ЧИТАННЯ
Календарно-тематичне планування уроків читання на 3 клас
Частина 2
Календарно-тематичне планування складено:
За програмою: Складено за типовою освітньою програмою для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко, затверджена Наказом МОН України від 12. 08. 2022 № 743-22
За підручником: А. Савчук «Українська мова та читання: підруч. для 3 кл. загал. серед. освіти. у 2 ч. 2 ч.» Тернопіль: Підручники і посібники, 2020
I семестр
(48 год, 3 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|||||
Осінь наша, осінь — неба ясна просинь У школу ідемо у радісний час |
||||||||
1. |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання. |
|
|
|||||
2. |
Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Читання в особах. |
|
|
|||||
3. |
Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо». |
|
|
|||||
4. |
Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору. |
|
|
|||||
5. |
Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння. |
|
|
|||||
6. |
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Оцінка вчинків персонажа. |
|
|
|||||
7. |
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору. |
|
|
|||||
8. |
Урок позакласного читання на тему «У школу ідемо у радісний час». |
|
|
|||||
9. |
Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки. |
|
|
|||||
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край |
||||||||
10. |
Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно-пестливим значенням. |
|
|
|||||
11-12. |
За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту. |
|
|
|||||
13. |
Ліна Костенко «Білочка». Складання висловлювання за змістом прочитаного. |
|
|
|||||
14. |
Урок позакласного читання на тему «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край». |
|
|
|||||
Матінко Покрово, накрий нашу хату теплом |
||||||||
15. |
Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини. |
|
|
|||||
16-17. |
14 жовтня – свята Покрова (з вільних інтернет- джерел). Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети. |
|
|
|||||
18. |
Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба ясна просинь». Діагностична робота №1 Аудіювання. |
|
|
|||||
Наша слава — Українська держава Вивчай історичне минуле |
||||||||
19. |
Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа «Козаки Поділля». Визначення настрою твору. |
|
|
|||||
20. |
Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія». |
|
|
|||||
21. |
Урок позакласного читання на тему «Українські легенди та перекази». |
|
|
|||||
22-23 |
Передбачення подій у творі за заголовком. За Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів. |
|
|
|||||
24. |
Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел. |
|
|
|||||
Українці, що підкорили світ |
||||||||
25. |
Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею. |
|
|
|||||
26. |
З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів світу. |
|
|
|||||
27-28. |
Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України». Дослідження медіа «Соломія Крушельницька — найвидатніша співачка світу. Робота з таблицями. |
|
|
|||||
29. |
Урок позакласного читання на тему «З життя видатних українців». |
|
|
|||||
30. |
Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом». |
|
|
|||||
31-32. |
Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко» |
|
|
|||||
33. |
Діагностична робота №2 Навичка читання мовчки (письмово) |
|
|
|||||
Мандруємо Україною |
||||||||
34-35. |
Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна». |
|
|
|||||
36. |
Урок позакласного читання на тему «Україна неймовірна». |
|
|
|||||
37-38. |
З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Кам’янець», «Дендропарк «Софіївка»». Добір матеріалу для лепбука. |
|
|
|||||
39. |
З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника. |
|
|
|||||
40. |
Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава». Діагностична робота №3 Усний переказ прочитаного твору (усно) |
|
|
|||||
Оповідання про дітей |
||||||||
41. |
Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту. |
|
|
|||||
42. |
Урок позакласного читання на тему «Життя та пригоди твоїх ровесників». |
|
|
|||||
43. |
Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту. |
|
|
|||||
44. |
Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю. |
|
|
|||||
45. |
Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання. Стислий переказ тексту. |
|
|
|||||
46. |
Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків. |
|
|
|||||
47. |
Діагностична робота №4 Навичка читання вголос (усно) |
|
|
|||||
48. |
Підсумок за І семестр.
|
|
|
|||||
ІІ семестр (72 год – 4 год на тиждень) |
||||||||
49-50 |
Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя за алгоритмом. |
|
|
|||||
51. |
Урок позакласного читання на тему «Оповідання та повісті українських письменників». |
|
|
|||||
52. |
Підсумок за розділом «Оповідання про дітей». |
|
|
|||||
Кожне відкриття — це чиєсь захоплення |
||||||||
53. |
З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування. |
|
|
|||||
54. |
За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею. |
|
|
|||||
55. |
З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення. |
|
|
|||||
56. |
Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення». Діагностична робота №5. Аудіювання. |
|
|
|||||
До казки приказка годиться Українські народні казки |
||||||||
57. |
Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки. |
|
|
|||||
58. |
Урок позакласного читання на тему «Українські народні казки». |
|
|
|||||
59. |
Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок. |
|
|
|||||
60. |
Українська народна казка «Іван-побиван». Дослідження медіа. Характеристика персонажа за алгоритмом. |
|
|
|||||
Казки народів світу |
||||||||
61. |
Індійська народна казка «Чому кажани не з’являються вдень». Дослідження медіа. Добір заголовків до казки. |
|
|
|||||
62. |
Литовська народна казка «Королева-лебіка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки. |
|
|
|||||
63-64. |
Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків. |
|
|
|||||
Літературні казки українських і зарубіжних письмеників |
||||||||
65. |
Урок позакласного читання на тему «Літературні казки». |
|
|
|||||
66. |
Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення медіапродукту (афіші-реклами). |
|
|
|||||
67. |
Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування. |
|
|
|||||
68. |
Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа. |
|
|
|||||
69. |
Підсумок за розділом «До казки приказка годиться». Діагностична робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
|
|||||
Давня і сучасна байка. П’єси |
||||||||
70. |
Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку». Вивчення байки напам’ять. |
|
|
|||||
71. |
Езоп «Риба з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки. |
|
|
|||||
72. |
Урок позакласного читання на тему «Давня і сучасна байка». |
|
|
|||||
73. |
Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки. |
|
|
|||||
74-75. |
Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси. Розігрування п’єси. |
|
|
|||||
76. |
Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси. |
|
|
|||||
77. |
Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка. П’єси». |
|
|
|||||
Поезія — це завжди неповторність Поетичне намисто |
||||||||
78. |
Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський «Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору. |
|
|
|||||
79. |
Урок позакласного читання на тему «Українські поети дітям». |
|
|
|||||
80. |
Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша. |
|
|
|||||
81. |
Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою». Складання списку колискових пісень. |
|
|
|||||
82. |
Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного. |
|
|
|||||
83. |
Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша. Катерина Білокур «Квіти» (репродукція). |
|
|
|||||
84. |
Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним. |
|
|
|||||
Шевченкове слово в віках не старіє |
||||||||
85. |
Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка». Українська народна казка Поділля «Про Тараса Шевченка». Співставлення казки з біографічними даними. Складання плану казки. |
|
|
|||||
86. |
Урок позакласного читання на тему «Тарас Шевченко». |
|
|
|||||
87. |
Леся Храплива-Щур «Портрет Тараса Шевченка». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція) |
|
|
|||||
88. |
Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складання хмари слів. Тестування. Вивчення вірша напам’ять. |
|
|
|||||
89. |
Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність». Діагностична робота №7. Робота з літературним твором. |
|
|
|||||
Зеленим променем весна повідмикала води Весна днем красна |
||||||||
90. |
Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь». Образні висловлювання. |
|
|
|||||
91. |
Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша. |
|
|
|||||
92. |
Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ оповідання на частини. Складання плану. |
|
|
|||||
93. |
Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева». |
|
|
|||||
94. |
Урок позакласного читання на тему «Весна, весна-весняночка». |
|
|
|||||
95-96. |
Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання. |
|
|
|||||
97. |
Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна». |
|
|
|||||
Великдень на гостину просить |
||||||||
98. |
Дослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!». Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень». |
|
|
|||||
99. |
Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах. |
|
|
|||||
100. |
Урок позакласного читання на тему «Дороге яєчко - до Великого дня». |
|
|
|||||
101-102. |
Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк «Молоданчик». Поділ тексту на частини. Складання плану. Переказ тексту за складеним планом. |
|
|
|||||
103. |
Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту. |
|
|
|||||
104. |
Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша. Проведення досліджень на вибір учнів. |
|
|
|||||
105. |
Підсумок за розділом «Зеленим променем весна повідмикала води». Діагностична робота №8. Навичка читання вголос. |
|
|
|||||
Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я. |
||||||||
106. |
Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання висловлювання за змістом прочитаного. |
|
|
|||||
107. |
Урок позакласного читання на тему «В сім’ю, де лад, щастя дорогу не забуває». |
|
|
|||||
108. |
Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання. |
|
|
|||||
109. |
Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею. |
|
|
|||||
110- 111. |
За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини. Складання плану. |
|
|
|||||
112. |
Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки». |
|
|
|||||
113. |
Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький «Справи літа». Визначення настрою вірша. |
|
|
|||||
114. |
Урок позакласного читання на тему «Літо – прекрасна пора». |
|
|
|||||
115. |
За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання. |
|
|
|||||
116. |
Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання звернення до літніх місяців. |
|
|
|||||
117- 118. |
За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка»». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі. |
|
|
|||||
119. |
Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я» |
|
|
|||||
120. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|||||
|
*Діагностичні роботи проводяться на розсуд вчителя: читання вголос; читання мовчки; аудіювання; переказ. |
|
|
|||||