Урок-квест "Ознаки рівності трикутників"

Про матеріал
Урок-квест з теми "Ознаки рівності трикутників" - це урок, який проходить в ігровій формі. Покрокове виконання різноманітних завдань (складання ментальної карти, графічний диктант, розв'язування теоретичних та практичних задач з теми) дає можливість зібрати букви ключового слова. Метою урока є мотивація учнів до вивчення геометрії, формування вміння застосовувати здобуті знання в реальній ситуаціі та виховувати самостійність у прийнятті рішень, уміння працювати колективно.
Перегляд файлу

Урок-квест з геометрії на тему «Ознаки рівності трикутників»

Медвєдь Тамара Григорівна, вчитель математики Шосткинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 Шосткинської міської ради Сумської області

 Тема уроку.  Ознаки рівності трикутників.

        Мета уроку:

- формувати практичні навички  застосування ознак рівності трикутників до  розв’язування прикладних завдань;

- показати роль геометрії у навколишньому світі;
- сформувати вміння застосовувати здобуті знання з геометрії у повсякденному житті;
- розвивати пізнавальний інтерес учнів та сприяти розвитку креативності;
- підвищувати в учнів рівень мотивації для самонавчання та самовдосконалення;

  • формувати ключові, предметні і міжпредметні компетентності;
  • розвивати логічне мислення, монологічне і діалогічне математичне

мовлення, аналітичні уміння і навички (класифікувати, аналізувати, мислити чітко, генерувати альтернативні рішення, переконувати);

- виховувати: працьовитість, ініціативність, активність, вольові якості, цілеспрямованість, впевненість в собі, конкурентоспроможність, самостійність у прийнятті рішень, уміння працювати колективно.

Очікувані результати:

Учні повинні

- визначати вид трикутників;

- використовувати ознаки рівності трикутників та означення і властивість рівнобедреного трикутника для розв’язування задач;

- правильно вказувати відповідні кути і сторони рівних трикутників;

-  вміти скласти математичну модель практичної задачі;

- дискутувати, давати власну оцінку, аргументувати свої твердження.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок (урок – квест)

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап. Оголошення теми і мети уроку.

Доброго дня усім! Діти, сьогодні ми організуємо незвичайний урок,  а урок-квест «Подорож містами країни Трикутників». (слайд 1)

Мета нашого уроку: (слайд 2)

- вміти визначати вид трикутників;

- використовувати ознаки рівності трикутників та означення і властивість рівнобедреного трикутника для розв’язування задач;

- правильно вказувати відповідні кути і сторони рівних трикутників;

-  вміти скласти математичну модель практичної задачі;

- навчитися застосовувати ознаки рівності трикутників до розв’язування

практичних задач;

- вміти застосовувати здобуті знання з геометрії у повсякденному житті;

- дискутувати, давати власну оцінку, аргументувати свої твердження.

Слово «квест» означає: спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

І девіз уроку: (слайд 3)

    Думаємо колективно,

    Працюємо оперативно,

    Сперечаємося доказово –

    Це для всіх обов’язково.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

В історії людства число «3» має велику магічну силу: три бажання, три тополі, три дороги, три основні кольори (червоний, жовтий, синій) та ін... .

В геометрії число «3» втілює в себе три точки, три відрізки, три кути.

Фігурою,що об'єднує ці поняття, є трикутник. Отож, ми збираємось в дорогу до країни Трикутників.

Намалюємо в уяві країну, в якій все складається з трикутників: люди, тварини, птахи, будинки, орнаменти, іграшки (слайд 4, 5, 6, 7) (на слайді іграшки немає) –треба відшукати! І мандруючи містами країни трикутників ми будемо знаходити букви, щоб скласти слово – назву цієї іграшки (флексагон).

 

ІІІ. Практичне застосування знань,  умінь і навичок.

(Учні поділяються на три команди та вибирають капітанів, отримують маршрутні листи та листи оцінювання).

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (слайд 8)

Назва міста

Максимальний бал

Бал команди

1

Місто Розумників

5 б

 

2

Місто Графічне

по 1б

 

3

Місто Задачкіне

по 3б (9б)

 

4

Місто Практиків

 

5

Місто Вгадайкіне

 

 

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛИСТ оцінювання (слайд 9)

Назва міста

Максима-льний бал

Бали

1

Розумників

3 б

 

2

Графічне

1 б

 

3

Задачкіне

3 б

 

4

Практиків

3 б

 

5

Вгадайкіне

2 б

 

6

Активність

3 б

 

7

Працьовитість

3 б

 

8

Оперативність

3 б

 

9

Робота в групах

3 б

 

 

1. Місто Розумників. (слайд 10)

Перша зупинка у місті трикутників. Треба згадати все, що ви знаєте про трикутники і намалювати ментальну карту «Трикутники».

Після оголошення результатів – учні отримують букви для складання слова.

 

2. Місто Графічне. (слайд 11)

Графічний диктант

Згодні - Ʌ. Незгодні – ---

1. Чи правда , що у трикутнику три вершини?

2. Невже у трикутнику 5 кутів?

3. То напевно у нього 3 сторони?

4. У трикутнику можна провести висоту?

5. А висота ділить кут навпіл?

6. То значить бісектриса ділить кут навпіл?

7. А правда, що медіан можна провести у трикутнику аж три?

8. А правда ,що у прямокутному трикутнику три прямих кути?

9.То може у рівносторонньому трикутнику три сторони рівні?

10. А якщо у трикутників відповідні кути рівні, то такі трикутники  рівні?

Відповідь

Після оголошення результатів – учні отримують букви для складання слова.

3. Місто Задачкіне (слайд 12)

І команда

1. Доведіть рівність трикутників. Знайдіть периметр ∆ ABD.

 

2. Знайдіть кути трикутника

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Відстань від селища А до селища В 20 км. Учні цих сіл відпочивають в туристичному таборі, який розташований в лісі. Чи може табір С знаходитись від сел А і В на відстані:

а) 11 км і 9 км; б) 14 км і 5 км; в) 11 км і 13 км; г) 35 км і 13 км; д) 7 км і 28 км?

 

ІІ команда

1. Доведіть рівність трикутників. Знайдіть BD.

 

2. Знайдіть кути трикутника

3. Відстань від дома до школи 2 км, а від дома до станції 5 км. Чи може відстань від школи до станції бути рівною: а) 2 км; б) 3 км; в) 6 км; г) 8 км? Знайдіть найменшу і найбільшу із можливих відстаней від дома до станції.

 

ІІІ команда

1.  Доведіть, що трикутник ABC рівнобедрений, якщо у нього медіана BD є висотою.

 

2. Знайдіть кути трикутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Чи можна побудувати трикутну опалубку даху, якщо у нас є балки довжиною: а) 2 м, 3 м, 4 м; б) 4 м,  3 м, 7 м; в) 6 м, 7 м, 8 м.

Учні отримують букви для складання слова.

 

4. Місто Практиків. (слайд 13, 14, 15, 16)

Чи задумувались ви над тим, як знайти ширину озера; відстань між пунктами, яку не можна подолати прямолінійно? Тому зараз ми з вами спробуємо визначити ширину нашого уявного озера.

Задачі в конвертах.

1. На дошці намальоване наше озеро, через яке вам потрібно перекинути місток. Для цього спочатку з’ясуємо, яка ширина озера. Вам на допомогу даю дві мотузки рівної довжини, і п’ять кілків.

Підказки

  1. Знайдіть середину кожної мотузки.
  2. Зв’яжіть їх разом на один кілок.
  3. Два кілки поставте на кінцях озера і прив’яжіть до них по одному з кінців кожної мотузки.
  4. На інші два кілки прив’яжіть інші кінці мотузки, і ці кілки поставте так, щоб утворилися два трикутники.
  5. Використайте одну з ознак рівності трикутників.

 

2. Сучасні музиканти при виконанні своїх творів використовують прилад, який має назву “трикутник”. Прилад має форму рівнобедреного трикутника сторони якого відносяться 8:8:10, приймемо що одна частина, це один дюйм (1дюйм=2,54см). Знайти яку довжину сталевого дроту потрібно мати щоб виготовити цей прилад?

Учні отримують букви для складання слова.

 

4. Місто Вгадайкіне (слайд 17, 18)

З тих карточок з буквами, які отримали після розв’язування завдань різних етапів складаємо слово (флексагон). Коротка розповідь про флексагон і його представлення.

 

 

 

ІV. Рефлексія (слайд 19)

А на завершення нашого уроку я пропоную вам свою руку, на ній - 5 пальців, кожен палець має свою назву: великий, вказівний, середній, безіменний, мізинець.
Ваше завдання - сформулювати пропозиції, що починаються на початкову літеру назви пальця руки, що мають відношення до сьогоднішнього уроку.
• Велику роботу ми сьогодні виконали.
• Важкі завдання квесту розв’язали.
• Сила є - розуму не треба" - це гасло не сьогоднішнього уроку.

• Бездоганно працювали
• Буду вчити математику, вона розум до ладу приводить!
• Ми перемогли!
 

V. Домашнє завдання

Повторити § 13 – 15, намалювати у зошиті ментальну карту «Трикутники», № 491, № 496, № 547.

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок-квест “Подорож містами країни Трикутників” Підготували: вчитель Медвєдь Т.Г. учні 7-х класів ШЗШ№ 11

Номер слайду 2

Мета урока - вміти визначати вид трикутників; - використовувати ознаки рівності трикутників та означення і властивість рівнобедреного трикутника для розв’язування задач; - правильно вказувати відповідні кути і сторони рівних трикутників; - вміти скласти математичну модель практичної задачі; - навчитися застосовувати ознаки рівності трикутників до розвязування практичних задач; - вміти застосовувати здобуті знання з геометрії у повсякденному житті; - дискутувати, давати власну оцінку, аргументувати свої твердження.

Номер слайду 3

Сьогодні ми будемо працювати під девізом: Думаємо колективно, Працюємо оперативно, Сперечаємося доказово – Це для всіх обов’язково.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ Всього балів 3б Місто Вгадайкіне 5 3б Місто Практиків 4 по 3б (9б) Місто Задачкіне 3 по 1б Місто Графічне 2 5 б Місто Розумників 1 Бал команди Максималь-ний бал Назва міста №

Номер слайду 9

ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ 3 б Робота в групах 9 3 б Оперативність 8 3 б Працьовитість 7 3 б Активність 6 2 б Вгадайкіне 5 3 б Практиків 4 3 б Задачкіне 3 1 б Графічне 2 3 б Розумників 1 Бали Максималь- ний бал Назва міста №

Номер слайду 10

Місто Розумників

Номер слайду 11

Місто Графічне

Номер слайду 12

Місто Задачкіне 3. Відстань від селища А до селища В 20 км. Учні цих сіл відпочивають в туристичному таборі, який розташований в лісі. Чи може табір С знаходитись від сел А і В на відстані: а) 11 км і 9 км; б) 14 км і 5 км; в) 11 км і 13 км; г) 35 км і 13 км; д) 7 км і 28 км?

Номер слайду 13

Місто Практиків „Теорія без практики мертва і безплідна. Практика без теорії неможлива” (Рене Декарт)

Номер слайду 14

Трикутник - ударний музичний інструмент у вигляді металевого прута, вигнутого у формі трикутника. Один з кутів залишений відкритим. Трикутник належить до інструментів з невизначеною висотою звуку, має блискучий і яскравий тембр. Місто Практиків

Номер слайду 15

Місто Практиків

Номер слайду 16

Підказки - Знайдіть середину кожної мотузки. - Зв’яжіть їх разом на один кілок. - Два кілки поставте на кінцях озера і прив’яжіть до них по одному з кінців кожної мотузки. - На інші два кілки прив’яжіть інші кінці мотузки, і ці кілки поставте так, щоб утворилися два трикутники. - Використайте одну з ознак рівності трикутників.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пінчук Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фурса Галина
    Змістовна розробка. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
4164
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку