№
|
|
Тема
|
Очікувані результати навчання
|
Примітка
|
46
|
|
Теплові пояси Землі.
|
-
правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
-
самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
-
порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
-
перевіряє достовірність інформації природничого змісту
-
встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи
-
порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
-
перевіряє достовірність інформації природничого змісту
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, теки для пояснення явищ і об’єктів природи
-
готує повідомлення / презентації і представляє їх
-
читає (тлумачить) план і карту
-
порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо
-
висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її
-
пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
-
складає правила поведінки в природі
-
дотримується правил поведінки в природі
-
аналізує та критично оцінює безпечність відповідних засобів та спорядження (речі та одяг) для активного дозвілля
-
аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
-
застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо)
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
|
|
47
|
|
Природні зони
|
|
48
|
|
Дослідження природних зон (дощові ліси, напівпустеля)
|
|
49
|
|
Дослідження природних зон (савани, тайга)
|
|
50
|
|
Природні зони України (степи, мішані ліси)
|
|
51
|
|
Класифікація водних екосистем. Екскурсія до водойми
|
-
правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
-
самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
-
порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
-
перевіряє достовірність інформації природничого змісту
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи
-
готує повідомлення / презентації і представляє їх
-
порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо
-
розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (ссавців)
-
відповідально діє в природі
-
визначає важливість того, що вивчає про довкілля
-
висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її
-
пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої при - роди
-
пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів
-
розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
виявляє інтерес до подорожей Україною і світом
-
описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
-
знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень
-
описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
-
співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
-
порівнює відомі історичні події та діяльність історичних діячів за наданим планом
|
|
52
|
|
Експедиції та винаходи Жака Іва Кусто
|
|
53
|
|
Мешканці океанів
|
|
54
|
|
Мешканці прісних водойм
|
|
55
|
|
Тематична діагносту вальна робота
|
-
правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту
-
самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту
-
порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
-
перевіряє достовірність інформації природничого змісту
-
встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи
-
порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел
-
перевіряє достовірність інформації природничого змісту
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, теки для пояснення явищ і об’єктів природи
-
готує повідомлення / презентації і представляє їх
-
читає (тлумачить) план і карту
-
порівнює природні об’єкти за розміром, масою, кількістю тощо
-
висловлює свою думку стосовно того, що вивчає про довкілля, обґрунтовує її
-
пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
-
складає правила поведінки в природі
-
дотримується правил поведінки в природі
-
аналізує та критично оцінює безпечність відповідних засобів та спорядження (речі та одяг) для активного дозвілля
-
аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
-
застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо)
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
|
|
56
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи
|
|
Світ людей
|
|
57
|
|
Періоди доісторичного суспільства
|
-
використовує матеріали (пласт масу, гуму, скло, метал, папір) відповідно до їхніх властивостей
-
використовує матеріали повторно (пластмасу, гуму, скло, метал, папір), пропонуючи власний спосіб розв’язання проблеми
-
аргументує доцільність повторного використання матеріалів
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
-
аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
-
визначає, до кого і як звернутися за допомогою
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
-
виявляє та пояснює вплив часу і людей на пам’ятки культури
-
шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості/України
-
розповідає про громадянську позицію видатних осіб (чоловіків і жінок) української історії, науки, культури, спорту, підприємництва
|
|
58
|
|
Найдавніші археологічні знахідки Як відшукали скіфську пектораль
|
|
59
|
|
Київська Русь. Княгиня Ольга
|
-
дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
-
аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
-
визначає, до кого і як звернутися за допомогою
-
розповідає про осіб, на яких хоче бути схожим / -ою, пояснює чому
-
створює родинне дерево, добирає джерела для створення родинного дерева та знаходить потрібну йому / їй інформацію
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
-
виконує різні ролі під час робо - ти у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
-
відповідально ставиться до власного і громадського майна
-
укладає маршрути (користуючись схематичним планом, малюнками, фото, відео) прогулянок у межах свого населеного пункту та його околиць, зокрема місцями пам’яті, пояснює, чому ці місця важливі
-
описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
-
добирає джерела для створення презентації про культурну подію
-
шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
-
знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень
-
досліджує декоративно-ужиткове мистецтво рідного краю, України, світу
-
вирізняє суспільно значущі вчинки та події
-
описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому
-
описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
-
співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
-
добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави
-
виявляє (зокрема з родинних історій) зв’язки між українцями та іншими народами
-
порівнює відомі історичні події та діяльність історичних діячів за наданим планом
-
самостійно й у складі групи робить презентацію про пам’ятки культури та історичні пам’ятки рідної місцевості / України
|
|
60
|
|
Козацька доба. Найвідоміші гетьмани Пам’ятки Київської Русі і козацької доби
|
|
61
|
|
Українська Народна Республіка
|
-
розрізняє позитивний і негативний впливи організацій та груп на безпеку людей
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
пояснює, чому слід реагувати на факти зневаги до людської гідності та порушень прав дитини; поводиться так, щоб не ображати гідність інших (дітей і дорос - лих)
-
висловлює своє ставлення до по - рушення прав дитини та до дій на захист цих прав за допомогою виражальних засобів мистецтва (оповідає, малює, театралізує та ін.)
-
описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
-
ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою
-
порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок
-
добирає і перевіряє дані на користь своєї версії
-
добирає джерела для створення презентації про культурну подію
-
шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
-
описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
-
співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
-
добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави
-
самостійно й у складі групи робить презентацію про пам’ятки культури та історичні пам’ятки рідної місцевості / України
-
розповідає про громадянську позицію видатних осіб (чоловіків і жінок) української історії, науки, культури, спорту, підприємництва
-
використовує засоби мистецтв (вірш, сценка, малюнок тощо) для вираження свого ставлення до історичної події / постаті
-
указує на благородні / ганебні вчинки історичних осіб, пояснює мотиви свого ставлення до таких вчинків
-
визначає в текстах ситуації, у яких ідеться про порушення прав людини, зокрема і прав дитини
-
розмірковує про роль законів у своєму житті, житті інших людей колись і тепер
|
|
62
|
|
Україна в часи Голодомору
|
|
63
|
|
Українці у Другій світовій війні
|
|
64
|
|
Як Україна стала незалежною. Конституція України. Адміністративний поділ України
|
-
визначає сторони горизонту
-
читає (тлумачить) план і карту
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень
-
оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
-
робить вибір, орієнтуючись на доброчинність, і пояснює його
-
спілкується, щоб висловити свої емоції та вдячність
-
аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
-
розповідає про осіб, на яких хоче бути схожим / -ою, пояснює чому
-
ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою
-
порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок
-
добирає і перевіряє дані на користь своєї версії
-
наводить приклади неправдивої інформації, аналізує наслідки її поширення
-
описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
-
співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
-
добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави
-
добирає (з різних джерел) і представляє загальні відомості про Україну та інші держави
-
самостійно й у складі групи робить презентацію про пам’ятки культури та історичні пам’ятки рідної місцевості / України
-
розрізняє важливі і другорядні події особистого життя / життя інших, класу, мешканців України
-
переконує у важливості відзначення державних свят і знамен - них (ювілейних) дат, обмірковує, як ці події / визначні особи вплинули на сучасність
-
розповідає про громадянську позицію видатних осіб (чоловіків і жінок) української історії, науки, культури, спорту, підприємництва пояснює (на прикладах), що означає бути громадянином України
-
аргументовано оцінює значущість для себе, родини державних свят України (День незалежності України, День Конституції України, День захисника України, День Соборності України)
-
пояснює, як Конституція України – найважливіший документ держави, впливає на його/ її життя і життя всіх громадян України
-
розмірковує про роль законів у своєму житті, житті інших людей колись і тепер
-
знаходить інформацію про інші країни Європи та світу, порівнює їх з Україною за наданим планом або самостійно
|
|
65
|
|
Як українці захищали право на вибір. Революція гідності
|
|
66
|
|
Історія рідного краю. Екскурсія до музею
|
-
орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками
-
визначає сторони горизонту
-
читає (тлумачить) план і карту
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень
-
оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
-
робить вибір, орієнтуючись на доброчинність, і пояснює його
-
спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
-
виконує різні ролі під час робо - ти у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
-
виконує різні ролі під час робо - ти у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
-
вирізняє суспільно значущі вчинки та події
-
пояснює, які вчинки корисні для спільноти
-
описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому
-
визначає разом із класом бажане майбутнє своєї школи / громади та ідентифікує проблему, яку треба для цього вирішити
-
шукає причини визначеної проблеми своєї школи / громади, долучається до складання плану щодо її вирішення
-
бере участь у вирішенні проблеми своєї школи / громади, обґрунтовує цінність волонтерства
-
у складі команди збирає інформацію і презентує історію про досягення класу, школи чи місцевої громади, пояснює фактори, які допомогли досягти успіху
-
бере участь у подіях, організованих на рівні школи, і пояснює свою роль у них
|
|
67
|
|
Адміністративний устрій регіонів. Місцеве самоврядування
|
|
68
|
|
Орієнтування на місцевості за допомогою плану. Екскурсія селом
|
|
69
|
|
Історія прав дітей. Права і обов’язки дітей
|
-
розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє
-
моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло
-
моделює надання допомоги собі та іншим у разі потреби
-
обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвих ситуацій
-
розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
-
протидіє виявам неповаги та приниження, наприклад, висловлюючи свою позицію, кажу - чи «ні» тощо
-
пояснює іншим, що робити в ситуації, коли тебе дражнять, цькують, утискають чи залякують
-
демонструє іншим можливість вирішення конфліктів без насильства
-
розпізнає та засуджує ознаки тиску і насилля
-
аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
-
визначає, до кого і як звернутися за допомогою
-
пояснює, які права він / вона має
-
аргументує, що права людини, зокрема дитини, завжди слід поважати та захищати
-
пояснює, чому слід реагувати на факти зневаги до людської гідності та порушень прав дитини; поводиться так, щоб не ображати гідність інших (дітей і дорос - лих)
-
радить друзям / однокласникам, куди можна звернутися по захист, коли порушують права дитини [
-
на прикладі текстів / медіатекстів та власного досвіду відстоює думку, що принизливе покарання недопустиме
-
аргументує, чому не можна цькувати інших
-
пояснює, як діяти, коли ти стаєш свідком або жертвою цькування
-
моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
розмірковує про роль законів у своєму житті, житті інших людей колись і тепер
|
|
70
|
|
Що таке булінг, як з ним боротися
|
|
71
|
|
Тематична діагностувальна робота за темою «Світ людей»
|
-
дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
пояснює, як розв’язати конфлікти з ровесниками за допомогою словесних і несловесних засобів
-
аналізує потреби інших, враховує їх та шукає можливості допомоги
-
визначає, до кого і як звернутися за допомогою
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
-
відповідально ставиться до власного і громадського майна
-
укладає маршрути (користуючись схематичним планом, малюнками, фото, відео) прогулянок у межах свого населеного пункту та його околиць, зокрема місцями пам’яті, пояснює, чому ці місця важливі
-
описує віртуальну подорож до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України, світу, ілюструючи її світлинами
-
знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень
-
досліджує декоративно-ужиткове мистецтво рідного краю, України, світу
-
вирізняє суспільно значущі вчинки та події
-
співвідносить відомості про найважливіші історичні події в часі
-
виявляє (зокрема з родинних історій) зв’язки між українцями та іншими народами
-
орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками
-
визначає сторони горизонту
-
читає (тлумачить) план і карту
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших та дослухаюсь до спільних рішень
-
робить вибір, орієнтуючись на доброчинність, і пояснює його
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду, літератури)
-
шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної місцевості / України
-
вирізняє суспільно значущі вчинки та події
-
пояснює, які вчинки корисні для спільноти
-
описує пам’ятки культури рідної місцевості, які він / вона вважає важливими, пояснює чому
-
розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє
-
розпізнає та засуджує ознаки тиску і насилля
-
пояснює, які права він / вона має
-
аргументує, що права людини, зокрема дитини, завжди слід поважати та захищати
-
аргументує, чому не можна цькувати інших
-
пояснює, як діяти, коли ти стаєш свідком або жертвою цькування
-
моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих
|
|
72
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи
|
|
Людина та її здоров’я
|
|
73
|
|
Історія медицини
|
-
пояснює, як емоції впливають на його / її стан та стан інших
-
аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням
-
пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
-
пояснює особливе значення для людини морального і духовного здоров’я
-
пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
аргументує значущість сумлінної праці в групі
-
знаходить потрібну інформацію про винахідників, діячів культури і мистецтва відповідно до власних зацікавлень
|
|
74
|
|
Історія боротьби з епідеміями. Цінність життя і здоров’я. Складові здоров’я
|
|
75
|
|
Взаємозв’язок складових здоров’я. Що впливає на здоров’я
|
|
76
|
|
Розвиток людини. Музей людського тіла
|
-
розрізняє основні системи органів людини: опорно-рухову, травну, дихальну, серцево-судинну, органи чуття, кров, шкіру
-
пояснює значення загартування
-
розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення
-
встановлює залежність між активним способом життя та здоров’ям людини, якістю і тривалістю її життя
-
описує, як зароджується життя людини, відбувається її розвиток та дорослішання
-
наводить приклади позитивного впливу активного способу життя на якість та тривалість життя людини
|
|
77
|
|
Як контролювати масу тіла
|
|
78
|
|
Піраміда рухової активності
|
|
79
|
|
Харчування і здоров’я
|
-
аналізує запропонований раціон харчування (або складає власний раціон здорового харчування)
-
визначає склад продуктів за написами на упаковках
-
висловлює судження про корисність / шкідливість продуктів залежно від їхнього складу
-
визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя
-
відбирає продукти харчування, орієнтуючись на свої харчові звички, смак і розуміння їхньої користі для здоров’я
-
визначає улюблені страви національної кухні та аналізує їх користь
-
визначає продукти, вживання яких потрібно обмежувати (з великим вмістом цукру, солі, жиру тощо)
-
порівнює норми споживання різних харчових продуктів
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
|
|
80
|
|
Групи продуктів, складання меню. Сервіровка стола технології вставити
|
|
81
|
|
Вітаміни і мінеральні речовини. Норма вживання кухонної солі
|
|
82
|
|
Шкідливі звички і залежність
|
-
аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
-
аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я
-
аналізує ризики та небезпеку вживання алкоголю, тютюну, наркотиків, можливого хибного вживання інших речовин
-
здатний / -а відмовитися від пропозиції, зокрема щодо вживання алкоголю, тютюну, інших небезпечних речовин
-
обґрунтовує свій вибір щодо здорової поведінки та уникнення вживання алкоголю, тютюну, наркотиків
-
аналізує шкоду алкоголю, тютюну, наркотиків
-
розрізняє дозволені і заборонені для вживання речовини
-
визначає альтернативи шкідливим звичкам (наприклад, ігри з друзями, заняття спортом, хобі)
-
пояснює, що існує залежність від алкоголю, тютюну та наркотиків, та ті, хто потребують допомоги, щоб її позбутися
-
оцінює раціональність покупки, орієнтуючись на її корисність та ціну
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
|
|
83
|
|
Куріння, алкоголь, наркотичні і токсичні речовини
|
|
84
|
|
Як відмовитися від небезпечних пропозицій
|
|
85
|
|
Вплив реклами на рішення людей
|
-
аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
-
аналізує вплив друзів, сім’ї, засобів масової інформації на почуття, поведінку, настрій
-
визначає способи впливу сім’ї, друзів, однолітків, засобів масової інформації на вибір здорової поведінки
-
досліджує вплив реклами на вибір товарів (їжі, напоїв, іграшок тощо)
-
критично оцінює роль реклами у споживанні послуг та продукції
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
|
|
86
|
|
Критичне ставлення до реклами
|
|
87
|
|
Комерційна і соціальна реклама
|
|
88
|
|
Тематична діагностувальна робота за темою «Людина та її здоров’я»
|
-
аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням
-
пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
-
пояснює особливе значення для людини морального і духовного здоров’я
-
пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини
-
аналізує запропонований раціон харчування (або складає власний раціон здорового харчування)
-
визначає склад продуктів за написами на упаковках
-
висловлює судження про корисність / шкідливість продуктів залежно від їхнього складу
-
визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя
-
відбирає продукти харчування, орієнтуючись на свої харчові звички, смак і розуміння їхньої користі для здоров’я
-
визначає улюблені страви національної кухні та аналізує їх користь
-
визначає продукти, вживання яких потрібно обмежувати (з великим вмістом цукру, солі, жиру тощо)
-
порівнює норми споживання різних харчових продуктів
-
аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
-
аналізує вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я
-
аналізує ризики та небезпеку вживання алкоголю, тютюну, наркотиків, можливого хибного вживання інших речовин
-
обґрунтовує свій вибір щодо здорової поведінки та уникнення вживання алкоголю, тютюну, наркотиків
-
аналізує шкоду алкоголю, тютюну, наркотиків
-
розрізняє дозволені і заборонені для вживання речовини
-
визначає альтернативи шкідливим звичкам (наприклад, ігри з друзями, заняття спортом, хобі)
-
аналізує корисні та шкідливі впливи (батьки, вчителі, друзі, ЗМІ, соцмережі, Інтернет тощо) на вибір безпечної поведінки
|
|
89
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи
|
|
Світ техніки
|
|
90
|
|
Історія простих та складних механізмів
|
-
прогнозує результат спостереження / досліду
-
порівнює здобутий результат із припущенням
-
добирає відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади
-
описує властивості об’єктів дослідження
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи
-
готує повідомлення / презентації і представляє їх
-
пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
-
пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля
-
використовує матеріали (пластмасу, гуму, скло, метал, папір) відповідно до їхніх властивостей
-
розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля
-
використовує матеріали повторно (пластмасу, гуму, скло, метал, папір), пропонуючи власний спосіб розв’язання проблеми
-
прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі
-
поводиться безпечно у природі
-
пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
-
описує, як екологія впливає на життя людини
-
раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів)
-
встановлює залежність між розвитком засобів пересування та освоєнням нового простору
-
описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
|
|
91
|
|
Історія водного та авіатранспорту
|
|
92
|
|
Історія робототехніки
|
|
93
|
|
Безпека і небезпека. Безпека життя і діяльності людини
|
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи
-
готує повідомлення / презентації і представляє їх
-
визначає загрози таких природних явищ, як гроза, паводок, пожежа
-
пояснює, як діяти в разі загрози, паводку, пожежі тощо
-
знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її
-
складає правила поведінки в природі
-
дотримується правил поведінки в природі
-
пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми
-
пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації
-
моделює ситуації безпечної поведінки
-
моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти)
-
прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки (пожежа, витік газу в іншій кварирі, іншому будинку тощо)
-
дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь, вода, газ, побутові хімічні сполуки тощо)
-
моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло
-
розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
-
аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
-
застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (погодні умови, стихійні лиха)
-
оцінює наслідки порушення норм поведінки для себе та інших
-
наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю
-
працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
|
|
94
|
|
Як діяти в небезпечній ситуації
|
|
95
|
|
Умови горіння. Як вийти із зони пожежі
|
|
96
|
|
Багатолюдні місця. Безпечна прогулянка
|
-
моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях
-
прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі
-
прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки
-
прогнозує ймовірні наслідки власних рішень та поведінки в різних ситуаціях шкільного життя (у класі, їдальні, спортзалі тощо)
-
ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми
-
дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
-
дотримується правил поведінки з підозрілими предметами та речами, забутими у громадських місцях
-
дотримується правил поведінки під час масових шкільних заходів
-
розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр., консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними силами, і відповідно діє
-
обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвих ситуацій
-
аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
-
оцінює наслідки порушення норм поведінки для себе та ін - ших
-
порівнює різні види стосунків між людьми (родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки)
-
наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
пояснює, що кожна людина має право на приватний простір
-
моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих
-
обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
-
пояснює, навіщо потрібні правила
-
укладає правила, дотримання яких забезпечує взаємну довіру в родині і школі, дотримується цих правил
|
|
97
|
|
Кола спілкування
|
|
98
|
|
Як розпізнати зловмисника
|
|
99
|
|
Правила дорожнього руху. Сигнали світлофора і регулювальника
|
-
читає (тлумачить) план і карту
-
знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її
-
пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми
-
пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації
-
дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
-
розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
-
наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі
-
виконує різні ролі під час роботи у групі
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей; визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще
-
підтримує та заохочує інших, демонструє емпатію під час роботи в групі
-
оцінює відповідність поведінки (людей / персонажів) у громадському просторі встановленим правилам
-
орієнтується в місцевості, у якій проживає
|
|
100
|
|
Форми і види перехресть. Екскурсія селом
|
|
101
|
|
Ремонт дороги. Гра «Дорожня безпека»
|
|
102
|
|
Тематична діагностувальна робота за темою «Світ техніки»
|
-
описує властивості об’єктів дослідження
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи
-
пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи
-
розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля
-
прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі
-
поводиться безпечно у природі
-
пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини
-
описує, як екологія впливає на життя людини
-
раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів)
-
описує історичні події та діяльність видатних історичних осіб
-
прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі
-
прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки
-
ухвалює рішення щодо власної безпечної поведінки з огляду на ситуації, пов’язані з чужими людьми
-
дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях
-
дотримується правил поведінки з підозрілими предметами та речами, забутими у громадських місцях
-
обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвих ситуацій
-
аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я
-
наводить приклади дій, що допоможуть захистити в ситуації, яка несе загрозу здоров’ю
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики
-
пояснює, що кожна людина має право на приватний простір
-
обмірковує раніше встановлені правила у громадському просторі та, за потреби, створює спільно з іншими нові / додаткові правила
-
читає (тлумачить) план і карту
-
знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її
-
пропонує та обґрунтовує власну ідею розв’язання проблеми
-
пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації
-
розрізняє ресурси, які можна використати в разі небезпеки
-
оцінює відповідність поведінки (людей / персонажів) у громадському просторі встановленим правилам
-
орієнтується в місцевості, у якій проживає
|
|
103
|
|
Аналіз тематичної діагностувальної роботи
|
|
104
|
|
Екскурсія в природу
|
|
|
105
|
|
Підсумковий урок за рік
|
|
|