Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу літератур ІІ семестр у 5 класі (3год. на тиждень)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу літератур І семестр у 5 класі (3год. на тиждень)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу літератур              

  (української та зарубіжної) 

для 5 класу                                                                      

     ІІ семестр 2022/2023 н.р.

 

 

 

Модельна навчальна програма

«Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи»

для закладів загальної середньої освіти

(автори Яценко Т.О., Тригуб І.А.).

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»                                                                                                  (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)                                                                                  Цикл: адаптаційний, 5–6 класи Галузь: мовно-літературна                                                                                                    Кількість годин: рекомендовано 3,5 год. на тиждень

Розроблено 3 год. на тиждень

Усього – 121 год.                                                                                                                                                                                                                                 На тиждень – 3,5 год. (І семестр-4 год.; ІІ семестр –3 год.)                                                                                                                                       Текстуальне вивчення – 95 год.                                                                                                                                                                                          Розвиток мовлення – 6 год. (у межах годин на текстуальне вивчення)                                                                                                                          Виразне читання – 6 год.                                                                                                                                                                                                       Позакласне читання – 8 год.                                                                                                                                                                                                            Література рідного краю – 4 год.                                                                                                                                                                                   Узагальнення вивченого – 6 год.                                                                                                                                                                                                     Резервний час – 2 год.

 

№ з/п

Дата

Пропонований зміст інтегрованого курсу

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

(за вибором учителя)

 

 

 

 

ІІ семестр

Дивовижний світ природи

1.

 

1. Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце

– в верховині...»

Роберт Бернс – шотландський поет.

Оспівування краси природи рідного краю у вірші.

ТЛ: Пейзаж та його види. Пейзаж у літературному творі.

МК: образотворче мистецтво – Альфред де Бреанскі, «Вечірня зоря».

Уважно слухає поетичні та прозові твори українських і зарубіжних письменників про природу;

інформацію про життя та творчість їх

авторів;

вичерпно відповідає на запитання за

змістом почутого повідомлення;

стисло переказує зміст прозових творів про природу;

унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою вчителя), використовуючи різні засоби (схеми, таблиці, тощо) для відтворення змісту,структурування

навчальної інформації;

розрізняє пейзажні та анімалістичні

твори;

виявляє взаємозв’язок змісту творів про природу із власними потребами для особистісного розвитку;

наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи доречні цитати з тексту вивчених творів для увиразнення власних поглядів щодо важливості збереження природи,

утвердження гуманістичних цінностей;

читає виразно програмові художні твори, зокрема напам’ять пейзажну лірику;

характеризує порушені в творах

проблеми екологічного характеру:

гармонії природи і людини, дбайливого

ставлення до навколишнього середовища;

знаходить у текстах художніх творів

приклади теоретико-літературних понять, пояснює їх сутність;

формулює тему та основну думку творів про природу, рекомендованих для текстуального вивчення;

виокремлює в художніх текстах мікротеми;

формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі

аналізу творів щодо оспівуванню краси

природи, її збереження, возвеличення

людського гуманізму і засудження

споживацького ставлення до довкілля;

характеризує емоційний стан персонажів творів, їхню поведінку та вчинки, виявляючи толерантність;

проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в творах про природу, і власним життєвим досвідом для формування базових морально- етичних норм;

обирає для самостійного ознайомлення

твори про природу і наводить аргументи щодо свого вибору;

ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів;

створює власний медійний продукт

(мультфільм, відеоролик тощо) та /або

письмові творчі роботи різних жанрів

за мотивами прочитаного;

відтворює окремі художні засоби із

вивчених творів для втілення власних

творчих намірів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виразне читання художніх творів про природу (уголос ланцюжком, в ролях; напам’ять (поетичних).

 

Читання поетичних творів та фрагментів прозових творів зарубіжних авторів мовою оригіналу (за умови володіння мовою).

 

Порівняння текстів перекладу та оригіналу, варіантів перекладу.

 

Переказ (близько до тексту, стисло, вибірково, від імені одного з героїв тощо) художніх творів.

 

Бесіда за запитаннями (зміст твору).

 

Постановка проблемних запитань

пов’язаних із вирішенням життєвих ситуацій як авторів, так і героїв художніх творів.

 

Аналітико-синтетична робота над

текстом оповідань: визначення теми, основної думки, елементів композиції і сюжету.

 

Складання цитатного плану твору.

 

Характеристика героїв.

 

Складання порівняльної таблиці/схеми «Особливості оповідання».

 

Створення графічних і візуальних засобів передачі інформації (перебіг подій, розрізнення персонажів, установлення зв’язків між ними тощо), зокрема і з використанням комп’ютерних програм.

 

Створення та презентація під керівництвом учителя в соціальних мережах власного медіатексту на основі прочитаних творів про рідну природу.

 

Рольова гра «Малюємо природу художніх творів» або «Малюємо поезію».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

2. Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946).

«Снап».

Е. Сетон-Томпсон –канадський

письменник. Світ природи у творах Е. Сетона-Томпсона.

 

3.

 

Утвердження єдності людини і природи в анімалістичних творах письменника.

ТЛ: анімалістичне оповідання.

МК: образотворче мистецтво –

анімалістична графіка Ернеста Сетона- Томпсона.

4.

 

 

 

 

 

 

 

3. Джозеф Редьярд Кіплінг (1865–1936).

«Мауглі».

Дж. Р. Кіплінг – англійський письменник.

 

5.

 

Екзотичний світ природи у творі. Закон джунглів і світ людей.

 

6.

 

Реальне і фантастичне у казці.

МК: анімація – цикл мультфільмів

«Мауглі» (режисер – Роман Давидов).

7.

 

4. Павло Тичина (1891–1967). «Хор

лісових дзвіночків», «Гаї шумлять»,

«Арфами, арфами» (один – два вірші

за вибором учителя).

Замальовка життєпису поета, особливості його світобачення. Поетичне змалювання картин природи. у віршах П. Тичини.

Музичне (слухове), зорове та емоційне наповнення поезій. Авторські неологізми та їх художні функції. Персоніфікований образ дівчини-весни в поезії «Арфами,

арфами».

ТЛ: Пейзажна лірика. Персоніфікація.

МК: музичне мистецтво – «Ми дзвіночки» (слова –П. Тичина, музика – Василь Верховинець), «Гаї шумлять»

(слова – Павло Тичина, музика – Григорій

Майборода), «Арфами, арфами» (слова – Павло Тичина, музика – Лесь Тельнюк);

образотворче мистецтво – ілюстрації

Едуарда Колесова до збірки «Гаї шумлять».

8.

 

Урок виразного читання поетичних творів про природу.

 

9.

 

5. Микола Вінграновський (1936–2004).

«Гусенятко».

Біографічні відомості про письменника.

Змалювання дивовижного світу природи.

 

10.

 

Час і простір в оповіданні. Тема родинних цінностей у творі.

МК: образотворче мистецтво – Петро Нілус «Поле з гусьми», Киріак Костанді «Гуси»; ілюстрації Кості Лавра до збірки

«Гусенятко. Козак Петро Мамарига».

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Марія Морозенко (народ. 1969).

«Вірність Хатіко».

Коротко про життя і творчість

письменниці. Тема дружби людини й тварини. Засоби змалювання їхніх взаємин в оповіданні. Послідовність подій у творі.

12.

 

Ідея гуманістичних цінностей.

МК: образотворче мистецтво –

ілюстрації Ольги Воронкої до збірки «Найвірніші»; кіномистецтво – «Хатіко:

Найвірніший друг» (режисер – Лассе Халльстрём).

Для вивчення напам’ять: дві поезії за вибором учителя.

 

13.

 

ПЧ. Давидов А. «Таємниці старого дуба».

Дарелл Дж. «Балакучі квіти».

Іван Багряний «До Ворскли, по рибу!».

Качан А. «Море грає».

Пчілка О. «З ґринджолятами».

Сетон-Томпсон Е. «Доміно», «Ведмежа Джонні», «Лобо», «Мустанг-іноходець».

Чередниченко Д. «Мандри жолудя».

Чухліб В. «Після хуртовини»

 

 

 

14.

 

Урок розвитку мовлення (усно): 

«Малюємо природу художніх творів» або «Малюємо поезію».

 

 

 

 

15.

 

Підсумкова робота за розділом «Дивовижний світ природи», або презентація та захист творчих проектів.

 

 

 

 

Світ дитинства

16.

 

1. Марк Твен (1835–1910) «Пригоди

Тома Сойєра».

Марк Твен – американський письменник.

Автобіографічна основа повісті

«Пригоди Тома Сойєра».

 

Уважно слухає художні твори українських і зарубіжних письменників про дивовижний світ дитинства;

коротку інформацію про життя та творчість їх авторів;

вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення;

стисло переказує зміст художніх творів, рекомендованих для текстуального вивчення;

унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою вчителя), використовуючи різні засоби (схеми, таблиці, тощо) для відтворення змісту, структурування

навчальної інформації;

виявляє взаємозв’язок змісту творів про дітей із власними потребами для особистісного розвитку;

читає виразно програмові художні твори;

характеризує порушені в творах проблеми: добра і зла, милосердя й прощення, морального вибору людини,

формування характеру і світогляду юних героїв, шкільного життя, стосунків з однолітками, старшими людьми та навколишнім світом;

знаходить у текстах художніх творів приклади теоретико-літературних понять, пояснює їх сутність;

формулює тему та основну думку творів про дітей, рекомендованих для текстуального вивчення;

виокремлює в художніх текстах мікротеми;

формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу творів щодо майстерного розкриття духовного світу дітей, їхніх характерів і міжособистісних стосунків;

характеризує емоційний стан персонажів творів, їхню поведінку та вчинки, виявляючи толерантність;

проводить паралелі між образами і

ситуаціями, зображеними в творах про дитинство, і власним життєвим

досвідом для формування базових морально-етичних норм;

висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаними творами, своє ставлення до зображених у них людей, ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола

читацьких інтересів;

представляє текст прочитаних художніх творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту;

створює власний медійний продукт

(мультфільм, відеоролик тощо) та /або письмові творчі роботи різних жанрів за мотивами прочитаного;

відтворює окремі художні засоби із вивчених творів для втілення власних творчих намірів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виразне читання художніх творів

(уголос ланцюжком, в особах).

 

Переказ (близько до тексту,

стисло, вибірково, від імені

одного з героїв тощо) художніх творів.

 

Читання фрагментів творів зарубіжних авторів мовою оригіналу (за умови володіння мовою). Порівняння текстів

перекладу та оригіналу, варіантів

перекладу.

 

Бесіда за запитаннями (зміст твору).

 

Постановка проблемних запитань

пов’язаних із вирішенням життєвих ситуацій як авторів, так і героїв художніх творів.

 

Аналітико-синтетична робота над

текстом оповідань: визначення теми, основної думки, елементів композиції і сюжету.

 

Складання плану твору.

 

Діаграма Венна «Персонажі творів».

 

Створення графічних і візуальних

засобів передачі інформації (перебіг поді, розрізнення персонажів, установлення зв’язків між ними тощо), зокрема і з використанням комп’ютерних програм.

Рольова гра «Лист героєві твору»

або «Я хотів би дружити із героєм

твору…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.

 

Світ дорослих і світ дітей у творі. 

 

18.

 

Романтика пригод.

 

19.

 

Образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна.

 

20.

 

Ідеали дружби.

ТЛ: автобіографічний твір.

МК: кіномистецтво – ф/х «Пригоди Тома

Сойєра і Гекльберрі Фінна» (режисер –

Станіслав Говорухін).

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

22.

 

2. Іван Нечуй-Левицький (1838–1918).

«Вітрогон».

Замальовка життєпису письменника.

Композиція оповідання «Вітрогон», майстерність оповіді, мови.

 

 

 

Образ Василька. Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру.

ТЛ: тема та ідея літературного твору.

МК: образотворче мистецтво – Микола Пимоненко «Вечоріє».

23.

 

3. Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна».

Е. Портер – американська письменниця. Історія створення.

24.

 

Життєві випробування Полліанни.

 

25.

 

Полліанна – втілення щирості та оптимізму.

 

26.

 

Життєствердні мотиви твору.

ТЛ: композиція і сюжет твору.

МК: кіномистецтво – ф/х «Полліанна»

(«Pollyanna») (режисер – Сара Хардинг).

27.

 

Урок розвитку мовлення (письмово): «Порівнюємо героїв художніх творів про дітей».

28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Оксана Сайко (народ. 1976).

«Гаманець».

Біографічна довідка про письменницю.

Драматизм сюжету оповідання

«Гаманець». Розвиток подій у творі. Проблема добра і зла, морального вибору людини.

29.

 

Образи Іванки й Ритки, спільне й відмінне у їхніх характерах і вихованні.

МК: образотворче мистецтво –

ілюстрації Наталки Гайди, Назара Гайдучика до збірки «Новенька та інші історії».

30.

 

5. Галина Кирпа (народ. 1950). «Мій тато став зіркою».

Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь

маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані.

 

31.

 

 Особливості показу світу очима дитини.

 

32.

 

Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання дитини. Ідея героїзму й самопожертви.

МК: образотворче мистецтво – Олена Самойлик «Герої. Майдан», ілюстрації

Оксани Були до оповідання «Мій тато став зіркою»; музичне мистецтво – українська

народна пісня «Пливе кача».

МЗ: історія України – Революція гідності.

33.

 

Урок позакласного читання.

Грінченко Б. «Украла».

Ліндґрен А. «Пеппі Довгапанчоха», «Малюк і Карлсон», «Пригоди Калле Блюмквіста».

Слабошпицький М. «Війві».

Стельмах Я. «Про козу».

Тютюнник Г. «Дивак».

Франко І. «Малий Мирон».

Шолом-Алейхем. «Хлопчик Мотл».

34.

 

Підсумкова робота за розділом «Світ дитинства», або презентація творчих проектів.

 

 

У пошуках пригод і чудес

35.

 

1. Льюїс Керролл (1832–1898). «Аліса в Країні Див».

Л. Керролл – англійський письменник.

Уважно слухає українські та зарубіжні

пригодницько-фантастичні твори,

коротку інформацію про їх авторів;

вичерпно відповідає на запитання за

змістом почутого повідомлення;

стисло переказує зміст художніх творів, рекомендованих для текстуального вивчення;

унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою вчителя), використовуючи різні засоби (схеми, таблиці, тощо) для відтворення змісту,структурування

навчальної інформації; читає виразно фрагменти художніх творів, рекомендованих для текстуального вивчення;

характеризує порушені в пригодницько-фантастичних творах проблеми: подолання бездуховності та прагматизму в реальному світі,

утвердження ідеалів добра і справедливості, значущості вшанування величного історичного минулого тощо;

знаходить у текстах художніх творів

приклади теоретико-літературних понять, пояснює їх сутність;

формулює тему та основну думку пригодницько-фантастичних творів, рекомендованих для текстуального

вивчення;

виокремлює в художніх текстах мікротеми;

формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу творів щодо художнього відтворення фантастичного і реального у творах, використання чарівних елементів і казкової символіки;

характеризує емоційний стан персонажів пригодницько-фантастичних творів, їхню поведінку та вчинки, виявляючи толерантність;

висловлює в усній та/або письмовій

формі власні почуття, враження,

викликані прочитаними творами, своє

ставлення до зображених у них людей,

подій, ситуацій, явищ тощо;

описує свої літературні вподобання,

наводячи приклади прочитаних

пригодницько-фантастичних творів; ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів;

творчо опрацьовує прочитані художні

твори, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо;

створює власний медійний продукт

(мультфільм, відеоролик тощо) та /або

письмові творчі роботи різних жанрів

за мотивами прочитаного.

Виразне читання фрагментів художніх пригодницько-фантастичних творів (уголос ланцюжком, в ролях).

 

Читання фрагментів творів зарубіжних авторів мовою оригіналу (за умови володіння мовою). Порівняння текстів

перекладу та оригіналу, варіантів

перекладу.

 

Переказ (близько до тексту, стисло, вибірково, від імені одного з героїв тощо) художніх пригодницьких творів.

 

Бесіда за запитаннями (зміст твору).

 

Постановка проблемних запитань

пов’язаних із вирішенням життєвих ситуацій як авторів, так і героїв художніх творів.

 

Аналітико-синтетична робота над

текстом художнього пригодницького твору: визначення теми, основної думки, елементів композиції і сюжету.

 

Складання графічного плану пригодницько-фантастичного

твору.

 

Складання схеми/таблиці «Реальне і фантастичне в художньому творі».

 

Створення графічних і візуальних

засобів передачі інформації (перебіг подій, розрізнення персонажів, установлення зв’язків між ними тощо), зокрема і з використанням комп’ютерних програм.

 

Проєктна робота «Одна цікава

детективна чи пригодницька

історія».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

36.

 

 

Світ дивовижних пригод у творі.

 

37.

 

Образ головної героїні та казкових персонажів.

 

38.

 

Значення гри у творі.

МК: кіномистецтво – х/ф «Аліса в країні чудес» («Alice in Wonderland») (режисер –

Тим Бьортон).

40.

 

 

 

 

 

 

 

2. Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

Р. Дал – англійський письменник.

Неймовірні пригоди Чарлі.

 

 

41.

 

 

Чарівний світ фабрики містера Вонкі.

 

42.

 

Утвердження ідеалів добра і справедливості у творі.

МК: кіномистецтво – х/ф «Чарлі і

шоколадна фабрика» («Charlie and the Chocolate Factory») (режисер – Тим Бьортон).

43.

 

3. Всеволод Нестайко (1930 – 2014).

«Чарівні окуляри» (скорочено).

Замальовка життєпису письменника.

Повість-казка про фантастичні пригоди сучасних школярів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

44.

 

Реальні вчинки головних героїв на шляху дорослішання.

Фантастичні пригоди, чарівні елементи, казкова символіка повісті.

45.

 

Ідейний зміст повісті: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.

ТЛ: Епічний твір. Повість-казка

(поглиблення поняття).

МК: образотворче мистецтво –

ілюстрації Юлії РадічДемидьонок,

Анатолія Василенка, Радни Сахалтуєвої до повісті «Чарівні окуляри»; кіномистецтво

– документальний фільм «Всеволод Нестайко. Родом з дитинства» (режисер – Максим Погребняк), короткометражний

художній фільм «Тореадори з Васюківки» (режисер – Самарій Зелікін), художній фільм «Одиниця „з обманом“» (режисер – Андрій Праченко).

 

46.

 

4. Зірка Мензатюк (народ. 1954).

«Таємниця козацької шаблі»

(скорочено).

Коротко про письменницю. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями України. Історичне минуле в

житті сучасної людини.

 

47.

 

Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі.

 

48.

 

Велич старовинних українських замків.

Фантастичне і реальне у пригодницькій

повісті. Засоби змалювання характерів персонажів.

ТЛ: Пригодницька повість. Детектив.

МК: архітектура – Тараканівський форт, Дубенський замок, Підгорецький замок, Олеський замок, Кам’янець-Подільська

фортеця, Хотинська фортеця;

образотворче мистецтво – Юзеф Брандт «Вставайте, козаки», Олег Орльонов «Битва під Берестечком».

МЗ: історія України – доба козацтва, битва під Берестечком; музичне мистецтво – козацькі пісні.

49.

 

Урок позакласного читання.

Презентація та захист творчих проєктів «Одна цікава детективна чи пригодницька історія».

Дара Корній. «Петрусь

Химородник».

Ковальська К. «Канікули прибульців із Саллатти».

Ільченко О. «Загадкові світи старої

обсерваторії»/ Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі».

Кестнер Е. «Еміль та детективи».

Маар П. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Янсон Т. Твори із серії про мумі-троллів.

50.

 

Урок виразного читання пригодницьких творів.

 

 

51.

 

Урок розвитку мовлення (письмово): «Пригоди в моєму житті».

 

 

Література рідного краю

52.

53.

 

Художні твори літератури рідного краю

(за вибором учителя)

Ознайомлення із доступними для

сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в І семестрі літературними

творами письменників-земляків та зарубіжних письменників, життя і

творчість яких пов’язана із рідним краєм добувачів освіти.

МК: інтерпретація художніх творів літератури рідного краю та зарубіжних письменників, життя і творчість яких пов’язана із рідним краєм здобувачів освіти в інших видах мистецтва; літературно-меморіальні музеї.

Уважно слухає художні твори літератури рідного краю та зарубіжних письменників, життя і творчість яких пов’язана із рідним краєм здобувачів освіти; інформацію про життя та творчість їх авторів;

розповідає про власний емоційний стан під час ознайомлення з творами;

читає виразно художні твори рідного краю, зокрема лірику напам’ять;

характеризує порушені в літературних

творах проблеми;

формулює тему та основну думку творів;

формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу літератури рідного краю;

обирає для самостійного ознайомлення

твори літератури рідного краю і наводить аргументи щодо свого вибору;

ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів;

створює за мотивами прочитаного власний медійний продукт і творчі роботи різних жанрів;

збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності прочитаної художньої літератури письменників-земляків.

Виразне читання художніх творів

літератури рідного краю (уголос ланцюжком, в особах, в парах).

Переказ (близько до тексту, стисло, вибірково, від імені одного з персонажів тощо).

Бесіда за запитаннями.

Аналітико-синтетична робота над

текстом художніх творів літератури рідного краю: визначення теми, основної думки, елементів композиції і сюжету.

Складання плану (простого чи складеного, цитатного).

Характеристика героїв.

Робота з цитатним матеріалом.

Створення графічних і візуальних засобів передачі інформації щодо художніх творів (перебіг подій,

розрізнення персонажів, установлення зв’язків між ними тощо), зокрема і з використанням комп’ютерних програм.

Самостійний добір художніх творів літератури рідного краю у домашній, шкільній, сільській бібліотеках і на рекомендованих учителем інтернет-сайтах.

Робота в творчих групах «Цього

письменника рідного краю я знаю, бо читав/читала його твори».

Найцікавіше з літературних новинок

54.

 

Художні твори сучасної української та зарубіжних літератури (за вибором

учителя та учнів)

МК: музичне мистецтво – музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів.

Уважно слухає інформацію про нові

художні твори сучасної української та

зарубіжних літератур;

використовує елементи конспектування навчального матеріалу;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння змісту літературних творів,

почутої інформації про них;

читає тексти творів сучасної української та зарубіжних літератур (оглядово, вибірково тощо);

обирає для самостійного ознайомлення

твори сучасної української та зарубіжних літератур і наводить аргументи щодо свого вибору;

описує свої літературні вподобання, наводячи приклади із прочитаних творів;

ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів.

Виразне читання художніх творів сучасної української та/або зарубіжних літератур (уголос ланцюжком, в особах,).

Переказ (близько до тексту, стисло, вибірково тощо).

Бесіда за запитаннями.

Аналітико-синтетична робота над

текстом художніх творів сучасної

української та/або зарубіжних літератур: визначення теми, основної думки, елементів композиції і сюжету.

Самостійний добір художніх творів сучасної української та/або зарубіжних літератур у домашній, шкільній, міській (сільській) бібліотеках і на рекомендованих учителем інтернет-сайтах.

Міні-проєктна робота «Художній

твір – мій ровесник».

55.

 

Урок розвитку мовлення (письмово) «Художній, твір, який мене найбільше вразив».

 

 

Узагальнення та систематизація вивченого за ІІ семестр та за навчальний рік

56.

 

Підсумкова робота або презентація та захист творчих проектів.

 

Розуміє та відтворює навчальний матеріал, зокрема й зміст художніх творів, вивчених у ІІ семестрі унаочнює та візуалізує почуте

повідомлення (самостійно або з допомогою вчителя), використовуючи різні засоби (схеми, таблиці, тощо) для відтворення змісту, структурування навчальної інформації;

аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом

обстоює власну позицію щодо проблем порушених у вивчених художніх творах;

пояснює теоретико-літературні поняття, здобуті в процесі опрацювання програмового матеріалу в ІІ семестрі;

співвідносить зміст вивчених художніх творів із історичним і культурним контекстом;

формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу вивчених художніх текстів;

описує свої літературні вподобання, наводячи приклади із прочитаних художніх творів;

ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) дляь задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів.

Виразне читання художніх творів,

зокрема напам’ять.

Тестові завдання із відкритими та

закритими відповідями із використанням веб-ресурсів

Інтерпретація художніх творів.

Створення графічних і візуальних

засобів передачі інформації щодо

художніх творів (перебіг подій, розрізнення персонажів,

установлення зв’язків між ними

тощо), зокрема і з використанням

комп’ютерних програм.

Укладання рекомендаційних

списків улюблених прочитаних

книг; проведення засідання

читацького клубу «Коло книжки»,

«Книжка, що мене вразила» тощо.

57.

 

Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори української та зарубіжної літератури.

 

 

58.

 

Підсумковий урок.

 

 

Узагальнення та систематизація вивченого в ІІ семестрі та

за навчальний рік навчального матеріалу.

ТЛ: повторення вивчених у ІІ семестрі та за навчальний рік теоретико- літературних понять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку