Всесвітня історія. Історія України.
(Інтегрований курс). (70 годин)
6 клас
І семестр _________ ІІ семестр _________
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку, зміст навчального матеріалу |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
6-А |
6-Б |
||||
|
|
|
Вступ до історії Стародавнього світу Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу. Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією |
розв’язати історичну задачу на обчислення часу |
|
|
|
|
Практична робота «Лічба часу в історії стародавнього світу» |
|
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
|
|||||
|
|
|
Теорії походження людини
|
розпізнавати пам’ятки трипільської культури. |
|
|
|
|
Виникнення та розселення первісних людей.
|
|
|
|
|
|
Заняття та спосіб життя первісних людей
|
|
|
|
|
|
Суспільна організація та організація влади за первісних часів
|
||
|
|
|
Культура та релігійні вірування первісних людей.
|
||
|
|
|
Практична робота «Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України.»
|
|
|
|
|
|
Трипільська археологічна культура
|
|
|
|
|
|
Практична робота «Заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел» |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ» |
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
|
|||||
|
|
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації.
|
-хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства;
порівняти умови розвитку та характерні ознаки давніх суспільств і держав. |
|
|
|
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.
|
|
|
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтво Давнього Єгипту. Будівництво пірамід |
|
|
|
|
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя.
|
|
|
|
|
|
Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво. Практичне заняття Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі)
|
||
|
|
|
Фінікія Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
|
|
|
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело.
|
|
|
|
|
|
Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи. Дарій І.
|
|
|
|
|
|
Давня Індія. Давній Китай. Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю.
|
|
|
|
|
|
Організація влади й суспільства Давньої Індії та Давнього Китаю. |
||
|
|||||
|
|
|
Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій. |
||
|
|
|
Практичне заняття « Повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах.» (Повідомлення) |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань |
|
|
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ
|
|||||
|
|
|
Природно-географічні умови Балканського півострова.
|
показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України. |
|
|
|
||||
|
|
|
Мінойська палацова цивілізація.
|
|
|
|
|
|
Ахейська палацова цивілізація
|
|
|
|
|
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера.
|
|
|
|
|
|
Афіни і Спарта.
|
|
|
|
|
|
Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України.
|
|
|
|
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення.
|
||
|
|
|
Практична робота Охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я.
|
|
|
|
|
|
Кіммерійці та скіфи на території України.
|
|
|
|
|
|
Персько-грецькі війни.
|
|
|
|
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
|
|
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
|
|
|
Грецька релігія та міфологія.
|
|
|
|
|
|
Античні олімпійські ігри. Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Практична робота Укласти програму античних Олімпійських ігор
|
|
|
|
|
|
Театр, скульптура, архітектура в Давній Греції.
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань
|
|
|
|
|
|
Підкорення Греції Філіпом II.
|
|
|
|
|
|
Александр Македонський.
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Історичний портрет Александра Македонського»
|
|
|
|
|
|
Культура елліністичної доби.
|
|
|
|
|
|
Сармати на території України.
|
|
|
|
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова.
|
|
|
|
|
|
Виникнення міста Рима.
|
|
|
|
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади. |
|
|
|
|
|
Військова експансія Риму.
|
|
|
|
|
|
Диктатура Юлія Цезаря.
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Історичний портрет Цезаря»
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань |
|
|
|
|
|
Створення Римської імперії . Октавіан Август.
|
|
|
|
|
|
Культура давнього Риму. Пантеон римських богів. |
|
|
|
|
|
Римське право. Практична робота Порівняти «правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі».
|
|
|
|
|
|
Мистецтво Давнього Риму.
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Проект «Мандрівка з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму» |
|
|
|
|
|
Місто Рим та повсякденне життя його мешканців |
|
|
|
|
|
Кризові явища в Римській імперії.
|
|
|
|
|
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.
|
|
|
|
|
|
Поділ Римської імперії. Початок Великого переселення народів. |
|
|
|
|
|
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням.
|
|
|
|
|
|
Падіння Західної Римської імперії.
|
|
|
|
|
|
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян.
|
|
|
|
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.
|
|
|
|
|
|
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу.
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань |
|
|
ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
|
||||
|
|
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства. Значення давньої історії України як частини світової історії. Практичне заняття Добрати інформацію про правила і переконання, елементи побутової культури, запозичені українцями в давніх греків і римлян.
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.
|
|
|
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|