Календарно-тематичне планування з хімії для 8 класу на 2018-2019 навчальний рік (І семестр) розроблено згідно
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Хімія. 8 клас
(68 год., 2 год. на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення |
Теми уроків та розділів |
Практична частина |
І семестр Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (3 год.) |
|||
1
|
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. |
|
2 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
3 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. Масова частка розчиненої речовини. |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; наводить приклади формул і назв простих (метали і неметали) і складних (оксидів, основ, кислот) речовин; рівнянь реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду і води; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; реакцій розкладу і сполучення. Діяльнісний компонент обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині. Ціннісний компонент критично ставиться до власних знань і умінь із хімії. |
|||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (15 год.) |
|||
4
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
|
5 |
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
6 |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). |
Демонстрації
|
7 |
|
Протонне число. Нуклонне число. |
|
8 |
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні. |
Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
9 |
|
Заповнення електронами енергетичних рівнів та підрівнів у атомах хімічних елементів № 1-20. |
|
10 |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
Тематична |
|
|
11 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
12 |
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). |
|
13 |
|
Періодична система хімічних елементів, її структура. |
Демонстрації
|
14 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
15 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
16 |
|
Значення періодичного закону. |
|
17 |
|
Представлення результатів навчальних проектів: 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
Навчальні проекти 1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми Періодичної системи хімічних елементів. 3. Хімічні елементи в літературних творах. 4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. |
18 |
|
Контрольна робота з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома». |
|
|
Тематична |
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент формулює періодичний закон; записує: електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів; пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1–20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів; наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів. Діяльнісний компонент розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди (великі й малі), головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи; характеризує склад атомних ядер (кількість протонів і нейтронів), розподіл електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах перших 20 хімічних елементів; хімічний елемент (№ 1–20) за його положенням у періодичній системі, зміни радіусів атомів у періодах і підгрупах, металічних і неметалічних властивостей елементів; структуру періодичної системи (періоди: великі й малі, групи й підгрупи (А і Б); аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента; використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів (металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал). Ціннісний компонент усвідомлює значення прийому класифікації в науці; обґрунтовує фізичну сутність періодичного закону; оцінює значення періодичного закону як одного із фундаментальних законів природи. |
|||
Тема 2. Основні класи неорганічних сполук (9 год.) |
|||
19 |
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. |
|
20 |
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. |
|
21 |
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
|
22 |
|
Електронні формули молекул. |
|
23 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
24 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Демонстрації
|
25 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Лабораторний дослід1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Представлення результатів навчальних проектів: 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. |
Демонстрації
Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь. Лабораторний дослід 1. |
26 |
|
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту). |
Практична робота 1. |
27 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Основні класи неорганічних сполук». |
|
|
Тематична |
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток; наводить приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками; пояснює утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків. Діяльнісний компонент складає електронні формули молекул; характеризує особливості ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв'язку; визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність ковалентного зв'язку; прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток; використовує поняття електронегативності для характеристики хімічних зв'язків. Ціннісний компонент обґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток; робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на основі виду хімічного зв’язку в них. |
|||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (11 год.) |
|||
28 |
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. |
Демонстрації 6. Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини). |
29 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
Розрахункові задачі 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
30 |
|
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач. Обчислення молярної маси речовини. |
Розрахункові задачі 5. Обчислення молярної маси речовини. |
31 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
Розрахункові задачі 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою. |
32 |
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
Розрахункові задачі 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |