Календарно-тематичне планування з хімії для 8 класу у 2018-2019 навчальному році. Нова українська школа. Проблема, над якою працюю у 2018 – 2019 навчальному році як вчитель хімії: «Використання інтерактивних технологій у викладанні хімії, з метою розвитку життєвих компетентностей учнів в 3D форматі: ЖИТТЄВІСТЬ, ІНФОРМАЦІЙНІСТЬ, РІЗНОБАРВНІСТЬ»
Календарно – тематичне планування з хімії
8 клас
(68 год. 2 год. на тиждень )
Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п |
Дата
|
Тема уроку: |
ЗНО |
||
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (2 год.) |
|||||
1 |
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. Вступний інструктаж з БЖД |
|
||
2 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини |
|
||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (15 годин) |
|||||
3 |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
Навчальні проекти 1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів |
||
4 |
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
||
5 |
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
Структура періодичної системи хімічних елементів Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми) |
||
6 |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. |
Демонстрація. 2. Моделі атомів |
||
7 |
|
Сучасне формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід. |
§5-6, с. 33№35 |
||
8 |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-3 періодів. |
(елементи № 1-20).§7-8, с.51 №55, 58 |
||
9 |
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах елементів 1-3 періодів |
Демонстрація 3.Форми електронних орбіталей |
||
10 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Основний і збуджений стан атома. Поняття про радіус атома. |
|
||
11 |
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома. Тематична № 1 |
|
||
12 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
||
13 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
||
14 |
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
||
15 |
|
Значення періодичного закону |
|
||
16 |
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
||
17 |
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». Тематична № 2 |
Захист навчальних проектів.
|
||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 годин) |
|||||
18 |
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток §15-17 с.89 №100 |
||
19 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. Лабораторний дослід № 1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Проведено інструктаж з БЖД |
§14 №93 |
||
20 |
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
§18 №124 |
||
21 |
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
|
§18 №127 |
||
22 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Демонстрації: 4.Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Речовини атомної, молекулярної та йонної будови. 6. Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови. §18 №126 |
||
23 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Практична робота № 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток(наприкладі: цукру,кухонної солі,графіту). Проведено інструктаж з БЖД
|
|
||
24 |
|
Розв’язування задач із теми «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
||
25 |
|
Розв’язування задач із теми «Хімічний зв’язок і будова речовини» ТЕМАТИЧНА № 3 |
Захист навчальних проектів |
||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 годин + 3 год рез ) |
|||||
26 |
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
Розрахункова задача 1. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі §19 №137 |
||
27 |
|
Молярна маса речовини. |
Розрахункова задача 2. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою §20 № 141 |
||
28 |
|
Розв'язання задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
§20-21 № 158 |
||
29 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 |
Терміни |
||
30 |
|
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
§20-21 с.122 |
||
31 |
|
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою ТЕМАТИЧНА № 4 |
|
||
УЗГОДЖЕНО керівником ШМО:
УЗГОДЖЕНО заступником директора з НВР:
ЗАТВЕРДЖЕНО:
|
|||||
II СЕМЕСТР |
|||||
32 |
|
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів. |
§22 с. 128 № 166 |
||
33 |
|
Розв'язання задач. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.
|
§22 с. 128 № 167 |
||
34 |
|
Відносна густина газів. |
С.122 тести №167 |
||
35 |
|
Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів |
§22 с. 128 № 168 |
||
36 |
|
Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів |
§21-22 с. 128 тести |
||
37 |
|
Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів ТЕМАТИЧНА № 5 |
|
||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 годин +2р) |
|||||
38 |
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
§23 с. 134 № 171, 175 |
||
39 |
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля |
Демонстрація 7. Зразки оксидів §27 с. 156 № 209 |
||
40 |
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
|
Демонстрація 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. §27 с. 157 № 210 |
||
41 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. |
§28 с. 162 № 215 |
||
42 |
|
Основи. Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості лугів: дія на індикатори. Лабораторний дослід № 2. Дія водних розчинів лугів на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрація 9. Зразки основ. 10. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей §24 с. 138 № 181 |
||
43 |
|
Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.. Лабораторні досліди: № 3. .Взаємодія лугів з кислотами в розчині. №4. Взаємодія нерозчинних основ із кислотами. №5. Термічне розкладання нерозчинних основ. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрація 11. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ §29 с. 170 № 231, 226 |
||
44 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. Тематична № 6 |
§28 с. 162 № 216 |
||
45 |
|
Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Лабораторний дослід № 6. Дія водних розчинів кислот на індикатори. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрація 12. Зразки кислот §25 с. 145 № 190 191 |
||
46 |
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. Лабораторний дослід № 7.Взаємодія хлоридної кислоти з металлами. Проведено інструктаж з БЖД |
Демонстрація 13. Хімічнівластивості кислот §30 с. 179 № 237, 242 |
||
47 |
|
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
Домашній експеримент: 1.Взаємодія яєчної шкаралупи з оцтом |
||
48 |
|
Поняття про амфотерні гідроксиди. |
Демонстрація 16. Доведення амфотерності цинк гідроксиду 17. Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). §31 с. 185 № 246, 251 |
||
49 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. |
С. 145 № 193, С. 186 № 252 |
||
50 |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. Тематична № 7 |
С.163 № 220 |
||
51 |
|
Солі (середні), їх склад, назви. Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля |
Демонстрація 14. Зразки солей 15.Хімічні властивості солей §26, с.149 № 197 |
||
52 |
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Лабораторні досліди №8.Взаємодія металів із солями у водному розчині. № 9.Взаємодія солей з лугами у водному розчині. № 10.Реакція обміну між солями в розчині. Проведено інструктаж з БЖД |
Домашній експеримент: 2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину §32 с. 193 № 255, 259 |
||
53 |
|
Практична робота № 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. Проведено інструктаж з БЖД |
|
||
54 |
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
§33-34 с.202 № 269, 272 |
||
55 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
§35-36 с. 206 № 279 с.210 № 285 |
||
56 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії. Лабораторний дослід № 11. .Розв’язування експериментальних задач. Проведено інструктаж з БЖД |
§38 с. 226 № 310, 312 |
||
57 |
|
Практична робота № 3. Розв’язування експериментальних задач. Тематична № 8 |
|
||
58 |
|
Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
4. Хімічний склад і використання мінералів. 5.Сполуки основних класів у будівництві й побуті. 6. Вирощування кристалів солей 7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини |
||
59 |
|
Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
Домашній експеримент 3.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину. §37 с.221, № 297, 301 |
||
60 |
|
Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
§39 с.236 № 323 |
||
61 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||
62 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Захист проектів № 4-5 |
||
63 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
||
64 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||
65 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||
66 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Захист проектів № 6-7 |
||
67 |
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
Тести |
||
68 |
|
Екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї. Тематична № 9 |
|
||
УЗГОДЖЕНО керівником ШМО:
УЗГОДЖЕНО заступником директора з НВР:
ЗАТВЕРДЖЕНО:
|
|||||