Календарно-тематичне планування з математики ІІ семестр А.Заїка

Про матеріал
Колендарно-тематичне планування з математики для 4 класу (ІІ семестр). Розроблене за програмою на основі нового Державного станадарту початкової освіти НУШ. До підручника "Математика" А.Заїка, С.Тарнавська
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з предмету "Математика" для 4 класу

закладів загальносередньої освіти за підручником А.Заїка, С.Тарнавська.

5 годин на тиждень , 175 годин

 


з/п

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

Примітка

Дії з багатоцифровими числами.  Письмове додавання і віднімання

77

 

Письмове додавання багатоцифрових чисел

  • лічить у межах мільйона від будь-якого числа до вказаного
  • лічить тисячами, десятками тисяч, сотнями тисяч у межах мільйона
  • встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа
  • визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання
  • знаходить значення числового виразу
  • обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні
  • знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,, графіках, на схемах, діаграмах
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою

 

78

 

Алгоритм письмового додавання чисел. Прямокутний паралелепіпед

  • уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить значення числового виразу
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках
  • - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу
  • будує площинні фігури (трикутник, прямокутник, коло, круг) за заданими розмірами
  • створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури
  • порівнює та класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини, маси, вартості і часу
  • перетворює одні одиниці величин інші

 

79

 

Письмове віднімання багатоцифрових чисел

  • встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа
  • визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить значення числового виразу
  • знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії
  • використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу, місткості, вартості
  • перетворює одні одиниці величин інші

 

80

 

Розв’язування задач

  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби
  • аналізує проблемну ситуацію на достатність чи надлишковість наявних даних
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,, графіках, на схемах, діаграмах
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою

 

81

 

Перевірка додавання і віднімання чисел

  • встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа
  • визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить значення числового виразу
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами

 

82

 

Письмові обчислення. Одиниці часу.

  • встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа
  • визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить значення числового виразу
  • порівнює та класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів
  • використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу, місткості, вартості
  • перетворює одні одиниці величин інші
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини, маси, вартості і часу

 

 

 

 

Письмове множення багатоцифрового числа на одноцифрове

83

 

Письмове множення багатоцифрового числа на одноцифрове. Прямокутний паралелепіпед

  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

84

 

Обчислення добутків. Складання й розв’язування задач за схематичними рисунками

  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість вико- ристання відомих засобів добору даних
  • обґрунтовує вибір   дій   для розв’язання проблемної ситуації

 

85

 

Письмове множення багатоцифрових круглих чисел на одноцифрове (Множення чисел виду

56 000 ∙ 4; 5608 ∙ 4).

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях.
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації.

 

86

 

Письмове множення

багатоцифрових чисел, які містять нуль у середині запису. Піраміда

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях.
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації.

 

Площа

87

 

Площа фігури. Квадратний сантиметр. Задачі на спільну роботу та обернені до них

  • порівнює багатоцифрові числа різними способами
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації на предметах навколишнього середовища, на малюнках

 

88

 

Площа прямокутника. Формула площі прямокутника. Письмове множення багатоцифрових чисел

  • добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обчислює периметр многокутника та площу прямокутника
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою

 

89

 

Задачі на знаходження площі та обернені до них: обчислення сторін прямокутника

  • знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими периметромта іншою стороною; за відомими площею та іншою стороною.
  • обґрунтовує вибір  дій для розв’язання проблемної ситуації

 

 

 

90

 

Одиниці площі: квадратний міліметр (сантиметр, дециметр, метр, кілометр). Ускладнені задачі на знаходження невідомого

доданка

  • порівнює іменовані числа.
  • обчислює периметр многокутника та площу прямо- кутника
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації
  • створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури

 

91

 

Задачі на обчислення площі прямокутника. Співвідношення між одиницями площі

(ознайомлення).

  • обчислює периметр многокутника та площу прямокутника
  • будує площинні фігури за заданими розмірами

 

92

 

Одиниці площі: ар (сотка), гектар.

Співвідношення між аром і гектаром. Задачі, пов’язані з площею прямокутника

  • добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність
  • обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні

дані

 

93

 

Задачі на обчислення площі. Обчислення значень виразів на сумісні дії

  • обчислює периметр многокутника та площу прямокутника
  • досліджує різні шляхи розв’язування проблемної ситуації, спираючись на

наявні дані

 

94

 

Палетка. Вимірювання площі палеткою. Розв’язування задач вивчених видів

  • добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • оперує грошима в ситуації купівлі-продажу

 

95

 

Письмове множення іменованих чисел на число. Задачі на пропорційний поділ

  • знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини, маси, вартості і часу

 

96

 

Тематична діагностувальна робота

  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел
  • виконує множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини, маси, вартості і часу

 

97

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел
  • виконує множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини, маси, вартості і часу

 

 

 

Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

98

 

Алгоритм ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження суми двох добутків , на різницеве порівняння двох добутків

  • добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

99-100

 

Письмове ділення іменованих чисел. Задачі на розкриття змісту множення і ділення. Циліндр

  • перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двохнайменувань
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини, маси, вартості і часу
  • відтворює і застосовує для складання математичних завдань ймовірні та фактичні результати лічби
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації на пред- метах навколишнього середовища, на малюнках

 

101

 

Письмове ділення з остачею. Складання і розв’язування задач за схемою, які включають поняття руху. Конус

  • порівнює та класифікує об'єкти навколишнього світу за однією або кількома ознаками
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації на пред- метах навколишнього середовища, на малюнках
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

102

 

Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове, коли в записі частки є нулі. Задачі на знаходження невідомих за двома різницями

  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів

 

103

 

Перевір себе. Повторення, узагальнення навчального матеріалу

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні

 

Швидкість

104

 

Швидкість об’єктів у прямолінійному рівномірному русі. Приклади швидкостей.

Задачі, пов’язані з продуктивністю праці

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач

 

105

 

 Одиниці швидкості. Обчислення швидкості. Задачі, пов’язані зі швидкістю. Куля

  • розпізнає кулі за її істотними ознаками.
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних

 

106

 

Розв’язування задач. Графіки. Складання і розв’язування задач за даними таблиці

  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

107

 

Задачі, пов’язані зі швидкістю. Куля

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом

 

108

 

Обчислення відстані (пройденого шляху) при прямолінійному рівномірному русі. Розв’язування практично зорієнтованих задач на знаходження пройденого шляху

  • добирає дані, необхідні й достатні  для  розв’язання проблемної ситуації
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час

розв’язування практично зорієнтованих задач

 

109

 

Розв’язування задач. Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі

  • добирає дані, необхідні й достатні  для  розв’язання проблемної ситуації
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час

розв’язування практично зорієнтованих задач

 

110

 

Обчислення часу при прямолінійному рівномірному русі.

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач

 

 

111

 

Задачі на рівномірний прямолінійний рух двох тіл у різних напрямках

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку

знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач

 

112

 

Розв’язування задач. Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач

 

113

 

Перевір себе. Повторення, узагальнення навчального матеріалу

  • розпізнає кулі за її істотними ознаками.
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних

 

114

 

Тематична діагностувальна робота

  • розпізнає кулі за її істотними ознаками.
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами

аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних

 

115

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

  • розпізнає кулі за її істотними ознаками.
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами

аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних

 

Письмове множення багатоцифрового числа на двоцифрове число

116

 

Обчислення значень виразів. Задачі з буквеними даними

  • добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

118

 

Письмове множення багатоцифрового числа на

розрядне число. Перевірка правильності розв’язання задачі

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані

 

119

 

Письмове множення багатоцифрового числа на

двоцифрове. Задачі на пропорційне ділення

  • знаходить значення числового виразу
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації

 

120

 

Письмове множення багатоцифрового числа на

двоцифрове. Задачі на пропорційне ділення

  • знаходить значення числового виразу
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації

 

121

 

Розв’язування задач на знаходження швидкості, відстані, часу при рівномірному прямолінійному русі. Задачі на рух в протилежних напрямах

  • планує розв’язування проблемної ситуації
  • добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність

 

122

 

Письмове множення багатоцифрового числа на

двоцифрове (самостійна робота)

  • знаходить значення числового виразу
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • визначає і записує час у градусах Цельсія

 

123

 

Письмове множення чисел виду 305 ∙ 27.

Визначення часу за циферблатом годинника

  • знаходить значення числового виразу
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях

визначає і записує час у градусах Цельсія

 

 

 

124

 

Письмове множення круглих багатоцифрових чисел. Задачі, пов’язані з рухом двох тіл

назустріч один одному

  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою
  • планує розв’язування проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

125

 

Письмове множення багатоцифрових чисел

на двоцифрове число. Схематичні рисунки для

розв’язання задач на частини

  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

126

 

Обчислення значень виразів. Розв`язування задач

  • знаходить значення числового виразу
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

127

 

Перевір себе. Повторення, узагальнення навчального матеріалу

  • знаходить значення числового виразу
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

Письмове ділення багатоцифрового числа на двоцифрове число

128

 

Письмове ділення круглих багатоцифрових чисел (на кругле двоцифрове число). Задачі, пов’язані з рухом двох тіл назустріч

  • планує розв’язування проблемної ситуації
  • використовує різні стратегії (плани) розв’язування проблемної ситуації

 

129

 

Ділення багатоцифрових чисел на розрядне

число з остачею.

  • порівнює багатоцифрові числа різними способами
  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

130

 

Алгоритм письмового ділення на двоцифрове

число. Задачі на знаходження невідомих за

двома різницями

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних

 

131

 

Письмове ділення багатоцифрового числа на

двоцифрове число. Розв’язування задач з

буквеними даними складанням виразу

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • відкидає очевидно некоректні способи прогнозування

 

132

 

Письмове ділення багатоцифрового числа на

двоцифрове число. Розв’язування задач

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обирає спосіб представ- лення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)

 

133

 

Письмове ділення багатоцифрових чисел на

двоцифрове, коли в записі частки є нулі (письмове ділення чисел виду 304 500 : 75,

45 066 : 74)

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань
  • визначає способи підтвердження або спростування прогнозу

 

134

 

Письмове ділення багатоцифрових чисел на

двоцифрове.  Розвязування задач

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця)

 

135

 

Письмове ділення багатоцифрових чисел.

Прогнозування кількості цифр у частці

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях.
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

136

 

Обчислення значень виразів. Розв’язування

задач вивчених видів

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

137

 

Письмове множення і ділення багатоцифрових

чисел на двоцифрові числа.

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)

розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

138

 

Перевір себе. Повторення, узагальнення навчального матеріалу

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)

розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

139

 

Тематична діагностувальна робота

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)

розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

140

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)

розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

Письмове множення та ділення на трицифрове число

141

 

Алгоритм письмового множення на трицифрове число. Задачі на рух

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

142

 

Письмове множення чисел виду 208 ∙ 135.

Лінійна діаграма

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

 

143

 

Письмове множення на трицифрове число у ви-

падку, коли другий множник містить нулі в

середині його запису(483 ∙ 306). Задачі

геометричного змісту

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • знаходить значення числового виразу
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

 

144

 

Письмове множення на трицифрове число

Задачі геометричного змісту

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • знаходить значення числового виразу
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

 

145

 

Розв’язування задач. Стовпчикова діаграма

 

  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

146

 

Письмове ділення круглих багатоцифрових чисел (на круглі двоцифрове, трицифрове

числа).

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях

 

147

 

Ділення багатоцифрових чисел, коли частка містить нулі (у випадку ділення круглих чисел).

 

  • пояснює письмове ділення чисел, коли частка містить нулі
  • знайомиться з різними формами запису письмового ділення чисел
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, пода- ну в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою

 

148

 

Обчислення часток. Задачі на 2 – 3 дії, пов’язаних з рівномірним прямолінійним

рухом. Кругова діаграма

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • пояснює письмове ділення чисел, коли частка містить нулі
  • знайомиться з різними формами запису письмового ділення чисел
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, пода- ну в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою

 

149

 

Повторення та узагальнення матеріалу з множення багатоцифрового числа на трицифрове та ділення круглих багатоцифрових чисел.

  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • пояснює письмове ділення чисел, коли частка містить нулі
  • знайомиться з різними формами запису письмового ділення чисел
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, пода- ну в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах

описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою

 

150

 

Письмове ділення на трицифрове число

(ознайомлення). Розв’язування задач різними способами

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою
  • класифікує та порівнює геометричні фігури
  •  

 

151

 

Алгоритм письмового ділення багатоцифрового числа на трицифрове. Дослідження змісту задач та їх розв’язання

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • обчислює значення виразів
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку

 

152

 

Обчислення значень числових виразів та виразів зі змінною.

  • знаходить значень виразів на сумісні дії
  • розрізнає способів обчислень на основі переставного закону множення
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях.
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

153

 

Повторення, систематизація

навчального матеріалу з розв’язування задач

 

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • обчислює значення виразів
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

154

 

Перевір себе.

 

  • знає алгоритм письмового множення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • обчислює значення виразів
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації

обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

155

 

Тематична діагностувальна робота

  • знає алгоритм письмового множення  та ділення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • обчислює значення виразів
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації

обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

156

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

  • знає алгоритм письмового множення  та ділення на трицифрове число
  • розв’язує задачі на обчислення суми добутків та обернених до них
  • обчислює значення виразів
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації

 

Дроби

157

 

Частини. Утворення, порівняння частин (дро-

бів з чисельником 1). Прості і складені задачі,

які містять поняття частини

  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою
  • тлумачить дріб як одну або кілька рівних частин цілого
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • розв’язує задачі на обчислення частини від числа та числа за значенням його частини

 

158

 

Звичайні дроби. Чисельник і знаменник

дробу. Читання та запис дробів

  • перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань.
  • визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів
  • пояснює суть понять «чисельник» і «знаменник»
  • читає і записує дроби

 

159

 

Порівняння дробів. Задачі на знаходження

дробу (частини) від числа та числа за

значенням його дробу (частини)

  • порівнює дроби з однаковими знаменниками
  • знаходить дріб від числа та число за величиною його дробу
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних

 

160

 

Дроби, які дорівнюють одиниці. Складені

задачі на визначення відстані

  • пояснює суть понять «чисельник» і «знаменник»
  • читає і записує дроби
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою
  • розрізняє дроби, які дорівнюють одиниці
  • узагальнює про дріб, який дорівнює одиниці (ілюстрація, визначення, запис, читання).

 

161

 

Знаходження дробу від числа. Прості і складені

задачі на знаходження дробу від числа

  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • пояснює суть понять «чисельник» і «знаменник».

 

162

 

Знаходження дробу від числа. Прості і складені

задачі на знаходження дробу від числа

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації

 

163

 

Знаходження числа за значенням його дробу.

Прості і складені задачі на знаходження дробу

від числа

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань

добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації

 

164

 

Знаходження числа за значенням його дробу.

Прості і складені задачі на знаходження дробу

від числа

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації

 

165

 

Розв`язування задач

  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення

 

166

 

Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення

 

167

 

Тематична діагностувальна робота

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення

 

168

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач

встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення

 

169

 

Повторення і закріплення навчального матеріалу

  • уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення
  • знаходить значення числового виразу
  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках
  • - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу
  • будує площинні фігури (трикутник, прямокутник, коло, круг) за заданими розмірами
  • створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури
  • порівнює та класифікує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини, маси, вартості і часу

перетворює одні одиниці величин інші

 

170

 

Повторення і закріплення навчального матеріалу

  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість вико- ристання відомих засобів добору даних
  • обґрунтовує вибір   дій   для розв’язання проблемної ситуації
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях.
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації.

 

171

 

Повторення і закріплення навчального матеріалу

  • порівнює багатоцифрові числа різними способами
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • обчислює периметр многокутника та площу прямокутника
  • описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою
  • знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими периметромта іншою стороною; за відомими площею та іншою стороною.
  • обґрунтовує вибір  дій для розв’язання проблемної ситуації
  • порівнює іменовані числа
  • створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури

 

172

 

Повторення і закріплення навчального матеріалу

  • перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двохнайменувань
  • виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини, маси, вартості і часу
  • відтворює і застосовує для складання математичних завдань ймовірні та фактичні результати лічби
  • розрізняє і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути
  • визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації на пред- метах навколишнього середовища, на малюнках

 

 

 

 

 

173

 

Повторення і закріплення навчального матеріалу

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • розпізнає кулі за її істотними ознаками.
  • знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • упорядковує та узагальнює об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами
  • аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних

 

174

 

Повторення і закріплення навчального матеріалу

  • знає алгоритм письмового ділення на двоцифрове число з використанням округлення та послідовного ділення;
  • порівнює іменованих числа, подані в одиницях швидкості, на прикладах змісту задач
  • обчислює вирази зі змінною (змінним) при заданому її (їх) числовому значенні
  • обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок)
  • розрізняє геометричні фігури, визначає їх елементи

 

175

 

Підведення підсумків за навчальний рік

  • читає і записує дроби
  • ілюструє спосіб знаходження дробу від числа
  • застосовує правила знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань
  • добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації
  • застосовує співвідношення між одиницями величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач
  • встановлює взаємозв'язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення

 

 

docx
Додав(-ла)
Гольонко Ірина
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 березня 2022
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку