Урок. Тема. Староанглійська балада "Король Лір і його дочки". Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

Про матеріал
Тема. Староанглійська балада "Король Лір і його дочки". Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. Мета: поглибити знання учнів про жанр фольклорноъ балади,вічні образи в літературі, розвивати навички виразного читання, ідейно-художнього аналізу твору; виховувати почуття любові, шани до близьких, інтерес до духовних надбань людства. Обладнання: текст балади, ілюстрації до твору "Король Лір" Шекспіра, фрагмент кінофільму
Перегляд файлу

Тема. Староанглійська балада "Король Лір і його дочки". Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

Мета: поглибити знання учнів про жанр фольклорноъ балади,вічні образи в літературі, розвивати навички виразного читання, ідейно-художнього аналізу твору; виховувати почуття любові, шани до  близьких, інтерес до духовних надбань людства.

Обладнання: текст балади, ілюстрації до твору    "Король Лір" Шекспіра, фрагмент кінофільму.

                                                 Хід уроку.

І. Актуалізація  опорних знань учнів.

1. Перевірка домашнього завдання.

2.Запитання на повторення.

- Дайте визначення фольклорної балади як жанру.

- Назвіть характерні особливості фольклорних балад

ІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Слово вчителя.

Іван Франко зазначав, що староанглійські балади, авторами яких були мандрівні співці, хоч і розповідали про життя королів та феодальної знаті,але були просякнуті загальнолюдськими моральними цінностями (ідеями) і прищеплювали слухачам любов до батьків, патріотизм, доброчинність, милосердя, шляхетність. Одна із таких балада "Король Лір і його дочки", над якою будемо працювати впродовж уроку.

2. Творче завдання.

 - Використовуючи літературознавчий довідник,доведіть, що "Король Лір" є фольклорною баладою.

3. Бесіда з елементами текстологічного аналізу.

- Чому Корделія не говорила батькові високих слів, не запевняла надміру його у тім, що іі любов до нього вічна і самовіддана?

- Де знайшла притулок скривджена батьком, королем Ліром, юна Корделія? Чи змінилося іі ставлення до нього? Чи похитнулося щире доччине почуття шаноби до батька?

-  Чим закінчилася "безмежна" любов старших дочок до короля Ліра? Як "вшанували" вони його старість?

-  Як  допомогла Корделія  скривдженому батькові? чим закінчилася ця сумна історія, про яку розповідає англійська балада?

- Які риси характеру притаманні Корделії? Знайдіть у тексті балади слова і словосполучення, котрі іі характеризують, і запишіть у зошит.

4.  Словесне малювання.

Яким ви уявляєте короля Ліра, його дочок.

5. Інтерактивний прийом "Ти мені - я тобі".

6. Слово вчителя.

Король Лір посів гідне місце в галереї "вічних образів" світової культури і став  загальнолюдським символом трагічної батьківської любові. Ця історія час від часу відроджується в різних видах мистецтва - літературі, живописі,опері,балеті.

7. Робота зі словником літературознавчих термінів.

Вічні образи - ті визначні художні образи, які, виникнувши за певних історичних обставин, мають велике загальнолюдське значення, продовжують зберігати пізнавальну, виховну і естетичну силу.

8. Перегляд   фрагменту фільму "Король Лір".

(Завдання: який це композиційний елемент, доведіть свою думку ).

9. Розв'яжіть кросворд, і ви дізнаєтесь, хто з європейських драматургів  написав трагедію  за мотивом сюжету старовинної англійської балади "Король і його дочки".

По горизонталі:

1.Почуття, яке відчувають діти до своїх батьків. (Шаноба )

2. Означення,яке є художнім  оздобленням до характеристики предмета. ( Епітет)

3. Почуття, яке охопило короля Ліра, коли він зрозумів, що  скривдив Корделію. ( Каяття )

4. Старовинний документ, в якому були записані закони лицарського ордену. ( Статут )

5. Героїчний вчинок в ім'я  Вітчизни. ( Подвиг )

6. Мета людського пізнання. ( Істина )

7. Ім'я старшої дочки короля Ліра. ( Регана )

Відповідь:  Шекспір.      

 

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

- Що нового для себе ви відкрили на уроці?

- Що вас найбільше вразило у вивченому на уроці творі?

- Який вислів, на ваш погляд, точніший: "Справедлива кара спіткала недалекоглядного короля Ліра" чи "Страшне лихо випало на долю нещасного старого Ліра "?

2. Узагальнююче слово вчителя.

Вірність почуттям, турбота про  близьких, ствердження любові не словами, а  справами - ось основа сімейного благополуччя. Зневага до рідних, то зневага до себе, до свого майбутнього.

Умійте любити і прощати, адже щастя рідних людей - запорука вашого щастя.

3. Оцінювання.

V. Домашнє завдання.

Написати  твір-роздум на тему: "Сповняти вірно довг дитячий" або  намалювати ілюстрацію до балади  "Король Лір і його дочки".

 

 

 

doc
Додано
20 вересня
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку