Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» за Типовою програмою НУШ – 2, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б. до підручника О.В. Тагліна.
2 семестр
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
№ |
Дата
|
Тема тижня |
Примітки |
Очікувані результати |
1 |
|
СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ
|
|
Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує; - висловлює здогад про ймовірний результат; - добирає найпростіші матеріали та прилади, які можна застосувати; - провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди; - дотримується інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні дослідів; - розпізнає емоції співрозмовника і пояснює власну реакцію на них; - уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - пояснює, чому кожен може мати свої вподобання; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання; - створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу, картону, трубочок, скотча; - організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих. |
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.6 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
Я – МАНДРІВНИК
8.Хто такий мандрівник? |
|
Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - поповнює власний словниковий запас; - підтримує й ініціює діалог на тему «Хто такий
Підручник: - бесіда за сюжетним мандрівник?» - пояснює, чому може (або не може) назвати себе мандрівником; - розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого; - лічить за правилами лічби об'єкти навколишнього світу (розташовані хаотично); - пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь; - розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому. |
|
9.Мандруємо Україною. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.66 |
||
|
10.Подорож на південний континент. |
|
||
|
|
|
||
|
12.Як мандрувати світом, не засмічуючи природи? |
|
||
|
|
13.Чи можу я назвати себе мандрівником? |
|
|
|
|
14.Пошуки зимових скарбів. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.4 |
|
3 |
|
МИ – ДОСЛІДНИКИ. МИ – ВИНАХІДНИКИ 15.Хто такий дослідник ? Мій скелет – захисник і опора організму. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.12 |
Розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні; - підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення; - уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; - пояснює, чому кожен може мати свої вподобання; - висловлює власні міркування щодо того, чому люди придумують винаходи; - фантазує на тему «Мій винахід»; - описує деякі найважливіші винаходи людства. |
|
16. Мої органи чуття і мої емоції. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.26 |
||
|
17.Як людина досліджує світ? Двигун для крові – моє серце. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.8, с.20 |
||
|
18.Чи можна бути винахідником у наш час? М’язи – головні «силачі» мого тіла. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.14 |
||
|
19.Чи все вже на світі винайдено до нас? Я вивчаю свій організм. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.10 |
||
|
|
20.Як розвивати в собі вміння дослідника? Моя шкіра – мій захисник. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.16 |
|
|
|
21.Як люди придумують винаходи?Мій орган дихання – легені. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.18 |
|
4 |
|
СПОРТ 22.Чому варто займатися фізкультурою чи спортом? |
|
- Розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - описує, які книжки / фільми / ігри він / вона любить і чому?; - підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення; - надає допомогу тим, хто її' потребує, і висловлює вдячність за підтримку; - уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об'єкта відносно іншого. |
|
23.Які риси характеру розвиває спорт? |
|
||
|
24.Які є види спорту? |
|
||
|
25.Чому Олімпійські ігри – особливі змагання? |
|
||
|
26.Як грати за правилами чесної гри? |
|
||
|
|
27.Якими видами спорту займаються мої друзі,рідні, знайомі? |
|
|
|
|
28.Я і спорт. |
|
|
5 |
|
МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИЖКИ
29.Чому варто читати книжки? |
|
Поповнює власний словниковий запас; - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - лічить за правилами лічби об'єкти навколишнього світу (розташовані послідовно); - уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об'єкта відносно іншого; - розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - описує, які книжки він / вона любить і чому?; - надає допомогу тим, хто її' потребує, і висловлює вдячність за підтримку; - створює прості візуальні медіапродукти (книжечка) з допомогою вчителя / вчительки, зважає на мету й аудиторію; - самостійно чи з допомогою дорослих демонструє результати власної діяльності; - визначає, що дає природа людині. |
|
30.Як народилася книжка? |
|
||
|
31.Як продовжити життя книжки? |
|
||
|
32.Де живуть книжки? Яка найбільша домівка книжок? |
|
||
|
33.Яка моя улюблена книжка? |
|
||
|
|
34.Для чого потрібна книжкова майстерня? |
|
|
|
|
35.Які бувають книги? |
|
|
6 |
|
ТРАНСПОРТ 36.Які є види транспорту? |
|
Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування; - обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком; - розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху; - розпізнає вияви неповаги та приниження; - уникає виявів неповаги та приниження у власній поведінці; - дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил; - пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил. |
|
37.Транспорт моєї місцевості. |
|
||
|
38.Як бути гарним пасажиром? |
|
||
|
39.Для чого потрібні правила дорожнього руху? |
|
||
|
40.Чи впливає транспорт на довкілля? |
|
||
|
|
41.Правила дорожнього руху для школярів. |
|
|
|
|
42.Увага! Пішохідних перехід. |
|
|
7 |
|
ПРОФЕСІЇ 43.Які бувають професії? |
|
- Знає і називає професії своїх батьків та рідних; - розрізняє професії за знаряддям праці та спецодягом;
- уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - поповнює власний словниковий запас; - розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - обґрунтовує свої вподобання; - зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах; - аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності; - ініціює спільні справи, ігри, розваги. |
|
44.Ким працюють мої батьки? |
|
||
|
45.Як різнять професії за знаряддям праці, спецодягом? |
|
||
|
46.Які професії найбільш популярні в Україні? |
|
||
|
47.Ким стати? Яку професію обрати? |
|
||
|
|
48.Вчитель – це професія? |
|
|
|
|
49.Яка професія найважливіша? |
|
|
8 |
|
ЧАС 50.Чим вимірюють час? |
|
Називає пристрої, якими люди вимірюють час (годинник,
календар) - визначає час із точністю до 1 год; - використовує календар для опису і розв'язання повсякденних проблем; - розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту; - позначає на письмі звук [ч] буквою «Ч»; - вирізняє істотну інформацію про природу; - на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це. |
|
51.Якими бувають годинники? |
|
||
|
52.Навіщо нам потрібно бути пунктуальними? |
|
||
|
53.Як керувати часом? |
|
||
|
54.Що таке календар? |
|
||
|
|
55.Мій розпорядок дня по годинах. |
|
|
|
|
56.Як правильно користуватися годинником? |
|
|
9 |
|
ВЕСНЯНА МОЗАЇКА 57.Як приходить весна? Природа рідного краю. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.75 |
- Спостерігає за сезонними змінами у природі; - розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження; - використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо); - запитує, щоб довідатися більше про природу; - перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації; - визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання; - використовує календар для опису і розв'язання повсякденних проблем. |
|
58.Як прокидаються рослини? Дивосвіт рослин. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.76 |
||
|
59.Що роблять тварини навесні? Дай лапу, друже! |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.94 |
||
|
60.Як пташки знаходять дорогу додому та будують гнізда? |
|
||
|
61.Як треба поводитися серед природи навесні? |
|
||
|
|
62.Весняна мандрівка в природу. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.58 |
|
|
|
63.Пошуки весняних скарбів. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.54 |
|
10 |
|
ВЕСНЯНІ СВЯТА. ВЕЛИКДЕНЬ 64. Як святкують прихід весни? |
|
Переконує у важливості поваги до інших, спираючись на власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане); - долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, бере участь у громадських урочистостях тощо; пояснює їхнє значення для себе; - знає і називає найважливіші атрибути Великодня, які кладуть у великодній кошик; - пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження; - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - позначає на письмі звук [ш] буквою «Ш»; - оперує грошима, здійснюючи покупки у крамницях (справжніх та уявних), продаж і покупки на шкільних ярмарках та ін.; - здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів та різного роду нестандартних мірок / підручних засобів. |
|
65.Які традиції святкування Великодня в Україні? |
|
||
|
66.Які традиції Великодня у моїй родині? |
|
||
|
67.Про що розповідає писанка? |
|
||
|
68.Що кладемо у великодній кошик? |
|
||
|
|
69.Великдень у моїй сім’ї. |
|
|
|
|
70.Що таке писанка? |
|
|
11 |
|
НАВІЩО ТРЕБА ЇСТИ
71.Навіщо ми їмо? |
|
Читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; - відповідає на запитання за даними таблиці, схеми; - пояснює важливість впливу питної води на організм; - пояснює, як харчування впливає на здоров'я людини; - розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування; - визначає, що дає природа людині; - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; - створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу, картону, ниток, нетканих чи природних матеріалів. |
|
72.Як визначити корисну і шкідливу їжу? |
|
||
|
73.Де живуть вітаміни? |
|
||
|
74.Які традиційні страви українців? |
|
||
|
75.Як поводитись за столом під час споживання їжі? |
|
||
|
|
76.«Мандрівка бутерброда» |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.22 |
|
|
|
77.Що я можу? Що я знаю? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.30 |
|
12 |
|
СВІТ РОСЛИН
78.Чи є рослини живими? Дивосвіт рослин. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.76 |
Визначає (з допомогою вчителя/ вчительки) спільні ознаки всіх рослин (будова); - впізнає органи рослини (корінь, квітка, стебло, листки, плоди); - визначає послідовність подій у художньому тексті; - читає за ролями фрагменти літературного твору; - моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших; - обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють; - розв'язує проблемні ситуації з опорою на прості
|
|
79.Що спільного між усіма рослинами? |
|
||
|
80.Які рослини називають культурними та дикорослими? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.84 |
||
|
81.Як виростити нову рослину?Диво на підвіконні. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.88 |
||
|
82.Чому людина не може жити без рослин? Органи рослин. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.86 |
||
|
|
83.Дерева, кущі, трав’янисті рослини. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.80 |
|
|
|
84.Хвойні та листяні рослини. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.82 |
|
13 |
|
СВІТ ТВАРИН
85.Хто такі тварини? Дивосвіт тварин. |
|
- впізнає деяких тварин рідного краю за їх описом та зображенням; Знає та називає тварин - використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо); - розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів; - знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів; - групує об’єкти, дає назву групі; - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; - аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки); - знає, що звук [дж] позначається на письмі буквосполученням «дж»; - правильно вимовляє приголосний звук [дж]; - провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди; - конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо). |
|
86.Як розрізняють тварин? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.90 |
||
|
87.Дай лапу, друже!Як живуть свійські тварини? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.94 |
||
|
88.Хутряне диво. Як живуть дикі тварини? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.106 |
||
|
89.Диво у воді. Риби. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.102 |
||
|
|
90.Диво-комаха – медоносна бджола. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.98 |
|
|
|
91.Диво-будівельник. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.108 |
|
14 |
|
ВЕСЕЛКА
92.Які є явища природи? |
|
- змінює описує свої почуття в різних ситуаціях; - описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою); - об'єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри - встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі; - виконує різні ролі у групі; - аналізує зображення схем технологічної послідовності за допомогою дорослих та дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків); - організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих; - порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля. Які кольори має веселка? - Розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту; - пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами; - провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди; - застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади, зокрема лінійку, лупу, терези, термометр; - розрізняє об'єкти, які випромінюють |
|
|
93.Як з’являється веселка? |
|
|
|
94.Чому веселка різнокольорова? |
|
||
|
95.Як зробити веселку на шкільному подвір’ї? |
|
||
|
96.Чи є твори про веселку? |
|
||
|
|
97.Космічне свято. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.60 |
|
|
|
98.Що я знаю? Що я можу? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.74 |
|
15 |
|
МОЯ РОДИНА
99.Моє сімейне коло. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.42 |
формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини і передає в різних формах цю інформацію - розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки; - пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження; - зіставляє та розрізняє вироби, виготовлені традиційними та сучасними ремеслами (гончарство, ткацтво, витинанка, різьблення та інше); - пояснює важливість відродження та збереження традиційних ремесел; - виготовляє та оздоблює виріб із допомогою дорослих чи самостійно, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел (використання різних технік для виготовлення та оздоблення виробів: витинанка, вишивка та інше). |
|
100.Моє родинне дерево. |
|
||
|
101.Хто і за що відповідає у моїй родині? |
|
||
|
102.Як сім´ї проводять вихідні дні? |
|
||
|
103.Коли святкують День Матері в Україні? |
|
||
|
|
104.У чому сила родини? |
|
|
|
|
105.Які я маю обов’язки у моїй родині? |
|
|
16 |
|
МИ – УКРАЇНЦІ. МИ – ЄВРОПЕЙЦІ
106.Українці – хто ми? |
|
Представляє загальні відомості про Україну; - розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України; - розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них; - ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу; - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; - розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова; - поповнює власний словниковий запас; - ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння;
|
|
107.Коли відзначається День Європи? |
|
||
|
108.Київ – столиця України. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.68 |
||
|
109.Що ти розкажеш про Україну друзям з Європи? |
|
||
|
110.Що закодовано в українській вишиванці? |
|
||
|
|
111.Символи моєї диво-країни – України. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.64 |
|
|
|
112.Карта України. Моя вулиця. Моя адреса. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.70 |
|
17 |
|
ЛІТНЯ МОЗАЇКА
113.Як розпізнати літо? |
|
Спостерігає за сезонними змінами у природі; - описує поведінку тварин улітку; - вирізняє істотну інформацію про природу; - об'єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; - перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації. розрізняє підозрілі предмети ( забуті речі, зброя та її елементи тощо) та пояснює, куди і як звернутися з повідомленням про знахідку; - пояснює, яку просту першу допомогу можна надати; - словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів; - складає правила безпечної поведінки влітку; - пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил.
Представляє загальні відомості про Україну; - розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України; - розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них; - ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу; - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірш) |
|
114.Як живуть рослини влітку? |
|
||
|
115.Як живуть тварини влітку? |
|
||
|
116.Чим діти займаються влітку? |
|
||
|
117.Де я хочу відпочити на літніх канікулах? |
|
||
|
|
118.За, що я люблю літо? |
|
|
|
|
119.Як безпечно провести канікули?Я в безпеці вдома сам (сама). |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.51 |
|
18 |
|
Дивосвіт природи рідного краю
120.Я шукаю відповіді на запитання. |
|
|
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.56 |
||||
|
|
121.Гра «Екскурсія на ферму» |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.72 |
|
|
|
122.Що я знаю? Що я зможу? |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.74 |
|
|
|
123.Природа рідного краю. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.75 |
|
|
|
124.Пошуки літніх скарбів. |
|
|
|
|
125.Якщо я загублюся, то не розгублюся!Коли не варто купатися. |
|
|
|
|
126.Водойми рідного краю. |
Підручник О.В.Тагліна, Г.Ж. Іванова «Я досліджую світ». Ч.2, с.46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|