Календарно-тематичне планування з біології 7 клас, ІІ семестр.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з біології 7 клас, ІІ семестр. Підручник В.І Соболь.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія»,  7 клас

ІІ семестр

70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні

Програма:

Навчальна програма з біології  для 6-9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Підручник:

Соболь В.І. Біологія: підручник для 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Валерій Соболь- К.: Кам’янець-Подільській: Абетка, 2015. – 292 с., іл.

 

п/п

Дата

Тема уроку, практичні роботи, навчальні проекти

Домашнє

завдання

Очікувані результати навчання учня/учениці

Наскрізні змістовні лінії

Тема 1. Різноманітність тварин (орієнтовно 26 год)

27.

10.01

Ссавці, їх будова й біологічні особливості.

&32, опрацювати, с.141 (усно)

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

називає:

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

Здоров’я і безпека

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

28.

14.01

Ссавці, їх різноманітність та значення.

&33 опрацювати, с.145 (усно)

29.

17.01

Практична робота 3: Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. Інструктаж з ТБ.

С.146-148 опрацювати.

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин(16год)

30.

21.01

Живлення тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

&34 прочитати, на с.153 «навчаємося пізнавати» письмово.

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

Здоров’я і безпека

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

31.

24.01

Травлення тварин. Різноманітність травних систем.

 

&35 прочитати, на с.157«Діяльність» письмово

32.

28.01

Дихання тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання.

 

&36 опрацювати,с.161 відповідати на контрольні запитання(усно)

33.

31.01

Транспорт речовин у тварин. Кров, її основні функції.

&37опрацювати,с.165відповідати на контрольні запитання(усно)

34.

04.02

Практична робота 4: Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Інструктаж з ТБ.

&37 повторити, с.165 опрацювати.

35.

07.02

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

&38працювати,с.169 « діяльність» письмово,запитання(усно)

36.

11.02

Опора тварин.Види скелета.Значення опорно-рухової системи.

&39опрацювати, с.173запитання(усно).

37.

14.02

Пр. робота 5: Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Інструктаж з ТБ.

С.173 опрацювати.

38.

18.02.

Рух тварин.

&40опрацювати,с.177відповідати на контрольні запитання(усно)

39.

21.02

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лаб.долідження:особливостей покривів тіла тварин. Інструктаж з ТБ.

&41опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). Міні-проект « Майстерність маскування».

40.

25.02

Подразливість тварин.

&42опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

41.

28.02

Регуляція життєдіяльності тварин.

&43опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

42.

04.03

Пр. робота 6: Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах)Інструктаж з ТБ.

С.189 опрацювати.

43.

07.03

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.

&44опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

 

44.

11.03

Індивідуальний розвиток тварин.

&45опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

45.

14.03

Тривалість життя. Ріст та регенерація тварин. Лаб.досл.: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). Інструктаж з ТБ.

&46опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

Тема 3. Поведінка тварин 8годин(10 год)

46.

18.03

Поведінка тварин, методи її вивчення. Лаб.досл.:спостереження за поведінкою тварин. ). Інструктаж з ТБ.

&47опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

47.

21.03

Вроджена і набута поведінка.

&48опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно), с.216 таблиця письмово.

48.

25.03

Інстинкти тварин.

&49опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

49.

04.04

Научіння та розумова діяльність тварин.

&50-51опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).Міні-проекти « Як вчаться пташенята», « Як тварини користуються знаряддями праці»

50

08.04

Індивідуальна та репродуктивна поведінка тварин.

&52-53опрацювати,відповідати на контрольні запитан-ня(усно). Міні-проекти « Як спілкуються тварини», « Чому мігрують тварини»

51.

11.04

Суспільна поведінка тварин

&54опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).Міні-проект « Спільноти тварин»

52.

15.04

Територіальна поведінка тварин. Практична робота:

8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом). Інструктаж з ТБ.

&55опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

53.

18.04

Еволюція поведінки тварин.

&56опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно),с.246 письмово.

Тема 4. Організми і середовище існування ( 6 год)

54.

22.04

Поняття про екосистему та чинники середовища.

&57опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:- роль організмів як компонентів екосистеми

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

55.

29.04

Організми та чинники неживої природи.

&58опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). Міні-проект « Як тварини пристосовані до життя в різних умовах»

56.

06.05

Організм та чинники живої природи.

&59опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

57.

13.05

Організми й екосистеми.

&60опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

58.

16.05

Вплив людини та її діяльності на живі організми.

&61опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно).

59.

20.05

Охорона природи.

&62опрацювати,відповідати на контрольні запитання(усно). Міні-проект « Природоохоронні території України»

60.

23.05

Захист міні-проект « Природоохоронні території України»

С.273-275 зробити завдання письмово.

Узагальнення (орієнтовно 2 год)

61.

27.05

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи

С.276-277 опрацювати.

порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій)

називає:

- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);

- представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи)

62.

30.05

Екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні»

Скласти звіт про екскурсію.

63.

03.06

Підсумковий урок.

Завдання на літо.

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
5 січня 2022
Переглядів
3145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку