Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 4 класу (ІІ семестр). За Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко. Автор підручника:Т.Воронцова.
Перегляд файлу

Орієнтовне календарне планування
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 

на ІІ-й семестр

3 години на тиждень – 60 годин

 

 

Тема

Очікувані результати навчання

Примітка

46

 

Теплові пояси Землі.

  • правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
  • самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
  • порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
  • перевіряє достовірність інформації природничого змісту
  • встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи
  • порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
  • перевіряє достовірність інформації природничого змісту
  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, теки для пояснення явищ і об’єктів природи
  • готує повідомлення / презентації і представляє їх 
  • читає (тлумачить) план і карту
  • порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо
  • висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її
  • пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
  • складає правила поведінки в природі
  • дотримується правил поведінки в природі
  • аналізує та критично оцінює безпечність відповідних засобів та спорядження (речі та одяг) для активного дозвілля 
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
  • застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо)
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • виконує різні ролі під час роботи у групі 
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще 
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі

 

47

 

Природні зони

 

48

 

Дослідження природних зон (дощові ліси, напівпустеля)

 

49

 

Дослідження природних зон (савани, тайга)

 

50

 

Природні зони України (степи, мішані ліси)

 

51

 

Класифікація водних екосистем. Екскурсія до водойми

 

 

  • правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
  • самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
  • порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
  • перевіряє достовірність інформації природничого змісту
  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи 
  • готує повідомлення / презентації і представляє їх
  • порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо 
  • розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (ссавців)
  • відповідально діє в природі
  • визначає важливість того, що вивчає про довкілля
  • висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її
  • пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої при - роди 
  • пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів
  • розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю  
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти 
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури) 
  • виконує різні ролі під час роботи у групі
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі
  • виявляє інтерес до подорожей Україною і світом 
  • описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
  • знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень
  • описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб 
  • співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
  • порівнює відомі історичні події та діяльність історичних діячів за наданим планом

 

52

 

Експедиції та винаходи Жака Іва Кусто

 

53

 

Мешканці океанів

 

54

 

Мешканці прісних водойм

 

55

 

Тематична діагносту вальна робота

  • правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
  • самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
  • порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
  • перевіряє достовірність інформації природничого змісту
  • встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи
  • порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
  • перевіряє достовірність інформації природничого змісту
  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, теки для пояснення явищ і об’єктів природи
  • готує повідомлення / презентації і представляє їх 
  • читає (тлумачить) план і карту
  • порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо
  • висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її
  • пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
  • складає правила поведінки в природі
  • дотримується правил поведінки в природі
  • аналізує та критично оцінює безпечність відповідних засобів та спорядження (речі та одяг) для активного дозвілля 
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
  • застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо)
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • виконує різні ролі під час роботи у групі 
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще 
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі

 

56

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

 

Світ людей

 

57

 

Періоди доісторичного суспільства

  • використовує матеріали (пласт масу, гуму, скло, метал, папір) відповідно до їхніх властивостей 
  • використовує матеріали повторно (пластмасу, гуму, скло, метал, папір), пропонуючи власний спосіб розв’язання проблеми 
  • аргументує доцільність повторного використання матеріалів
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
  • аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
  • визначає, до кого і як звернутися за допомогою
  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти 
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
  • виконує різні ролі під час роботи у групі
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі
  • описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами 
  • виявляє та пояснює вплив часу і людей на пам’ятки культури 
  • шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості/України
  • розповідає про громадянську позицію видатних осіб (чоловіків і жінок) української історії, науки, культури, спорту, підприємництва

 

58

 

Найдавніші археологічні знахідки Як відшукали скіфську пектораль

 

59

 

Київська Русь. Княгиня Ольга

  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів 
  • аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
  • визначає, до кого і як звернутися за допомогою
  • розповідає про осіб, на яких хоче бути схожим / -ою, пояснює чому
  • створює родинне дерево, добирає джерела для створення родинного дерева та знаходить потрібну йому / їй інформацію 
  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти 
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
  • виконує різні ролі під час робо - ти у групі 
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще 
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі 
  • обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
  • відповідально ставиться до власного і громадського майна
  • укладає маршрути (користуючись схематичним планом, малюнками, фото, відео) прогулянок у межах свого населеного пункту та його околиць, зокрема місцями пам’яті, пояснює, чому ці місця важливі
  • описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
  • добирає джерела для створення презентації про культурну подію
  • шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
  • знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень 
  • досліджує декоративно-ужиткове мистецтво рідного краю, України, світу
  • вирізняє суспільно значущі вчинки та події
  • описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому
  • описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
  • співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
  • добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави
  • виявляє (зокрема з родинних історій) зв’язки між українцями та іншими народами
  • порівнює відомі історичні події та діяльність історичних діячів за наданим планом
  • самостійно й у складі групи робить презентацію про пам’ятки культури та історичні пам’ятки рідної місцевості / України

 

60

 

Козацька доба. Найвідоміші гетьмани Пам’ятки Київської Русі і козацької доби

 

61

 

Українська Народна Республіка

  • розрізняє позитивний і негативний впливи організацій та груп на безпеку людей
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • пояснює, чому слід реагувати на факти зневаги до людської гідності та порушень прав дитини; поводиться так, щоб не ображати гідність інших (дітей і дорос - лих) 
  • висловлює своє ставлення до по - рушення прав дитини та до дій на захист цих прав за допомогою виражальних засобів мистецтва (оповідає, малює, театралізує та ін.)
  • описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами 
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою
  • порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок
  • добирає і перевіряє дані на користь своєї версії
  • добирає джерела для створення презентації про культурну подію 
  • шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
  • описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб 
  • співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
  • добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави
  • самостійно й у складі групи робить презентацію про пам’ятки культури та історичні пам’ятки рідної місцевості / України
  • розповідає про громадянську позицію видатних осіб (чоловіків і жінок) української історії, науки, культури, спорту, підприємництва
  • використовує засоби мистецтв (вірш, сценка, малюнок тощо) для вираження свого ставлення до історичної події / постаті 
  • указує на благородні / ганебні вчинки історичних осіб, пояснює мотиви свого ставлення до таких вчинків
  • визначає в текстах ситуації, у яких ідеться про порушення прав людини, зокрема і прав дитини
  • розмірковує про роль законів у своєму житті, житті інших людей колись і тепер

 

62

 

Україна в часи Голодомору

 

63

 

Українці у Другій світовій війні

 

64

 

Як Україна стала незалежною. Конституція України. Адміністративний поділ України

  • визначає сторони горизонту
  • читає (тлумачить) план і карту
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень 
  • оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності 
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
  • робить вибір, орієнтуючись на доброчинність, і пояснює його 
  • спілкується, щоб висловити свої емоції та вдячність
  • аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
  • розповідає про осіб, на яких хоче бути схожим / -ою, пояснює чому
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою 
  • порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок 
  • добирає і перевіряє дані на користь своєї версії
  • наводить приклади неправдивої інформації, аналізує наслідки її поширення
  • описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб 
  • співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі 
  • добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави 
  • добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави 
  • самостійно й у складі групи робить презентацію про пам’ятки культури та історичні пам’ятки рідної місцевості / України
  • розрізняє важливі і другорядні події особистого життя / життя інших, класу, мешканців України 
  • переконує у важливості відзначення державних свят і знамен - них (ювілейних) дат, обмірковує, як ці події / визначні особи вплинули на сучасність
  • розповідає про громадянську позицію видатних осіб (чоловіків і жінок) української історії, науки, культури, спорту, підприємництва пояснює (на прикладах), що означає бути громадянином України 
  • аргументовано оцінює значущість для себе, родини державних свят України (День незалежності України, День Конституції України, День захисника України, День Соборності України) 
  • пояснює, як Конституція України – найважливіший документ держави, впливає на його/ її життя і життя всіх громадян України
  • розмірковує про роль законів у своєму житті, житті інших людей колись і тепер
  • знаходить інформацію про інші країни Європи та світу, порівнює їх з Україною за наданим планом або самостійно

 

65

 

Як українці захищали право на вибір. Революція гідності

 

66

 

Історія рідного краю. Екскурсія до музею

  • орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками
  • визначає сторони горизонту 
  • читає (тлумачить) план і карту
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень 
  • оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
  • робить вибір, орієнтуючись на доброчинність, і пояснює його
  • спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках 
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату 
  • пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури) 
  • виконує різні ролі під час робо - ти у групі
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще 
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі
  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури) 
  • виконує різні ролі під час робо - ти у групі
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі 
  • шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
  • вирізняє суспільно значущі вчинки та події 
  • пояснює, які вчинки корисні для спільноти 
  • описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому 
  • визначає разом із класом бажане майбутнє своєї школи / громади та ідентифікує проблему, яку треба для цього вирішити 
  • шукає причини визначеної проблеми своєї школи / громади, долучається до складання плану щодо її вирішення 
  • бере участь у вирішенні проблеми своєї школи / громади, обґрунтовує цінність волонтерства
  • у складі команди збирає інформацію і презентує історію про досягення класу, школи чи місцевої громади, пояснює фактори, які допомогли досягти успіху
  • бере участь у подіях, організованих на рівні школи, і пояснює свою роль у них

 

67

 

Адміністративний устрій регіонів. Місцеве самоврядування

 

68

 

Орієнтування на місцевості за допомогою плану. Екскурсія селом

 

69

 

Історія прав дітей. Права і обов’язки дітей

  • розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє 
  • моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло
  • моделює надання допомоги собі та іншим у разі потреби
  • обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвих ситуацій
  • розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
  • протидіє виявам неповаги та приниження, наприклад, висловлюючи свою позицію, кажу - чи «ні» тощо 
  • пояснює іншим, що робити в ситуації, коли тебе дражнять, цькують, утискають чи залякують 
  • демонструє іншим можливість вирішення конфліктів без насильства
  • розпізнає та засуджує ознаки тиску і насилля
  • аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
  • визначає, до кого і як звернутися за допомогою
  • пояснює, які права він / вона має 
  • аргументує, що права людини, зокрема дитини, завжди слід поважати та захищати
  • пояснює, чому слід реагувати на факти зневаги до людської гідності та порушень прав дитини; поводиться так, щоб не ображати гідність інших (дітей і дорос - лих) 
  • радить друзям / однокласникам, куди можна звернутися по захист, коли порушують права дитини [
  • на прикладі текстів / медіатекстів та власного досвіду відстоює думку, що принизливе покарання недопустиме 
  • аргументує, чому не можна цькувати інших 
  • пояснює, як діяти, коли ти стаєш свідком або жертвою цькування
  • моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих
  • виконує різні ролі під час роботи у групі 
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі
  • розмірковує про роль законів у своєму житті, житті інших людей колись і тепер

 

70

 

Що таке булінг, як з ним боротися

 

71

 

Тематична діагностувальна робота за темою «Світ людей»

  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів 
  • аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
  • визначає, до кого і як звернутися за допомогою
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще 
  • обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
  • відповідально ставиться до власного і громадського майна
  • укладає маршрути (користуючись схематичним планом, малюнками, фото, відео) прогулянок у межах свого населеного пункту та його околиць, зокрема місцями пам’яті, пояснює, чому ці місця важливі
  • описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
  • знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень 
  • досліджує декоративно-ужиткове мистецтво рідного краю, України, світу
  • вирізняє суспільно значущі вчинки та події
  • співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
  • виявляє (зокрема з родинних історій) зв’язки між українцями та іншими народами
  • орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками
  • визначає сторони горизонту 
  • читає (тлумачить) план і карту
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень 
  • робить вибір, орієнтуючись на доброчинність, і пояснює його
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури) 
  • шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
  • вирізняє суспільно значущі вчинки та події 
  • пояснює, які вчинки корисні для спільноти 
  • описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому 
  • розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє 
  • розпізнає та засуджує ознаки тиску і насилля
  • пояснює, які права він / вона має 
  • аргументує, що права людини, зокрема дитини, завжди слід поважати та захищати
  • аргументує, чому не можна цькувати інших 
  • пояснює, як діяти, коли ти стаєш свідком або жертвою цькування
  • моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих

 

72

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

 

Людина та її здоров’я

 

73

 

Історія медицини

  • пояснює, як емоції впливають на його / її стан та стан інших 
  • аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням
  • пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
  • пояснює особливе значення для людини морального і духовного здоров’я
  • пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  •  планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • виконує різні ролі під час роботи у групі 
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • аргументує значущість сумлінної праці в групі
  • знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень

 

74

 

Історія боротьби з епідеміями. Цінність життя і здоров’я. Складові здоров’я

 

75

 

Взаємозв’язок складових здоров’я. Що впливає на здоров’я

 

76

 

Розвиток людини. Музей людського тіла

  • розрізняє основні системи органів людини: опорно-рухову, травну, дихальну, серцево-судинну, органи чуття, кров, шкіру
  • пояснює значення загартування
  • розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення
  • встановлює залежність між активним способом життя та здоров’ям людини, якістю і тривалістю її життя 
  • описує, як зароджується життя людини, відбувається її розвиток та дорослішання
  • наводить приклади позитивного впливу активного способу життя на якість та тривалість життя людини

 

77

 

Як контролювати масу тіла

 

78

 

Піраміда рухової активності

 

79

 

Харчування і здоров’я

  • аналізує запропонований раціон харчування (або складає власний раціон здорового харчування)
  • визначає склад продуктів за написами на упаковках
  • висловлює судження про корисність / шкідливість продуктів залежно від їхнього складу
  • визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя 
  • відбирає продукти харчування, орієнтуючись на свої харчові звички, смак і розуміння їхньої користі для здоров’я
  • визначає улюблені страви національної кухні та аналізує їх користь 
  • визначає продукти, вживання яких потрібно обмежувати (з великим вмістом цукру, солі, жиру тощо) 
  • порівнює норми споживання різних харчових продуктів
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату

 

80

 

Групи продуктів, складання меню.  Сервіровка стола технології вставити

 

81

 

Вітаміни і мінеральні речовини. Норма вживання кухонної солі

 

82

 

Шкідливі звички і залежність

  • аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
  • аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я 
  • аналізує ризики та небезпеку вживання алкоголю, тютюну, наркотиків, можливого хибного вживання інших речовин 
  • здатний / -а відмовитися від пропозиції, зокрема щодо вживання алкоголю, тютюну, інших небезпечних речовин 
  • обґрунтовує свій вибір щодо здорової поведінки та уникнення вживання алкоголю, тютюну, наркотиків
  • аналізує шкоду алкоголю, тютюну, наркотиків 
  • розрізняє дозволені і заборонені для вживання речовини
  • визначає альтернативи шкідливим звичкам (наприклад, ігри з друзями, заняття спортом, хобі)
  • пояснює, що існує залежність від алкоголю, тютюну та наркотиків, та ті, хто потребують допомоги, щоб її позбутися
  • оцінює раціональність покупки, орієнтуючись на її корисність та ціну
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості 
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю 
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
  • виконує різні ролі під час роботи у групі

 

83

 

Куріння, алкоголь, наркотичні і токсичні речовини

 

84

 

Як відмовитися від небезпечних пропозицій

 

85

 

Вплив реклами на рішення людей

  • аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
  • аналізує вплив друзів, сім’ї, засобів масової інформації на почуття, поведінку, настрій
  •  визначає способи впливу сім’ї, друзів, однолітків, засобів масової інформації на вибір здорової поведінки
  • досліджує вплив реклами на вибір товарів (їжі, напоїв, іграшок тощо) 
  • критично оцінює роль реклами у споживанні послуг та продукції
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
  • виконує різні ролі під час роботи у групі

 

86

 

Критичне ставлення до реклами

 

87

 

Комерційна  і соціальна реклама

 

88

 

Тематична діагностувальна робота за темою «Людина та її здоров’я»

  • аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням
  • пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
  • пояснює особливе значення для людини морального і духовного здоров’я
  • пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини
  • аналізує запропонований раціон харчування (або складає власний раціон здорового харчування)
  • визначає склад продуктів за написами на упаковках
  • висловлює судження про корисність / шкідливість продуктів залежно від їхнього складу
  • визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя 
  • відбирає продукти харчування, орієнтуючись на свої харчові звички, смак і розуміння їхньої користі для здоров’я
  • визначає улюблені страви національної кухні та аналізує їх користь 
  • визначає продукти, вживання яких потрібно обмежувати (з великим вмістом цукру, солі, жиру тощо) 
  • порівнює норми споживання різних харчових продуктів
  • аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
  • аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я 
  • аналізує ризики та небезпеку вживання алкоголю, тютюну, наркотиків, можливого хибного вживання інших речовин 
  • обґрунтовує свій вибір щодо здорової поведінки та уникнення вживання алкоголю, тютюну, наркотиків
  • аналізує шкоду алкоголю, тютюну, наркотиків 
  • розрізняє дозволені і заборонені для вживання речовини
  • визначає альтернативи шкідливим звичкам (наприклад, ігри з друзями, заняття спортом, хобі)
  • аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки

 

89

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

 

Світ техніки

 

90

 

Історія простих та складних механізмів

  • прогнозує результат спостереження / досліду
  • порівнює здобутий результат із припущенням
  • добирає відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади 
  • описує властивості об’єктів дослідження 
  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи 
  • готує повідомлення / презентації і представляє їх
  • пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
  • пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля
  • використовує матеріали (пластмасу, гуму, скло, метал, папір) відповідно до їхніх властивостей
  • розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля
  • використовує матеріали повторно (пластмасу, гуму, скло, метал, папір), пропонуючи власний спосіб розв’язання проблеми
  • прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі
  • поводиться безпечно у природі
  • пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
  • описує, як екологія впливає на життя людини 
  • раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів)
  • встановлює залежність між розвитком засобів пересування та освоєнням нового простору
  • описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб

 

91

 

Історія водного та авіатранспорту

 

92

 

Історія робототехніки

 

93

 

Безпека і небезпека. Безпека життя і діяльності людини

  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи 
  • готує повідомлення / презентації і представляє їх
  • визначає загрози таких природних явищ, як гроза, паводок, пожежа
  • пояснює, як діяти в разі загрози, паводку, пожежі тощо
  • знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її
  • складає правила поведінки в природі
  • дотримується правил поведінки в природі
  • пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми
  • пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації
  • моделює ситуації безпечної поведінки
  • моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти)
  • прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки (пожежа, витік газу в іншій кварирі, іншому будинку тощо)
  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь, вода, газ, побутові хімічні сполуки тощо)
  • моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло
  • розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
  • застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (погодні умови, стихійні лиха)
  • оцінює наслідки порушення норм поведінки для себе та інших
  • наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
  • працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
  • виконує різні ролі під час роботи у групі

 

94

 

Як діяти в небезпечній ситуації

 

95

 

Умови горіння. Як вийти із зони пожежі

 

96

 

Багатолюдні місця. Безпечна прогулянка

  • моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях
  • прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі 
  • прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки
  • прогнозує ймовірні наслідки власних рішень та поведінки в різних ситуаціях шкільного життя (у класі, їдальні, спортзалі тощо) 
  • ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми 
  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
  • дотримується правил поведінки з підозрілими предметами та речами, забутими у громадських місцях
  • дотримується правил поведінки під час масових шкільних заходів
  • розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє 
  • обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвих ситуацій
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
  • оцінює наслідки порушення норм поведінки для себе та ін - ших
  • порівнює різні види стосунків між людьми (родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки)
  • наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
  • виконує різні ролі під час роботи у групі
  • пояснює, що кожна людина має право на приватний простір
  • моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих
  • обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
  • пояснює, навіщо потрібні правила
  • укладає правила, дотримання яких забезпечує взаємну довіру в родині і школі, дотримується цих правил

 

97

 

Кола спілкування

 

98

 

Як розпізнати зловмисника

 

99

 

Правила дорожнього руху. Сигнали світлофора і регулювальника

  • читає (тлумачить) план і карту
  • знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її
  • пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми
  • пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації
  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях 
  • розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
  • наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі 
  • виконує різні ролі під час роботи у групі
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
  • підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
  • оцінює відповідність поведінки (людей / персонажів) у громадському просторі встановленим правилам
  • орієнтується в місцевості, у якій проживає

 

100

 

Форми і види перехресть. Екскурсія селом

 

101

 

Ремонт дороги. Гра «Дорожня безпека»

 

102

 

Тематична діагностувальна робота за темою «Світ техніки»

  • описує властивості об’єктів дослідження 
  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи 
  • пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
  • розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля
  • прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі
  • поводиться безпечно у природі
  • пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
  • описує, як екологія впливає на життя людини 
  • раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів)
  • описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
  • прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі 
  • прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки
  • ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми 
  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
  • дотримується правил поведінки з підозрілими предметами та речами, забутими у громадських місцях
  • обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвих ситуацій
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
  • наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
  • пояснює, що кожна людина має право на приватний простір
  • обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
  • читає (тлумачить) план і карту
  • знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її
  • пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми
  • пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації
  • розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
  • оцінює відповідність поведінки (людей / персонажів) у громадському просторі встановленим правилам
  • орієнтується в місцевості, у якій проживає

 

103

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

 

104

 

Екскурсія в природу

 

 

105

 

Підсумковий урок за рік

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гольонко Ірина
Додано
21 березня 2022
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку