«Затверджую»
Директор школи
Індивідуальний
календарно-тематичний навчальний план
учня 7 класу (програма: ЗПР)
Складено вчителем:
Перевірено: заступником директора з НВР
Ознайомлено: _______________________
Календарний план обговорювався на засіданні
МО математично-природничого циклу (засідання №1 від)
н.р.
Геометрія
Усього – 33 години
1година на тиждень
(У відповідності до програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку). “Математика. Алгебра. Геометрія». Укладачі: Сак Т.В., Прохоренко Л.І., Ващенко В.М. 2015.)
№ уро- ку |
Тема |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Дата прове- дення |
Примітки |
|
І семестр Тема 1. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості |
|||||||
1. |
Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості |
Учень (учениця): має уявлення про відрізок, точку, кут; знає назви геометричних фігур; знає означення геометричних фігур вказаних у змісті програми; вміє зображувати та знаходити на малюнках точки, прямі, відрізки, промені, кути; знаходить довжину відрізка, градусну міру кута; розв’язує нескладні задачі (за зразком).
|
Сенсомоторний розвиток. Удосконалювати вміння: креслити прямі, відрізки, промені за допомогою лінійки в зошиті у клітинку; користуватися косинцем, лінійкою, транспортиром; будувати трикутник, кут; знаходити на малюнках точки, прямі, відрізки, півпрямі, промені. Розвиток математичного мислення. Розвивати вміння виділяти систему понять, уявляти їх у вигляді сукупності атрибутів і дій, вчити: описувати алгоритм дій, пояснювати схему логічного висновку. Пізнавальний розвиток. Вчити: розрізняти та будувати геометричні фігури за їх властивостями; виконувати обчислення геометричних величин; систематизувати наочні уявлення про основні властивості найпростіших геометричних фігур; вчити застосовувати основні властивості точок і прямих, взаємне розміщення точок на площині під час практичного виконання завдання; відкладати і вимірювати відрізки, кути, прямі; вправляти у використанні отриманих знань під час розв’язання практичних завдань з інших шкільних дисциплін. Мовленнєвий розвиток. Вчити: називати зазначені у змісті геометричні фігури, їх означення; характеризувати взаємне розміщення точки, прямої, відрізка, променя; використовувати засвоєні математичні терміни під час відповідей; обґрунтовувати розв’язування геометричних задач. |
1 |
|
|
|
2. |
Вимірювання відрізків і кутів. Відстань між двома точками |
1 |
|
|
|||
3. |
Бісектриса кута. Вимірювальні, креслярські та допоміжні інструменти, що використовуються в геометрії |
1 |
|
|
|||
4. |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
|||
|
|
|
|||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Тема 2. Взаємне розміщення прямих на площині |
|
||||||
5. |
Суміжні кути, їх властивості |
Учень (учениця): користується теоремами про суміжні і вертикальні кути під час розв’язання практичних завдань; знає ознаки перпендикулярних і паралельних прямих; будує за допомогою лінійки і косинця перпендикулярні та паралельні прямі; користується креслярськими інструментами для побудови геометричних фігур вказаних у змісті; знаходить відстань від точки до прямої; використовує властивості відрізка, кута, прямої під час вимірювання та побудови; пояснює поняття аксіома, теорема, означення, ознака (за допомогою вчителя); розв’язує нескладні задачі (за зразком / інструкцією вчителя).
|
Сенсомоторний розвиток. Вчити: будувати суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі, перпендикуляр до прямої і паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця. Розвиток математичного мислення. Вчити аналізувати умову завдання, виділяти основні епапи, з яких складено дане завдання, планувати послідовність дій; розвивати вміння виконувати завдання за зразком / за даними визначеними в умові завдання; розвивати математичне мислення засобами геометричного рисунка: вчити аналізувати рисунок, позначити на ньому рівні елементи, прямі кути, паралельні відрізки та інші характерні особливості рисунка і окремих його елементів; доводити відношення виділених на рисунку елементів фігур (проаналізувати чим ще є або чим ще могли б бути дані елементи); вчити прийомам переосмислювання елементів задачі: співвідносити окремі елементи рисунка (відрізки, кути тощо) з іншими елементами, включати їх до складу інших фігур, розглядати в різноманітних зв’язках з іншими елементами. Пізнавальний розвиток. Вчити: будувати паралельні і перпендикулярні прямі, кути за допомогою креслярських інструментів; обґрунтовувати взаємне розміщення вказаних у змісті геометричних фігур, використовуючи їх властивості; застосовувати вивчені означення і властивості під час розв’язування тематичних задач; застосовувати знання до виконання завдань суміжних дисциплін. Мовленнєвий розвиток .Вчити: наводити приклади геометричних фігур, вказаних у змісті; формулювати близько до тексту означення, які визначені темою; називати властивості суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, кутів утворених при перетині паралельних прямих січною; пояснювати поняття: аксіома, теорема, означення, ознака; використовувати нові терміни під час відповідей. |
1 |
|
|
|
6. |
Вертикальні кути, їх властивості |
1 |
|
|
|||
7. |
Паралельні прямі, їх властивості |
1 |
|
|
|||
8. |
Перпендикулярні прямі, їх властивості |
1 |
|
|
|||
9. |
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
1 |
|
|
|||
10. |
Кут між двома прямими, що перетинаються |
1 |
|
|
|||
11. |
Кути, утворені при перетині двох прямих січною |
1 |
|
|
|||
12. |
Ознаки паралельності прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
1 |
|
|
|||
13. |
Контрольна робота № 1 |
1 |
|
|
|||
Тема 3. Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
|||||||
14. |
Трикутник і його елементи. Рівність геометричних фігур |
|
|
1 |
|
|
|
15. |
Ознаки рівності трикутників |
1 |
|
|
|||
ІІ семестр Тема 3. Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
|||||||
16. |
Ознаки рівності трикутників |
Учень (учениця): має уявлення про рівність трикутників; розуміє термін «ознака»; знає означення різних видів трикутників, бісектриси, висоти, медіани трикутника; будує в зошиті рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники; позначає їх елементи; розпізнає рівні трикутники; доводить рівність трикутників, спираючись на відповідні ознаки (за зразком); розв’язує нескладні задачі (за зразком / інструкцією вчителя).
|
Сенсомоторний розвиток. Удосконалювати вміння будувати у зошиті в клітинку за допомогою лінійки, косинця, транспортира рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники; позначати їх кути, висоту, бісектрису і медіану. Розвиток математичного мислення. Вчити розв’язувати типові задачі на доведення і побудову, розвивати вміння доказово міркувати, спираючись на теоретичні факти (аксіоми, теореми, означення). Пізнавальний розвиток. Розширювати знання про трикутники та їх властивості; ознайомлювати з ознаками рівності трикутників; формувати вміння доводити рівність трикутників, спираючись на ознаки; розвивати логічне мислення засобами доведення, однією з невід’ємних якостей якого є доказовість (вправляти на конкретних прикладах в результаті ознайомлення з конкретними доведеннями). Мовленнєвий розвиток. Вчити: характеризувати рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; називати їх на малюнках; читати та пояснювати теореми, аксіоми. |
1 |
|
|
|
17. |
Види трикутників |
1 |
|
|
|||
18. |
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки |
1 |
|
|
|||
19. |
Висота, бісектриса і медіана трикутника |
1 |
|
|
|||
20. |
Ознаки рівності прямокутних трикутників |
1 |
|
|
|||
21. |
Властивості прямокутних трикутників |
1 |
|
|
|||
22. |
Сума кутів трикутника |
1 |
|
|
|||
23. |
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
1 |
|
|
|||
24. |
Нерівність трикутника |
1 |
|
|
|||
25. |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
|||
Тема 4. Коло і круг. Геометричні побудови |
|||||||
26. |
Коло. Круг |
Учень (учениця): має уявлення про коло, круг, розрізняє їх; будує центр, радіус, діаметр кола, хорду (додати); знає назви зазначених фігур; обчислює за формулою площу круга (за зразком) (видалити); будує зазначені геометричні фігури за допомогою креслярських інструментів; називає означення кола, радіуса, діаметра, дотичної до кола; називає властивість дотичної до кола; показує на малюнках коло та його елементи; розв’язує основні задачі на побудову (за зразком / інструкцією вчителя); обгрунтовує правильність виконаних побудов для основних задач (за допомогою вчителя).
|
Сенсомоторний розвиток. Удосконалювати вміння креслити коло, круг за допомогою циркуля; будувати в зошиті коло описане навколо трикутника, дотичну до кола, коло вписане в трикутник за допомогою креслярських інструментів. Розвиток математ. мислення. Формувати вміння самостійно знаходити і будувати доведення; розвивати прийоми розумових дій які лежать в основі уміння доводити, методів доведень і їх застосування (використовувати готові доведення як моделі); вчити самостійно шукати доведення за аналогією з вивченим. Пізнавальний розвиток. Вправляти знання про коло, круг; вчити знаходити центр, радіус, діаметр кола; обчислювати площу круга; розширювати уявлення про геометричні фігури; закріплювати вміння побудови трикутника за трьома сторонами; побудови бісектриси даного кута; поділу даного відрізка навпіл; побудови перпендикулярної прямої; побудови паралельних прямих; вчити застосовувати засвоєні означення і властивості під час розв’язання міжпредметних задач. Мовленнєвий розвиток. Вчити: робити висновок, що дане твердження доведене, оскільки весь ланцюжок достатніх умов для виконання висновку задовольняється в силу умови доводжуваного твердження; обґрунтовувати розв’язування геометричних задач; використовувати засвоєні математичні терміни під час відповідей. |
1 |
|
|
|
27. |
Дотична до кола, її властивість |
1 |
|
|
|||
28. |
Коло, описане навколо трикутника. Коло, вписане в трикутник |
1 |
|
|
|||
29. |
Задача на побудову та її розв’язування |
1 |
|
|
|||
30-31. |
Основні задачі на побудову |
2 |
|
|
|||
32. |
Геометричне місце точок.
|
1 |
|
|
|||
33. |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|