Календарно-тематичне планування "Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України.
1
Календарно-тематичне планування
6 клас
Всесвітня історія. Історія України
(інтегрований курс) (70 годин)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
|||
1 |
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником. |
|
2 |
|
Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). |
|
3 |
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
4 |
|
Урок узагальнення. |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||
5 |
|
Як працюють археологи. |
|
6 |
|
Природні умови та спосіб життя первісних людей. |
|
7 |
|
Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
8 |
|
Практичне заняття. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|
9 |
|
Трипільська археологічна культура. |
|
10 |
|
Практичне заняття. Описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. |
|
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||
12 |
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
13 |
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
14 |
|
Писемність і мистецтво Давнього Єгипту. Будівництво пірамід. |
|
15 |
|
Міфологія та релігія Давнього Єгипту. |
|
16 |
|
Практичне заняття. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у Стародавньому Єгипті. |
|
17 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
18 |
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|
19 |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. |
|
20 |
|
Практичне заняття.Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії(на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) . |
|
21 |
|
Міфологія, писемність і мистецтва держав Дворіччя. Епос про Гільгамеша. |
|
22 |
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. |
|
23 |
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
24 |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело. |
|
25 |
|
Практичне заняття. Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого. |
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ |
|||
27 |
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова. |
|
28 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
|
29 |
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни. |
|
30 |
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта. |
|
31 |
|
Практичне заняття. Зіставлення суспільного устрою Афін і Спарти, повсякденного життя населення цих міст. |
|
32 |
|
Урок узагальнення. |
|
33 |
|
Греко-перські війни. |
|
34 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
35 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
36 |
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
|
37 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
|
38 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. |
|
39 |
|
Елліністичні держави. Культура елліністичної доби. |
|
40 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
41 |
|
Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). |
|
42 |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення. |
|
43 |
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
|
44 |
|
Практичне заняття. Охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»). |
|
45 |
|
Урок узагальнення. |
|
46 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
47 |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
48 |
|
Військова експансія Риму. |
|
49 |
|
Диктатура Цезаря. |
|
50 |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
51 |
|
Практичне заняття: Формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя). |
|
52 |
|
Пантеон римських богів. Римське право. |
|
53 |
|
Мистецтво Давнього Риму. |
|
54 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
55 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|
56 |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
57 |
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії. |
|
58 |
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
59 |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. |
|
60 |
|
Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України. |
|
61 |
|
Практичне заняття. Позначення на контурній карті прабатьківщини слов’ян і напрямків їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів. |
|
62 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
|||
63 |
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. |
|
64 |
|
Практичне заняття. Добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян. |
|
65 |
|
Китайська цивілізація. |
|
66 |
|
Індійська цивілізація |
|
67 |
|
Ісламська та інші цивілізації. Цивілізаційні взаємодії. |
|
68 |
|
Практичне заняття. Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
|
69 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
70 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|