План-конспект
уроку математики,
проведеного у IV класі
на тему: «Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Схематичні рисунки для розв’язування задач на частини.»
Вчитель:
Гапонюк Л. М.
2022 р.
Тема. Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Схематичні рисунки для розв’язування задач на частини.
Мета. Ознайомити учнів з алгоритмом письмового множення багатоцифрового числа на двоцифрове; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, обчислювальні навички учнів; розвивати критичне мислення, пізнавальний інтерес, вміння виділяти головне, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів.
Обладнання. підручник з математики;відео-руханка; слайдова презентація у jamboard.google.com.
Тип уроку. Комбінований урок.
Хід уроку
-
Організація класу
Сонце встало, потягнулось і до діток четвертого класу посміхнулось. Нумо швидше до роботи, більше знати нам охота.
-
Перевірка домашнього завдання практичного характеру, перевірка раніше засвоєних знань.
-
Перевірка домашнього завдання
-
Рахуємо швидко
70*90=6300 50*4=200 7*70=490 10*230=2300 80*90=7200
90*4=360 6*70=420 80*7=560 80*50=4000 80*800=64000
-
Хто все вирахував вірно, може сказати «Я – молодець!»
-
Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
-
Сьогодні на уроці ми пригадаємо і закріпимо знання про письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Попрацюємо зі схематичними рисунки для розв’язування задач на частини.
-
Мотивація учіння школярів.
-
Цікаві запитання
-
Два хлопчики разом йшли до школи і по дорозі знайшли 10 копійок. Скільки грошей знайдуть 4 хлопчики?
-
Двоє хлопчиків грали в шахи 1 год 20 хв. Скільки хвилин грав кожен із суперників?
-
Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку?
-
Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 3 кг. Скільки буде важити чапля, якщо вона стане на дві ноги?
-
Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
-
Опрацювання нового матеріалу
-
Поясни множення 254 на 39 (підручник с 86 №403)
-
Первинне закріплення
-
А тепер, давайте виконаємо №404 на с.86
Фізкультхвилинка (відео «Гімнастика для очей»)
-
Осмислення , узагальнення, систематизація знань.
-
Задача №405
-
Для закріплення вивченого матеріалу тітонька Сова пропонує виконати завдання 405
-
У Галі 1 частина марок, а у Насті – 3 такі ж частини. Скільки разом частин у дівчат?
3+1=4(ч.)
-
Разом у дівчат 160 марок, тобто 160 марок – це 4 рівні частини. 1 частина належить Галі, скільки марок у Галі?
160:4=40(м)
-
У Насті 3 частини, скільки марок у Насті, якщо 1 частина – це 40 марок?
40*3=120(м)
-
Відповідь: 40 марок у Галі, 120 марок у Насті.
-
Пригадайте, як називаються люди, які збирають марки? (Філателісти)
-
Задача №406
-
Поясніть виконання задачі за схемою та розв’язком.
-
Cкільки частин має різниця? 5-1=4 частини
-
Скільки кг належить 1 частині? 16кг:4=4кг
-
Коту належить 1 частина, яка маса кота? 4кг
-
Маса собаки у 5 разів більша, яка маса собаки?
4кг*5=20кг
-
Приклади №407
-
Виконай самостійно, зроби перевірку з другом
-
Задача №408
-
Про що йдеться в задачі? (Про яблука та сік)
-
Скільки літрів соку виходить з 15 кг яблук?(7л)
-
Про що питається в задачі? (Скільки кг яблук потрібно, щоб отримати 21 л соку та скільки літрів соку можна отримати з 30 кг яблук)
-
Чи можемо одразу відповісти на питання задачі?(Ні)
-
Чому?
-
У скільки разів 21 л більше за 7 л? 21:7=3рази
-
Якщо соку отримали у 3рази більше, то у скільки разів більше необхідно взяти яблук? (Теж у 3 рази)
-
То скільки яблук необхідно використати? 15*3=45кг
-
У скільки разів 30кг більше за 15кг?30:15=2рази
-
Якщо яблук взяли у 2 ази більше, скільки вийде соку? 7л*2=14літрів
План розв’язання
-
На скільки дій задача? (На 4 дії)
-
Що дізнаємося в 1-й дії?(У скільки разів більше отримали соку)
-
Якою дією?(Ділення)
-
Що знайдемо в 2-гій дії?(Скільки необхідно яблук)
-
Якою дією?(Множення)
-
Що дізнаємося в 3-ій дії?(У скільки разів більше взяли яблук)
-
Якою дією?(Ділення)
-
Що дізнаємось в четвертій дії?(Скільки л соку можна отримати?)
-
Якою дією?(Множення)
Розв’язання
1)21:7=3(р.)-більше отримали соку;
2)15*3=45(кг)-необхідно яблук;
3)30:15=2(р.)-більше взяли яблук;
4)7*2=17(л)-соку можна отримати.
Відповідь: 45кг яблук; 17 л соку.
МОЛОДЦІ! Це були задачі на знаходження частини від числа і ціле за частинами.
-
Підсумки уроку
-
Які завдання ми виконували під час уроку?(Множили трицифрові числа на двоцифрові, розв’язували задачі на частини)
-
Пригадайте кроки множення на двоцифрове число(Знаходжу І неповний добуток, ІІ неповний добуток, обчислюю їх суму)
-
Повідомлення домашнього завдання
№409 виконати діями
№410