Календарно-тематичне планування з хімії 10 клас (рівень стандарту) за програмою, яку затверджено Міністерством освіти і науки України ( наказ №1407 від 23.10.2017 р.), містить розділи: кількість годин, зміст (тема уроку), демонстрації і лабораторні досліди, примітка.
Календарно-тематичне планування з хімії
на 2018-2019 н.р.
10 клас (рівень стандарту)
(52години; 1,5 години на тиждень)
№п/п |
Дата |
К-сть год. |
Зміст (тема уроку) |
Демонстрації, лабораторні досліди |
Примітка |
|
|
2 |
Повторення початкових понять про органічні речовини |
|
|
1 2 |
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин), оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|
|
|
5 |
Тема 1. Теорія будови органічних сполук |
|
|
3 |
|
|
Теорія будови органічних сполук. |
Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). |
|
4 |
|
|
Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). |
|
5 |
|
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
|
|
6 |
|
|
Класифікація органічних сполук. |
|
|
7 |
|
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
|
|
|
|
Тематична 1 |
|
|
|
|
12 |
Тема 2. Вуглеводні |
|
|
8 |
|
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
9 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
|
10 |
|
|
Хімічні властивості алканів. |
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
|
11 |
|
|
Розрахункові задачі 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|
12 |
|
|
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
13 |
|
|
Хімічні властивості етену та етину. |
|
|
14 |
|
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
15 |
|
|
Хімічні властивості бензену. |
|
|
16 |
|
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
|
|
17 |
|
|
Застосування вуглеводнів. Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|
|
18 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
19 |
|
|
Контрольна робота 1 |
|
|
|
|
|
Тематична 2 |
|
|
|
|
19 |
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки |
|
|
20 |
|
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю.
|
|
21 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
|
|
22 |
|
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
23 |
|
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
|
24 |
|
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
|
|
25 |
|
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|
26 |
|
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
|
27 |
|
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
Лабораторні досліди 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.
|
|
28 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. |
|
|
29 |
|
|
Одержання етанової кислоти. Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
|
Тематична 3 |
|
|
30 |
|
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
|
31 |
|
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
Демонстрації 8.Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
|
32 |
|
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
|
33 |
|
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
34 |
|
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
|
35 |
|
|
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
36 |
|
|
Навчальні проекти 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. |
|
|
37 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
38 |
|
|
Контрольна робота 2. |
|
|
|
|
|
Тематична 4 |
|
|
|
|
5 |
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки |
|
|
39 |
|
|
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
|
|
40 |
|
|
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. |
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
|
41 |
|
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
|
42 |
|
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Лабораторні досліди 3.Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
|
43 |
|
|
Навчальні проекти 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. |
|
|
|
|
|
Тематична 5 |
|
|
|
|
4 |
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі |
|
|
44 |
|
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Навчальні проекти 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. |
|
|
45 |
|
|
Пластмаси. Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
46 |
|
|
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Навчальні проекти 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
|
|
47 |
|
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
|
|
|
|
|
Тематична 6 |
|
|
|
|
5 |
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
|
|
48 |
|
|
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
|
49 |
|
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
|
50 |
|
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|
|
51 |
|
|
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
|
52 |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
Тематична 7 |
|
|