КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Домашнє завдання |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||||
Корегуюче навчання (3 години) |
|||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
§1, с. 13 завд. 1-12 §2, с. 20 завд. 13-22 |
|
2. |
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. Розв’язування задач. |
|
§3 с. 24 завд. 23-30 |
|
3. |
|
Діагностична контрольна робота з теми: «Основні класи неорганічних сполук». |
|
§1-3 пов. |
|
Тема 1. Розчини (18 годин) |
|||||
4. |
|
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
Домашній експеримент Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
§4, с. 35 завд.43-49 |
|
5. |
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
|
§5, с. 42 завд.55-58 |
|
6. |
|
Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Кристалогідрати. |
Навчальний проект: 1) Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. |
§7, с. 56 завд.75-84 |
|
7. |
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. |
Навчальний проект: 2) Вирощування кристалів солей. |
§6, с. 48 завд.64-69 |
|
8. |
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників |
|
§8, с. 64 завд. 95-103 |
|
9. |
|
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
§9, с. 73 завд. 107-116 |
|
10. |
|
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини (розчини кристалогідратів). |
|
§9, с. 73 завд. 117-130 |
|
11. |
|
Самостійна робота з теми: «Розчини». |
|
§1-9 пов. |
|
12. |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. |
|
§10 с. 81 завд. 136-140 |
|
13. |
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти. |
Навчальний проект: 3) Електроліти в сучасних акумуляторах. |
§11 с. 88 завд. 146-149 |
|
14. |
|
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). |
Лаб. досліди №1 Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. №2 Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. №3 Дослідження рН харчової і косметичної продукції. |
§13, с. 109 завд. 176-178 |
|
15. |
|
Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. |
Навчальні проекти: 4) Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. 5) Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6) Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7) Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8) Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
§13, с. 109 завд. 179, 180 |
|
16. |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. |
|
§12, с. 98 завд. 159-166 |
|
17. |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. |
Л. д. № 4-6. |
§12, с. 99 завд. 167-170 |
|
18. |
|
Практична робота №1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
§10-12пов. |
|
19. |
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. |
Лаб. досліди №7 Виявлення хлорид-іонів у розчині. №8 Виявлення сульфат-іонів у розчині. №9 Виявлення карбонат-іонів у розчині. |
§13, с. 110 завд. 185-189 |
|
20. |
|
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач. Узагальнення та систематизація знань з теми: «Розчини. Електролітична дисоціація». |
|
§10-13пов. |
|
21. |
|
Контрольна робота з теми: «Розчини. Електролітична дисоціація». |
|
§4-13пов. |
|
Тема 2. Хімічні реакції (9 годин) |
|||||
22. |
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. |
|
§14, с. 116 завд. 195-202 |
|
23. |
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
§2, с. 17
|
|
24. |
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
§15, с. 124 завд. 207-216
|
|
25. |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
§16, с. 131 завд. 220-230 |
|
26. |
|
Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Оборотні й необоротні реакції. |
Навчальні проекти: 9) Ендотермічні реакції на службі людині. 10) Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів. |
§17, с. 140 завд. 237-240 |
|
27. |
|
Самостійна робота з теми: «Розчини. Хімічні реакції». |
|
§4-17 пов. |
|
28. |
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. |
Лаб. дослід №10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. |
§18, с. 151 завд. 251-256 |
|
29. |
|
Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. |
|
§14-18 пов. |
|
30. |
|
Узагальнення знань з теми: «Хімічні реакції». Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
§19, с. 156 завд. 257-265 |
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки (29 годин) |
|||||
31. |
|
Особливості органічних і неорганічних сполук. Елементи-органогени. |
|
§20, с. 164 завд. 273-276 |
Пов. тему Типи хімічних реакцій.
|
32. |
|
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. |
|
§21, с. 175 завд. 286-290 |
|
33. |
|
Гомологія. Гомологи метану, їхні молекулярні та структурні формули й назви. |
|
§22, с. 186 завд. 303-309 |
Пов. тему Оксиди. Кислоти. |
34. |
|
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
§21, с. 175 завд. 291-294 |
|
35. |
|
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні та структурні формули. |
|
§23, с. 195 завд. 322-324 |
Пов. тему Основи. Солі. |
36. |
|
Фізичні властивості. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводів. |
|
§23, с. 196 завд. 325-331 |
|
37. |
|
Розв’язання задач. Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями. |
|
§22, с. 183 завд. 310-316 |
Пов. тему Кількість речовини. Молярна маса.
|
38. |
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. |
Навчальний проект: 11) Використання полімерів: еколого-економічний аспект. |
§24, с. 200 завд. 338-342 |
|
39. |
|
Поширення вуглеводів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
Навчальний проект: 12) Альтернативні джерела енергії. |
§25, с. 207 завд. 353, 354 |
Пов. тему Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Відносна густина газів.
|
40. |
|
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. |
|
§25, с. 208 завд. 355-357 |
|
41. |
|
Самостійна робота з теми: «Органічні речовини. Вуглеводні». |
|
§20-25 пов. |
|
42. |
|
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
|
§26, с. 216 завд. 358-365 |
Пов. тему Теорія О.М. Бутлерова. |
43. |
|
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні та структурні формули, фізичні властивості. |
|
§26, с. 216 завд. 366-368 |
|
44. |
|
Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
Л. д. № 11. |
§26, с. 216 завд. 369-371 |
Пов. тему Явище гомології. Гомологи метану |
45. |
|
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Застосування етанової кислоти. |
|
§27, с. 224 завд. 379-382 |
|
46. |
|
Хімічні властивості етанової кислоти. |
|
§27, с. 224 завд. 383-386 |
Пов. тему Явище ізомерії. Ізомери вуглеводнів.
|
47. |
|
Практична робота №4. Властивості етанової кислоти. |
|
§27, с. 224 завд. 387-394 |
|
48. |
|
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. |
|
§28, с. 231 завд. 402-407 |
Пов. тему Насичені вуглеводні. Алкани.
|
49. |
|
Мило, його склад, мийна дія. |
Навчальний проект: 14) Виготовлення мила з мильної основи. |
§29, с. 238 завд. 417-421 |
|
50. |
|
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
§28, с. 231 завд. 408-411 |
Пов. тему Ненасичені вуглеводні. Алкени. Алкіни. |
51. |
|
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення й утворення в природі. |
Л. д. № 12. |
§30, с. 245 завд. 429-436 |
|
52. |
|
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. |
Л. д. № 13,14. |
§31, с. 254 завд. 444-446 |
Пов. тему Оксигеновмісні органічні речовини.
|
53. |
|
Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. |
|
§26-31 пов.
|
|
54. |
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
Навчальні проекти: 13) Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування. 15) Дослідження хімічного складу їжі. 16) Хімічний склад жувальних гумок. 17) Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною. |
§31, с. 255 завд. 447-449 |
Пов. тему Вуглеводні. |
55. |
|
Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти. Білки як біологічні полімери. |
|
§32, с. 264 завд. 461-465 |
|
56. |
|
Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук. |
|
§32, с. 264 завд. 466-470 |
Пов. тему Нітрогеновмісні органічні речовини. |
57. |
|
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
Навчальні проекти: 18) Друге життя паперу. 19)Джерела органічного забруднення мікрорайону |
§33, с. 274 завд. 471-473 |
|
58. |
|
Узагальнення знань про оксигеновмісні і нітрогеновмісні органічні речовини. |
|
§33, с. 274 завд. 474, 475 |
Пов. тему Генетичний зв'язок між класами органічних речовин.
|
59. |
|
Контрольна робота з теми: «Оксигено- вмісні і нітрогеновмісні органічні речовини». |
|
§26-33 пов.
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства (6 годин) |
|||||
60. |
|
Багатоманітність речовин і хімічних реакцій. |
|
§34, с. 278 завд. 476-480 |
|
61. |
|
Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
§34, с. 278 завд. 481-486 |
|
62. |
|
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
|
§35, с. 280 |
|
63. |
|
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства. |
Навчальні проекти: 21) Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію. 22) Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості. 23) Дослідження достовірності реклами з погляду хімії. |
§35, с. 282 |
|
64. |
|
Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
Навчальний проект: 20) Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості. |
§35, с. 283 |
|
65. |
|
Хімічна наука і виробництво в Україні. |
|
§35, с. 284 |
|