

9. Лондон Дж. «Біле Ікло», «Поклик предків» (1 за вибором)

10. Монтгомері Л. М. «Енн із Зелених дахів», «Енн із Ейвонлі», «Емілі з місячного серпа», «Емілі виростає», «Емілі у вирі життя» (1 за вибором)

11. О. Генрі. «Вождь червоношкірих»

12. Олдрідж Дж. «Останній дюйм»

13. Пірс Ф. «Том і опівнічний сад»

14. Рід Т. М. «Вершник без голови», «Квартеронка», «Морське вовченя» та ін. (1 за вибором)

15. УайтТ. Х.«Меч в камені», «Відпочинок місіс Мешем»

16. Уеллс Г. «Чарівна крамниця» Із сучасної літератури

17. Амонд Д. «Скеліг»

18. Больман С.«А пані Медокс тут як тут», «Пані Медокс і радість маленьких речей», «Пані Медокс і школа фантазії» (1-2 за вибором)

19. Джонс Д.В. «Мандрівний Замок Хаула»

20. Желязни Р. «Хроніки Амбера»

21. Патерсон К. «Міст у Терабітію»

22. Пекарська М. Цикл «Клас пані Чайки» (1-2 за вибором)

23. Пулман Ф. Трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло») (1-2 за вибором)

24. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і келих вогню»

25. Сашар Л. «Ями»

26. С’юелл А. «Чорний красень»

27. Шмітт Е.Е. «Діти Ноя»

28. Сучасна зарубіжна поезія (1-2 за вибором)

docx
Додано
10 вересня
Переглядів
3844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку