Презентація до уроку з всесвітньої історії на тему: "Криза Римської республіки. Реформи братів Ґракхів"

Про матеріал

Презентація до уроку з історії України на тему: «Криза Римської республіки. Реформи братів Ґракхів», яку можна використати і на уроці узагальнення та систематизації знань з теми «Стародавній Рим за царської та республіканської доби». Работа з презентацією на уроці здійснюється вчителем. Доцільно використовувати мультимедійний проектор с пультом керування, щоб не обмежувати рухи вчителя. Для перемикання слайдів можна звернутися до помічника.

Презентація виконана за допомогою програми Microsoft Office PowerPoint. Работа збережена у форматі, який повністю сумісний з PowerPoint 2007. У презентації використовуються ефекти анімації, які дозволяють наглядно відтворити епоху Стародавній Рим за республіканської доби».

Інструкція з використання презентації. Презентація використовується на уроці вчителем, він перемикає слайди відповідно до хронології уроку. Презентація складається з 23 слайдів. У презентації використовуються ефекти анімації, карти, схеми, ілюстрації, таблиці. Презентація має навчальний характер. Вона дозволяє повторити й узагальнити матеріал, перевірити знання теми, познайомитися з новими поняттями, зробити висновки до теми.

Гарних Вам уроків!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Криза Римської республіки. Реформи братів Ґракхів

Номер слайду 2

Який хронологічний період існування римської республіки називають “золотою добою”?2. Які джерела рабства існували в період Римської республіки?Бесіда за запитання

Номер слайду 3

Історія Стародавнього Риму??

Номер слайду 4

Терміни та поняття. Раб – це людина, яка позбавлена всіх прав і є повною власністю господаря. Рабовласник – це господарь рабів.

Номер слайду 5

Захоплення полоненнихпід час війн. Потрапляння в рабство населення провінцій за несплату податків Діти рабівставали рабами. Захоплення піратами людейта продаж їх у рабство. Як люди потрапляли в рабство?Основні джерела рабства

Номер слайду 6

Рабство у стародавньому Римі

Номер слайду 7

Які землі були завойовані Римом до ІІ ст. до н.е.?Запитання до класу

Номер слайду 8

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}Дата війни Країна, із якою воював Рим. Результати й наслідки200 – 196рр. до н.е. Македонське царство. Македонський цар утратив панування над Грецією, відмовився від своїх володінь у Фракії, Малій Азії та островах Егейського моря192 – 188рр. до н.е. Сирійське царство. Військо Антіоха ІІІ Сирійського було розгромлене. За мирним договором він залишив малу Азію, зем-лі якої передавалися союзникам Риму – Пергамсь-кому царству і Родосу187 – 172рр. до н.е. Македонське царство. Македонське царство перестало існувати. Над Ма-кедонією було встановлено римський протекторат. Зі 148р. до н.е. вона стала римською провінцією146р. до н.е. Міста Греції, обєднані в Ахейський союз. У результаті розгрому Ахейського союзу його міста опинилися у підпорядкуванні римського намісника Македонії. У 27р. до н.е. Грецію було перетворено на римську провінцію Ахайя137 – 133рр. до н.е. Нумантійська війна з племенами кельтіберів в ІспаніїБоротьба кельтіберів за незалежність завершила-ся поразкою. У 133р. до н.е. Іспанія стала римсь-кою провінцією133 – 129рр. до н.е. Пергамське царство. Пергамське царство було завойовано римлянами, а його землі увійшли до складу нової римської провінції Азія

Номер слайду 9

Номер слайду 10

1. Причини кризи Римської республіки.2. Реформи братів Ґракхів.3. Громадянська війна і диктатура Сулли. План вивчення нового матеріалу

Номер слайду 11

Республіканський період (509 – 30рр. до н.е.) був добою становлення Риму як непереможного військово-політичного механізму, наповненою безперервними війнами:спочатку за підкорення італіків – корінних мешканців Італії й сусідів латинів, потім з Карфагеном у серії Пунічних війн за панування у Середземноморському басейні та створення наддержави після підкорення Македонії та завоювання Греції (й заразом початок широких запозичень з різних сфер давньогрецької культури), нарешті, боротьба між патриціями та плебеями, криза республіканських політичних інституцій і згубні для Республіки громадянські війни. Причини кризи Римської республіки

Номер слайду 12

Наслідки завойовницьких війн Риму. Зростання кількості рабів та використання їх праці призвели до розорення селян. Пограбування провінцій призвело до збільшення багатств у знатіПриватизація землі – уся земля була віддана у приватні руки. Збільшення кількості рабів та бідняків призвело до повстань. Ослаблення влади республіки. Ослаблення римської армії

Номер слайду 13

Реформи братів Ґракхів Освічена частина римського сус-пільства розуміла, що в інтересах суспільства, боєздатності армії необ-хідно зробити кроки, які допомогли б поліпшити становище селян. Їх натх-ненником і главою став Тиберій Ґракх (163 – 133рр. до н.е.). Постать в історії Тиберій Ґракх походив зі знатного плебейського роду. У юності воювавпід стінами Карфагена. Потім служив в Іспанії, де проявив себе розсудливим політиком у стосунках із місцевими племенами і гарним оратором. Він знав усі тяготи військової служби для селян і вбачав занепад військової могутності Риму в розоренні селян.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 14

Римське суспільство Навколо реформаторів почали об’єднуватися захисники інтересів народу – популяри (від латин. “популус” – народ). Багатії, які не бажали, щоб криза в суспільстві була подолана за їхній рахунок, групувалися навколо оптиматів. Оптимати Вимагали посилення впливу сенату і магістратів (представників нобілів і вершників)Популяри. Виступали за панування Народних зборів. Боротьба супроводжувалася насильством, на вулицях Риму відбувалися криваві сутички, бійки на народних зборах стали звичним явищемr

Номер слайду 15

Робота з документомІз промови Тиберія Ґракха Навіть дикі звірі мають свої нори і лігвища, і тільки ті, хто гине за Італію, не мають притулку і змушені разом зі своїми жінками і дітьми вести бродячий спосіб життя. Воєначальники обманюють солдатів, коли говорять їм, що вони віддають своє життя за батьківщину. Вони воюють і гинуть заради розкоші і достатків інших. Цих воїнів називають “володарями всього світу”, а тим часом у них немає ні клаптика власної землі.

Номер слайду 16

Які аргументи для здійснення реформ наводить Тиберій Ґракх?Запитання до документа

Номер слайду 17

Реформи братів Ґракхів{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}Тиберій Ґракхнародний трибун у 133р. до н.е. Гай Ґракхнародний трибун у 123 – 122рр. до н.е. Обмеження земельного наділу – 250га на сім’ю Зайві землі викуплялися державою та передавалися біднякам Заборона на продаж земліРозподілити захоплені скарби перга-мського царя Аттала серед плебса, щоб забезпечити тих, хто отримає землю, засобами для придбання сільськогосподарського реманенту Прийнято закон про будівництво доріг в Італії давав можливість заробити міській бідноті й сприяв розвитку торговельних зв’язків Прийнято закон про продаж хліба за низькими цінами. Переселення бідноти в колонії із земе-льним наділом за межами ІталіїЗрівняти всіх італійців у правах із рим-лянами. Забезпечувати воїнів одягом за кошти держави й призивати на військову службу із 17 років. Надання вершникам права обіймати посади суддів (раніше на це мали право лише сенатори)Поразка реформ Ґракхів розхитала ла зростання майнової нерівності, законність у Римській республіці,приско- загострила суперечки в суспільстві

Номер слайду 18

Реформи братів Ґракхів. Прочитайте п.2 §47. Дайте відповіді на запитання: Чому назріла необхідність змін у земельній реформі?Які реформи запропонував Тиберій Ґракх? Хто був його супротивником?Які закони провів Гай Ґракх, коли став народним трибуном?Чим закінчилися перетворення Гая Ґракха?

Номер слайду 19

Суспільно – політична боротьба в Римі. Підсумки:- Загострення відносин між рабами і рабовласниками, між багатими і бідними римлянами;- Необхідність перетворень для зміцнення держави;- Спроба забезпечити римську бідноту землею, дешевим хлібом та роботою;- Римська знать пішла на відкрите порушення законів і знищила народних трибунів братів Гракхів;- Поразка реформ братів Гракхів розхитала римську законність, прискорила зростання нерівності й загостри-ла суперечності в суспільстві.

Номер слайду 20

Римське суспільство в ІІ – І ст. до н.е. Прочитайте п.3 § 47. Дайте відповіді на запитання: Що дали завойовницькі війни багатим римлянам?Як війни відобразилися на житті простих римлян?Які зміни відбулися в римському суспільстві в ІІ – І ст. до н.е.?Що таке плебс?Чому аристократи загравали з плебсом?селянин

Номер слайду 21

1. Які реформи намагалися здійснити брати Ґракхи?2. Які зміни відбулися в римській армії після реформ Гая Марія?3. Коли була встановлена диктатура сулли? Чому Суллу називають диктатором?4. Чому сенатори виступали проти законів Ґракхів, якщо вони сприяли відновленню боєздатності римської армії?5. Чи могли реформи братів Ґракхів подолати кризу Римської республіки?Бесіда за запитаннями

Номер слайду 22

ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО РИМУСьогодні на уроці я - дізнався (-лася)…- з’ясував (-ла)…- зрозумів(-ла)…

Номер слайду 23

Дякую за увагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гавязь Анатолій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Bezhgubova Marina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
26 липня 2018
Переглядів
18705
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку