Календарно-тематичне планування уроків з інформатики
3 клас за підручником В.Вдовенко, Н.Котелянець, О.Агєєва (1 год/тижд.)
Загальний обсяг навчального часу – 35 годин
№ |
Тема уроку |
Дата |
1. |
Тема: «Інформація. Дії з інформацією». Роль інформації в житті людини. Ігри: «Вірю-не вірю», «Знайдіть відмінності», «Мікрофон». |
|
2. |
Перетворення інформації з однієї форми на іншу. Форми інформації: звукова, текстова, графічна, знакова, числова, мультимедійна. |
|
3. |
Перетворення інформації з однієї форми на іншу. Робота за комп’ютером: перетворення текстової інформації на графічну (графічний редактор «Scratch»: намалювати рибу за заданими параметрами). |
|
4. |
Якими способами подають повідомлення. Текстові, графічні, звукові, умовні сигнали, жести, комбіновані – способи подання повідомлень. Носії повідомлень. Гра «Підберіть пару». |
|
5. |
Структурування інформації. Папка. Вкладена папка. Перейменування. Робота за комп’ютером: створення папки та документів в ній. |
|
6. |
Поняття про мережу «Інтернет». Мережа. Правила безпеки в Інтернеті. Сайт. Вебсторінка. |
|
7. |
Поняття про мережу «Інтернет». Гіперпосилання. Ключові слова. Робота за комп’ютером: пошук інформації за ключовими словами. |
|
8. |
Що таке авторське право? Ігри: «Плутанка», «Лабіринт», «Вірю – не вірю». Робота за комп’ютером: пошук інформації за ключовим словом «Онляндія»; виконання тестових завдань. |
|
9. |
Тема: «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій з інформацією». Коли винайшли пристрої для роботи з інформацією. Робота за комп’ютером: клавіатурний тренажер «Rapid Typing Tutor 5.2» (урок 1). |
|
10. |
Джерело інформації. Носії інформації. Засоби зв’язку. Передання інформації. Креслення – джерело інформації. Умовні позначення. Робота за комп’ютером: клавіатурний тренажер «Rapid Typing Tutor 5.2» (урок 2). |
|
11. |
Пристрої введення та виведення інформації. Основні складові комп’ютера. Робота за комп’ютером: пошук за ключовими словами і перегляд мультфільма «Про Наталочку і комп’ютер». |
|
12. |
Тема: «Об’єкт. Властивості об’єкта». Інформаційний об’єкт. Об’єкт. Текст. Робота за комп’ютером: намалювати в графічному редакторі «Scratch» інформаційний об’єкт «ляльку-мотанку – немовля». |
|
13. |
Властивості об’єкта. Гра «Відгадайте чоловічка». Робота за комп’ютером: створення в графічному редакторі «Scratch» інформаційного об’єкта «Сова». |
|
14. |
Створюємо модель об’єкта. Модель. Іграшки. Гра «Відгадайте іграшку». Робота за комп’ютером: побудова моделі човна в графічному редакторі «Scratch». |
|
15. |
Чи можуть змінюватися властивості об’єкта? Гра «Змініть властивість». Робота за комп’ютером: в графічному редакторі «Scratch» у векторному режимі. |
|
16. |
Тема: «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти». Середовище для читання текстів. Електронна книжка. Робота за комп’ютером: робота з текстом (пошук заданої казки на сайті бібліотеки «Java»; зробити закладку). |
|
17. |
Подорож віртуальними бібліотеками. Електронна бібліотека. Гра «Плутанка». Робота за комп’ютером: пошук заданих віртуальних бібліотек та ознайомлення з їхніми сайтами. |
|
18. |
Віртуальні енциклопедії, довідники та словники. «Вікіпедія». Сайт «Весела абетка». Велика українська енциклопедія. Віртуальний словник «Google». Робота за комп’ютером: пошук віртуальних енциклопедій. |
|
19. |
Ознайомлення з текстовим редактором. Текст. Текстові редактори. Робота за комп’ютером: запуск текстового редактора «Word» та створення нового документа. |
|
20. |
Опановуємо клавіатуру. Призначення основних клавіш клавіатури. Гра «Плутанка». Робота за комп’ютером: запуск текстового редактора «Word» та введення тексту за поданими параметрами. |
|
21. |
Вчимося редагувати текстові документи. Редагування. Копіювання. Видалення. Робота за комп’ютером: робота в текстовому редакторі «Word» (редагування тексту набраного на минулому уроці). |
|
22. |
Як доповнити текст зображенням? Вкладки. Вставлення зображень. Робота за комп’ютером: робота з текстовим редактором «Word» (доповнення тексту, з яким працювали на минулому уроці, зображенням). |
|
23. |
Тема: «Створення та використання інформаційних моделей». Інформаційні моделі в різних програмних середовищах. Модель реального об’єкта. Гра «Плутанка». Інформаційна модель. Робота за комп’ютером: доповнення інформаційної моделі песика графічним зображенням за допомогою редактора «Scratch». |
|
24. |
Вчимося працювати з таблицями. Дослідження «День народження». Вкладка «Таблиця». Робота за комп’ютером: робота з текстовим редактором «Word» (створення та заповнення таблиці). |
|
25. |
Вчимося робити презентації. Що таке презентація. Слайд. Редактор презентацій. Робота за комп’ютером: запуск редактора презентацій та створення нового документа. |
|
26. |
Створюємо листівку для мами. Дослідження «Улюблена квітка». Доповнення презентацій малюнками та фотографіями. Робота за комп’ютером: робота в редакторі презентацій (створення листівки для мами з зображеннями). |
|
27. |
Редагування та форматування презентації. Алгоритм видалення слайда. Алгоритм копіювання слайда. Поняття форматування. Робота за комп’ютером: робота з редактором презентацій (зміна властивостей об’єктів на слайдах; заміна слайдів місцями). |
|
28. |
Шаблон оформлення презентації. Шаблон. Вкладка «Конструктор». Робота за комп’ютером: дослідження зміни слайда презентації (створеного на попередньому уроці) при зміні шаблону. |
|
29. |
Навчальний проєкт «Чарівний ліс». Що таке проєкт. Робота за комп’ютером: використовуючи набуті знання, створити власну (групову) презентацію. |
|
30. |
Підготовка презентації до показу. Захист проєкту. Режим показу презентацій. Вкладка «Переходи». Робота за комп’ютером: встановлення переходів слайдів в презентації (створеній на минулому уроці), показ презентації. |
|
31. |
Тема: «Лінійні алгоритми». Команди та виконавці. Що таке алгоритм. Виконавець. Команда. Робота за комп’ютером: робота в графічному редакторі «Scratch» (малювання жаби за поданим алгоритмом). |
|
32. |
Логічні висловлювання. Що таке висловлювання. Істинне та хибне висловлювання. Робота за комп’ютером: малювання морського краба в графічному редакторі «Scratch». |
|
33. |
Лінійні алгоритми. Робота за комп’ютером: малювання весняної квітки у графічному редакторі «Scratch» у векторному режимі. |
|
34. |
Створення зображень за власними алгоритмами. Гра «Знайдіть зайвий об’єкт». Робота за комп’ютером: малювання вази у графічному редакторі «Scratch» за власним алгоритмом. |
|
35. |
Малюємо тарілку за власним алгоритмом. Робота за комп’ютером: малювання тарілки з орнаментом у графічному редакторі «Scratch» за власним алгоритмом. |
|
Склала вчитель початкових класів Савченко М.В.