на 2018 – 2019 навчальний рік
(70 год., 2 год. на тиждень, з них 6 годин – резервних)
Міністерство освіти і науки України
Дмитрівський НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів – ДНЗ»
«Перевірено» Заступник директора з НВР ____________/ І.І. Мусієнко / «____» вересня 2018 р. |
«Затверджую» Директор Дмитрівського НВК ____________/ Н.В. Антонян / «____» вересня 2018 р. |
Календарно – тематичне планування з курсу
«Материки та океани» 7 клас
на 2018 – 2019 навчальний рік
Виконав:
вчитель географії ІІ категорії
Золотарьов Є.Г.
Складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
За підручником: Пестушко В.Ю. Географія : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. — Київ : Генеза, 2015. — 272 с.
Дмитрівка – 2018
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» є формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, щоб вони зберігали і захищали довкілля і усвідомлювали сталий розвиток, були готові брати участь у вирішенні питань довкілля і розвитку суспільства.
Учнів 7 класів орієнтують на формування:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Вивченням наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний вести здоровий спосіб життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Учнів 7 класів орієнтують на:
Календарно – тематичне планування з курсу «Материки та океани» 7 клас
(70 год., 2 год. на тиждень, з них 6 годин – резервних)
Скорочення: ЕБСР – екологічна безпека та сталий розвиток, ЗБ – здоров’я і безпека,
ГВ – громадянська відповідальність, ПФГ – підприємливість і фінансова грамотність.
* Додаток 1 – Наскрізні змістові лінії за темами календарно – тематичне планування курсу «Загальна географія» 6 клас
№ з/п |
Тема уроку |
Практична складова |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
*Наскрізні змістові лінії |
Дата (календарна) |
Дата (фактична) |
Д/з |
І семестр |
|||||||
ВСТУП (2 год.) |
|||||||
1 |
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
|
Знаннєвий компонент: називає материки, частини світу, океани, Діяльнісний компонент: порівнює материки та океани за площею |
ГВ |
07.09 |
|
§1, с. 4-8 |
2 |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
Знаннєвий компонент: називає різні види карт. Діяльнісний компонент: порівнює карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти показує (знаходить) на картах різного масштабу материки, частини світу, океани. Ціннісний компонент: оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани |
ГВ |
07.09. |
|
§2, с. 9-12 |
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів (9 год.) |
|||||||
Тема 1. Форма і рухи Землі (1 год.) |
|||||||
3 |
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
|
Знаннєвий компонент: знає і уявляє форму Землі, дні рівнодення та сонцестояння; розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі. Діяльнісний компонент: знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола; пояснює вплив форми Землі та її рухів на природу материків і океанів. Ціннісний компонент: оцінює і характеризує наслідки форми Землі, добового і річного рухів Землі на життя людини |
ЗБ |
14.09. |
|
§3, с. 13-15 §4, с. 16-19 Тест с. 19 |
Тема 2. Материки й океани — великі природні комплекси географічної оболонки (8 год.) |
|||||||
4 |
Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
Знаннєвий компонент: знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит; знає і розуміє гіпотези дрейфу материків Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші літосферні плити; Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
ЕБСР |
14.09. |
|
§5, с. 20-23 |
5 |
Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. |
Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
Знаннєвий компонент: знає і розуміє найбільші платформи та області складчастості; наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості; Діяльнісний компонент: аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: тектонічної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
ЕБСР |
21.09. |
|
§6, с. 24-27 Доробити п/р №1 |
6 |
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
Діяльнісний компонент: вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: кліматичної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
ЕБСР |
21.09. |
|
§7, с. 28-32 |
7 |
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. |
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади різних за властивостями повітряних мас; знає і розуміє загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі. Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів; пояснює вплив повітряних мас на погодні умови Землі своєї місцевості; вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: кліматичної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
ЕБСР |
28.09. |
|
§7, с. 28-32 |
8 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
|
Знаннєвий компонент: знає і розуміє основні і перехідні кліматичні пояси; наводить приклади типів клімату, Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу кліматичні пояси, вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: кліматичної Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; |
ЕБСР |
28.09. |
|
§9-10, с. 35-40 |
9 |
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. |
Дослідженняя Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
Знаннєвий компонент: наводить приклади різних за властивостями водних мас, теплих і холодних течій, Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші теплі й холодні поверхневі течії аналізує причини виникнення океанічних течій вміє практично використовувати інформацію тематичних карт Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; досліджує наслідки взаємодії Світового океану, атмосфери та суходолу |
ЕБСР |
05.10. |
|
§8, с. 32-34 |
10 |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади природних зон на материках; Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу природні зони; аналізує розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків; вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: географічних поясів природних зон. Ціннісний компонент: оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини |
ЕБСР |
05.10. |
|
§11, с. 40-43 Тест с. 43 |
11 |
Тематичне оцінювання 1. (Тестове завдання) |
|
|
|
12.10. |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (25 год., з них 4 год. резервні) |
|||||||
Тема 1. Африка (9 год.) |
|||||||
12 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Практичні роботи 2. Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. |
Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
12.10. |
|
§12, с. 44-46 Доробити п/р №2 |
13 |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
Практичні роботи 3. (початок) Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу; Діяльнісний компонент: аналізує закономірності розміщення форм рельєфу; знаходить і показує на картах різного масштабу: гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
19.10 |
|
§12, с. 46-49 Завдання п/р №3 |
14 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
Практичні роботи 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
Ціннісний компонент: робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей; Знаннєвий компонент: знає розміщення типів клімату на материку; Діяльнісний компонент: аналізує закономірності розміщення кліматичних поясів, визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
19.10. |
|
§13-14, с. 49-56 Доробити п/р №4 |
15 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
Практичні роботи 3. (продовження) Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод, Діяльнісний компонент: аналізує закономірності розміщення вод суходолу, знаходить і показує на картах різного масштабу: річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
26.10. |
|
§15, с. 56-60 Завдання п/р №3 |
16 |
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
|
Знаннєвий компонент: знає природних зон на материку; Діяльнісний компонент: аналізує закономірності розміщення природних зон, зональні типи ґрунтів; Ціннісний компонент: висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка; робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей; обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
26.10. |
|
§16-17, с. 60-67 |
17 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
Діяльнісний компонент: описує природу найвідоміших національних парків Африки; Ціннісний компонент: висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка; обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
09.11. |
|
§18, с. 68-71 |
18 |
Населення. |
|
Знаннєвий компонент: розуміє особливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн. Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка. Ціннісний компонент: висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
09.11. |
|
§19, с. 72-73 |
19 |
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
Практичні роботи 3. (закінчення) Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
Знаннєвий компонент: розуміє особливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн. Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка. Ціннісний компонент: висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
16.11. |
|
§20, с. 74-78 Тест с. 78 Доробити п/р №3 |
20 |
Тематичне оцінювання 2. (Тестове завдання) |
|
|
|
16.11. |
|
|
Тема 2. Південна Америка (9 год.) |
|||||||
21 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Практичні роботи 5. (початок) Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: море Карибське; затоку Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
23.11. |
|
§21, с. 79-82 Завдання п/р №5 |
22 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, Діяльнісний компонент: аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я; гори Анди (г. Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
23.11. |
|
§22, с. 82-85 |
23 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
Практичні роботи 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення типів клімату, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури й опадів на материку; визначає за кліматичними картами і кліматичними діаграмами – типи клімату. |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
30.11. |
|
§23, с. 85-89 Доробити п/р №6 |
24 |
Води суходолу. |
Практичні роботи 5. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод, Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади:Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновкипроосновні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
30.11. |
|
§24, с. 90-92 Завдання п/р №5 |
25 |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. |
Дослідження. Природні унікуми Південної Америки |
Знаннєвий компонент: знає природних зон на материку. Діяльнісний компонент: порівнює, зіставляє особливості природних умов Південної Америки та Африки; пояснює прояв широтної зональності на рівнинах і вертикальної поясності в Андах; Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
07.12. |
|
§25, с. 93-96 |
26 |
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
Діяльнісний компонент: зіставляє особливості природних умов Південної Америки та Африки; Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей |
|
07.12. |
|
§26, с. 96-99 |
27 |
Населення. |
|
Діяльнісний компонент: характеризує населення та його господарську діяльність у різних країнах материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
14.12. |
|
§27, с. 100-104 |
28 |
Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
Практичні роботи 5. (закінчення) Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Діяльнісний компонент: характеризує населення та його господарську діяльність у різних країнах материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; Ціннісний компонент оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
14.12. |
|
§27, с. 100-104 Тест с. 104 Доробити п/р №5 |
29 |
Тематичне оцінювання 3. (Тестове завдання) |
|
|
|
21.12. |
|
|
Тема 3. Австралія (7 год., з них 4 год. резервні) |
|||||||
30 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
Практичні роботи: 7. (початок) Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф; півострів Кейп-Йорк; характеризує особливості географічного положення, порівнює географічне положення Австралії і Африки. |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
21.12. |
|
§28, с. 105-109 Завдання п/р №7 |
31 |
Клімат. |
Практичні роботи 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну; гори: Великий Вододільний хребет(г. Косцюшко); Ціннісний компонент: пояснює вплив рельєфу на формування вод суходолу, робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
28.12. |
|
§29, с. 110-114 Доробити п/р №8 |
32 |
Контрольна робота №1. (семестрова к/р) |
|
|
|
28.12. |
|
|
ІІ семестр |
|||||||
33 |
Води суходолу. |
Практичні роботи: 7. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія; Ціннісний компонент: пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§29, с. 110-114 Завдання п/р №7 |
34 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення природних зон на материку. Ціннісний компонент: пояснює унікальність органічного світу; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§30, с. 115-119 |
35 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. |
Практичні роботи: 7. (закінчення) Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: державуАвстралійський Союз та її столицю; характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; Ціннісний компонент: робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§31, с. 120-123 Тест с. 123 Доробити п/р №7 |
36 |
Тематичне оцінювання 4. (Тестове завдання) |
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети (2 год.) |
|||||||
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду (1 год.) |
|||||||
37 |
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
|
Знаннєвий компонент: знає історію дослідження та освоєння материка , першовідкривачів материка Фадея Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Роальда Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; пояснює відмінності між Антарктикою й Арктикою. Діяльнісний компонент: характеризує особливості географічного положення материка; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса. Ціннісний компонент оцінює роль України в дослідженні Антарктиди |
ЕБСР |
|
|
§32, с. 124-129 |
Тема 2. Природа материка (1 год.) |
|||||||
38 |
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. |
|
Знаннєвий компонент: знає та пояснює представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування. Діяльнісний компонент: характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики; характеризує особливості тектонічної будови, клімат; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка. Ціннісний компонент обґрунтовує судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети |
ЕБСР |
|
|
§33, с. 129-136 Тест с. 136 |
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (23 год.) |
|||||||
Тема 1. Північна Америка (9 год.) |
|||||||
39 |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. |
Практична робота 9. (початок) Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; Ціннісний компонент: обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу, |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§34, с. 137-141 Завдання п/р №9 |
40 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
Практична робота 9. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу Діяльнісний компонент: пояснює закономірності розміщення форм рельєфу аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри,Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; порівнює рельєф Північної і Південної Америки; Ціннісний компонент: робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§35, с. 141-145 Завдання п/р №9 |
41 |
Загальні риси клімату. |
|
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення типів клімату. Діяльнісний компонент: пояснює закономірності розміщення клімату порівнює клімат Північної і Південної Америки; Ціннісний компонент: робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§36, с. 145-148 |
42 |
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення типів клімату. Діяльнісний компонент: пояснює закономірності розміщення клімату порівнює клімат Північної і Південної Америки; Ціннісний компонент: робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§37, с. 149-152 |
43 |
Води суходолу. |
Практична робота 9. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод Діяльнісний компонент: пояснює закономірності розміщення внутрішніх вод, знаходить і показує на картах різного масштабу: річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§38, с. 152-155 Завдання п/р №9 |
44 |
Природні зони. Висотна поясність у горах. |
|
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення природних зон на материку. Діяльнісний компонент: пояснює закономірності розміщення типів ґрунтів, рослин і тварин, природних зон, |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§39, с. 156-160 |
45 |
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
Діяльнісний компонент: пояснює закономірності розміщення впливу господарської діяльності людей на природу материка; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; досліджує об’єкти Північної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО Ціннісний компонент: оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка; висловлює судження про економічний розвиток країн материка; робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§40, с. 160-164 |
46 |
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
Практична робота 9. (закінчення) Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; Ціннісний компонент: висловлює судження про економічний розвиток країн материка; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§41, с. 164-169 Тест с. 169 Доробити п/р №9 |
47 |
Тематичне оцінювання 5. (Тестове завдання) |
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Євразія (14 год.) |
|||||||
48 |
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. |
Практичні роботи 10. (початок) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Босфор, Ла-Манш, острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань; півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§42, с. 170-173 Завдання п/р №10 |
49 |
Дослідження та освоєння материка. |
|
Знаннєвий компонент: знає дослідників материка, |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§42, с. 170-173 |
50 |
Тектонічна будова. |
Практичні роботи 10. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності форм рельєфу, аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§43, с. 174-176 Завдання п/р №10 |
51 |
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
Практичні роботи 10. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
Знаннєвий компонент: знає особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності форм рельєфу, аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§44-45, с. 177-181 Завдання п/р №10 |
52 |
Загальні риси клімату. |
Практична робота 11. (початок) Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
Діяльнісний компонент: пояснює закономірності клімату |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§46, с. 182-185 Завдання п/р №11 |
53 |
Кліматичні пояси і типи клімату. |
Практична робота 11. (закінчення) Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення типів клімату, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності форм клімату, порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§47-48, с. 185-191 Доробити п/р №11 |
54 |
Води суходолу. |
Практичні роботи 10. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод, Діяльнісний компонент: пояснює закономірності річок та озер; знаходить і показує на картах різного масштабу: річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§49, с. 191-195 Завдання п/р №10 |
55 |
Води суходолу. |
Практичні роботи 10. (продовження) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення внутрішніх вод Діяльнісний компонент: пояснює закономірності озер; знаходить і показує на картах різного масштабу: озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§50, с. 195-198 Завдання п/р №10 |
56 |
Природні зони. |
|
Знаннєвий компонент: знає географічне розміщення природних зон на материку. Діяльнісний компонент: пояснює закономірності типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§51-52, с. 199-204 |
57 |
Вертикальна поясність. |
|
Діяльнісний компонент: порівнює висотні пояси в різних гірських системах; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§53-54, с. 204-209 |
58 |
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
Діяльнісний компонент: порівнює висотні пояси в різних гірських системах; установлює причини різноманітності природи Євразії. Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§55, с. 210-213 |
59 |
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. |
Практичні роботи 10. (закінчення) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновкипро основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей
|
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§56, с. 213-218 Доробити п/р №10 |
60 |
Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; Ціннісний компонент: висловлює судженнящодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§56, с. 213-218 Тест с. 218 |
61 |
Тематичне оцінювання 6. (Тестове завдання) |
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ V. Океани (5 год.) |
|||||||
Тема 1.Тихий океан (2 год.) |
|||||||
62 |
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води. |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення Тихого океану; досліджує виникнення форм рельєфу, островів; знаходить і показує на картах різного масштабу: острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§57, с. 219-223 |
63 |
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
Знаннєвий компонент: називає природні багатства. Діяльнісний компонент: досліджує виникнення течій; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану. Ціннісний компонент: обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях; робить висновок про механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§58, с. 223-227 |
Тема 2. Атлантичний океан (1 год.) |
|||||||
64 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення Атлантичного океану; досліджує виникнення форм рельєфу дна, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; острів: Ісландія; характеризує особливості клімату океану; порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану. Ціннісний компонент: висловлює судження про проблеми забруднення океану; оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§59, с. 228-233 |
Тема 3. Індійський океан (1 год.) |
|||||||
65 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
|
Знаннєвий компонент: називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує риси географічного положення океану, його природні ресурси; досліджує виникнення форм рельєфу дна океану, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська, Західних вітрів; порівнюєособливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює вплив океану на природу материків і життєдіяльність людей. Ціннісний компонент оцінює наслідки впливу людської діяльності на природу океану |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§60, с. 234-238 |
Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) |
|||||||
66 |
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
Знаннєвий компонент: знає історію освоєння океану; називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства. Діяльнісний компонент: характеризує особливості географічного положення океану, особливості поширення крижаного покриву; досліджує виникнення форм рельєфу дна, поширення представників органічного світу; пояснює вплив географічного положення океану на клімат. Ціннісний компонент: оцінює можливості використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми |
ЕБСР, ЗБ, ПФГ |
|
|
§61, с. 239-245 Тест с. 245 |
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів (4 год., з них 2 год. резервні) |
|||||||
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів (1 год.) |
|||||||
67 |
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
|
Знаннєвий компонент: Знає і розуміє види природних багатств материків та океанів. Діяльнісний компонент: пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності та виникнення антропогенних ландшафтів. Ціннісний компонент обґрунтовує зміни природних умов внаслідок інтенсивного природокористування; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; даєгосподарську оцінку природним ресурсам |
ЕБСР |
|
|
§62, с. 246-249 |
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів (3 год., з них 2 год. резервні) |
|||||||
68 |
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
Знаннєвий компонент: знає і розуміє джерела забруднення навколишнього середовища, роль міжнародних організацій з охорони природи. Діяльнісний компонент: розрізняє основні види забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове; знаходить і показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха; прогнозує зміни природних умов під впливом людської діяльності; аналізує рівень забруднення навколишнього середовища на материках і в океанах за показниками екологічного моніторингу. Ціннісний компонент: висловлює судження про шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства |
ЕБСР |
|
|
§63, с. 250-254 Тест с. 254 |
69 |
Тематичне оцінювання 7. (Тестове завдання) |
|
|
|
|
|
|
70 |
Контрольна робота №2. (річна к/р) |
|
|
|
|
|
|
Додаток 1
Наскрізні змістові лінії за темами календарно – тематичне планування курсу «Материки та океани» 7 клас
№ з/п |
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Вступ (2 год.) |
||
1 |
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
Громадянська відповідальність Уміє пояснювати на конкретних прикладах та доводити практичне значення вивчення материків та океанів |
2 |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів (9 год.) |
||
Тема 1. Форма і рухи Землі (1 год.) |
||
3 |
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
Здоров’я і безпека Моделює оптимальний режим життя відповідного до добових і річних циклів (ритмів). |
Тема 2. Материки й океани — великі природні комплекси географічної оболонки (8 год.) |
||
4 |
Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пояснює взаємозв’язки між природними компонентами у географічній оболонці, у тому числі – на прикладі своєї місцевості. |
5 |
Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. |
|
6 |
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
7 |
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. |
|
8 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
|
9 |
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. |
|
10 |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
11 |
Тематичне оцінювання 1. (Тестове завдання) |
|
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (25 год., з них 4 год. резервні) |
||
Тема 1. Африка (9 год.) |
||
12 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій. Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливість напрямків взаємозв’язків України та країн Африки. |
13 |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
|
14 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
15 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
|
16 |
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
|
17 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
18 |
Населення. |
|
19 |
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
|
20 |
Тематичне оцінювання 2. (Тестове завдання) |
|
Тема 2. Південна Америка (9 год.) |
||
21 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх вплив на життя людей. Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та країн Південної Америки. |
22 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
23 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
24 |
Води суходолу. |
|
25 |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. |
|
26 |
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
27 |
Населення. |
|
28 |
Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
29 |
Тематичне оцінювання 3. (Тестове завдання) |
|
Тема 3. Австралія (7 год., з них 4 год. резервні) |
||
30 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) та їх вплив на життя людей. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та Австралії. |
31 |
Клімат. |
|
32 |
Контрольна робота №1. (семестрова к/р) |
|
33 |
Води суходолу. |
|
34 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
35 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. |
|
36 |
Тематичне оцінювання 4. (Тестове завдання) |
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярних материк планети (2 год.) |
||
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду (1 год.) |
||
37 |
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку. |
Тема 2. Природа материка (1 год.) |
||
38 |
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку. |
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (23 год.) |
||
Тема 1. Північна Америка (9 год.) |
||
39 |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей. Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливсть різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Північної Америки. |
40 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
41 |
Загальні риси клімату. |
|
42 |
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
43 |
Води суходолу. |
|
44 |
Природні зони. Висотна поясність у горах. |
|
45 |
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
46 |
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
|
47 |
Тематичне оцінювання 5. (Тестове завдання) |
|
Тема 2. Євразія (14 год.) |
||
48 |
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (цунамі, землетрус) та їх вплив на життя людей. Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє важливість різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Євразії. |
49 |
Дослідження та освоєння материка. |
|
50 |
Тектонічна будова. |
|
51 |
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
|
52 |
Загальні риси клімату. |
|
53 |
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
54 |
Води суходолу. |
|
55 |
Води суходолу. |
|
56 |
Природні зони. |
|
57 |
Вертикальна поясність. |
|
58 |
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
59 |
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. |
|
60 |
Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
61 |
Тематичне оцінювання 6. (Тестове завдання) |
|
РОЗДІЛ V. Океани (5 год.) |
||
Тема 1.Тихий океан (2 год.) |
||
62 |
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану. Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів. Підприємливість та фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану. |
63 |
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
Тема 2. Атлантичний океан (1 год.) |
||
64 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану. Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів. Підприємливість та фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану. |
Тема 3. Індійський океан (1 год.) |
||
65 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану. Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів. Підприємливість та фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану. |
Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) |
||
66 |
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану. Здоров’я і безпека Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів. Підприємливість та фінансова грамотність Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану. |
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів (4 год., з них 2 год. резервні) |
||
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів (1 год.) |
||
67 |
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Аналізує порушення природної рівноваги на прикладі природних комплексів своєї місцевості. Описує антропогенні ландшафти своєї місцевості. Розуміє та пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів. |
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів (3 год., з них 2 год. резервні) |
||
68 |
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Аналізує порушення природної рівноваги на прикладі природних комплексів своєї місцевості. Описує антропогенні ландшафти своєї місцевості. Розуміє та пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів. |
69 |
Тематичне оцінювання 7. (Тестове завдання) |
|
70 |
Контрольна робота №2. (річна к/р) |
1
Золотарьов Є.Г.