Календарно-тематичне планування з географії у 7 класі на ІІ семестр 2017-2018 н.р. Складено згідно вимог програми. Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Географія», 7 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, з них 6 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Д/З |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітка |
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду |
|
||||
33 |
|
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка
|
§30 |
Знаннєвий компонент: знає історію дослідження та освоєння материка , першовідкривачів материка Фадея Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Роальда Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади про значенняміжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; пояснює відмінності між Антарктикою й Арктикою. Діяльнісний компонент: характеризує особливості географічного положення материка; позначає і показуєна картіАнтарктичний півострів, моря Ведделла, Росса. Ціннісний компонент оцінює роль України в дослідженні Антарктиди
|
|
34 |
|
Тема 2. Природа материка Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка
|
§31 |
Знаннєвий компонент: знає та пояснює представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування.
Діяльнісний компонент: характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики; характеризує особливості тектонічної будови, клімат; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка.
Ціннісний компонент обґрунтовує судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети
|
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі Тема 1. Північна Америка Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовуємеханізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє важливсть різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Північної Америки |
|||||
35 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Північної Америки Практична робота № 9 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії материка |
§32 |
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.
Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; пояснює закономірності розміщення форм рельєфу, клімату, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, природних зон, впливу господарської діяльності людей на природу материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри,Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; досліджуєоб’єкти Північної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО
Ціннісний компонент: обґрунтовуєвплив географічного положення материка на його природу, особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка; висловлює судження про економічний розвиток країн материка; робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей
|
|
36 |
|
Тектонічні структури, рельєф та корисні копалини Північної Америки Практична робота № 9 (продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу материка |
§33 |
|
|
37 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату Північної Америки |
§34 |
|
|
38 |
|
Води суходолу Північної Америки Практична робота № 9 (продовження) Позначення на контурній карті об’єктів внутрішніх вод материка |
ч35 |
|
|
39 |
|
Природні зони Північної Америки. Вертикальна поясність в горах материка. |
§36 |
|
|
40 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО
|
§37 |
|
|
41 |
|
Населення. Держави Північної Америки. Україна і держави Північної Америки Практична робота № 9 (закінчення) Позначення на контурній карті держав Північної Америки та їх столиць |
§38 |
|
|
42 |
|
Узагальнення з теми «Північна Америка» |
|
|
|
Тема 2. Євразія Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовуємеханізм утворення стихійних явищ (цунамі, землетрус) та їх вплив на життя людей.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє важливість різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Євразії |
|||||
43 |
|
Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота № 10 (початок). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.
|
§39 |
Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Босфор, Ла-Манш, острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань; півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія |
|
44 |
|
Дослідження та освоєння Євразії |
§40 |
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, |
|
45 |
|
Тектонічна будова. Рельєф Євразії, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. Практична робота № 10 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.
|
§41 |
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності форм рельєфу, аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; |
|
46 |
|
Загальні риси клімату Євразії Практична робота № 11 Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
§42 |
Діяльнісний компонент: пояснює закономірності клімату |
|
47 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Євразії. Практична робота № 10 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.
|
§43 |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення типів клімату, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності форм клімату, порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії; |
|
48 |
|
Води суходолу Євразії: річки |
44 |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності річок та озер; знаходить і показує на картах різного масштабу: річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; |
|
49 |
|
Води суходолу Євразії: озера, льодовики Практична робота № 10 (продовження). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
§45 |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод Діяльнісний компонент: пояснює закономірності озер; знаходить і показує на картах різного масштабу: озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; |
|
50 |
|
Пригородні зони Євразії. Арктичні пустелі. Тундра й лісотундра. Ліси помірного поясу. |
§46 |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення природних зон на материку. Діяльнісний компонент: пояснює закономірності типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей |
|
51 |
|
Природні зони Євразії. Лісостепи й степи. Напівпустелі й пустелі. Субтропічні ліси. Савана. Субекваторіальні та екваторіальні ліси. |
§47 |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення природних зон на материку. Діяльнісний компонент: пояснює закономірності типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей |
|
52 |
|
Вертикальна поясність гір Євразії. Зміни природи Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
§48 |
Діяльнісний компонент: порівнює висотні пояси в різних гірських системах; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей |
|
53 |
|
Дослідження
|
|||
54 |
|
Населення та держави Євразії Практична робота № 10 (закінчення). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
§49 |
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновкипро основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей
|
|
55 |
|
Найбільші держави Європи: Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія. |
|
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; |
|
56 |
|
Найбільші держави Азії: Китай, Японія. |
|
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; |
|
57 |
|
Зв’язки України з країнами Європи та Азії |
|
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; |
|
58 |
|
Контрольна робота за темою «Євразія» |
|
|
|
РОЗДІЛ V. Океани Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану.
Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів.
Підприємливість і фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану Тема 1.Тихий океан |
|||||
59 |
|
Географічне положення Тихого океану. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Практична робота № 12 (початок) Позначення географічних об’єктів та течій Тихого океану на контурній карті |
§50 |
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення Тихого океану; досліджує виникнення форм рельєфу, островів; знаходить і показує на картах різного масштабу: острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, |
|
60 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей та прилеглих материків. |
§51 |
Знаннєвий компонент: називає природні багатства. Діяльнісний компонент: досліджує виникнення течій; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану. Ціннісний компонент: обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях; робить висновок про механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей |
|
Тема 2. Атлантичний океан
|
|||||
61 |
|
Географічне положення океану Атлантичного океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив Атлантичного океану на життєдіяльність людей прилеглих материків Практична робота № 12 (продовження) Позначення географічних об’єктів та течій Атлантичного океану на контурній карті |
§52 |
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення Атлантичного океану; досліджує виникнення форм рельєфу дна, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; острів: Ісландія; характеризує особливості клімату океану; порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану. Ціннісний компонент: висловлює судження про проблеми забруднення океану; оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей |
|
Тема 3. Індійський океан |
|||||
62 |
|
Географічне положення океану Індійського океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив Індійського океану на життєдіяльність людей прилеглих материків Практична робота № 12 (продовження) Позначення географічних об’єктів та течій Індійського океану на контурній карті |
§53 |
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення океану, його природні ресурси; досліджує виникнення форм рельєфу дна океану, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська, Західних вітрів; порівнюєособливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює вплив океану на природу материків і життєдіяльність людей. Ціннісний компонент оцінює наслідки впливу людської діяльності на природу океану |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан |
|||||
63 |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків Практична робота № 12 (закінчення) Позначення географічних об’єктів Північного Льодовитого океану на контурній карті |
§54 |
Знаннєвий компонент: знає історію освоєння океану; називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує особливості географічного положення океану, особливості поширення крижаного покриву; досліджує виникнення форм рельєфу дна, поширення представників органічного світу; пояснює вплив географічного положення океану на клімат. Ціннісний компонент: оцінює можливості використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми |
|
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків й океанів Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів Екологічна безпека та сталий розвиток Аналізує порушення природної рівноваги на прикладі природних комплексів своєї місцевості. Описує антропогенні ландшафти своєї місцевості. Розуміє та пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів |
|||||
64 |
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
§55 |
Знаннєвий компонент: Знає і розуміє види природних багатств материків та океанів. Діяльнісний компонент: пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності та виникнення антропогенних ландшафтів. Ціннісний компонент обґрунтовує зміни природних умов внаслідок інтенсивного природокористування; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; даєгосподарську оцінку природним ресурсам |
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів |
|||||
65 |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
§56 |
Знаннєвий компонент: знає і розуміє джерела забруднення навколишнього середовища, роль міжнародних організацій з охорони природи. Діяльнісний компонент: розрізняє основні види забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове; знаходить і показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха; прогнозує зміни природних умов під впливом людської діяльності; аналізує рівень забруднення навколишнього середовища на материках і в океанах за показниками екологічного моніторингу. Ціннісний компонент: висловлює судження про шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства |
|
66 |
|
Самостійна робота з теми «Океани», «Вплив людини на природу материків і океанів» |
|
|
|
67-68 |
|
Повторення. Узагальнення знань |
|
|
|