Календарно тематичне планування з літературного читання до підручника А. Савчук

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків читання на 3 клас Частина 2 Календарно-тематичне планування складено: За програмою: Складено за типовою освітньою програмою для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко, затверджена Наказом МОН України від 12. 08. 2022 № 743-22 За підручником: А. Савчук «Українська мова та читання: підруч. для 3 кл. загал. серед. освіти. у 2 ч. 2 ч.» Тернопіль: Підручники і посібники, 2020
Перегляд файлу

 ЧИТАННЯ

Календарно-тематичне планування уроків читання на 3 клас

Частина 2

 

Календарно-тематичне планування складено:

    За програмою: Складено за типовою освітньою програмою для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко, затверджена Наказом МОН України від 12. 08. 2022 № 743-22

    За підручником: А. Савчук «Українська мова та читання: підруч. для 3 кл. загал. серед. освіти. у 2 ч. 2 ч.» Тернопіль: Підручники і посібники, 2020

I семестр

(48 год, 3 години на тиждень)

№ з/п

Тема уроку

Дата

Примітки

Осінь наша, осінь — неба ясна просинь

У школу ідемо у радісний час

1.

Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання.

 

 

2.

Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя

вчительки». Читання в особах.

 

 

3.

Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо».

 

 

4.

Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору.

 

 

5.

Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння.

 

 

6.

Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Оцінка вчинків персонажа.

 

 

7.

Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору.

 

 

8.

Урок позакласного читання на тему «У школу ідемо у радісний час».

 

 

9.

Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки.

 

 

Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край

10.

Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно-пестливим значенням.

 

 

11-12.

За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту.

 

 

13.

Ліна Костенко «Білочка». Складання висловлювання за змістом прочитаного.

 

 

14.

Урок позакласного читання на тему «Розмаїттям

кольоровим прикрашає осінь край».

 

 

Матінко Покрово, накрий нашу хату теплом

15.

Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини.

 

 

16-17.

14 жовтня – свята Покрова (з вільних інтернет- джерел). Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети.

 

 

18.

Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба

ясна просинь».

Діагностична робота  №1

Аудіювання.

 

 

Наша слава — Українська держава

Вивчай історичне минуле

19.

Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа

«Козаки Поділля». Визначення настрою твору.

 

 

20.

Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія».

 

 

21.

Урок позакласного читання на тему «Українські легенди та перекази».

 

 

22-23

Передбачення подій у творі за заголовком. За

Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів.

 

 

24.

Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел.

 

 

Українці, що підкорили світ

25.

Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею.

 

 

26.

З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів

світу.

 

 

27-28.

Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України». Дослідження медіа «Соломія Крушельницька — найвидатніша співачка світу. Робота з таблицями.

 

 

29.

Урок позакласного читання на тему «З життя

видатних українців».

 

 

30.

Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом».

 

 

31-32.

Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко»

 

 

33.

Діагностична робота  №2

Навичка читання мовчки (письмово)

 

 

Мандруємо Україною

34-35.

Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна».

 

 

36.

Урок позакласного читання на тему «Україна

неймовірна».

 

 

37-38.

З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України»,

«Кам’янець», «Дендропарк «Софіївка»». Добір матеріалу для лепбука.

 

 

39.

З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника.

 

 

40.

Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава».

Діагностична робота  №3

Усний переказ прочитаного твору (усно)

 

 

Оповідання про дітей

41.

Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту.

 

 

42.

Урок позакласного читання на тему «Життя та пригоди твоїх ровесників».

 

 

43.

Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту.

 

 

44.

Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю.

 

 

45.

Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання.

Стислий переказ тексту.

 

 

46.

Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків.

 

 

47.

Діагностична робота  №4

Навичка читання вголос (усно)

 

 

48.

Підсумок за І семестр.

 

 

 

ІІ семестр

(72 год – 4 год на тиждень)

49-50

Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком

«Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя за алгоритмом.

 

 

51.

Урок позакласного читання на тему «Оповідання та повісті українських письменників».

 

 

52.

Підсумок за розділом «Оповідання про дітей».

 

 

Кожне відкриття — це чиєсь захоплення

53.

З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування.

 

 

54.

За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею.

 

 

55.

З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення.

 

 

56.

Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення».

Діагностична робота №5.  Аудіювання.

 

 

До казки приказка годиться

Українські народні казки

57.

Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки.

 

 

58.

Урок позакласного читання на тему «Українські народні казки».

 

 

59.

Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок.

 

 

60.

Українська народна казка «Іван-побиван». Дослідження медіа. Характеристика персонажа за

алгоритмом.

 

 

Казки народів світу

61.

Індійська народна казка «Чому кажани не з’являються вдень». Дослідження медіа. Добір заголовків до казки.

 

 

62.

Литовська народна казка «Королева-лебіка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки.

 

 

63-64.

Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків.

 

 

Літературні казки українських і зарубіжних письмеників

65.

Урок позакласного читання на тему «Літературні казки».

 

 

66.

Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення

медіапродукту (афіші-реклами).

 

 

67.

Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування.

 

 

68.

Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа.

 

 

69.

Підсумок за розділом «До казки приказка годиться».

Діагностична робота №6. Навичка  читання мовчки (письмово)

 

 

Давня і сучасна байка. П’єси

70.

Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку». Вивчення байки напам’ять.

 

 

71.

Езоп «Риба з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки.

 

 

72.

Урок позакласного читання на тему «Давня і

сучасна байка».

 

 

73.

Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки.

 

 

74-75.

Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси.

Розігрування п’єси.

 

 

76.

Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси.

 

 

77.

Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка.

П’єси».

 

 

Поезія — це завжди неповторність

Поетичне намисто

78.

Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський

«Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору.

 

 

79.

Урок позакласного читання на тему «Українські поети дітям».

 

 

80.

Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша.

 

 

81.

Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою». Складання списку колискових пісень.

 

 

82.

Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного.

 

 

83.

Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша.

Катерина Білокур «Квіти» (репродукція).

 

 

84.

Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним.

 

 

Шевченкове слово в віках не старіє

85.

Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка».  Українська  народна  казка Поділля

«Про Тараса  Шевченка».  Співставлення казки з

біографічними даними. Складання плану казки.

 

 

86.

Урок позакласного читання на тему «Тарас

Шевченко».

 

 

87.

Леся Храплива-Щур «Портрет Тараса Шевченка». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція)

 

 

88.

Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складання хмари слів. Тестування. Вивчення вірша напам’ять.

 

 

89.

Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність».

Діагностична робота №7.  Робота з літературним твором.

 

 

Зеленим променем весна повідмикала води

Весна днем красна

90.

Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь».

Образні висловлювання.

 

 

91.

Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша.

 

 

92.

Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ

оповідання на частини. Складання плану.

 

 

93.

Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева».

 

 

94.

Урок позакласного читання на тему «Весна,

весна-весняночка».

 

 

95-96.

Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання.

 

 

97.

Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна».

 

 

Великдень на гостину просить

98.

Дослідження медіа  «Цікаві факти  про Великдень».  Віра   Ворскло  «Христос  воскрес!».  Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень».

 

 

99.

Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах.

 

 

100.

Урок позакласного читання на тему «Дороге

яєчко - до Великого дня».

 

 

101-102.

Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк

«Молоданчик». Поділ тексту на частини. Складання плану. Переказ тексту за складеним планом.

 

 

103.

Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту.

 

 

104.

Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша.

Проведення досліджень на вибір учнів.

 

 

105.

Підсумок за розділом «Зеленим променем весна

повідмикала води».

Діагностична робота №8. Навичка читання вголос.

 

 

Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я.

106.

Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання

висловлювання за змістом прочитаного.

 

 

107.

Урок позакласного читання на тему «В сім’ю,

де лад, щастя дорогу не забуває».

 

 

108.

Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання.

 

 

109.

Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею.

 

 

110-

111.

За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини. Складання плану.

 

 

112.

Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки».

 

 

113.

Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький

«Справи літа». Визначення настрою вірша.

 

 

114.

Урок позакласного читання на тему «Літо –

прекрасна пора».

 

 

115.

За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання.

 

 

116.

Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання

звернення до літніх місяців.

 

 

117-

118.

За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі

«Хованка»». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі.

 

 

119.

Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я»

 

 

120.

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

*Діагностичні роботи проводяться на розсуд вчителя: читання вголос; читання мовчки; аудіювання; переказ.

 

 

 

docx
Додано
9 вересня
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку