Календарне планування
Фізика. 9 клас
Складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика, 9 клас
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017р. №804
(3 год на тиждень, усього 105 год)
(кількість контрольних робіт – 6)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
1-4. |
Інструктаж з БЖД. Повторення програмного матеріалу за 8 клас. Діагностична контрольна робота. |
|
|
|
І. Магнітні явища (12 год) |
|
|
5. |
Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Магнітне поле. Магнітне поле Землі. (Тематика навчальних проєктів.) |
|
|
6. |
Дослід Ерстеда. Магнітне поле прямого провідника зі струмом. Індукція магнітного поля. |
|
|
7. |
Магнітне поле котушки зі струмом. Електромагніти та їх застосування. |
|
|
8. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1. “Складання та випробування електромагніта”. |
|
|
9. |
Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера. |
|
|
10. |
Дія магнітного поля на провідник із струмом. Сила Ампера. Індукція магнітного поля. |
|
|
11. |
Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. |
|
|
12. |
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний струм. |
|
|
13. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2. “Спостереження явища електромагнітної індукції”. |
|
|
14. |
Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. Розв'язування задач. |
|
|
15. |
Контрольна робота №1 «Магнітні явища». |
|
|
16. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
ІІ. Світлові явища (18 год) |
|
|
17. |
Світлові явища. Швидкість поширення світла. Світловий промінь. (Тематика навчальних проєктів) |
|
|
18. |
Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
|
|
19. |
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. |
|
|
20. |
Розв'язування задач. |
|
|
21. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3. ”Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала”. |
|
|
22. |
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. |
|
|
23. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. “Дослідження заломлення світла”. |
|
|
24. |
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. |
|
|
25. |
Розв'язування задач.
|
|
|
26. |
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи. |
|
|
27. |
Формула тонкої лінзи. Розв'язування задач на побудову зображень у лінзах. |
|
|
28. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5. “Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи”. |
|
|
29. |
Розв'язування задач. |
|
|
30. |
Найпростіші оптичні прилади. |
|
|
31. |
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Окуляри. |
|
|
32. |
Розв'язування задач. |
|
|
33. |
Контрольна робота №2 «Світлові явища». |
|
|
34. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
ІІІ. Механічні та електромагнітні хвилі (12 год) |
|
|
35. |
Виникнення і поширення механічних хвиль. Швидкість поширення, довжина і частота хвилі. |
|
|
36. |
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки. |
|
|
37. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6. ”Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів”. |
|
|
38. |
Розв'язування задач. |
|
|
39. |
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. |
|
|
40. |
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль. |
|
|
41. |
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку та комунікацій. |
|
|
42. |
Розв’язування задач. |
|
|
43. |
Контрольна робота №3 «Механічні та електромагнітні хвилі». |
|
|
44-46. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
ІV. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (16 год) |
|
|
47. |
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. (Тематика навчальних проєктів.) |
|
|
48-49. |
Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів. |
|
|
50. |
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
|
|
51. |
Розв'язування задач. |
|
|
52. |
Період піврозпаду радіонукліда. |
|
|
53. |
Розв'язування задач. |
|
|
54-55. |
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання. |
|
|
56. |
Розв'язування задач. |
|
|
57-58. |
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір. |
|
|
59. |
Ядерний реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
|
|
60. |
Розв'язування задач. |
|
|
61. |
Контрольна робота №4 «Фізика атома та атомного ядра». |
|
|
62. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
V. Рух і взаємодія. Закони збереження (43 год) |
|
|
63-64. |
Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху. Графіки проекції прискорення та швидкості під час прямолінійного рівноприскореного руху. (Тематика навчальних проєктів.) |
|
|
65-66. |
Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати. Графіки проекції переміщення та координати під час прямолінійного рівноприскореного руху. |
|
|
67. |
Розв'язування задач. |
|
|
68. |
Розв'язування задач. Самостійна робота. |
|
|
69. |
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. |
|
|
70. |
Другий і третій закони Ньютона. |
|
|
71. |
Розв'язування задач. |
|
|
72-73. |
Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
|
|
74. |
Розв'язування задач. |
|
|
75. |
Рух тіла під дією сили тяжіння по вертикалі. |
|
|
76. |
Розв'язування задач. |
|
|
77. |
Рух тіла під дією сили тяжіння (тіло кинуте горизонтально). |
|
|
78. |
Самостійна робота. Розв'язування задач. |
|
|
79. |
Рух тіла під дією кількох сил. |
|
|
80. |
Вага тіла, що рухається з прискоренням. |
|
|
81. |
Рух тіла по горизонталі і вертикалі. |
|
|
82. |
Розв'язування задач. |
|
|
83. |
Рух тіла похилою площиною. Рух системи зв'язаних тіл. |
|
|
84. |
Розв'язування задач. |
|
|
85. |
Контрольна робота №5 «Рух і взаємодія». Частина І. |
|
|
86. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
87. |
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу. |
|
|
88. |
Розв'язування задач. |
|
|
89. |
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. |
|
|
90. |
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. |
|
|
91. |
Розв'язування задач (закон збереження енергії в замкнених механічних системах). |
|
|
92. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №7. “Вивчення закону збереження механічної енергії”. |
|
|
93. |
Розв'язування задач (непружні зіткнення). |
|
|
94. |
Розв'язування задач (пружні центральні зіткнення). |
|
|
95-96. |
Фундаментальні взаємодії у природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження. |
|
|
97. |
Еволюція фізичної картини світу. |
|
|
98. |
Фізика і науково-технічний прогрес. |
|
|
99. |
Розв’язування задач. |
|
|
100. |
Контрольна робота №6 «Рух і взаємодія. Закони збереження». Частина ІІ. |
|
|
101. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
Фізика й екологія ( 4 год) |
|
|
102. |
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
|
|
103. |
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. |
|
|
104-105. |
Альтернативні джерела енергії. |
|
|
|
|
|
|
Календарне планування
Фізика. 9 клас
Складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика, 9 клас
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017р. №804
(3 год на тиждень, усього 105 год)
(кількість контрольних робіт – 6)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
1-4. |
Інструктаж з БЖД. Повторення програмного матеріалу за 8 клас. Діагностична контрольна робота. |
|
|
|
І. Магнітні явища (12 год) |
|
|
5. |
Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Магнітне поле. Магнітне поле Землі. (Тематика навчальних проєктів.) |
|
|
6. |
Дослід Ерстеда. Магнітне поле прямого провідника зі струмом. Індукція магнітного поля. |
|
|
7. |
Магнітне поле котушки зі струмом. Електромагніти та їх застосування. |
|
|
8. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1. “Складання та випробування електромагніта”. |
|
|
9. |
Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера. |
|
|
10. |
Дія магнітного поля на провідник із струмом. Сила Ампера. Індукція магнітного поля. |
|
|
11. |
Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. |
|
|
12. |
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний струм. |
|
|
13. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2. “Спостереження явища електромагнітної індукції”. |
|
|
14. |
Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. Розв'язування задач. |
|
|
15. |
Контрольна робота №1 «Магнітні явища». |
|
|
16. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
ІІ. Світлові явища (18 год) |
|
|
17. |
Світлові явища. Швидкість поширення світла. Світловий промінь. (Тематика навчальних проєктів) |
|
|
18. |
Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
|
|
19. |
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. |
|
|
20. |
Розв'язування задач. |
|
|
21. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3. ”Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала”. |
|
|
22. |
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. |
|
|
23. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. “Дослідження заломлення світла”. |
|
|
24. |
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. |
|
|
25. |
Розв'язування задач.
|
|
|
26. |
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи. |
|
|
27. |
Формула тонкої лінзи. Розв'язування задач на побудову зображень у лінзах. |
|
|
28. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5. “Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи”. |
|
|
29. |
Розв'язування задач. |
|
|
30. |
Найпростіші оптичні прилади. |
|
|
31. |
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Окуляри. |
|
|
32. |
Розв'язування задач. |
|
|
33. |
Контрольна робота №2 «Світлові явища». |
|
|
34. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
ІІІ. Механічні та електромагнітні хвилі (12 год) |
|
|
35. |
Виникнення і поширення механічних хвиль. Швидкість поширення, довжина і частота хвилі. |
|
|
36. |
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки. |
|
|
37. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6. ”Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів”. |
|
|
38. |
Розв'язування задач. |
|
|
39. |
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. |
|
|
40. |
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль. |
|
|
41. |
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку та комунікацій. |
|
|
42. |
Розв’язування задач. |
|
|
43. |
Контрольна робота №3 «Механічні та електромагнітні хвилі». |
|
|
44-46. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
ІV. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (16 год) |
|
|
47. |
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. (Тематика навчальних проєктів.) |
|
|
48-49. |
Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів. |
|
|
50. |
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
|
|
51. |
Розв'язування задач. |
|
|
52. |
Період піврозпаду радіонукліда. |
|
|
53. |
Розв'язування задач. |
|
|
54-55. |
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання. |
|
|
56. |
Розв'язування задач. |
|
|
57-58. |
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір. |
|
|
59. |
Ядерний реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
|
|
60. |
Розв'язування задач. |
|
|
61. |
Контрольна робота №4 «Фізика атома та атомного ядра». |
|
|
62. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
V. Рух і взаємодія. Закони збереження (43 год) |
|
|
63-64. |
Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху. Графіки проекції прискорення та швидкості під час прямолінійного рівноприскореного руху. (Тематика навчальних проєктів.) |
|
|
65-66. |
Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати. Графіки проекції переміщення та координати під час прямолінійного рівноприскореного руху. |
|
|
67. |
Розв'язування задач. |
|
|
68. |
Розв'язування задач. Самостійна робота. |
|
|
69. |
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. |
|
|
70. |
Другий і третій закони Ньютона. |
|
|
71. |
Розв'язування задач. |
|
|
72-73. |
Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
|
|
74. |
Розв'язування задач. |
|
|
75. |
Рух тіла під дією сили тяжіння по вертикалі. |
|
|
76. |
Розв'язування задач. |
|
|
77. |
Рух тіла під дією сили тяжіння (тіло кинуте горизонтально). |
|
|
78. |
Самостійна робота. Розв'язування задач. |
|
|
79. |
Рух тіла під дією кількох сил. |
|
|
80. |
Вага тіла, що рухається з прискоренням. |
|
|
81. |
Рух тіла по горизонталі і вертикалі. |
|
|
82. |
Розв'язування задач. |
|
|
83. |
Рух тіла похилою площиною. Рух системи зв'язаних тіл. |
|
|
84. |
Розв'язування задач. |
|
|
85. |
Контрольна робота №5 «Рух і взаємодія». Частина І. |
|
|
86. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
87. |
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу. |
|
|
88. |
Розв'язування задач. |
|
|
89. |
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. |
|
|
90. |
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. |
|
|
91. |
Розв'язування задач (закон збереження енергії в замкнених механічних системах). |
|
|
92. |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №7. “Вивчення закону збереження механічної енергії”. |
|
|
93. |
Розв'язування задач (непружні зіткнення). |
|
|
94. |
Розв'язування задач (пружні центральні зіткнення). |
|
|
95-96. |
Фундаментальні взаємодії у природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження. |
|
|
97. |
Еволюція фізичної картини світу. |
|
|
98. |
Фізика і науково-технічний прогрес. |
|
|
99. |
Розв’язування задач. |
|
|
100. |
Контрольна робота №6 «Рух і взаємодія. Закони збереження». Частина ІІ. |
|
|
101. |
Захист навчальних проєктів учнів. |
|
|
|
Фізика й екологія ( 4 год) |
|
|
102. |
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
|
|
103. |
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. |
|
|
104-105. |
Альтернативні джерела енергії. |
|
|
|
|
|
|