Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7 клас
ІІ семестр
70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з біології для 6-9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Соболь В.І. Біологія: підручник для 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Валерій Соболь- К.: Кам’янець-Подільській: Абетка, 2015. – 292 с., іл. |
|||||||
п/п |
Дата |
Тема уроку, практичні роботи, навчальні проекти |
Домашнє завдання |
Очікувані результати навчання учня/учениці |
Наскрізні змістовні лінії |
|||
Тема 1. Різноманітність тварин (орієнтовно 26 год) |
||||||||
27. |
10.01 |
Ссавці, їх будова й біологічні особливості. |
&32, опрацювати, с.141 (усно) |
оперує термінами: - вид, безхребетні, хордові називає:
- середовища існування та способи життя тварин; - рідкісні види тварин України та свого краю; наводить приклади:
- тварин зазначених груп; - видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб |
Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин) |
|||
28. |
14.01 |
Ссавці, їх різноманітність та значення. |
&33 опрацювати, с.145 (усно) |
|||||
29. |
17.01 |
Практична робота 3: Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. Інструктаж з ТБ. |
С.146-148 опрацювати. |
|||||
|
|
|
|
|||||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин(16год) |
||||||||
30. |
21.01 |
Живлення тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
&34 прочитати, на с.153 «навчаємося пізнавати» письмово. |
розрізняє (на зображеннях): - системи органів тварин; - типи симетрії тіла тварин; - типи кровоносної системи; - типи розвитку тварин; характеризує: - різноманітність травних систем тварин; - транспорт речовин у тварин різних груп; - радіальну та двобічну симетрії тіла; - способи пересування тварин; - різноманітність покривів тіла тварин; - особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин; - форми розмноження, запліднення тварин; - прямий та непрямий розвиток; порівнює: - органи та системи органів в різних груп тварин; - прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); дотримується правил: - роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; вдосконалює уміння: - порівнювати, робити висновки |
Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)
|
|||
31. |
24.01 |
Травлення тварин. Різноманітність травних систем.
|
&35 прочитати, на с.157«Діяльність» письмово |
|||||
32. |
28.01 |
Дихання тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання.
|
&36 опрацювати,с.161 відповідати на контрольні запитання(усно) |
|||||
33. |
31.01 |
Транспорт речовин у тварин. Кров, її основні функції. |
&37опрацювати,с.165відповідати на контрольні запитання(усно) |
|||||
34. |
04.02 |
Практична робота 4: Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Інструктаж з ТБ. |
&37 повторити, с.165 опрацювати. |
|||||
35. |
07.02 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
&38працювати,с.169 « діяльність» письмово,запитання(усно) |
|||||
36. |
11.02 |
Опора тварин.Види скелета.Значення опорно-рухової системи. |
&39опрацювати, с.173запитання(усно). |
|||||
37. |
14.02 |
Пр. робота 5: Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Інструктаж з ТБ. |
С.173 опрацювати. |
|||||
38. |
18.02. |
Рух тварин. |
&40опрацювати,с.177відповідати на контрольні запитання(усно) |
|||||
39. |
21.02 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лаб.долідження:особливостей покривів тіла тварин. Інструктаж з ТБ. |
&41опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). Міні-проект « Майстерність маскування». |
|||||
40. |
25.02 |
Подразливість тварин. |
&42опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
41. |
28.02 |
Регуляція життєдіяльності тварин. |
&43опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
42. |
04.03 |
Пр. робота 6: Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах)Інструктаж з ТБ. |
С.189 опрацювати. |
|||||
43. |
07.03 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
&44опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|
||||
44. |
11.03 |
Індивідуальний розвиток тварин. |
&45опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
45. |
14.03 |
Тривалість життя. Ріст та регенерація тварин. Лаб.досл.: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). Інструктаж з ТБ. |
&46опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
Тема 3. Поведінка тварин 8годин(10 год) |
||||||||
46. |
18.03 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Лаб.досл.:спостереження за поведінкою тварин. ). Інструктаж з ТБ. |
&47опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
оперує термінами: - інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція називає: - методи вивчення поведінки тварин; - форми поведінки тварин; - угруповання тварин; наводить приклади: - міграцій тварин; - способів орієнтування тварин; - використання тваринами знарядь праці; пояснює: - зміни поведінки тварин з віком; - циклічні зміни поведінки розпізнає (за описом та відеоматеріалами): - форми поведінки тварин; - типи угруповань тварин; характеризує: - біологічне значення вродженої та набутої поведінки; - форми поведінки; спостерігає та описує: - поведінку тварин; планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх |
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин) |
|||
47. |
21.03 |
Вроджена і набута поведінка. |
&48опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно), с.216 таблиця письмово. |
|||||
48. |
25.03 |
Інстинкти тварин. |
&49опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
49. |
04.04 |
Научіння та розумова діяльність тварин. |
&50-51опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).Міні-проекти « Як вчаться пташенята», « Як тварини користуються знаряддями праці» |
|||||
50 |
08.04 |
Індивідуальна та репродуктивна поведінка тварин. |
&52-53опрацювати,відповідати на контрольні запитан-ня(усно). Міні-проекти « Як спілкуються тварини», « Чому мігрують тварини» |
|||||
51. |
11.04 |
Суспільна поведінка тварин |
&54опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).Міні-проект « Спільноти тварин» |
|||||
52. |
15.04 |
Територіальна поведінка тварин. Практична робота: 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом). Інструктаж з ТБ. |
&55опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
53. |
18.04 |
Еволюція поведінки тварин. |
&56опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно),с.246 письмово. |
|||||
Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 год) |
||||||||
54. |
22.04 |
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
&57опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
оперує термінами: - екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України називає:
- чинники середовища існування; описує: - передачу енергії в екосистемі; характеризує:- взаємодію організмів між собою та середовищем життя; визначає:- роль організмів як компонентів екосистеми |
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони) Громадянська відповідальність(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави) |
|||
55. |
29.04 |
Організми та чинники неживої природи. |
&58опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). Міні-проект « Як тварини пристосовані до життя в різних умовах» |
|||||
56. |
06.05 |
Організм та чинники живої природи. |
&59опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
57. |
13.05 |
Організми й екосистеми. |
&60опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
58. |
16.05 |
Вплив людини та її діяльності на живі організми. |
&61опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). |
|||||
59. |
20.05 |
Охорона природи. |
&62опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). Міні-проект « Природоохоронні території України» |
|||||
60. |
23.05 |
Захист міні-проект « Природоохоронні території України» |
С.273-275 зробити завдання письмово. |
|||||
Узагальнення (орієнтовно 2 год) |
||||||||
61. |
27.05 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
С.276-277 опрацювати. |
порівнює: - будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій) називає: - ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій); - представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом |
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи) |
|||
62. |
30.05 |
Екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні» |
Скласти звіт про екскурсію. |
|||||
63. |
03.06 |
Підсумковий урок. |
Завдання на літо. |
|||||
|
||||||||