Календарно-тематичне планування уроків біології для 8-го класу на ІІ семестр, складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника біологія 7 клас, авторами якого є Л. І. Остапченко, П. Г. Балан та ін.
Погоджено
Заступник директора
_______________________
БІОЛОГІЯ
8 КЛАС
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, БІОЛОГІЯ 6– 9 класи.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, Лабораторні дослідження, Міні-проекти |
Дата проведен-ня уроку |
Примітка
|
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
||||
32
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця. |
Лабораторні дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
|
33 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.
|
Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
|
|
34 |
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика |
|
|
|
35 |
Узагальнення знань з теми: «Транспорт речовин» |
|
|
|
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год) |
||||
36 |
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи. |
|
|
|
37 |
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
|
38 |
Значення і будова шкіри. |
|
|
|
39 |
Терморегуляція. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика.
|
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою (або тематика за вибором учителя)
|
|
|
Тематична № 1 |
||||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (6 год) |
||||
40 |
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
|
|
41 |
Спинний мозок. |
|
|
|
42 |
Головний мозок людини: стовбурова частина, мозочок. |
|
|
|
43 |
Головний мозок людини: передній мозок. |
Лабораторне дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|
44 |
Соматична та вегетативна нервова система. |
|
|
|
45 |
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|
|
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (6 год.) |
||||
46 |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
|
|
47 |
Зорова сенсорна система. |
|
|
|
48 |
Око. Гігієна зору. |
Лабораторні дослідження:
визначення акомодації ока; |
|
|
49 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.
|
Лабораторне дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|
50 |
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
|
Дослідницький практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
51 |
Сенсорні системи смаку, нюху. |
|
|
|
Тематична № 2 |
||||
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (8 год) |
||||
52 |
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. |
|
|
|
53 |
Безумовні рефлекси. Інстинкти. |
Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло.
|
|
|
54 |
Умовні рефлекси. |
|
|
|
55 |
Мова. Мислення та свідомість.
|
|
|
|
56 |
Навчання та пам’ять. |
Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті.
|
|
|
57 |
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. |
Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
|
|
58 |
Сон. Біоритми. |
|
|
|
59 |
Контрольна робота |
|
|
|
Тематична № 3 |
||||
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (4 год) |
||||
60 |
Ендокринна система. |
|
|
|
61 |
Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
|
|
62 |
Профілактика захворювань ендокринної системи. |
|
|
|
63 |
Взаємодія регуляторних систем. |
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика. |
|
|
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год) |
||||
64 |
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
|
|
65 |
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. |
|
|
|
66 |
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
|
|
|
67 |
Постембріональний розвиток людини. |
|
|
|
68 |
Репродуктивне здоров’я. |
|
|
|
Узагальнення (1 год.) |
||||
69 |
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
|
|
|
Тематична № 4 |