Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Схематичні рисунки для розв’язування задач на частини

Про матеріал
Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Схематичні рисунки для розв’язування задач на частини. Мета. Ознайомити учнів з алгоритмом письмового множення багатоцифрового числа на двоцифрове; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, обчислювальні навички учнів; розвивати критичне мислення, пізнавальний інтерес, вміння виділяти головне, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів.
Перегляд файлу

 

 

План-конспект

уроку математики,

проведеного у IV класі

на тему: «Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Схематичні рисунки для розв’язування задач на частини.»

 

 

                                               Вчитель:

                                                        Гапонюк Л. М.

 

 

2022 р.

 

Тема. Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Схематичні рисунки для розв’язування задач на частини.

Мета. Ознайомити учнів з алгоритмом письмового множення багатоцифрового числа на двоцифрове; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, обчислювальні навички учнів; розвивати критичне мислення, пізнавальний інтерес, вміння виділяти головне, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів.

 

Обладнання. підручник з математики;відео-руханка; слайдова презентація у jamboard.google.com.

 

Тип уроку. Комбінований урок.

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу

Сонце встало, потягнулось і до діток четвертого класу посміхнулось. Нумо швидше до роботи, більше знати нам охота.

  1. Перевірка домашнього завдання практичного характеру, перевірка раніше засвоєних знань.

 

  1.            Перевірка домашнього завдання

 

  1.            Рахуємо швидко

 70*90=6300    50*4=200   7*70=490   10*230=2300   80*90=7200  

 90*4=360        6*70=420   80*7=560   80*50=4000     80*800=64000 

  • Хто все вирахував вірно, може сказати «Я – молодець!» 
  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
  • Сьогодні на уроці ми пригадаємо і закріпимо знання про письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрове число. Попрацюємо зі схематичними рисунки для розв’язування задач на частини.
  1. Мотивація учіння школярів.
    1.            Цікаві запитання
  • Два хлопчики разом йшли до школи і по дорозі знайшли 10 копійок. Скільки грошей знайдуть 4 хлопчики?
  • Двоє хлопчиків грали в шахи 1 год 20 хв. Скільки хвилин грав кожен із суперників?
  • Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку?
  • Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 3 кг. Скільки буде важити чапля, якщо вона стане на дві ноги?
  1. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
    1.            Опрацювання нового матеріалу
  • Поясни множення 254 на 39 (підручник с 86 №403)
    1.            Первинне закріплення
  • А тепер, давайте виконаємо №404 на с.86

 

Фізкультхвилинка (відео «Гімнастика для очей»)

  1. Осмислення , узагальнення, систематизація знань.
    1.            Задача №405
  • Для закріплення вивченого матеріалу тітонька Сова пропонує виконати завдання 405
  • У Галі 1 частина марок, а у Насті – 3 такі ж частини. Скільки разом частин у дівчат?

3+1=4(ч.)

  •  Разом у дівчат 160 марок, тобто 160 марок – це 4 рівні частини. 1 частина належить Галі, скільки марок у Галі?

160:4=40(м)

  • У Насті 3 частини, скільки марок у Насті, якщо 1 частина – це 40 марок?

40*3=120(м)

  • Відповідь: 40 марок у Галі, 120 марок у Насті.
  • Пригадайте, як називаються люди, які збирають марки? (Філателісти)
    1.            Задача №406
  • Поясніть виконання задачі за схемою та розв’язком.
  • Cкільки частин має різниця? 5-1=4 частини
  • Скільки кг належить 1 частині? 16кг:4=4кг
  • Коту належить 1 частина, яка маса кота? 4кг
  • Маса собаки у 5 разів більша, яка маса собаки?

4кг*5=20кг

  1.            Приклади №407
  • Виконай самостійно, зроби перевірку з другом
    1.            Задача №408
  • Про що йдеться в задачі? (Про яблука та сік)
  • Скільки літрів соку виходить з 15 кг яблук?(7л)
  • Про що питається в задачі? (Скільки кг яблук потрібно, щоб отримати 21 л соку та  скільки літрів  соку можна отримати з 30 кг яблук)
  • Чи можемо одразу відповісти на питання задачі?(Ні)
  • Чому?
  • У скільки разів 21 л більше за 7 л? 21:7=3рази
  • Якщо соку отримали у 3рази більше, то у скільки разів більше необхідно взяти яблук? (Теж у 3 рази)
  • То скільки яблук необхідно використати? 15*3=45кг
  • У скільки разів 30кг більше за 15кг?30:15=2рази
  • Якщо яблук взяли у 2 ази більше, скільки вийде соку? 7л*2=14літрів

План розв’язання

  • На скільки дій задача? (На 4 дії)
  • Що дізнаємося в 1-й дії?(У скільки разів більше отримали соку)
  • Якою дією?(Ділення)
  • Що знайдемо в 2-гій дії?(Скільки необхідно яблук)
  • Якою дією?(Множення)
  • Що дізнаємося в 3-ій дії?(У скільки разів більше взяли яблук)
  • Якою дією?(Ділення)
  • Що дізнаємось в четвертій дії?(Скільки л соку можна отримати?)
  • Якою дією?(Множення)

Розв’язання

1)21:7=3(р.)-більше отримали соку;

2)15*3=45(кг)-необхідно яблук;

3)30:15=2(р.)-більше взяли яблук;

4)7*2=17(л)-соку можна отримати.

Відповідь: 45кг яблук; 17 л соку.

МОЛОДЦІ! Це були задачі на знаходження частини від числа і ціле за частинами.

  1. Підсумки уроку
  • Які завдання ми виконували під час уроку?(Множили трицифрові числа на двоцифрові, розв’язували задачі на частини)
  • Пригадайте кроки множення на двоцифрове число(Знаходжу І неповний добуток, ІІ неповний добуток, обчислюю їх суму)
  1. Повідомлення домашнього завдання

№409 виконати діями

№410

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2022
Переглядів
1922
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку